مهاجرت به کشور استونی

پناهندگی در استونی

پناهندگی در استونی

افراد از طرق مختلفی به کشورهای مختلف مهاجرت می­ نمایند. یکی از پر خطر ترین طرق مهاجرتی پناهندگی می ­باشد پناهندگی در استونی یکی از موارد است. قوانین پناهندگی طبق کنوانسیون ژنو در سال 1951 به تصویب رسید. این کشور نیز از جمله کشورهایی می ­باشد که از این قوانین پیروی می­ نماید. طبق این معاهده این کشور متعهد گردید تا از پناهندگانی که به دلایلی همچون جنگ، فقر و برخی دیگر مسائل به این کشور مراجعت می ­نمایند. اکثر پناهندگان از طریق راه های دشوار و گذر از راه های سخت و خطرناک به این کشور مهاجرت می­ نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مهاجرت از این طریق موافق نمی باشند.

استونی کشوری در نزدیکی کشور روسیه است که دارای شرایطی برابر با شرایط زندگی در روسیه را دارا می ­باشد. شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مناسب است. از همین رو بسیاری از افراد مهاجرت به این کشور را در مقایسه با روسیه برمی ­گزینند. افرادی که از طریق راه های قاچاقی وارد این کشور شده اند، می ­توانند با ارائه درخواست پناهندگی خود به مجلس این کشور پناهندگی این کشور را درخواست نمایند. موافقت با درخواست پناهندگی در این کشور تنها با ارائه مدارک و دلایل قابل قبول از جمله ترس از آزار و اذیت هایی که در کشور مبدأ پناهجو بر وی اعمال می ­گردیده امکان پذیر است.

شرایط درخواست پناهندگی در استونی

قبول درخواست پناهندگی افراد در دیگر کشورها دارای شرایط و قوانینی می ­باشد. افراد تنها با ارائه درخواست و ارائه دلایل منطقی می­ توانند پناهندگی کشور مورد نظر خود را اخذ نمایند. این کشور نیز قوانین و شرایطی را برای پناهجویان قرار داده است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • بر طبق کنوانسیون ژنو دولت این کشور معتقد است که پناهنده شخصی است. به دلایلی همچون ترس از آزار و شکنجه، دلایل مذهبی و نژادی عضویت در گروه های خاص و یا داشتن عقاید سیاسی که موجب می ­گردد امنیت فرد به خطر بیفتد.
  • افرادی که تحت حفاظت های بین المللی قرار دارد نیز پناهجو تلقی می ­گردد. اجازه درخواست پناهندگی در استونی را خواهد داشت.
  • پناهندگان در استونی تا زمانی که با درخواست پناهندگی موافقت نگردیده است، همانند بیگانه برخورد خواهد شد.
  • افرادی که قوانین کنوانسیون ژنو شامل حال وی گردد پناهجو محسوب خواهد شد.

چگونگی درخواست پناهندگی در استونی

افراد پس از ورود به کشور استونی می ­توانند به 2 طریق درخواست پناهندگی خود را به دولت استونی ارائه نمایند:

  • افرادی که از طریق یکی از ویزاهای استونی همچون ویزای توریستی این کشور به این کشور مراجعت نموده اند، می­ توانند درخواست پناهندگی خود را به یکی از بخش های حفاظت بین المللی و یا گاردهای مرزی استونی ارائه نمایند.
  • افرادی که از طریق راه های قاچاقی به استونی وارد شده اند، بایستی با مراجعه به یکی از گاردهای مرزی درخواست پناهندگی خود را ارائه بنمایند.

در خصوص اخذ اقامت استونی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

چگونگی درخواست پناهندگی در استونی

درخواست پناهجویان در کشور استونی

پس از آنکه افراد درخواست پناهندگی را به دولت این کشور از طریق راه های بیان شده ارائه دادند، پرونده پناهندگی آنان به مجلس استونی فرستاده و بررسی و ارزیابی می­ گردد. مجلس این کشور اقدامات لازم را طبق کنوانسیون ژنو انجام خواهند داد. نمایندگان مجلس این کشور به صورت کاملا بی طرفانه و انفرادی درخواست پناهندگی افراد را به دقت مورد ارزیابی قرار خواهند داد. معمولا این بررسی به مدت 6 ماه طول خواهد انجامید. در این مدت وضعیت فرد پناهجو در کشور مبدا وی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب از صحت گفته های پناهجویان اطمینان لازم را به دست آورند. در خصوص اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در استونی مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

قوانین پناهندگی در استونی

پناهندگانی که به این کشور مراجعت نموده اند، نباید اثر انگشت وی در دیگر کشورها به ثبت رسیده باشد. در صورتی که مشخصات و اثر انگشت پناهجو در کشور دیگری به ثبت رسیده باشد. متقاضی به اولین کشوری که تمامی مشخصات وی را به ثبت رسانیده است بازگردانده خواهد شد. فرد پس از ارائه درخواست پناهندگی خود به یکی از گاردهای حفاظتی در این کشور، پلیس این کشور تمامی مشخصات وی را در این کشور به ثبت خواهد رسند. پس از آن تا زمانی که با درخواست پناهندگی در این کشور وی موافقت نگردیده است. اجازه انجام کار در استونی به صورت قانونی را نخواهد داشت. اما پس از آنکه با درخواست پناهندگی فرد مورد نظر موافقت گردید. متقاضی از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهد گشت. دولت این کشور نیز پس از آن تمامی حمایت های خویش را از این دسته از افراد خواهد نمود.

درخواست مهاجرت غیر قانونی در کشور استونی

پناهجویان پس از اینکه درخواست پناهندگی را به مجلس این کشور ارائه دادند. آنها طی جلساتی با فرد مورد نظر مصاحبه خواهند نمود. در صورتیکه جلسات مورد قبول و واقع نشده و درخواست متقاضی رد گردد. متقاضی اجازه دارد که به دادگاه این کشور شکایت نموده و درخواست تجدید نظر نمایند. در صورتیکه با درخواست تجدید نظر پناهجو موافقت گردد، فرد اجازه اقامت موقت در این کشور را در این مدت خواهد داشت. در غیر اینصورت متقاضی بایستی از این کشور خارج گردد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تمامی عزیزان توصیه می­ نمایند، از طریق پناهندگی به این کشور مراجعت ننمایند. در خصوص مهاجرت کاری به استونی با موسسه ما در ارتباط باشند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “پناهندگی در استونی

  1. محب علی گفت:

    سلام
    من محب علی از افغانستان هستم‌. میخواهم که از طریق ویزه توریستی وارد کشور استونی بشم. و بعدا درخواست پناهندگی بدهم. لطفا بگید که طی مدت که بنده درخواست پناهندگی میدهم مصارف خوراک و خانه و امثال آن به دوش خودم است یا که به دوش دولت استونی؟
    و مدت زمان قبولی پناهندگی چند سال را در بر میگیرد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی شود. و مقاله مربوطه صرفا در خصوص آطلاعات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *