مهاجرت به کشور ایسلند

اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

ایسلند کشوری جزیره ای در شمال قاره­ اروپا است که اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج موضوعی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند. برخی از دانشجویان که تحصیل در دانشگاه های ایسلند را برگزیده اند، پس از اتمام تحصیلات از طریق ازدواج با اتباع ایسلندی سعی در اخذ تابعیت این کشور را دارند. راه های دیگری نیز برای دریافت تابعیت ایسلند وجود دارد. اما ازدواج با اتباع ایسلندی راهی است که در سریعترین زمان ممکن منجر به دریافت تابعیت این کشور می­ گردد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه های گوناگون مهاجرتی عزیزان را یاری و راهنمایی می ­نمایند.

به راحتی می ­توان تنوع آب و هوایی را در مناطق مختلف این کشور مشاهده نمود. در مقابل کوه های پوشیده از برف و یخ در این کشور، کوه های آتشفشانی که در فصول سال فعال می­ گردد وجود دارد. چشمه های آب گرم، رودخانه ها و کوه های یخی در این کشور هر انسانی را مجذوب خود می ­نماید. ایسلند همه ساله پذیرای افراد زیادی از کشورهای مختلف می­ باشد. مردم کشور ایسلند به زبان ایسلندی صحبت می ­کنند. تدریس در دانشگاه های این کشور نیز به زبان ایسلندی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند. اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج موجب می شود تا اتباع خارجی از تمامی حقوق شهروندی ایسلند برخوردار باشند.

 بررسی تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

اخذ تابعیت هر کشوری موجب می­ گردد تا فرد از حقوق و مزایایی در این کشور برخوردار گردند. در مقابل افرادی که تابعیت ایسلند را اخذ می­ نمایند دارای وظایفی نسبت به این کشور خواهند بود. سیستم اعطاء تابعیت در ایسلند بر اصل خون است. بدین معنا که فرزندانی که یکی از والدین آنها دارای تابعیت ایسلند باشد، در هر جایی از جهان متولد گردد، دارای تابعیت ایسلندی خواهد بود. از دیگر راه های تحصیل تابعیت ایسلند حضور قانونی 7 سال پیاپی در این کشور است. افرادی که با اخذ یکی از ویزاهای ایسلند از جمله ویزای تحصیلی، ویزای کاری و سایر به این کشور مهاجرت نموده باشند، می­ توانند پس از گذشت 7 سال زندگی در این کشور برای دریافت تابعیت ایسلند اقدام نمایند.

اما اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج تنها پس از گذشت 3 سال زندگی مشترک با تبعه­ ایسلندی امکان پذیر خواهد بود. تا قبل از سال 2003 افراد برای اخذ تابعیت ایسلند مجبور به ترک تابعیت قبلی خود می­ بودند. اما پس از جولای 2003 این کشور دیگر مخالفتی با تابعیت مضاعف نداشته و افراد می­ توانند بدون ترک تابعیت قبلی خود تابعیت این کشور را نیز اخذ بنمایند.

شرایط اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

امکان اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج با همسرانی که حداقل دارای 5 سال تابعیت این کشور را داشته اند، برای افراد وجود دارد. این افراد برای دریافت تابعیت از طریق ازدواج بایستی حداقل 4 سال زندگی مشترک با تبعه­ ایسلندی را داشته باشند. دولت ایسلند قوانینی را برای ازدواج در ایسلند وضع نموده است. این قوانین عبارتند از:

  • زوجین باید بیشتر از 18 سال داشته باشند.
  • این کشور پیرو قانون تک همسری است. افراد به هنگام ازدواج با اتباع ایسلندی بایستی مجرد باشند.
  • اتباع خارجی باید مدارکی که نشان دهنده عدم ممانعت ازدواج فرد با اتباع ایسلندی است را ارائه نمایند.
  • تمامی مدارک باید به زبان ایسلندی ترجمه شده باشند.
  • اصل مدارک فوق بایستی حداقل 5 روز قبل از ثبت ازدواج رسمی در اختیار دفاتر ثبت ازدواج قرار بگیرد.

شرایط اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در ایسلند

جهت اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج ابتدا باید ازداوج زوجین را در این کشور به ثبت برسانند. بدین منظور ارائه مدارک زیر به یکی از دفاتر ثبت ازدواج در کشور ایسلند الزامی است:

  • تکمیل فرم ازدواج با اتباع ایسلندی که نیازمند 2 شاهد برای تأیید ازدواج زوجین است.
  • ارائه مدارک شناسایی زوجین
  • ارائه گواهی تجرد
  • هر 2 زوجین بایستی در هنگام ثبت ازدواج دارای اقامت قانونی ایسلند باشند. برای اثبات چنین امری ارائه مجوز اقامت ایسلند و پاسپورت زوجین که تاریخ ورود شخص در آن مشخص نیز ارائه گردد.

پس از پایان پروسه فوق زوجین می­ توانند مراسم عقد و ازدواج را در این کشور برگزار نمایند. جهت زندگی در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در ایسلند می باشد.

شرایط و هزینه های زندگی در ایسلند

ایسلند کشوری اروپایی است که بسیاری از افراد علاقمند به اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند. با توجه به شرایط کار در ایسلند بسیاری از افراد با اخذ ویزای کاری این کشور به ایسلند مهاجرت می ­نمایند. اخذ تابعیت ایسلند از طریق کار پس از 7 سال انجام کار خواهد بود. همچنین حضور مستمر در این کشور امکان پذیر می باشد. همچنین کارآفرینی در ایسلند نیز از دیگر راه های مهاجرت به این کشور است که افراد در صورتیکه در کسب و کار خود موفق عمل نمایند، می توانند اقامت و پس از آن تابعیت ایسلند را اخذ بنمایند. دوستان عزیز می ­توانند همواره سوالات خود را از مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *