دسته بندی نشده

هزینه اقامت استونی

هزینه اقامت استونی

یکی از مواردی که همواره علاقه مندان سفر به کشور استونی با آن روبرو هستند، هزینه اقامت استونی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. استونی یکی از کشورهای منطقه بالتیک و در شمال اروپا در همسایگی کشورهای سوئد، فنلاند و لتونی است. این کشور از کشورهای سوئد، فنلاند و سایر کشورهای اسکاندیناوی ارزان تر است اما از کشورهایی مانند لتونی گران تر می باشد. به طور کلی هزینه زندگی و اقامت در این کشور مقرون به صرفه است و شما با داشتن ماهی 500€ تا 700€ (یورو) از پس هزینه اقامت و اجاره در استونی می توانید برآیید. البته دانشجویان در حال تحصیل در استونی می توانند با استفاده از خوابگاه های دانشجویی هزینه بسیار کمتری را برای اقامت در استونی متقبل شوند. در ادامه برای بررسی هزینه اقامت استونی به قلم و نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

اقامت در استونی

استونی یک کشور کوچک است و بنابراین رفت و آمد در آن بسیار آسان است. در بیشتر قسمت ها اتوبوس های عمومی به راحتی قابل دسترسی است. اگرچه شهر تالین پایتخت استونی مقصد مورد علاقه اکثر مردم است اما تعداد زیادی مکان دیگر برای بازدید و اقامت در استونی وجود دارد. با مسافرت و یا مهاجرت به استونی می توانید آخر هفته ها به حومه شهر بروید و در آنجا مناظر چشمگیر و فعالیتهای سرگرم کننده در فضای باز را ببینید. مناطق روستایی نیز بسیار ارزان تر از شهرها هستند.

دسترسی به اینترنت به طور گسترده در سراسر کشور در دسترس است. در بسیاری از مکان های عمومی از جمله پمپ بنزین ها، کتابخانه عمومی و برخی پارک ها موجود است. همچنین در اکثر هتل هایی که در آنها اقامت خواهید داشت، در دسترس است بنابراین اگر لپ تاپ خود را داشته باشید، در برقراری ارتباط با مشکل روبرو نخواهید شد. استونی همچنین میزبان جشنواره های شگفت انگیزی است. موسیقی محبوب است و مکان های بسیار خوبی برای شنیدن یک گروه خوب پیدا خواهید کرد. بسیاری از جشنواره ها نیز از میراث محلی این منطقه استقبال می کنند و راهی سرگرم کننده برای کشف برخی از فرهنگ ها هستند.

مقایسه هزینه اقامت استونی

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی استونی از نظر هزینه اقامت در اروپا در جایگاه متوسط و رو به ارزان قرار دارد. هزینه اجاره و اقامت در این کشور به صورت میانگین در یک خانه معمولی کم تر از 700€ (یورو) در ماه است و این هزینه حتی با انتخاب خانه ای کوچک تر و در محلی ارزان تر بسیار پایین تر خواهد بود. همچنین با داشتن ماهی 1000€ (یورو) در ماه می توانید به راحتی از پس تمامی هزینه ها در این کشور بربیایید. البته باز این میزان هزینه بسته به استایل زندگی و مخارج شما دارد.

در نمودار زیر می توانید به خوبی مقایسه هزینه اقامت میانگین در پایتخت های اروپایی را مشاهده کنید:

هزینه اقامت استونی در سال 2021

در صورت مهاجرت به استونی، قیمت اجاره یا خرید و فروش املاک و مستغلات در استونی به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

  • منطقه (نزدیک بودن به مرکز شهر)
  • وضعیت (نیاز یا عدم نیاز به نوسازی)
  • نوع ساختمان
  • وضعیت اقتصادی کلی کشور و برخی موارد دیگر

در مورد اجاره خانه یا آپارتمان، هزینه های آب، برق و غیره در قیمت اعلام شده لحاظ نمی شود. آژانس های املاک و مستغلات معمولا مبلغی را به میزان اجاره یک ماهه اضافه می کنند. استونی کشوری زیبا و جذاب است که از روزهایی که توسط اتحاد جماهیر شوروی اشغال شده است به طرز چشمگیری تکامل یافته است. این یک نمونه فوق العاده از توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که می تواند پس از چنین تاریخ چشمگیری تکامل یابد. امروز این کشور عضوی صلح طلب و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. هزینه اقامت در استونی در سال 2021 در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته اروپایی مانند سوئد، فنلاند، نروژ و آلمان بسیار کم تر می باشد.

در جدول زیر می توانید هزینه متوسط اقامت و اجاره در استونی را مشاهده کنید:

نوع اقامت در استونیهزینه میانگین به یورو
اجاره ماهانه آپارتمان 85 متری در منطقه بسیار گران شهر€1131
اجاره ماهانه آپارتمان 85 متری در منطقه معمولی شهر€645
اجاره ماهانه آپارتمان 45 متری در منطقه بسیار گران شهر€615
اجاره ماهانه آپارتمان 45 متری در منطقه معمولی شهر€451
هزینه ماهیانه جانبی آپارتمان 85 متری€180
هزینه ماهیانه جانبی آپارتمان 45 متری€123

استونی مقصد اقامت گردشگران

استونی در حال تبدیل شدن به کانون جدید مسافران در اروپا است. تالین زیبا بیشترین بازدید را دارد، اما بازدید از جزیره Saaremaa نیز بسیار محبوب است. این جزیره حدود یک سوم از اراضی کشور را اشغال می کند و بازدید از آن مانند سفر به  گذشته است.  بسیاری از مردم برای نوشیدنی های ارزان قیمت، مهمانی های شبانه و فعالیت های آخر شب به استونی می روند، اما چیزهای بیشتری در این کشور وجود دارد. شهرها با شور و نشاط جوانی همراه هستند اما روستاها به سبک سنتی زندگی پایبند هستند.

استونی هنوز مقصد سفر با بودجه ارزان در اروپا است و حمل و نقل در کشور معمولا ارزان است، به خصوص اگر تقریباً فقط از اتوبوس های محلی استفاده کنید. ارزان ترین گزینه غذایی در استونی، به ویژه در تالین، رستوران ها سبک کافه تریا است. می توانید ظرف خود را به صورت سلف سرویس پر کنید و سپس هزینه غذای خود را با توجه به وزن آن پرداخت کنید. این موارد به ویژه در میان جمعیت دانشجویی محبوب هستند.

هزینه اقامت استونی در شهر تالین

متوسط ​​هزینه زندگی در استونی و تالین به محلی بودن شما یا مهاجر یا توریست بودن و مدت اقامت شما بستگی دارد. استونی یک کشور بالتیک است اما به اسکاندیناوی نیز نزدیک است. هزینه زندگی در این کشور بسیار بیشتر از لتونی یا لیتوانی است اما کمتر از سوئد، فنلاند، دانمارک و نروژ است. گرانترین قسمت زندگی در تالین اجاره و غذا خوردن در بیرون است.

پارامترشرح
اجارهاجاره یک آپارتمان کاملا مبله به صورت کوتاه مدت 700€ الی 2000€ (یورو) در ماه هزینه دارد. اجاره در تعطیلات گران است زیرا تقاضای گردشگری زیاد است. اگر در طول سال در استونی زندگی می کنید، هزینه بسیار کمتر است. می توانید طیف وسیعی از اجاره های مبله را با قیمت 500€ (یورو) به بالا پیدا کنید.
رستورانیک قهوه می تواند 3€ الی 5€ (یورو) باشد و یک وعده غذایی بسته به مکانی که می روید از 8€ الی 10€ (یورو) تا 50€ (یورو) است. اگر مواد غذایی می خرید و در خانه آشپزی می کنید، می توانید پس انداز زیادی کنید.
اینترنتاز 5€ تا 30€ (یورو) در ماه برای داده های پیش پرداخت بسته به تعداد گیگابایت که استفاده می کنید هزینه خواهد داشت.
متفرقهبرای سایر ملزومات اساسی مانند لباس و حمل و نقل هزینه ها کم تر از اروپای غربی است.

هزینه اجاره در تالین استونی

پایتخت استونی گران ترین شهر از نظر هزینه اقامت و اجاره است. در لیست زیر جزئیات هزینه اقامت در شهر تالین استونی آورده شده است.

  • اجاره ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه گران شهر تالین: 1183€ (یورو)
  • کرایه ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه معمولی شهر تالین: 670€ (یورو)
  • جانبی اقامت در یک آپارتمان 85 متری برای 2 نفر در شهر تالین: 184€ (یورو)
  • اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه عالی شهر تالین: 591€ (یورو)
  • اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه معمولی شهر تالین: 421€ (یورو)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 45 متری برای 1 نفر در تالین: 113€ (یورو)
  • هزینه اینترنت ماهیانه در شهر تالین: 17€ (یورو)

قرارداد اجاره در استونی

قراردادهای اجاره می تواند مدت مشخص یا نامشخصی داشته باشد. شما باید در زمان توافق شده، ملک اجاره ای را به همراه سایر وسایل به مالک برگردانید. مالک باید در صورت نقصی که توسط مستاجر ایجاد نشده است، به مال خود جبران کند. مستاجر باید نقایص جزئی را که می تواند با تمیزکاری سبک تعمیر و نگهداری برطرف شود و در هر صورت برای استفاده عادی و نگهداری از ملک اجاره ای ضروری است، برطرف کند. برای هرگونه اصلاح یا تغییر در ملک، شما نیاز به رضایت کتبی مالکان دارید. اگر به دلیل تغییرات ارزش ملک افزایش یابد، مستاجر می تواند جبران خسارت کند. توصیه می شود که در مورد جبران تغییرات یا بهبودها از قبل توافق کنید. در صورت داشتن قرارداد اجاره با مدت معین نشده چنانچه مالک می خواهد اجاره را افزایش دهد، باید 30 روز قبل به صورت کتبی به شما اطلاع دهد.

مالک می تواند مبلغ حداکثر تا 3 ماه اجاره درخواست ودیعه کند. در صورتی که مالک ظرف دو ماه پس از انقضا قرارداد اجاره مالک، هیچ گونه ادعایی نسبت به وی به مستاجر نداده باشد، مستاجر می تواند بازپرداخت ودیعه را مطالبه کند. قراردادهای اجاره با مدت نامشخص با اخطار حداقل 3 ماه ممکن است لغو شود. با اجاره اتاق های مبله با اخطار حداقل یک ماه ممکن است قرارداد اجاره لغو شود. در صورت ماندن اجاره بهای سه ماه یا بیشتر، مالک می تواند قرارداد اجاره را لغو کند. لغو قرارداد اجاره می تواند در کمیته اجاره یا دادگاه مورد اعتراض قرار گیرد، درخواست آن باید ظرف 30 روز پس از دریافت اخطار ارائه شود. جهت بررسی و مقایسه می توانید هزینه زندگی در فنلاند را نیز مطالعه کنید. برای کسب مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همکاری به شما عزیزان می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *