مهاجرت تحصیلی ایتالیا

دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا

دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا

ایتالیا دارای دانشگاه های معتبر می­ باشد و دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا یکی دانشگاه های از پر طرفدار این کشور می باشد. همه ساله دانشجویان خارجی زیادی جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام می­ نمایند. این دانشگاه در شهر رم پایتخت ایتالیا موقعیت دارد. دانشجویان به راحتی می­ توانند به خوابگاه ها و همچنین دیگر امکانات دانشگاه دسترسی داشته باشند. دانشجویان عزیز بهتر است قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود در دیگر کشورها با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه های مختلفی همچون هزینه های تحصیل، موقعیت مکانی و سایر شرایط دانشگاه مشاوره نمایند.

دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا از بزرگترین دانشگاه های این کشور است. با ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف دانشجویان زیادی را به خود جذب نموده است. تحصیل در این دانشگاه در رشته های مختلف و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. تدریس در اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان ایتالیایی است. دانشجویان بایستی از مهارت زبان ایتالیایی برخوردار باشند. اما در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل به زبان انگلیسی نیز ارائه می ­گردد.

تحصیل در دانشگاه ساپینزای رم ایتالیا

دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا یکی از بزرگترین دانشگاه های قاره­ اروپا است. سالانه دانشجویان زیادی را پذیرش می نماید. هم اکنون نیز 115 هزار دانشجو در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیلند. از این میان 7500 دانشجو از کشورهای مختلف می­ باشند. پرستاری و بیوانفورماتیک تنها رشته هایی هستند که در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد. سایر رشته ها همچون معماری، هنر، فضانوردی، مهندسی، شیمی، مطالعات کلاسیک و مدرن و پزشکی به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود. اما در مقطع کارشناسی دانشجویان می­ توانند در رشته های متعددی به تحصیل به زبان انگلیسی بپردازند.

معماری، هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی انرژی، مطالعات اروپا، مهندسی مکانیک و چندین رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می­ گردد. همچنین در مقطع دکترا دانشجویان می­ توانند در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. تحصیل پزشکی در ایتالیا در این دانشگاه طرفداران زیادی دارد. بطوریکه سالانه دانشجویان زیادی تقاضاء ادامه تحصیل در دانشگاه ساپینزای رم را می ­نمایند.

رنکینگ و دانشکده های دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا

دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا از 12 دانشکده معماری، هنر و علوم انسانی، مهندسی عمران و صنایع، اقتصاد، انفورماتیک و آمار، حقوق، ریاضیات، فیزیک، پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، داروسازی، علوم سیاسی و جامعه شناسی تشکیل شده است. هر یک از این دانشکده های رشته های متعددی را در مقاطع مختلف ارائه می ­نمایند. دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا از رنکینگ بالایی در میان دانشگاه های ایتالیا و دانشگاه های جهان برخوردار است. رنکینگ این دانشگاه در رتبه بندی QS 223 و در رتبه بندی Times 251-300 و در رتبه بندیARWU برابر با 151-200 می­ باشد. این دانشگاه امکانات مدرن و بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است. همچنین افراد برجسته­ زیادی چون فدریکا موگرینی نماینده اتحادیه اروپا، انریکو فرمی فیزیکدان معروف ایتالیایی و چندین شخصیت برجسته دیگر نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند.

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزای رم در ایتالیا

دانشجویان می­ توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در این دانشگاه بهره­ مند گردند. اکثر بورسیه تحصیلی ایتالیا متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می ­باشد. همچنین دانشجویانی که دارای سطح علمی بالاتر و رزومه های تحصیلی قوی تری هستند، در اولویت بالاتری قرار دارند. بورسیه های تحصیلی این دانشگاه دارای ارزش های متفاوتی است. این دانشگاه 24 بورسیه که هر کدام دارای ارزشی برابر با €430000 (یورو) می­ باشد را به دانشجویان غیر ایتالیایی و خارج از قاره اروپا اختصاص داده است. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه های فوق شوند، از پرداخت هزینه های دانشگاه معاف خواهند شد. دانشجویان می ­توانند تا قبل از تاریخ 30 آوریل درخواست اخذ بورسیه های فوق را بنمایند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزای رم در ایتالیا

پذیرش در دانشگاه ساپینزا Sapienza رم در ایتالیا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ساپینزای رم را دارند، ابتدا بایستی همانند پذیرش در دیگر دانشگاه ها درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. این دانشگاه نیز با بررسی و تایید مدارک وی دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهد نمود. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه بایستی در آزمون ورودی دانشگاه ساپینزا شرکت نمایند. هدف از این آزمون سنجیدن مهارت زبان ایتالیایی دانشجویان است. تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه نیاز به شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه را نخواهد داشت. مدارک لازم برای پذیرش در این دانشگاه عبارتند از:

  • مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها و در صورتی که دانشجو متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا می­ باشد.
  • عکس
  • پیش ثبت نام در سفارت ایتالیا در کشور مبدأ ( دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا)

دانشجویان عزیز می ­توانند در زمینه برترین دانشگاه های جهان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند و از مشاوره های مفید آنان بهره­ مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *