مهاجرت به کشور اسلوونی

اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج تنها یکی از راه های قانونی در این کشور برای مهاجرت شهروندان خارجی به این کشور اروپایی است. البته روش های دیگری مانند تحصیل در اسلوونی، سرمایه گذاری و غیره نیز وجود دارد که می توان اقامت در اسلوونی را به دست آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله ذیل به بررسی روش مهاجرت از راه ازدواج پرداخته است.

درباره کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در سال های گذشته در خاک یوگسلاوی قرار داشته است. اسلوونی در سال 1991 میلادی تصمیم به جدایی از یوگسلاوی گرفته و از این کشور جدا شد. در حال حاضر در لیست کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفته و در ناتو نیز عضویت دارد. این کشور جمعیتی در حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر را در خود جای داده است. از آنجا که یک کشور اروپایی محسوب می گردد واحد پول یورو را دارد. مردم اسلوونی به زبان اسلوونیایی صحبت می کنند. به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که در اروپا دارد، حوزه صنعت و تجارت در این کشور پر رونق است.

بررسی اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

براساس قوانین مهاجرتی در اروپا، کشور اسلوونی نیز مانند سایر کشورهای اروپایی قانون اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج را داراست. فردی که متقاضی ازدواج با تبعه اسلوونی و اخذ اقامت این کشور است، در قدم اول بایستی به سفارت اسلوونی مراجعه نموده و پرسشنامه مربوطه را تکمیل و ارائه نماید. پس از آن نسبت به اخذ ویزای موقت اقدام کند.

در قدم بعدی ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه آن به زبان اسلوونیایی الزامی است که بایستی قانونی گردد. در این مرحله مجاز به افتتاح حساب بانکی در بانک های این کشور و اروپا هستید. پس از گذشت 5 سال زندگی در اسلوونی مجاز به اخذ اقامت این کشور خواهید شد.

 

اقامت و تابعیت مضاعف در اسلوونی از طریق ازدواج

افرادی که در کشور اسلوونی زندگی می کنند، بایستی منبع درآمد داشته و دارای مسکن با حداقل 2 اتاق خواب باشند. در قدم بعدی، پس از ارائه مدارک وقت مصاحبه تعیین می گردد. دلیل انجام مصاحبه این است که زوجین با تسلیم اسناد و مدارکی از قبیل عکس های نامزدی، هتل های رزروی در مسافرت و مکالمات تلفنی و سایر واقعی و غیر صوری بودن ازدواج خود را به اثبات برسانند. در واقع ثابت کردن یک رابطه واقعی بین زوجین جهت آغاز زندگی مشترک در اسلوونی از اهداف انجام این مصاحبه است. جهت اطلاع از شرایط اقامت اسلوونی می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

قانون تابعیت مضاعف در اسلوونی وجود ندارد. بدین منظور که شخصی که تقاضاء مهاجرت به این کشور را دارد، جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج یا هر روش دیگری، بایستی از تابعیت قبلی خود انصراف داده و خارج شود. به طور مثال فردی از اتباع ایرانی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان اسلوونی را دارد، برای این که بتواند اقامت این کشور را بگیرد، باید از تابعیت ایرانی خود انصراف دهد.

اقامت و تابعیت مضاعف در اسلوونی از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

شرایطی که متقاضی ازدواج با تبعه اسلوونی بایستی داشته باشد تا مجاز به اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج گردد، به شرح ذیل است:

  • سن متقاضی بایستی 25 سال به بالا باشد.
  • اجازه خروج از تابعیت وی توسط هیات وزرا صادر و تایید شده باشد.
  • متعهد گردد که پس از ترک تابعیت، ظرف مدت یک سال کلیه اموال غیر منقول مانند زمین را که در حال حاضر دارا است.

لازم به ذکر است خانواده فرد متقاضی (همسر و فرزندان) که ترک تابعیت ایرانی نموده است. همچنان به تابعیت ایرانی خود باقی می مانند. مگر اینکه اجازه و تایید هیات وزرا شامل خانواده او نیز شود. شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مراحل قانونی ثبت ازدواج در اسلوونی

ثبت ازدواج در اسلوونی بایستی مطابق با قوانین حاکم بر این کشور انجام گردد. بنابراین جهت ثبت ازدواج برای اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج مدارک ذیل را تهیه و تسلیم نمایید:

  • شناسنامه زوجین
  • ارائه مدرک دال بر عدم ممنوعیت ازدواج برای زوجین
  • ارائه سند تجرد متقاضی یا گواهی فوت همسر یا طلاق (در صورت وجود) از سوی دفاتر رسمی دولتی

اسناد فوق بایستی از طریق مترجم رسمی به زبان انگلیسی یا اسلوونی ترجمه شود. از سوی وزارت امور خارجه در کشور مبدا مورد تایید قرار گرفته باشد. همچنین صحت امضاء سفارت کشور بایستی از سوی وزارت امور خارجه در اسلوونی تایید گردد. از سوی دیگر صحت امضاء مراجع قانونی نیز باید از سوی دفتر کنسولی در کشور مبدا مورد تایید واقع گردد.

شرایط مهاجرت قانونی از طریق ازدواج به اسلوونی

فردی که قصد اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج را دارد، بایستی مدارک به شرح ذیل را تهیه نموده و ارائه کند:

  • آشنایی به زبان اسلوونی جهت برقراری ارتباط با همسر و مردم این کشور
  • نامه گواهی تمکن مالی جهت ثابت نمودن تامین هزینه های زندگی خود و همسرش در اسلوونی
  • اسناد و مدارکی مانند عکس و فیلم جهت اثبات روابط نامزدی و آشنایی خانواده های زوجین
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه برای اثبات مشخص نمودن محل سکونت زوجین
  • گواهی عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری که از سوی پلیس محلی صادر می گردد.
  • ارائه گواهی بیمه سلامت

مزایای اخذ اقامت در اسلوونی

اخذ اقامت از طریق ازدواج مزیت هایی را برای فرد متقاضی به دنبال دارد که به قرار ذیل است:

  • طی شرایطی می توانید به صورت دائم در این کشور اقامت کنید.
  • خود و همسر حق کار در اسلوونی یا سایر کشورهای اروپایی را خواهید داشت.
  • این امکان را دارید که به مدت 3 ماه به دیگر کشورهای حوزه شنگن تردد داشته باشید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و وکلای متخصص جهت امر مهاجرت به اروپا نظیر کشور اسلوونی از روش های مختلف و یا اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج می تواند مطابق با شرایط فعلی شما متقاضیان محترم مهاجرت، بهترین گزینه مهاجرت را پیشنهاد نماید. در صورت بروز هر گونه اشکال، ابهام یا سوال در این مورد با تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه، پاسخگوی شما خواهیم بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *