مهاجرت به کشور بلاروس

اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج

اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج

اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج یکی از راه هایی است که افراد می­ توانند در مدت زمان کمی اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را اخذ بنمایند. دولت بلاروس تابعیت مضاعف را نپذیرفته و افرادی که قصد اخذ تابعیت بلاروس را دارند. از این رو بایستی تابعیت قبلی خود را ترک نموده و سپس برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب همواره در تلاش است تا گزینه های مناسب مهاجرتی را به عزیزان معرفی نمایند.

بلاروس کشوری در همسایگی روسیه است و زبان رسمی مردم این کشور روسی است. با توجه به شرایط مناسب اقتصادی این کشور سالانه افراد زیادی به طرق مختلف به این کشور سفر نموده و سعی در اخذ اقامت دائم بلاروس را دارند. افرادی که موفق به اخذ اقامت و تابعیت بلاروس می­ شوند. از تمامی حقوق و مزایای شهروندی این کشور برخوردار خواهند بود. افراد دارای اقامت بلاروس به راحتی می­ توانند در سایر کشورهای اروپایی براحتی سفر نمایند. ازدواج با اتباع بلاروسی موجب می ­گردد تا افراد در کمترین زمان ممکن اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند. ناگفته نماند اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج نیز همانند سایر کشورها دارای قوانینی است که زوجین ملزم به رعایت آنها هستند.

 قوانین اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج

زوجین در بلاروس برای ازدواج بایستی بیشتر از 18 سال باشند. ازدواج را در یکی از دفاتر رسمی در این کشور به ثبت برسانند. به هنگام ثبت ازدواج در این کشور زوجین باید اثبات نمایند که ازدواج آنها واقعی و برای زندگی مشترک می باشد. زیرا برخی از افراد از طریق ازدواج های غیر واقعی و صوری سعی در اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را می نمایند. از همین رو دولت بلاروس تنها ازدواج های واقعی را تایید می­ نماید. بدین منظور زوجین ابتدا فرمی را جهت درخواست ثبت ازدواج در دفاتر رسمی تکمیل می نمایند.

سپس این دفتر مسئول بررسی و ارزیابی مدارک و روابط زوجین خواهند بود. این بررسی معمولا به مدت 3 ماه طول خواهد کشید. پس از بررسی و واقعی بودن ازدواج زوجین ثبت ازدواج آنها در این کشور به اتمام خواهد رسید. در صورتی که پلیس بلاروس از غیر واقعی بودن ازدواج زوجین مطلع گردد. پرونده ای بدین منظور در دادگاه بلاروس تشکیل خواهد گردید.

شرایط زوجین برای اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج

افراد خارجی که قصد ازدواج با اتباع بلاروسی را دارند، نه تنها بایستی ازدواج را در این کشور به ثبت برسانند بلکه باید مرتکب هرچگونه جرم و جنایتی در این کشور نشده باشند. در صورتیکه یکی از زوجین در گذشته ازدواج نموده باشد، باید مدارک طلاق و یا فوت همسر قبلی خود را نیز جهت ثبت ازدواج ارائه نمایند. همچنین دولت بلاروس آزمایشات پزشکی را از اتباع خارجی با هدف سلامت شخص مذکور از وی اخذ می ­نمایند. ازدواج این افراد در بلاروس منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد. برای دریافت تابعیت بلاروس بایستی ابتدا تابعیت قبلی خود را لغو نمایند.

شرایط زوجین برای اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج

مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در بلاروس

افرادی که با مهاجرت به بلاروس، اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج را دارند، می­ باید با ارائه مدارک لازم اثبات نمایند که از شرایط لازم برای ازدواج در این کشور برخوردار می ­باشند. بدین منظور می­ باید مدارک زیر را به اداره مربوطه در این کشور ارائه نمایند:

  • گواهی تولد زوجین
  • مدارک وضعیت تأهل زوجین
  • مدارک هویتی زوجین ( اعم از کارت ملی و شناسنامه)
  • مدارک لازم جهت ابه اثبات رساندن واقعی بودن ازدواج زوجین
  • پرداخت هزینه ای معادل $10 (دلار) برای هزینه های دولتی و ثبت ازدواج در بلاروس

شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق ازدواج

اتباع خارجی با ازدواج در بلاروس می ­توانند اقامت بلاروس را دریافت نمایند. آن دسته از افردی که پس از اخذ اقامت این کشور و ترک تابعیت قبلی خود را نموده اند، در صورتی می­ توانند تابعیت این کشور را تقاضاء نمایند که دارای شرایط زیر باشند:

  • از مهارت زبان روسی به خوبی برخوردار باشد.
  • تمکن مالی لازم برای ادامه زندگی مشترک در بلاروس
  • عدم اخذ تابعیت کشور دیگری به جزء بلاروس
  • در نهایت فرد باید متعهد گردد، مطیع و فرمانبردار قوانین کشور بلاروس خواهد بود.

شرایط ترک تابعیت کشور ایران و اخذ تابعیت بلاروس

افرادی که قصد اخذ اقامت بلاروس از طریق ازدواج را دارند، بایستی تابعیت قبلی خود را ترک نمایند. اتباع ایرانی که قصد ازدواج با اتباع بلاروس را دارند نیز ملزم به ترک تابعیت کشور ایران هستند. این افراد تنها در صورتی می ­توانند تابعیت ایران را ترک نمایند که دارای شرایط زیر باشند:

  • بیشتر از 25 سال سن داشته باشد.
  • در ظرف یک سال تمامی اموال غیر منقول خود را به دیگر اتباع ایرانی واگذار نماید.
  • فرد مذکور هیچگونه بدهی به دولت ایران نداشته است. مرتکب هیچ جرم و جنایتی نیز در این کشور نشده باشد.
  • هیأت وزیران با ترک تابعیت وی موافقت نموده باشند.
  • خدمت سربازی خود را در این کشور سپری نموده باشند.

دوستان و عزیزان علاقمند به موضوع مهاجرت می ­توانند در تمامی زمینه های مهاجرتی از نظرات و راهنمایی های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *