مهاجرت کاری اسلوونی

ویزای کار اسلوونی

ویزای کار اسلوونی

قوانین اخذ ویزای کار اسلوونی برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهایی که خارج از اتحادیه اروپا می باشند، متغیر است. افراد خارجی که مایل به ادامه تحصیل در اسلوونی هستند، نیازی به اجازه کار ندارند، البته این در حالی است که آنها به عنوان شهروند اتحادیه اروپا پذیرفته شده باشند. با این حال، اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند در اسلوونی کار کنند در صورتی که از پیش ویزای کار اسلوونی و اقامت این کشور را کسب کرده باشند تمام راه و چاه این امر را می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب اطلاعات کنید.

اخذ مجوز برای همه اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که مایل به استخدام در اسلوونی هستند، واجب است. مگر اینکه برخی از استثنائات شامل حال آنها گردد.

 استثنائات الزام اخذ مجوز کار و اقامت اسلوونی

در ابتدا به استثنائات مجوز کار و اقامت اسلوونی خواهیم پرداخت:

  • پناهندگان
  • اعضای خانواده شهروندان اسلوونی
  • اتباع کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا با اجازه اقامت دائم
  • اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که به مدت یک سال در جمهوری اسلوونی اقامت داشته باشند و به مدت 1 سال اقامت در یک کشور عضو اتحادیه اروپا را به دست آورده اند
  • اتباع غیر اتحادیه اروپایی که تا سومین نسل متوالی آنها در اسلوونی متولد شده باشد.

مجوز اقامت برای کار در اسلوونی

برای کسب ویزای کار اسلوونی کار طولانی مدت، فرد باید برای مجوز اقامت تنها برای کار و اقامت در اسلوونی (مجوز تک) درخواست کند. این مهاجرت حرفه ای را به را در اسلوونی مقدور می سازد. اگر چه این تنها یکی از راه های مختلف برای به دست آوردن مجوز کار و اقامت است، اما یکی از قابل اطمینان ترین های آنها است.

مجوزهای انحصاری توسط واحد اداری Upravna enota با رضایت سرویس استخدام اسلوونی ESS براساس قانون اشتغال، اشتغال و کار خارجی و مقررات مربوطه صادر می شود. پس از ارسال درخواست برای صدور ویزای کار اسلوونی، واحد اداری به طور خودکار روند اخذ رضایت از خدمات استخدامی اسلوونی را آغاز می کند. درخواست برای صدور مجوز تنها توسط خارجی یا کارفرمای وی ارائه می شود.

در موارد استثنایی متقاضی کار ممکن است برای اجازه کار شخصی درخواست دهد. این کار کارمند را قادر می سازد تا به طور آزادانه برای یک مدت زمان مشخص فردی را استخدام کند. متقاضیان باید درخواست مجوز خود را به صورت منفرد در یک واحد اداری یا در دفتر دیپلماتیک یا کنسولی در کشور متبوع خود ارائه دهند.

 

 روال صدور مجوز برای ویزای کار اسلوونی

روال صدور مجوز، توسط ادارات دولتی مربوط به امور استخدامی طی می شود، این امر مستلزم تأییدیه اداره استخدامی اسلوونی است. الزامی است که مقررات قانونی برای این تایید خاص مد نظر قرار گیرد. صدور مجوز اقامت برای کار و اقامت در اسلوونی به موجب درخواست واحد اداری به اجرا در می آید.

ویزای کار اسلوونی برای موارد زیر صادر می شود:

  • اشتغال، کارآموزی و کار
  • اشتغال، کارآفرینی، تایید کتبی به دلیل تغییر محل کار با همان کارفرمایان، تغییر کارفرمایان یا به دلیل اشتغال با دو یا بیشتر از کارفرمایان
  • کارت آبی اتحادیه اروپا
  • کارگران پست
  • دوره های آموزشی یا دوره های تربیتی برای اتباع خارجی
  • خدمات ملی اتباع خارجی
  • کار طولانی تر از 90 روز در یک سال یا کار فصلی در کشاورزی طولانی تر از 90 روز.

هنگام صدور یک مجوز تنها برای خود اشتغالی برای یک فرد تبعه خارجی صدور مجوز این چنینی لازم نیست. اتباع خارجی پس از کسب مجوز اقامت قانونی (به طور مداوم) در اسلوونی برای یک سال زندگی می کنند. شرایط فوق الذکر برای اقامت متقاضی ثبت شرکت تجاری یا مشاغل حرفه ای به صورت مستقل اعمال نمی شود.

 روال صدور مجوز برای ویزای کار اسلوونی

مراحل اداری ویزای کار اسلوونی

پس از ارائه درخواست اقامت، پرونده به یک واحد اداری Upravna enota در اسلوونی فرستاده می شود. این اداره مدارک تحصیلی شما را برای مجوز اقامت ارزیابی خواهد کرد. اگر مجوز صادر شود، آنها سفارت اسلوونی را مطلع خواهند کرد که به نوبه خود به شما اطلاع خواهد داد. هیچ شرطی برای صحبت کردن به زبان اسلوونیایی یا نشان دادن دانش تاریخ و/ یا فرهنگ برای کسب مجوز اقامت موقت وجود ندارد.

مجوزهای موقت معمولا برای یک سال معتبر هستند و باید قبل از تاریخ انقضا در واحد اداری محلی Upravna enota تمدید شوند. پس از 5 سال زندگی در اسلوونی برای اجازه اقامت موقت، فرد معمولا می تواند برای اقامت دائم درخواست کند. افرادی از تبار اسلوونی و کسانی که عضو خانواده نزدیک یک شهروند اسلوونی یا دارای اقامت دائم هستند ممکن است واجد شرایط اقامت دائم نیز باشند.

مجوز اقامت کشور اسلوونی از طریق اشتغال

مجوز اقامت مربوط به مجوز کار ممکن است به آن دسته از شهروندان غیر اتحادیه اروپا تعلق گیرد که ثبت نام کرده و شرایط زیر را دارا باشند. ایجاد یک شرکت ثبت شده در اسلوونی، که همچنین شامل شرکت های تابعه و شاخه های شرکت های چند ملیتی خارجی می شود؛

  • سرمایه گذاری در اسلوونی دارایی های ثابت باید حداقل €50000 (یورو) باشد
  • استخدام یک تبعه اسلوونی یا اتحادیه اروپا برای حداقل 6 ماه، که همچنین مستلزم اتباع غیر اتحادیه اروپا که قبلا مجوز کار فردی دریافت کرده اند نیز می شود.
  • این شرکت باید طی 6 ماه حداقل 10000€ (یورو) را در اختیار داشته باشد.

کسب شهروندی اسلوونی

اکثر مهاجرین باید دست کم 10 سال برای واجد شرایط بودن برای اخذ تابعیت اسلوونی در این کشور زندگی کنند. مهاجران اسلوونی تبار و کسانی که با اسلوونی ها ازدواج می کنند واجد شرایط دریافت مجوز رسمی می باشند. معمولا، همسران شهروندان اسلوونی باید قبل از واجد شرایط بودن برای شهروندی در اسلوونی برای سه سال زندگی کنند. متقاضیان شهروندی اسلوونی باید آزمون زبان اسلوونیایی را نیز بگذرانند.

 

کودکان متولد شده از حداقل یک والد اسلوونی، متولد اسلوونی یا خارج از کشور، به طور کلی تابعیت اسلوونیایی دارند. هیچ محدودیت نسلی یا شرایط اقامت برای یک والد اسلوونی برای انتقال شهروندی به یک کودک که خارج از اسلوونی متولد شده است وجود ندارد. اگر فردی بتواند ثابت کند حداقل یک پدربزرگ و مادربزرگ وی شهروند اسلوونی بوده است، ممکن است همچنین شهروندی اسلوونی را بتواند کسب کند. برای سوالاتی در رابطه با کسب تابعیت اسلوونی و ویزای کار اسلوونی می توانید با شماره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *