مهاجرت سرمایه گذاری در اوکراین

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین برخلاف مشکلات اقتصادی این کشور در بین 30 کشور برتر جهان قرار دارد که در این نوشتار بررسی می شود. اوکراین به دلیل داشتن توسعه دهندگان ماهر و نیروی کار جوان و توانا توانسته است در زمینه استارت آپ قوی عمل کند و با سایر کشورها رقابت کند. مهاجرت تجاری به اوکراین راهی بسیار مناسب برای دریافت اجازه اقامت و اجازه کار در این کشور است. علاوه بر این، اوکراین امکانات گسترده ای را برای شروع و توسعه تقریبا هر تجارتی فراهم می کند. در واقع، اوکراین فرصت های زیادی را برای ایجاد استارت آپ در بخش های مختلف ارائه می کند. گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت تجاری و کار در کشورهای مختلف اروپایی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

بررسی استارت آپ اوکراین

امروز، اوکراین بیش از 400 استارت آپ دارد و تعداد آنها به طور مداوم در حال رشد است. به ویژه کیف می تواند استارت آپ اوکراین را به صحنه ای تبدیل کند که به اندازه برلین یا سیدنی فعالیت داشته باشد. هر روز حوادث زیادی رخ می دهد از جمله کارگاه های آموزشی، نشست ها، کنفرانس ها که بسیاری از آنها با نام های شناخته شده بین المللی هستند. در کنار حمایت های تشکل کارآفرینی و برنامه های شتاب دهنده، این فضاهای مشترک به استارت آپ های جوان کمک می کند تا بالغ شوند و به یک شرکت قوی فناوری تبدیل شوند. در جدول زیر از جمله امتیازات و چالش های استارت آپ در اوکراین را مشاهده می کنید.

امتیازاتچالش ها
جمعیت جواندرک جهانی ضعیف از اوکراین و استارت آپ اوکراین
توان مالیثبت شرکت در اوکراین با توجه به مالیات و بروکراسی دشوار است.
استعداد ماهر و متخصص در فناوری اطلاعاتعدم سرمایه گذاری خارجی

در نمودار زیر همچنین رتبه اوکراین در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

تبه اوکراین در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری

دلایل ایجاد استارت آپ اوکراین

اوکراین از نظر انعطاف پذیری در انجام انواع مختلف تجارت دارای مزایای بیشتری نسبت به سایر کشورها است. اول از همه، بار مالیاتی نسبتاً کم و موقعیت جغرافیایی مطلوب بسیار مطلوبی در اتحادیه اروپا دارد. اوکراین راحت ترین ارتباطات حمل و نقل با اتحادیه اروپا را دارد و به طور فعال با آن همکاری می کند، که به نوبه خود:

  • به هماهنگی قانونی با تعداد زیادی از کشورهای بسیار پیشرفته کمک می کند.
  • باعث کاهش تدریجی و متقابل تعرفه ها، لغو حقوق گمرکی و سایر موانع تجاری می شود.
  • تجارت بین المللی کالا و خدمات را بسیار ساده می کند.
  • هزینه راه اندازی استارت آپ پایین است.

شروع کار در کشور اوکراین بسیار ارزان تر از مثلا در اتحادیه اروپا است و هزینه های روزانه در اینجا نیز به طور قابل توجهی کمتر خواهد شد. البته، یک مزیت مهم راحتی زندگی در اوکراین است. این یک کشور چند ملیتی با فرهنگ و تاریخ غنی است، که می تواند خانه جدید شما و زمینه ای برای یک تجارت موفق شود.

این کشور چندین سال است که از نظر اقتصادی دچار مشکل شده است اما هنوز موفق به ایجاد فناوری رقابتی در جهان می شود. برخی از نمونه های شرکت هایی که از اوکراین منشأ گرفته اند، Grammarly ، Gitlab و Ahrefs هستند که همگی دارای اعضای گسترده ای هستند. از جمله دلایل اصلی موفقیت اوکراین، کیفیت بالای توسعه دهندگان این کشور است که توسط بسیاری از شرکت های خارجی دنبال می شوند. در صورت ادامه روند نوآوری در اوکراین، این کشور می تواند حتی یک نقش رهبری بزرگتر در اکوسیستم استارت آپ جهانی به دست آورد.

رتبه استارت آپ اوکراین

در گزارش اخیر اکوسیستم استارت آپ جهانی StartupBlink 2023، اوکراین در میان 100 کشور دوستدار استارت آپ در رتبه 29 قرار گرفت. اوکراین در مقایسه با سال گذشته با 2 اکنون در بین 30 کشور برتر جهان قرار دارد. طبق این تحقیق، کیف پس از شهرهایی مانند لندن، برلین، پاریس، آمستردام در رتبه 32 جهان، و رتبه 8 پایتخت های اروپا قرار گرفته است. این تحقیق 3 دسته اصلی را برای ارزیابی اکوسیستمی که شرکت های نوپا در آن فعالیت می کنند اندازه گیری می کند:

  • تعداد استارت آپ ها
  • کیفیت آنها
  • و فضای کسب و کار در کشور.

در حال حاضر، اوکراین 462 استارت آپ دارد. از نظر تعداد استارت آپ ها، اوکراین 0.84 امتیاز کسب کرد که بسیار ناچیز کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. در همین حال، مقامات ایالتی محلی باید به کار خود در زمینه بهبود کیفیت زندگی و زیرساخت ها در کشور ادامه دهند تا مطمئن شوند کارآفرینان با استعداد اوکراین را ترک نمی کنند. به خصوص، وقتی اکنون دیگر نیازی به ویزا برای اروپا نیست و لهستان هوشمندانه درهای خود را برای اوکراین باز می کند. نمره کیفیت استارت آپ اوکراین 2.18 است که بالاتر از اتریش، لهستان، جمهوری چک، ایتالیا و بلژیک است. در جدول زیر 3 شهر برتر استارت آپی اوکراین را مشاهده می کنید.

رتبهشهرها
356لودسا
354لویو
32کیف

کارآفرینی در اوکراین

اوکراین یک استعداد عظیم استعدادی شگفت انگیز دارد. جنبه فنی فناوری در اوکراین همیشه امیدوار کننده بوده است، زیرا توسعه دهندگان اوکراین در لیست 10 شرکت برتر برای استخدام قرار دارند. چالش استفاده از این استعداد برای تقویت روحیه کارآفرینی در کشور است. امروزه اکوسیستم استارت آپ اوکراین به سرعت در حال رشد است. چند سال پیش، اوکراین بیشتر به خاطر توسعه دهندگان شگفت انگیزش شناخته می شد، اما استارت آپ ها اکنون ریشه های اوکراینی خود را می شناسند. بنیانگذاران بیشتر و بیشتر مشتاق شروع تولید محصولات محلی هستند و دیگران را به دنبال آن می کشانند.

از نظر چالش های پیش رو، صحنه سرمایه گذاری به دلیل شهرت بد این کشور از نظر اقتصادی، فساد و درگیری های سیاسی، یک موضوع حساس در اوکراین است. با این حال، کارآفرینی و سرمایه گذاری در اوکراین امروزه کاملاً عملی است. برخی از بنیانگذاران با تجربه اوکراینی به سرمایه گذاری روی آورده اند و از این طریق به جامعه باز می گردند. اما انتظار می رود که دوره های بعدی بیشتر خارج از اوکراین انجام شود و به استارت آپ های محلی کمک کند تا وارد صحنه جهانی شوند.

استارت آپ IT در اوکراین

استارت آپ IT در اوکراین

اوکراین میزبان بیش از 120،000 متخصص IT است که بیشتر آنها توسعه دهنده هستند. نسبت مطلوب قیمت و کیفیت و استعداد کیفی اوکراین را به یکی از مقاصد اصلی غول های فناوری مانند مایکروسافت، بوئینگ و مگنتو برای برون سپاری نیازهای توسعه نرم افزاری خود تبدیل کرده است. برای اینکه بخواهیم همه چیز را در چشم داشته باشیم، متوسط ​​حقوق در اوکراین حدود 350 دلار آمریکا است، در حالی که متوسط ​​حقوق ماهیانه یک مهندسIT در کشور اوکراین 3 برابر متوسط حقوق ماهیانه کار در اوکراین است.

به همین دلیل است که دوره های فناوری انگلیسی به طور گسترده در حال گسترش هستند و میزان افرادی که از سایر تخصص ها به IT شیفت می کنند به طور چشمگیری در حال رشد است. بخش IT در حال حاضر تقریباً 3.5٪ از تولید ناخالص داخلی اوکراین را تشکیل می دهد و بر اساس گزارش انجمن IT اوکراین که در 2018 منتشر شد، پیش بینی می کند تا سال 2025 تقریبا به 9٪ برسد. همراه با استعدادهای فراوان فناوری، تعجب آور نیست که موفقیت در استارت آپ فناوری در اوکراین شروع به ظهور کرده است.

در لیست زیر از جمله برترین استارت آپ های فناوری اوکراین را مشاهده می کنید:

  • Awesomic
  • Hirio
  • Axdraft
  • Camtouch
  • Timeat
  • Nuka
  • Skyworker
  • GG
  • Let’s Enhance

فرصت های کارآفرینی در اوکراین

در جدول زیر 3 بخش برتر و متمرکز در اوکراین برای کارآفرینی و ایجاد استارت آپ را مشاهده می کنید:

صنعتشرح
گیمینگمحبوب ترین ژانرها در ساخت بازی های اوکراینی اکشن (40%) و ماجراجویی (42%) هستند. کل مخاطبان بازی هایی که اوکراینی ها روی آن کار می کنند بیش از 770 میلیون کاربر است. بیشترین مخاطبان توسط شرکت های بزرگی مانند Plarium ، Ubisoft و Wargaming جمع شده اند. 84٪ شرکت های محلی بازی سازی روی بازی ها برای سیستم عامل های تلفن همراه، بیشتر برای iOS و Android کار می کنند.
فناوری بازاریابی130 میلیون $ (دلار) سرمایه گذاری افشا شده برای بیش از 160 شرکت فناوری بازاریابی اوکراین وجود دارد. بیش از 5000 کارمند در فناوری بازاریابی کار می کنند و بیشتر شرکت ها در بخش های B2B فعالیت می کنند.
خدمات سرویس ابری (SaaS)کمبریج بیش از 1400 شرکت با اشتغال 53000 نفر دارد. با همبستگی با یکی از بزرگترین دانشگاه های جهان(معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان)، مشخص است که چرا این شهر در بهبود اقتصاد انگلیس پیشگام است و به عنوان یکی از بزرگترین مدعیان سلطنت فناوری لندن شناخته می شود.

انتخاب نوع شرکت استارت آپ در اوکراین

شما باید در مورد فرم قانونی سازمانی خود تصمیم بگیرید. گسترده ترین اشکال تجارت در اوکراین شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود است. بزرگترین مزیت شرکت های با مسئولیت محدود در مقایسه با شرکت های سهامی این است که روش ایجاد و بهره برداری از شرکت های با مسئولیت محدود بار کمتری دارد و زمان زیادی نمی برد. فقدان سهام در شرکت های با مسئولیت محدود، این شکل از شخصیت حقوقی را متحرک و انعطاف پذیر می کند. موسس می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی و همچنین یک گروه از بنیانگذاران باشد، هیچ محدودیتی برای حداکثر تعداد موسسان وجود ندارد.

قانون شرکت های با مسئولیت محدود که از 17 ژوئن 2018 لازم الاجرا شد، مقررات فعالیت شرکت های با مسئولیت محدود در اوکراین را به شدت تغییر داد و فرصت های جدیدی را برای تجارت ایجاد کرد که به شرکت ها آزادی عمل در تنظیم قوانین مدیریت این شرکت ها را می دهد. علاوه بر این، اشکال حقوقی سازمانی دیگری از شرکت ها وجود دارد به عنوان مثال:

  • شرکت هایی با مسئولیت اضافی
  • مشارکت محدود
  • شرکت های خصوصی
  • تعاونی ها و غیره.

با این حال، آنها معمولا اغلب استفاده نمی شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت شرکت در اوکراین و رویه حقوقی آن بر روی لینک آبی کلیک کنید. همچنین می توانید به صورت مستقیم با مشاورین و متخصصین مهاجرت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *