مهاجرت کاری فرانسه

اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه

اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی و راهنمایی لازمه در باب اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه پرداخته است. براساس گزارش های رسمی بین المللی، کارآفرینی و راه اندازی مشاغل در کشور فرانسه از سایر کشورهای دنیا آسان تر و ارزان تر است. کارآفرینی و راه اندازی مشاغل در کشور فرانسه با حداکثر 50 کارمند امکان پذیر می باشد. این روند طی 5 روز قابل انجام است. به همین دلیل، هر ساله افراد زیادی برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی اقدام به مهاجرت به کشور فرانسه می کنند.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه

فرانسه با چشم انداز جهانی و استقبال گرم از استعدادهای کاری و کارآفرینی در زمینه های مختلف، متعهد است تمام تلاش خود را برای جذب و کمک به سرمایه گذاران در گسترش مشاغل انجام دهد. کارآفرینان خارجی برای کارآفرینی از فرصت های متنوع و گوناگونی بهره مند می شوند. این موضوع تنها یکی از دلایل جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است. هیچ محدودیتی اداری برای کارآفرینی خارجی در فرانسه وجود ندارد. برای هر نوع استراتژی کارآفرینی، ساختار حقوقی مناسبی برای کارآفریناان برای انواع مشاغل مورد نظر وجود دارد.

برای کارآفرینی متقاضیان باید با بزرگترین صنایع این کشور آشنا باشند که به چند بخش اصلی تقسیم می شود:

  • انرژی
  • ساخت و فناوری
  • حمل و نقل
  • کشاورزی
  • توریسم

برای کارآفرینی متقاضیان باید مجوز اقامت داشته باشند یا شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشند. ممکن است نیاز به مدارک تحصیلی یا مدارک فنی معتبر باشند که در فرانسه به رسمیت شناخته بشود. افرادی که قصد کارآفرینی در کشور فرانسه را دارند باید درباره بازار این کشور تحقیق کنند. به صورت کامل با آن آشنایی داشته باشند. پیش بینی های بودجه و برنامه های مالی را انجام دهند. در صورت لزوم به دنبال سرمایه باشند. متقاضیان باید وضعیت حقوقی خود را انتخاب کرده و شغل خود را ثبت کنند. کارآفرینی در فرانسه از اکثر کشورهای دنیا آسان تر می باشد. امور اداری کسب اقامت از طریق کارآفرینی بسیار کمتر از سایر کشورهای G20 است.

دلیل کارآفرینی در کشور فرانسه

فرانسه، واقع در مرکز اروپا، به سختی به عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار و موفق جهان به معرفی نیاز دارد. به عنوان یک دموکراسی پارلمانی، فرانسه کشوری بسیار پیشرفته است. دارای سیستم های قضایی و دادگاهی محترم، با میزان جرم و جنایت بسیار کم، مراقبت های بهداشت جهانی، یک سیستم آموزشی معتبر و میراث فرهنگی غنی است. به طور برجسته در جشنواره ها و نمایشگاه های بیشمار این کشور به نمایش گذاشته می شود. کشور فرانسه مقصدی بی نظیر برای توسعه کسب و کار و گسترش سرمایه می باشد. کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کار و مشاغل در این کشور اروپایی از فرصت های بی شماری بهره مند می شوند.

مراحل اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه

مراحل اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه

برای کار آفرینی و اخذ اقامت از طریق کارآفرینی، متقاضیان حتما باید با مراحل آن به طور کامل آشنا باشند. در جدول زیر به مراحل اصلی کارآفرینی و اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه اشاره شده است:

ردیفشرح
1کسب اطلاعات درباره بازار و فرصت های کارآفرینی فرانسه
2تولید ایده، برنامه ریزی تجاری و تعیین بودجه کارآفرینی
3کسب ویزا و مجوز کارآفرینی در فرانسه
4افتتاح حساب بانکی و شروع کسب و کار
5رشد کسب و کار
6کسب اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه (دائمی)

به طور کلی، همانطور که در جدول بالا ذکر شده است، افرادی که قصد دارند در فرانسه کارآفرینی کنند و اقامت این کشور را کسب کنند. بایستی در نخستین گام درباره بازار و فرصت های کارآفرینی و هزینه ها اطلاعات کافی کسب کنند. با کسب اطلاعات درباره بازار و فرصت های کارآفرینی، متقاضیان با در نظر گرفتن بودجه، سرمایه و تخصص خود باید برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در فرانسه برنامه ریزی کنند. به غیر از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، اکثر متقاضیانی که قصد کارآفرینی در فرانسه را دارند.

درخصوص کارآفرینی در این کشور نمودار نرخ بیکاری بیانگر اطلاعات شاخصی می باشد:

نرخ بیکاری در فرانسه

مدت زمان اقامت برای کارآفرینی در فرانسه از طریق ویزای این کشور معمولا 1 ساله می باشد. که به مدت 5 الی 10 سال قابل تمدید است. با داشتن شرایط مورد نیاز، رشد کسب و کار و همچنین اثبات داشتن تاثیر اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی مثبت در فرانسه، کارآفرینان می توانند اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه کنند.

مزایای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه

کسب اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه در صورتی امکان پذیر است. متقاضیان باید لحاظ کاری، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و سایر موارد در این کشور موثر باشند. کارآفرینان باید در نظر داشته باشند که شروع کسب و کار و یا سرمایه گذاری در فرانسه می توان با مزایای مختلفی همراه باشد. فرانسه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. افرادی که اقامت این کشور را از طریق کارآفرینی بدست می آورند می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی سفر کنند. در این کشورها کسب و کار خود را گسترش دهند. کسب اقامت فرانسه برای متقاضیان و اعضاء خانواده آنها این امکان را فراهم می کند که در این کشور از حقوق شهروندی مانند تحصیل، اشتغال، زندگی و سایر موارد بهره مند شوند.

هموطنان عزیزی که قصد دارند برای سرمایه گذاری و کارآفرینی و یا سایر اهداف به کشورهای خارجی مانند فرانسه، آلمان، کانادا، نیوزلند، آمریکا، استرالیا و یا سایر کشورهای پیشرفته دنیا مهاجرت کنند می توانند انجام امور پرونده های مهاجرتی حقوقی خود را به عهده متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *