مهاجرت به کشور استونی

تابعیت استونی از طریق تولد

تابعیت استونی از طریق تولد

روش های اخذ اقامت و تابعیت کشور استونی بنابر تقاضی متقاضیان متفاوت می باشد که تابعیت استونی از طریق تولد از جمله راه های مهاجرتی است. دانشگاه های برتری که در این کشور وجود دارد، هر دانشجویی را مجذوب و شیفته خود خواهد نمود. علاوه بر این هزینه های زندگی در استونی در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار به صرفه است. تا سال 1940 خاک کشور استونی جزئی از کشور روسیه محسوب می­ شد. اما در سال 1991 توانست استقلال خود را به دست آورد. این کشور از جمله کشورهای کوچک در شمال بالتیک می­ باشد.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی را در اختیار علاقمندان اخذ تابعیت این کشور قرار می­ دهند. مردم کشور استونی به زبان استونیایی صحبت می­ کنند. این زبان به زبان مردم فنلاند بسیار نزدیک می ­باشد. اکثر مردم کشور استونی از مهارت زبان انگلیسی برخوردارند. این کشور دارای شرایط اقتصادی مناسبی نیز می­ باشد. اقتصاد این کشور بر پایه صنایع مهندسی و فرآوری غذایی این کشور می­ باشد. استونی از شهرهای زیبایی همچون تالین، تارتو، ناروا تشکیل شده است. تالین بزرگترین و زیباترین شهر استونی است. کشور استونی به صورت پارلمانی اداره می­ گردد. رئیس جمهور در این کشور دارای اختیارات اجرایی محدودی می ­باشد.

شرایط تولد و تابعیت در استونی

همانطور که می­ دانید اعطاء تابعیت به افراد از 2 طریق امکان پذیر است: خاک و خون. اعطای تابعیت از طریق خاک به گونه ای است که هر نوزادی که که در خاک هر کشوری به دنیا بیاید بایستی تابعیت آن کشور را اخذ نماید. اما تابعیت از طریق خون بدین معناست که نوزادان پس از تولد به صورت ناخودآگاه تابعیت پدر و مادر خود را خواهند داشت. برخی از کشورها از قانون تابعیت از طریق خون پیروی می­ کنند. تابعیت به نوزادان تنها از طریق تابعیت والدین خواهد رسید. کشور استونی نیز از قانون تابعیت از طریق خون پیروی می ­نماید. البته بنابر قوانین تابعیت کشور استونی برخی از افراد با کسب شرایط این کشور می ­توانند تابعیت استونی از طریق تولد را نیز را اخذ بنمایند.

 بررسی قوانین تابعیت استونی از طریق تولد

اخذ تابعیت هر کشوری دارای شرایطی می ­باشد. کشور استونی نیز از این قاعده مستثنی نمی ­باشد و افرادی که دارای هر یک از شرایط زیر باشند می ­توانند تابعیت استونی از طریق تولد را اخذ بنمایند.

  • کودکانی که از والدین استونیایی در خاک استونی به دنیا آمده اند.
  • کودکانی که از والدین استونیایی در خارج از خاک استونی به دنیا آمده اند.
  • نوزادانی که والدین آنها مشخص نیست و در خاک استونی به دنیا آمده اند.
  • نوزادانی که به فرزند خواندگی اتباع استونیایی درآمده اند نیز امکان دریافت تابعیت استونی را خواهند داشت.

جهت اطلاع از شرایط اقامت استونی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

 بررسی قوانین تابعیت استونی از طریق تولد

شرایط اخذ اقامت کشور استونی

افرادی که از راه های مختلف اقامت موقت استونی را دریافت نموده اند، می ­توانند به مدت 5 سال به زندگی در این کشور بپردازند. پس از آن در صورت تمایل می­ توانند اقامت خود را تمدید نموده و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. از جمله شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت استونی اینست که افراد بایستی دارای حداقل درآمدی معادل €260 (یورو) بوده است. از مهارت زبان استونیایی برخوردار باشند. پس از 8 سال زندگی در استونی که 5 سال اول به عنوان اقامت دائم برای فرد در نظر گرفته می­ شود.

بدین ترتیب تابعیت استونی به وی اعطاء خواهد گردید. برای دریافت پاسپورت استونی ابتدا افراد در آزمونی که مهارت زبان آنها را می­­ سنجد شرکت می نمایند. در صورت موفقیت و اعلام وفاداری به دولت استونی پاسپورت این کشور به وی داده خواهد شد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به استونی مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

تحصیل و هزینه های زندگی در استونی

از آنجاییکه استونی یکی از کشورهای اروپایی و از اعضاء اتحادیه اروپا می ­باشد، افراد زیادی به این کشور مراجعت می­ نمایند. هزینه های زندگی نسبت به دیگر کشورها از جمله هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش بسیار مناسب است. افراد می­ توانند از امکانات بسیار مناسبی با هزینه های پایین برخوردار گردند. همچنین دانشگاه های این کشور از جمله با کیفیت ترین و برترین دانشگاه ها در جهان است. سالانه دانشجویان زیادی استونی را جهت ادامه تحصیل برمی­ گزینند. ناگفته نماند تحصیل در استونی به صورت رایگان است. دانشجویان می ­توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند.

همچنین این دولت بورسیه های متعددی را به دانشجویان مقطع دکترا ارائه می ­نماید. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می ­توانند شغل مورد نظر خود را در این کشور جستجو نموده و به انجام کار بپردازند. اگرچه نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالاست. اما دولت استونی از دانشجویان خارجی که تحصیلات را در این کشور به اتمام رسانیده اند، حمایت می نماید. این دسته از افراد به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابند. افراد می ­توانند جهت انجام کار ویزای کار آلمان را نیز اخذ نموده و به این کشور مهاجرت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *