مهاجرت به کشور فرانسه

تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه

تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه

تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه دارای مزایای بی شماری است و تعداد مهاجران بین المللی به طور چشمگیری شاهد افزایش رشد جمعیت بوده است. سیستم آموزش و پروش مطلوب، اقتصاد با ثبات، سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی پیشرفته، فرصت های کاری مختلف و سایر مزایا باعث شده اند تا فرانسه به یک کشور جذاب برای زندگی و اقامت تبدیل شوند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند هموطنان عزیز را در زمینه شرایط اقامت، تابعیت و به طور کلی تبدیل اقامت به تابعیت در کشور فرانسه راهنمایی کنند.

شرایط اقامت در کشور فرانسه

افرادی که در کشور فرانسه بیش از 5 سال زندگی می کنند ممکن است واجد شرایط کسب کارت اقامت شوند که برای اقامت در ساله در کشور فرانسه استفاده می شود. این که آیا متقاضیان موفق به کسب این مجوز شوند یا خیر، بستگی به شرایط شخصی آنها دارد. برای مثال، مواردی مانند دلیل ادامه اقامت، اشتغال و ثبات مالی، تاثیرات فردی در جامعه فرانسه و توانایی زبان فرانسوی می توانند برای کسب این مجوز موثر باشند.

حق اقامت در کشور فرانسه در صورتی باطل می شود که افراد بیش از 24 ماه در خارج از این کشور زندگی کنند. شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که 5 سال یا بیشتر از آن در این کشور اقامت داشتند. بدون نیاز به اثبات درآمد یا اشتغال، می توانند درخواست اقامت دائم دهند. مانند سایر کشورهای دنیا، اقامت در این کشور نیز نیاز به داشتن توان مالی کافی دارد و افرادی که شغل مناسب در این کشور نتوانند پیدا کنند، می باید کشور فرانسه را ترک کنند.

درباره تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه

همانطور که گفته شد، پس از 5 سال زندگی در این کشور متقاضیان خارجی می توانند اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت کنند. اگر افراد قصد داشته باشند که به صورت طولانی مدت یا حتی به طور دائم در این کشور زندگی کنند. ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت فرانسه یا تابعیت پس از 5 سال زندگی باشند. اگرچه این زمان در موارد خاصی مانند ازدواج با یک تبعه فرانسوی کاهش می یابد.

جهت اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی، در نمودار زیر شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور شرح داد شده است:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

متقاضیان چه شهروندی فرانسه و چه اقامت دائم فرانسه را انتخاب کنند. هر 2 گزینه به آن ها امکان ادامه زندگی در فرانسه را می دهند. اگرچه برخی تفاوت های مهم بین این 2 وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند تصمیم بگیرند که بهترین گزینه کدام است. برای تبدیل اقامت به تابعیت متقاضیان باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه

اجازه اقامت دائم به متقاضیان اجازه می دهد 10 سال در این کشور بمانند. از آنجا که این مجوز قابل تمدید است. از لحاظ تئوری آنها می توانند با این وضعیت به طور نامحدود در کشور فرانسه زندگی کنند. با این حال، در حالی که متقاضیان ممکن است بسیاری از حقوق یکسان با شهروندان فرانسوی (مانند تحصیلات، کار، مراقبت های بهداشتی و غیره) را داشته باشند. اما این افراد از تمامی حقوق شهروندی بهره مند نمی باشند. افرادی که دارای مجوز اقامت هستند حق شرکت در انتخابات را ندارند. اگر افراد تصمیم به تبدیل اقامت به تابعیت بگیرند، به شهروند اتحادیه اروپا تبدیل می شوند. از آزادی حرکت در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردار خواهند بود. برای تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه نیازی به ترک تابعیت کشور قبلی نیست. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

به طور کلی، اقامت بلند مدت در این کشور به صورت مداوم یکی از اصلی ترین شروط کسب تابعیت و شهروندی در این کشور اروپایی می باشد. اگر متقاضیان بیش از 6 ماه متوالی از کل 10 ماه اقامت در فرانسه را در خارج از این کشور سپری کنند، اقامت مداوم آنها ممکن است باطل شود. اگرچه استثنائات در موارد خاص وجود دارد. در این صورت، برای کسب اطلاعات از شرایط باطل نشدن اقامت، متقاضیان باید به دفاتر دولتی در محل زندگی خود مراجعه کنند.

رایج ترین مواردی که به عنوان استثنائات در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

  • بیماری جدی
  • زایمان
  • خدمت سربازی
  • تحصیل یا تحقیق

در جدول زیر به هزینه های درخواست اقامت و تابعیت اشاره شده است:

نوع برنامههزینه درخواست به یورو
تابعیت€55
اقامت دائم€270

مدارک لازم برای تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه

متقاضیان می توانند برای تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور به شهربانی محل زندگی خود مراجعه کنند. مدارک و اسناد مورد نیاز زیر را برای انجام این کار ارائه دهند:

  • 2 نسخه از فرم درخواست تابعیت فرانسه
  • کپی شناسنامه متقاضی و همسر
  • اثبات آدرس با نام کامل متقاضیان
  • شناسنامه (با ترجمه معتبر اگر به زبان فرانسوی نباشد)
  • اثبات اینکه متقاضی دانش کافی در مورد زبان فرانسه، مانند دیپلم یا مدرک زبان فرانسه کسب کرده است
  • اثبات داشتن شغل مناسب و توان مالی کافی

در صورتی که افراد ازدواج کرده باشند، می باید مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

  • گواهی ازدواج کسب شده در 3 ماه اخیر
  • شواهدی از رابطه یا زندگی متاهل مانند شناسنامه فرزندان همسران، قرارداد رهنی، اعلامیه مالیاتی مشترک، اسناد واگذاری اموال یا حساب بانکی مشترک
  • اثبات تبعه فرانسه بودن همسر در هنگام ازدواج
  • شواهدی مبنی بر داشتن سابقه کیفری، به عنوان مثال گواهی سابقه کیفری از کشور محل اقامت متقاضیان برای 10 سال اخیر
  • گواهی های طلاق
  • اثبات این که متقاضی حداقل از 3 سال از بعد ازدواج خود در فرانسه سکونت داشته است.

درخواست افراد توسط پلیس، دفتر شهردار و سایر بخش های دولتی ارزیابی می شود. متقاضیان نیز در صورت نیاز باید در مصاحبه های مختلف شرکت کنند. در صورت تایید پرونده، متقاضیان تبدیل به شهروند فرانسوی خواهند شد. به آنها کارت شناسایی فرانسه و گذرنامه فرانسوی داده می شود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی فرانسه را مطالعه بفرمائید. شما عزیزان اگر قصد دارید درباره فرانسه، راه های مهاجرت و اقامت در سایر کشورهای برتر دنیا اطلاعات کافی کسب کنید، می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *