مهاجرت به کشور پرتغال

کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

حدود 188 از کشورهای جهان جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال بوده که این یک رقم عالی برای کشور اروپایی می باشد. این کشور، کشوری که در امتداد ساحل اقیانوس اطلس شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. این کشور که زمانی بزرگترین قدرت قاره اروپا بود، مشترکات جغرافیایی و فرهنگی را با کشورهای شمال اروپا و مدیترانه دارد. سواحل شمالی سرد و صخره ای آن و فضای داخلی کوهستانی آن بسیار کم آب و هوا، دیدنی و وحشی است.

در حالی که جنوب این کشور، آلگاروه، گرم و حاصلخیز است. کوه های ناهموار استرلا که بین رودخانه های تاگوس و مونتگو قرار دارند، بالاترین نقطه سرزمین اصلی این کشور را شامل می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال را جمع آوری کرده و در این مقاله در اختیار علاقه مندان قرار داده اند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

اگر گذرنامه این کشور را در اختیار دارید، پس باید توجه داشته باشید که می توانید بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورها بروید. شاخص Henley Passport، این کشور را در جایگاه 6 آزادی سفر قرار می دهد. این فهرست جزئیات دقیق نحوه عملکرد گذرنامه ها را از نظر دسترسی آزاد به برخی از کشورها ارائه می دهد. این کشور این موقعیت را با سایر کشورهای اروپایی مانند سوئد، فرانسه، هلند و ایرلند مشترک دارد. اگرچه مسافران این کشور برای اکثر کشورها نیازی به درخواست ویزا ندارند، اما آن ها هنوز هم می توانند به انواع دیگری از اسناد مانند eTA، ویزا هنگام ورود یا اعلامیه سلامتی نیاز داشته باشند. دارندگان گذرنامه این کشور می توانند بدون نیاز به ویزای اجباری وارد 188 کشور شوند.

به عبارت دیگر، این کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال می باشند. بنابراین، شما این فرصت را دارید که بسیاری از کشورها را بدون نگرانی در مورد هیچ گونه کاغذبازی بررسی کنید. توصیه می شود که سیاست های سفر را بررسی کنید. زیرا، در صورت تصمیم به ماندن برای مدت طولانی در مکانی، ممکن است نیاز به درخواست ویزا داشته باشید. اگر بیش از 30، 60، 90 یا 180 روز اقامت داشته باشید، احتمال درخواست ویزا وجود دارد. از آنجا که به بسیاری از کشورها دسترسی آزاد دارید، درک اینکه چه کشورهایی برای شهروندان پرتغالی ویزا می خواهند آسان تر است.

مجوز الکترونیکی برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

مجوز الکترونیکی برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

برخی از کشورها وجود دارد که اگر چه جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال نمی باشند، اما با داشتن پاسپورت این کشور، برای سفر به آن ها نیاز به ویزا هنگام ورود و مجوز الکترونیکی دارید. شما باید در مورد ویزا هنگام ورود بدانید. همانطور که از نام آن برمی آید، این اسناد مسافرتی ویزاهایی است که می توانید به محض ورود به یک کشور آن ها را بدست آورید. شما نیازی به آوردن هیچ الزامی برای فرآیند ندارید. مقامات مهاجرت مشخصات شما را تأیید کرده و ویزا را هنگام ورود ارائه می دهند. به همان راحتی که به نظر می رسد آسان است و شما نگران برنامه ریزی هر چیزی نخواهید بود.

ویزا هنگام ورود یک مهر یا برچسب است که در گذرنامه شما قرار می گیرد. بنابراین، توصیه می شود که گذرنامه خود را در طول سفر خود به هر جایی که می روید ببرید زیرا مقامات می توانند در هر زمان آن را درخواست کنند. آن ها باید تأیید کنند که ویزای مناسبی هنگام ورود دارید. 26 کشور وجود دارد که هنگام ورود ویزا برای مسافران پرتغالی ارائه می دهند.

نوع دیگری از مجوزهایی که باید در مورد آن بدانید eTA یا مجوز الکترونیکی سفر است. این سند سفر به عنوان ویزا عمل می کند و شما می توانید آن را از طریق روش آنلاین دریافت کنید. به اینترنت متصل شوید و تقریبا خودکار آن را به دست بیاورید. علاوه بر این، به گذرنامه شما متصل خواهد شد. این بدان معناست که شما نیازی به چاپ قبلی ندارید. eTA حداکثر 5 سال یا تا زمانی که گذرنامه شما از تاریخ انقضاء گذشته باشد معتبر است.

مجوز سفر الکترونیکی در کشورهای زیر موجود می باشد:

  • ساموآ آمریکایی
  • استرالیا
  • گوام
  • نیوزیلند
  • سریلانکا
  • کانادا
  • ایالات متحده، پورتوریکو
  • جزایر ویرجین ایالات متحده

پاسپورت پرتغال

اگر شما یک مقیم خارجی در این کشور باشید و بعد از اقامت پرتغال، تابعیت این کشور را کسب کنید، واجد شرایط گذرنامه ای خواهید بود که به شما اجازه می دهد به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا در سراسر جهان سفر کنید و همچنین هر چند بار که بخواهید وارد و خارج شوید.

در نمودار زیر می توانید رتبه گذرنامه این کشور را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده نمایید:

رتبه گذرنامه پرتغال

اگر شهروند این کشور هستید نیازی به دریافت گذرنامه ندارید. بلکه می توانید کارت شهروندی این کشور را به عنوان یک سند هویت عمومی پس از شهروندی دریافت کنید. اما این گذرنامه برای سفرهای بین المللی مفید است. وزارت دادگستری این کشور، گذرنامه صادر می کند. در سال 2006، دولت این کشور شروع به صدور گذرنامه الکترونیکی (PEP) با ویژگی های امنیتی پیشرفته و اطلاعات بیومتریک کرد. همه گذرنامه های استاندارد جدید اکنون PEP هستند.

صلاحیت گذرنامه به تابعیت این کشور بستگی دارد. اگر مقیم خارجی هستید و می خواهید شهروند این کشور شوید، باید 6 سال از جمله 1 سال با اقامت دائم در این کشور زندگی کرده باشید. اگر این 3 سال ازدواج کرده یا با یک شهروند پرتغالی در یک همکاری حقوقی مشارکت داشته باشید، بعد از گذشت 3 سال می توانید تابعیت این کشور را بدست آورید. علاوه بر این، شما باید دانش کافی از زبان پرتغالی را داشته باشید و به دلیل جرایم سنگین زندانی نشده باشید.

در جدول زیر می توانید اطلاعات کلی این گذرنامه را مشاهده نمایید:

پارامترشرح
امتیاز تحرک134
بدون ویزا95
ویزا هنگام ورود35
ETA4
نیاز به ویزا64

درباره پرتغال

در گوشه جنوب غربی اروپا این کشور، یک پنجم شبه جزیره ایبری که با اسپانیا مشترک است، قرار دارد. این کشور زبان خاص خود را دارد. آنچه که درباره پرتغال اهمیت دارد این است که ششمین زبان در جهان، فرهنگ و غذاهای خاص خود را دارد. شکل این کشور به صورت مستطیل بوده و تقریبا به اندازه ایالت ایندیانا در ایالات متحده است. این کشور به مناطق تقسیم شده است. به طوری که، هر کدام ویژگی های منحصر به فرد، تاریخچه، مناظر و غذاهای منحصر به فرد را ارائه می دهند.

این مناطق از جنوب به شمال است:

  • آلگاروه
  • آلنتهو
  • لیسبون و ساحل لیسبون
  • استرمادورا و ریباتجو
  • بیراس
  • دورو و تراس اوت مونتس
  • مینهو

آب و هوای این کشور عمدتا مدیترانه ای است. مناطق جنوبی خشک و آفتابی با تابستان های گرم و زمستان های معتدل وبارانی است. با سفر به شمال، الگوی هوا خصوصا در زمستان سردتر و مرطوب می شود. بارش برف در کوه های شمال شرقی امکان پذیر است. به طور کلی، این کشور از یک آب و هوای غبطه برانگیز برخوردار است. که توضیح می دهد چرا در میان اروپایی های شمالی که به راحتی از آب و هوای بسیار راحت خود راحت هستند بسیار محبوب است. شما عزیزان چنانچه قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، می توانید از اطلاعات مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *