مهاجرت تحصیلی ایتالیا

دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا

دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا

دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا یکی از دانشگاه های شناخته شده در کشور ایتالیا می باشد که بیش از 900 سال قدمت تحصیلی دارد. از قدیمی ترین دانشگاه های قاره اروپا به شمار می رود. دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا قدیمی ترین دانشگاه جهان می باشد. هم اکنون نیز در زمینه های مختلف آموزشی و تحقیقاتی فعالیت دارد. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام به کسب ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می کنند.

در کشور ایتالیا، سیستم آموزشی بسیار خوبی وجود دارد. متقاضیان بین المللی می توانند با تحصیل در دانشگاه بولونیا bologna در ایتالیا و سایر دانشگاه های این کشور به بالا ترین سطح علم و دانش برسند. در این نوشتار، کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا دانشگاه بولونیا bologna در ایتالیا به صورت کامل به شما هموطنان گرامی معرفی کنند و از شرایط تحصیل در این دانشگاه آگاه سازند.

درباره دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا

دانشگاه بولونیا bologna در ایتالیا اولین مرکز تحصیلات عالی در جهان می باشد. در سال 1088 در بولونیای ایتالیا تاسیس شده است. در این دانشگاه مجهز بیش 85000 دانشجو در حال تحصیل می باشند. از این تعداد تقریبا 63000 دانشجو مشغول به تحصیل در دوره تحصیلی Undergraduate هستند. دانشگاه بولونیا bologna در ایتالیا از نهادهای دانشگاهی و تحقیقاتی پیشرو در ایتالیا و اروپا می باشد. رتبه اول ملی در بین دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بولونیا کشور ایتالیا اولین دانشگاه جهان در زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (به خصوص در زمینه حقوق) می باشد.

دانشگاه بولونیا در کشور ایتالیا در طول تاریخ به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا در زمینه های قانون و حقوق مدنی قابل توجه بوده است. تا سال 2012 این دانشگاه پیشرفته شامل 66 بخش و دپارتمان می شد. اما بعد از آن، دپارتمان های مرتبط با یکدیگر ادغام شدند. امروزه این دانشگاه شامل 33 دپارتمان می شود. در بخش های های بعدی قصد داریم تا شما را از شرایط تحصیل در دانشگاه بولونیا، دوره های تحصیلی، دپارتمان ها و بخش های مختلف این دانشگاه مجهز آشنا سازیم.

شرایط تحصیل دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه بولونیا را دارند بایستی جهت ثبت نام در این دانشگاه به سفارت کشور ایتالیا مراجعه کنند. داشتن مدارکی چون فرم های تکمیل شده ثبت نام، مدارک زبان معتبر ایتالیایی و انگلیسی، عکس پاسپورت، پاسپورت، انگیزه نامه، مدارک تحصیلی کسب شده به همراه ریز نمرات و همچنین مجوز اقامت در ایتالیا برای تحصیل در دانشگاه بولونیا الزامی می باشد. دانشجویانی که مدرک زبان ایتالیایی ندارند می توانند قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در دوره های زبان شرکت کنند. دانشجویان دانشگاه بولونیا در کشور ایتالیا می توانند در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. علاوه بر این 3 دوره، دانشجویان می توانند در دوره های تربیت معلم، برنامه های تحصیلی کالج های تابستانی و زمستانی و همچنین فعالیت های تحقیقاتی شرکت کنند.

برنامه های تحصیلی دانشگاه بولونیا بر اساس جدیدترین متدهای تحصیلی به دانشجویان و متقاضیان این دانشگاه ارائه می شود. علاوه بر زبان ایتالیایی، دانشجویان می توانند در برخی از برنامه های زبان انگلیسی را جهت تحصیل انتخاب کنند. در دانشگاه بولونیا bologna در کشور ایتالیا دانشجویان می توانند در 5 بخش اصلی مطالعات اجتماعی، علوم، علوم انسانی، پزشکی و فناوری مشغول به تحصیل شوند. برنامه های تحصیلی دانشگاه به 33 بخش تقسیم می شود. دانشجویان می توانند در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند. مدرک تحصیلی مورد نظر خود را با کسب نمرات بالا به دست بیاورند.

دوره های تحصیلی در دانشگاه بولونیا در ایتالیا

دوره های اصلی تحصیل در دانشگاه بولونیا به 3 بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شوند. تحصیل در این 3 دوره به ترتیب حداقل 3، 2 و 4 سال تحصیلی به طول می انجامد. جهت تحصیل در دوره کارشناسی، دانشجویان حتما باید مدرک دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند. در صورت نیاز در دوره های آمادگی نیز شرکت کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را دارند.

همچنین بایستی مدرک لیسانس معتبر (به همراه ریز نمرات) داشته باشند و انگیزه نامه تحصیلی ارائه دهند. در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه بولونیا کشور ایتالیا متقاضیان به صورت تخصصی در زمینه تحصیلی مورد علاقه خود مشغول به تحصیل می شوند. بالا ترین سطح ترین در دانشگاه بولونیا تحصیل در دوره دکترا و یا PhD می باشد. جهت تحصیل در این دوره، متقاضیان حتما باید مدارک تحصیلی قبلی خود را به همراه ریز نمرات، توصیه نامه و انگیزه نامه تحصیلی، پروژه های تحقیقاتی و سایر مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهند.

نظام تحصیل در دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا

نظام تحصیل در دانشگاه بولونیا Bologna در ایتالیا

مطالعات دانشگاه بولونیا در کشور ایتالیا به 3 بخش تقسیم می شوند:

  • First cycle and Single cycle degree programmes (First Cycle Degrees, Single Cycle Degrees)
  • Second cycle degree programmes (Second Cycle degree programme)
  • Third cycle degree programmes (Doctoral studies (PhD) and Specialization Schools)

همچنین لازم به ذکر است که دانشگاه بولونیا دوره های تحصیلی Vocational را نیز به دانشجویان ارائه می دهد که شامل برنامه های تحصیلی Master، Postgraduate، دوره های Lifelong Learning و دوره های Intensive می شود. تحصیل در این دوره موجب کسب مدرک تحصیلی خاصی نمی شود. این دوره صرفا جهت آماده سازی دانشجو می باشد.

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا را دارند می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. از هزینه ها و شرایط تحصیل در ایتالیا و معتبرترین دانشگاه های این کشور به صورت کامل آگاه شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *