مهاجرت به کشور آمریکا

لاتاری آمریکا

کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا هر سال تغییر می کند. در واقع این به دلیل قانون ویزای لاتاری در آمریکاست. این قانون اشاره دارد که کشورهایی واجد شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا هستند که مردم آن کشور به تعداد کم تر از 50000 مهاجر در 5 سال اخیر به آمریکا مهاجرت کرده باشند. لذا شهروندان کشورهایی مانند انگلستان و کانادا که سالانه مهاجرین زیادی به آمریکا دارند واجد شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا نیستند. در سال های اخیر ایران همواره جز کشورهای واجد شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا بوده است. این به این دلیل است که از نژاد ایرانی در 5 سال اخیر تعداد مهاجر کمی به ایالات متحده شناسایی شده است. این میزان کم باعث شده حتی شانس شهروندان ایرانی برای ثبت نام در لاتاری آمریکا بیشتر شود.

با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید تمامی جزئیات مهاجرت و قوانین اقامتی را بدست آورید.

ثبت نام لاتاری 2024

برنامه ثبت نام لاتاری هر ساله برگزار می گردد و در واقع یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به آمریکا می باشد. در واقع زمان ثبت نام لاتاری 2024 بدین شرح می باشد:

  • تاریخ شروع 13 مهر 1402
  • تاریخ اتمام 17 آبان 1402

در این بازه زمانی متقاضیان بایستی مدارک لازم را جهت ثبت نام ارائه دهند. برای شرکت و ثبت نام لاتاری 2024 نیازی به ارائه مدرک زبان یا مهارتی خاص نمی باشد. به طور کلی ثبت نام لاتاری به صورت یک برنامه قرعه کشی بوده که کلیه متقاضیان مجاز به ثبت نام خواهند بود. شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا برای تمامی متقاضیان به صورت یکسان در نظر گرفته شده است.

در میان مدارک مهم جهت ثبت نام لاتاری بایستی به مدارکی از جمله موارد زیر احتیاج خواهیم داشت:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • 1 قطعه عکس 5 در 5
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات متقاضیان

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2023

دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده (DOS) اعلام کرد که دوره ثبت نام آنلاین برنامه ویزای مهاجرتی تنوع نژادی 2025 که در سال 2023 برگزار می شود 6 اکتبر 2023، ساعت 12 بعد از ظهر آغاز شده و 9 نوامبر 2023 ساعت 12:00 به پایان می رسد. برنامه قرعه کشی DV سالانه 55000 نفر را انتخاب می کند که می توانند ویزای مهاجرتی را در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود دنبال کنند یا وضعیت خود را در ایالات متحده تنظیم کنند. برنامه امسال دوباره فقط برنامه های الکترونیکی (آنلاین) را می پذیرد. برنامه و عکس های همراه مورد نیاز باید در قالب الکترونیکی قابل قبول ارسال شوند.

عدم تکمیل کامل فرم، موجب عدم صلاحیت ورود متقاضی می شود. برای واجد شرایط بودن در قرعه کشی، درخواست باید در زمان تعیین شده ارسال شوند. متقاضیان باید یک فرم الکترونیکی ارسال کنند که به صورت آنلاین، فقط در سایت https://dvprogram.state.gov/ موجود است. هیچ هزینه ای برای ثبت نام در برنامه قرعه کشی سالانه لاتاری وجود ندارد.

توجه داشته باشید که برنده شدن در لاتاری کافی نیست و انجام مصاحبه و درخواست ویزا و در نهایت صدور ویزای تنوع نژادی منجر به کسب گرین کارت آمریکا برای برندگان خواهد شد. شرایط کلی ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به شرح زیر است:

شرایط کلی ثبت نام گرین کارت امریکا

برنامه لاتاری آمریکا

قرعه کشی گرین کارت آمریکا، که به ویزای تنوع نژادی DV نیز معروف است، یک برنامه قرعه کشی دولت ایالات متحده برای دریافت کارت اقامت دائم ایالات متحده است. برنامه ویزای تنوع نژادی در سال 1990 برای تشویق مهاجرت به ایالات متحده از طیف وسیع تری از کشورها ایجاد شد. تعداد ویزای تنوع نژادی در ابتدا محدود به 55000 در سال مالی بود اما از سال 2000 به 50000 در سال کاهش یافت. این برنامه به عنوان “قرعه کشی تنوع نژادی” شناخته می شود زیرا گیرندگان ویزا به طور تصادفی از مجموعه آثار واجد شرایط انتخاب می شوند.

برنده شدن این قرعه کشی ورود به ایالات متحده را تضمین نمی کند، بلکه به شخص این فرصت را می دهد که برای ویزای تنوع نژادی را درخواست دهد و در صورت موفقیت اقامت آمریکا را بدست آورد.

در جدول زیر ظرفیت پذیرش هر ساله لاتاری آمریکا مشخص است:

آیتمشرح
ظرفیت ویزا55000
کشورهای واجد شرایطدر 6 منطقه
کشورهای ممنوعکشورهای پر مهاجر در آمریکا
حداکثر ظرفیت کشورها7% کل ویزاها

بررسی اقامت آمریکا از طریق ثبت نام لاتاری

قرعه کشی سالانه، که در آن بیش از 50000 نفر از افراد خوش شانس گرین کارت آمریکا را دریافت می کنند، در پاییز هر سال و در ماه اکتبر برگزار می شود. توجه داشته باشید که ثبت نام هر سال به نام لاتاری 2 سال بعد نام برده می شود. برای مثال در سال 2023 ثبت نام لاتاری 2025 برگزار می شود. این به سال قرعه کشی اشاره نمی کند، بلکه به تاریخ هایی است که تضمین می شود همه برندگان ویزای تنوع نژادی و اقامت آمریکا را دریافت می کنند.

این ویزا است که به شما این حق را می دهد که به آمریکا بروید و گرین کارت را دریافت کنید. تاریخ های قرعه کشی گرین کارت از طریق لاتاری معمولا از 6 اکتبر تا 9 نوامبر است. نتایج قرعه کشی در ماه می سال بعد آن اعلام می شود. زمان شروع ثبت نام 12:00 بعد از ظهر به وقت آمریکا شرقی است.

در شکل زیر روند زمانی اخذ اقامت آمریکا از طریق ثبت نام لاتاری بیان شده است:

روند زمانی اخذ اقامت آمریکا از طریق ثبت نام لاتاری

کد ثبت نام و بررسی نتایج لاتاری آمریکا

پس از ارسال درخواست و ثبت نام توسط متقاضیان، یک صفحه تأیید حاوی نام خود و یک شماره تأیید منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد. متقاضیان باید این صفحه تأیید را برای سوابق خود چاپ کنند. آنها برای دسترسی به سیستم آنلاین که وضعیت ورود آنها را به آنها اعلام می کند، به این صفحه تأیید و شماره تأیید منحصر به فرد نیاز دارند. متقاضیان به طور تصادفی از طریق رایانه از بین تمام افراد واجد شرایط انتخاب خواهند شد. از می 2023، متقاضیان می توانند برنده شدن خود را در www.dvprogram.state.gov با کلیک بر روی بررسی وضعیت ورودی و وارد کردن شماره تأییدیه و اطلاعات شخصی خود بررسی کنند.

  • متقاضیان در صورت انتخاب، باید تاریخ قرار مصاحبه ویزای مهاجرت خود را بررسی کنند.
  • دولت ایالات متحده به طور مستقیم به متقاضیان اطلاع نمی دهد و هیچ نامه یا ایمیلی برای ثبت نام کنندگان ارسال نمی شود.

بررسی کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا

شهروندان کشورهای کم پذیرش در آمریکا، کسانی که کمتر از 50000 بومی در ایالات متحده در 5 سال گذشته پذیرفته شده اند، واجد شرایط شرکت در قرعه کشی تنوع نژادی آمریکا هستند. بطور کلی، بومیان چین، هند و مکزیک واجد شرایط قرعه کشی نیستند. خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) کشورها را به 6 منطقه تقسیم می کند:

  • اروپا
  • آفریقا
  • قاره آسیا
  • اقیانوسیه
  • آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی
  • مکزیک، آمریکای مرکزی و کارائیب.

با استفاده از آمار مهاجرت اخیر و فرمول تخصیص ویزای تنوع سالانه هر منطقه را محاسبه می کند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای تنوع، متقاضی یا همسر متقاضی باید بومی یکی از کشورهای واجد شرایط باشد. این فرد همچنین باید تحت قانون مهاجرت و ملیت (INA) برای ایالات متحده پذیرفته شود. علاوه بر این، فرد باید دارای تحصیلات دبیرستانی (یا معادل آن) یا حداقل 2 سال سابقه کار واجد شرایط باشد. افراد واجد شرایط فرصت کوتاهی برای درخواست الکترونیکی هر سال دارند.

کشورهای آسیایی مجاز ثبت نام لاتاری

کشورهای آسیایی زیر می توانند در قرعه کشی لاتاری شرکت کنند. این لیست هر سال در ماه سپتامبر به روز می شود، بنابراین کشورهای ذکر شده در زیر تغییر می کنند:

  • افغانستان، بحرین، بوتان
  • برونئی، کامبوج، هنگ کنگ
  • اندونزی، ایران، عراق
  • اسرائيل، ژاپن، اردن
  • کویت، لائوس، لبنان
  • مالزی، مالدیو، مغولستان، میانمار (برمه)
  • نپال، کره شمالی، عمان
  • قطر، عربستان سعودی، سری لانکا
  • تایوان، تایلند، تیمور
  • امارات متحده عربی، یمن، ماکائو سار

هنگ کنگ و تایوان با وجود عدم واجد شرایط بودن چین برای قرعه کشی واجد شرایط هستند. بومیان بنگلادش، چین (متولد سرزمین اصلی)، هند، پاکستان، کره جنوبی، فیلیپین و ویتنام واجد شرایط نیستند.

در نمودار زیر برندگان کشورهای مختلف در لاتاری آمریکا در سال گذشته مشخص است. کشورهای سبز پر رنگ بیشترین میزان برنده را داشته اند:

کشورهای سبز پر رنگ در لاتاری

کشورهای آفریقایی مجاز ثبت نام لاتاری

الجزایر، آنگولا، بنین، بوتسوانا، بورکینافاسو، بروندی، کامرون، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کومور، کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، ساحل عاج، جیبوتی، مصر، گینه استوایی، اریتره، اتیوپی، گابن، گامبیا، غنا، گینه، گینه بیسائو، کنیا، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موریتانی، موریس، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، نیجر، رواندا، سائوتومه و پرینسیپ، سنگال، سیشل، سیرا لئون، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، سودان، سوازیلند، تانزانیا، توگو، تونس، اوگاندا، زامبیا، زیمبابوه کشورهای آفریقایی هستند که مجاز برای ثبت نام در لاتاری آمریکا هستند. تنها کشور آفریقایی که واجد شرایط قرعه کشی نیست نیجریه است.

بسیاری از کشورهای اروپایی واجد شرایط ثبت نام لاتاری در آمریکا هستند. انگلستان واجد شرایط قرعه کشی گرین کارت نیست. این شامل وابستگان و اجزای بریتانیای کبیر است:

  • آنگوئلا
  • برمودا
  • جزایر ویرجین بریتانیا
  • جزایر کیمن
  • جزایر فالکلند
  • جبل الطارق
  • مونتسرات
  • پیتکرن
  • سنت هلنا
  • کایکوس

این شامل ایرلند شمالی نمی شود، که واجد شرایط است و در بین کشورهای واجد شرایط ذکر شده است.

کشورهای آمریکایی مجاز برای ثبت نام لاتاری

آنتیگوا و باربودا، هندوراس، آرژانتین، باربادوس، بلیز، بولیوی، شیلی، کاستاریکا، کوبا، دومینیکا، اکوادور، گواتمالا، گرانادا، گویان، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرانادین، سورینام، ترینیداد و توباگو، اروگوئه واجد شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا هستند. برزیل، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، السالوادور، هائیتی، جامائیکا، مکزیک، ونزوئلا و پرو واجد شرایط قرعه کشی نیستند. کانادا نیز برای قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا امسال واجد شرایط نیست.

ثبت نام Lottery گرین کارت ایالات متحده

دلایل عدم مهاجرت به آمریکا در صورت قبولی در لاتاری

در حالی که قرعه کشی گرین کارت صدها هزار نفر از سراسر جهان را قادر می سازد تا رویاهای آمریکایی خود را در ایالات متحده دنبال کنند، این امر منجر به دلشکستگی، ناامیدی، لغو ویزا و عدم مهاجرت به آمریکا برای افراد بی شماری شده است. هر سال، کمتر از 1% از شرکت کنندگان در قرعه کشی برای درخواست ویزای تنوع نژادی انتخاب می شوند، که تنها 55000 نفر از 80000 تا 100000 برنده انتخاب شده در واقع گرین کارت دریافت می کنند. چرا سالانه هزاران نفر از ویزای تنوع نژادی رد می شوند؟ و مهم تر از آن، برای به چالش کشیدن این گونه موارد چه می توان کرد؟ به طور کلی، رد لاتاری را می توان به 5 بخش دسته بندی کرد:

دسته بندیشرح
1اتمام مهلت پردازش اداری
2فقدان صلاحیت
3معیارهای عدم پذیرش
4عدم پذیرش خاص قرعه کشی
5عدم رعایت دستورالعمل های قرعه کشی

عدم مهاجرت به آمریکا در لاتاری به دلیل فقدان صلاحیت

در این مورد الزامات لاتاری در آمریکا برای صلاحیت کافی نیست. می توان با معادل تحصیلات عالی ایالات متحده یا داشتن 2 سال سابقه کار در یک شغل در 5 سال گذشته واجد شرایط شد. که به حداقل 2 سال آموزش یا تجربه نیاز دارد. اما یک افیسر می تواند تحصیلات و تجربه کاری متقاضی را به طرق مختلف به چالش بکشد. برای مثال، یک افیسر ممکن است تحصیلات متقاضی را با این نتیجه گیری زیر سوال ببرد که:

  • الف) در حالی که گواهی دبیرستان معتبر است، با اتمام یک دبیرستان آمریکایی برابری نمی کند.
  • ب) گواهی فارغ التحصیلی از دبیرستان معتبر نیست (یعنی تقلبی است)
  • ج) متقاضی واقعاً در دوره های مورد نیاز شرکت نکرده یا آن را تکمیل نکرده باشد.

به عنوان مثال، یکی از افیسرها مشکوک شد که متقاضی در مدرسه حضور نداشته است و تصمیم گرفت یک آزمون زبان روسی (زبان سوم خود) را برای متقاضی برگزار کند که منجر به رد شدن شد. در عصر ترامپ، وزارت امور خارجه اخیرا به کنسولگری ها اجازه داده است که چنین آزمایش ‌هایی را برای برندگان لاتاری انجام دهند. در حالی که ظاهراً ابزاری برای مبارزه با منفعت طلبان است، این ابزار بدیهی است که مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

در قوانین مهاجرت آمریکا معیارهای عدم پذیرش، از جمله معیارهای عمومی همان معیارهای عدم پذیرش که برای سایر مهاجران اعمال می شود، برای برندگان قرعه کشی نیز اعمال می شود:

معیارهای عدم پذیرش برای سایر مهاجرین در آمریکا

ثبت نام Lottery گرین کارت ایالات متحده

پس از ارسال فرم لاتاری خود، یک تب تأیید حاوی نام و شماره تأیید که منحصر به فرد شماست ظاهر خواهد شد. آن برگه را چاپ کنید تا شماره تایید خود را ثبت کنید. شما می توانید وضعیت ورودی خود را با بازگشت به dvlottery.state.gov، کلیک بر روی بررسی وضعیت ورودی و وارد کردن شماره تأیید و اطلاعات شخصی خود، بررسی کنید. برای بررسی اینکه آیا شما برای لاتاری انتخاب شده اید یا خیر، برای بررسی تاریخ قرار مصاحبه ویزای مهاجرتی خود، باید از وضعیت متقاضی استفاده کنید. دولت ایالات متحده به طور مستقیم به شما اطلاع نمی دهد.

توصیه می شود قبل از پر کردن فرم مطمئن شوید که عکس های دیجیتال شما دارای تمام الزامات است. عکس های ارسالی باید عکسی جدید باشد که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد. هنگامی که تمام آمادگی لازم را انجام دادید، می توانید برنامه خود را شروع کنید. مانند عکس های گذرنامه، شرایط لازم برای ترکیب، قالب و اندازه عکس هایی که به عنوان بخشی از برنامه بارگذاری می کنید وجود دارد. برای اطلاع از نکات و نمونه هایی از ترکیب مناسب به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. شرایط مهاجرت به آمریکا را در اینجا مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *