ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در بنگلادش

سرمایه گذاری در بنگلادش

سرمایه گذاری در بنگلادش فرصت های سخاوتمندانه ای را برای اتباع خارجی که قصد مهاجرت به بنگلادش را دارند ارائه می دهد. علاوه بر این، بنگلادش فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در بندگلادش تحت سیاست صنعتی آزاد شده و استراتژی رشد صادرات محور و هدایت بخش خصوصی ارائه می دهد. سرمایه گذاران بین المللی برای شروع یک سرمایه گذاری بزرگ در بنگلادش، باید سیاست های قانون اساسی در مورد قانون سرمایه گذاری در بنگلادش را دنبال کنند.

نکته قابل توجه این است که، بنگلادش یکی از ساده ترین کشورهای جهان برای انجام تجارت با مقررات ساده و سیستم حقوقی مورد احترام است. کارآفرینی نیز در بنگلادش به شدت مورد احترام است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سرمایه گذاری ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

ویژگی های سرمایه گذاری در بنگلادش

سرمایه گذاری برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در خارج از کشور را دارند، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. مهمترین ویژگی های سرمایه گذاری به شرح زیر می باشد:

ویژگی هاتوضیحات
تضمین رشد پایدار مشاغل در بنگلادشتضمین رشد پایدار مشاغل در این کشور، از طریق ترویج سرمایه گذاری داخلی و دستیابی و فناوری های نوظهور و دسترسی به بازارهای صادراتی صورت می پذیرد.
سیاست های اقتصادیاین ویژگی بنگلادش سیاست های اقتصادی و مالی را برای الهام بخشیدن به رشد سرمایه گذاری خارجی در این کشور هماهنگ می کند.
تشویق بخش خصوصیتشویق بخش خصوصی برای پیشبرد توسعه تولید صنعتی و سرمایه گذاری و تسهیل روند سرمایه گذاری در این کشور صورت می گیرد.
نقش دولتنقس دولت بنگلادش به عنوان تسهیل کننده در ایجاد محیطی مناسب برای گسترش سرمایه گذاری خصوصی و رویه سرمایه گذاری خارجی بسیار موثر است.

مشوق های دولتی جهت سرمایه گذاری در بنگلادش

طی سالهای اخیر دولت بنگلادش با همکاری بخش های مختلف اقتصادی در این کشور، به اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در بنگلادش را دارند مشوق های گوناگونی را ارائه کرده است. به طور کلی به عنوان بخشی از رژیم سیاست لیبرال دولت بنگلادش، چندنی مزیت برای سرمایه گذاری در بخش های خاص ایجاد شده است. یکی از این مشوق های معافیت های مالیاتی گوناگون برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد.

برخی از مهمترین مشوق های مالیاتی دولت برای سرمایه گذارن به شرح زیر می باشد:

  • معافیت مالیاتی بر درآمد و سود سرمایه برای پروژه های خاص تحت مشارکت به مدت 10 سال
  • معافیت های مالیاتی از توسعه نرم افزار، شبکه انتقال سراسری مخابرات یا خدمات فعال فناوری اطلاعات
  • 50% درآمد حاصل از صادرات، از پرداخت مالیات در این کشور معاف است.
  • معافیت مالیاتی سود پرداختی وام خارجی در بنگلادش
  • به مدت 5 تا 10 سال تعطیلات مالیاتی و کاهش مالیات بسته به مناطق

برای آشنایی بیشتر با دیگر مشوق های دولتی جهت سرمایه گذاری به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مشوق های دولتی در بنگلادشتوضیحات
بازگرداندن سرمایهبازگرداندن سرمایه سرمایه گذاری شده در بنگلادش از منابع خارجی مجاز خواهد بود. همچنین سود سهامی که به سرمایه گذاری خارجی تعلق می گیرد ممکن است به طور کامل منتقل شود.
کاهش تعرفهکاهش چشم گیر در بازپرداخت تعرفه در واردات مواد اولیه صادراتی
مالکیتاتباع کشورهای خارجی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند، می توانند مالکیت 100% را داشته باشند.
تاسیسات انبارداری اوراق قرضهاین مشوق ها اغلب برای صنایع صادرات محور صورت می گیرند. البته دروه اوراق قرضه در بنگلادش از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است.

طرق مختلف سرمایه گذاری در بنگلادش

یکی از اصلی ترین مزیت های سرمایه گذاری، طرق مختل سرمایه گذاری در این کشور برای اتباع خارجی می باشد. به طور کلی تمامی متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری را دارند، می توانند از روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور بهره مند شوند. یکی از متداول ترین روش های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در شرکت های تابعه در این کشور است.

بنابراین سرمایه گذاران بین المللی می توانند بریا فعالیت در بنگلادش یک شرکت تابعه با مالکیت کامل یا جزئی یا شعبه راه اندازی کنند. شرکت های بین المللی از کشورهای مختلف جهان، مجاز به تاسیس شرکت های تابعه طبق قانون 1994 برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص یا سهامی عام هستند. علاوه بر این اسناد ثبت شرکت و تایید آن توسط اداره ثبت شرکت ها و شرکت های سهامی صورت می گیرد.

مشوق های دولتی جهت سرمایه گذاری در بنگلادش

در جدول زیر می توانید طرق مختلف جهت سرمایه گذرای در بنگلادش را مشاهده فرمایید:

طرق مختلف سرمایه گذاریتوضیحات
سرمایه گذاری مشترکسرمایه گذاری مشترک در بنگلادش مانند شرکت های تابعه کاملا تحت ماکیت خارجی می توانند یک شرکت سرمایه گذاری مشترک با شرکای بنگلادشی ایجاد کنند. مالکیت سهام شرکت خارجی نیز بسته به میزان سرمایه گذاری هر یک از طرفین می توان متفاوت باشد.
خرید سهام در یک شرکت بنگلادشی با مسئولیت محدودبه طور کلی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در شرکت های داخلی آزاد هستند، زیرا هیچ محدودیتی برای انتقال سهام به افراد غیر مقیم وجود ندارد. از سوی دیگر، سرمایه گذاران خارجی صرف نظر از درصد سهام خود می توانند سهام خود را بفروشند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین روش سرمایه گذاری در بنگلادش را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین روش سرمایه گذاری در بنگلادش

 

چالش های اساسی سرمایه گذاری در بنگلادش

سرمایه گذاری برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری هستند، علاوه بر مزایا بی شمار دارای چالش های محدودی نیز می باشد. به همین جهت متقاضیان سرمایه گذرای در بنگلادش باید قبل از ورود به این کشور، با چالش های مکرر بنگلادش در حوزه های مختلف آشنا شوند. یکی از اصلی ترین چالش های سرمایه گذاری در این کشور، خطر تغییرات سیاسی در بنگلادش می باشد.

جنبش های سیاسی در بنگلادش همواره در حال تغییر است، که این امر می تواند سرمایه گذاری در این کشور با مشکلاتی مواجه سازد. علاوه بر این شرکت های چند ملیتی در بنگلادش به دلیل شرایط بد کار در کارخانه های خارجی همواره مورد انتقاد قرار می گیرند. در آخر اینکه، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه های مختلف می باشد.

سوالات پرتکرار سرمایه گذاری در بنگلادش

در این بخش به سوالات مهم در خصوص سرمایه گذاری در بنگلادش پاسخ می دهیم:

  • مهم ترین مشوق های دولتی جهت سرمایه گذاری در بنگلادش کدام اند؟ مهم ترین مشوق ها معافیت های مالیاتی از توسعه نرم افزار، شبکه انتقال سراسری مخابرات یا خدمات فعال فناوری اطلاعات، 50% درآمد حاصل از صادرات، از پرداخت مالیات در این کشور معاف است. معافیت مالیاتی سود پرداختی وام خارجی در بنگلادش و به مدت 5 تا 10 سال تعطیلات مالیاتی و کاهش مالیات بسته به مناطق است.
  • طرق مختلف جهت سرمایه گذرای در بنگلادش کدام اند؟ سرمایه گذاری مشترک و خرید سهام در یک شرکت بنگلادشی با مسئولیت محدود
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *