مهاجرت کاری مالتا

ویزای کاری مالتا

ویزای کاری مالتا

افرادی که تمایل به اخذ ویزای کاری مالتا را دارند بایستی مطابق با قوانین 2023 از مالتا پیشنهاد کاری داشته باشند که در این مقاله بررسی می گردد. مالتا یا مالت یکی از کشورهای واقع در اروپا و اتحادیه اروپا است که دارندگان ویزای این کشور می توانند از مزایای ویزای شنگن اروپا بهره مند شوند و به کشورهای اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. زبان رسمی مردم مالتا، انگلیسی و مالتی است و متقاضیان می توانند در این کشور به زبان انگلیسی کار کنند.

متقاضیان غیر عضو اتحادیه اروپا برای کار در این کشور نیازمند اخذ دریافت مجوز کار در این کشور هستند. مالتا کشوری کوچک و از چند جزیره تشکیل شده است و با کشورهای ایتالیا، تونس و لیبی هم مرز است. این کشور تاثیرات فراوانی از ایتالیا گرفته است و در گذشته نیز مستعمره انگلیس بوده است. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موضوع ویزای کاری مالتا را بررسی نموده اند.

اینفوگرافی ویزای کاری مالتا

بازار کار مالتا در سال 2023

بازار کار در این کشور در سال 2023 با توجه به نرخ بیکاری پایین در جایگاه مناسبی قرار دارد و فرصت های شغلی مناسبی برای شهروندان و مهاجرین در این کشور به وجود آورده است. مالتا جزیره ای کوچک در قلب مدیترانه است و بسیاری از افراد را مجذوب خود کرده است. بسیاری از مهاجرین به این کشور از طریق کار اقامت مالتا را دریافت می کنند و در این کشور زندگی می کنند. در سال های اخیر، این کشور به یکی از بزرگترین قطب های برای کسانی که مایل به پیوستن به صنایع جدید و هیجان انگیز هستند تبدیل شده است. به لطف رشد فرصت های خوب، این جزیره چند فرهنگی تر شده است و متخصصان بسیاری از کشورها را به خود جلب می کند.

صنایعی مانند IT، بازی های رایانه ای، گردشگری، امور مالی، داروسازی، سرگرمی و بسیاری دیگر به سرعت در حال رشد هستند. در پایان سال 2019 مالتا میزبان بیش از 60 هزار نفر از سایر کشورها بوده است که همگی اشتغال سودمند دارند و از یک زندگی جدید در این جزیره لذت می برند. در سال 2002، تعداد اتباع خارجی که در این کشور کار می کرده اند فقط 4000 نفر بوده است که نشان دهنده رشد مهاجرت کاری و حضور اتباع خارجی در این کشور و افزایش صدور ویزای کاری مالتا است.

بررسی ویزای کاری مالتا

مالتا در هر صورت کشور جذابی برای زندگی و کار برای خارجیان است چرا که بیش از 80% مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند و فرصت های مناسبی برای کار در این کشور وجود دارد. به صورت کلی مزایای زیادی برای کار و زندگی در مالتا وجود دارد و به سبب عضویت مالتا در اتحادیه اروپا اخذ ویزای این کشور مزایای بسیاری دارد. در اینجا مزایا و معایب کار در مالتا و ویزای کاری را مشاهده خواهید کرد:

مزایامعایب
اخذ اقامت در 5 سالبازار کوچک
بازار کار به زبان انگلیسیحقوق نه چندان بالا
اخذ ویزای شنگنبروکراسی زیاد
استفاده از ویزای همراهکارهای اداری
اخذ ویزای شینگنزمان بر بودن افتتاح حساب و تشکیل پرونده

شرایط کار در مالتا

شرایط کار در مالتا ممکن است با شرایط موجود در کشور شما متفاوت باشد. متوسط ​​دستمزد در مالتا در مقایسه با استانداردهای اتحادیه اروپا کم است. دستمزدها غالبا با توافق نامه های جمعی در سطح سازمانی تنظیم می شوند و حداقل باید با حقوق قانونی برابر باشند. براساس نرخ تورم، همه دستمزدها با افزایش اجباری سالانه دستمزد همراه هستند. متوسط ​​هفته کاری در مالتا 40 ساعت است و از نظر قانونی نهایتا 48 ساعت است که شامل 8 ساعت اضافه کاری می شود.

1 روز کاری معمولی از ساعت 8:30 صبح شروع می شود و از ساعت 5:30 بعد از ظهر به پایان می رسد و شامل یک استراحت طولانی برای ناهار است. شما حق دریافت 25 روز مرخصی در سال به علاوه 14 روز تعطیلات عمومی در مالتا را دارید. بیمه ستون فقرات سیستم تامین اجتماعی است. داشتن تجربه کاری، مدرک تحصیلی و تسلط به زبان از شرایط کار در مالتا می باشد. کار در مالتا شامل دستمزد مطلوبی است. به طور کلی میزان حقوق ماهیانه تنها به پشتوانه تخصص، تحصیلات و سوابق شغلی تعیین می شود.لذا بایستی توجه ویژه ای به این موارد نمود.

انوع ویزای کاری مالتا

شهروندان عضو اتحادیه اروپا و سوئیس برای کار در کشور مالتا نیاز به دریافت ویزای کاری در مالتا ندارند اما شهروندان دیگر کشورها برای کار بیش از 3 ماه در مالتا نیازمند دریافت ویزای کاری مالتا هستند. ویزاهای کاری در مالتا معمولا 1 سال اعتبار دارند و قابل تمدید می باشند. دریافت مجوز کار در مالتا برای شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا تنها درصورتی امکان پذیر است که کارفرما برای استخدام شما درخواست کنند. برای این منظور، چندین دسته از مجوزهای کار وجود دارد که می توان در مالتا دریافت کرد:

  • اجازه کار برای انجام پروژه های خاص همانطور که در قرارداد کار ارائه شده است.
  • اجازه کار برای انجام کار در یک مکان خاص که معمولا ویزاهای موقت کاری است.
  • مجوزهای اشتغال درخواست شده توسط شرکت هایی که به دنبال استخدام کارمند برای یک پروژه ویژه هستند.
  • اجازه کار صادر شده برای مشاغل خاص که بندرت در مالتا یافت می شود.

علاوه بر این افرادی که قصد دارند برای مدت اقامت بیشتر از 3 ماه در مالتا اقامت یابند ملزم به دریافت کارت اقامت الکترونیکی هستند. این قانون برای اتباع غیر عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو اتحادیه اروپا اعمال می شود. اتباع غیر عضو اتحادیه اروپا می توانند با پر کردن فرم های مربوطه، کارت اقامت الکترونیکی مالتا را که در زیر شرح داده شده است دریافت کنند:

دلیل اقامتنوع فرم
استخدام یا خود اشتغالیCEA C
تمکن مالیCEA K
تحصیلCEA N
کارگران ماهرCEA O
اعضای خانوادهCEA G

اخذ ویزای کاری مالتا پس از تحصیل

اخذ ویزای کاری مالتا نیز پس از تحصیل در مالتا امکان پذیر است و بسیاری از دانشجویان در کشور مالتا پس از تحصیل و فارغ التحصیلی در این کشور، با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور می توانند ویزای تحصیلی مالتا را تبدیل به ویزای کاری کنند و با استفاده از اقامت کاری در این کشور اقامت یابند. همانطور که اشاره کردیم زبان مردم این کشور انگلیسی است و دانشجویان می توانند با پذیرش تحصیلی در مالتا در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. نظام آموزشی مالتا بسیار شبیه به نظام آموزشی بریتانیا می باشد و مدارک اخذ شده از دانشگاه های مالتا با توجه به فرایند یکپارچه سازی بولونیا در کل اتحادیه اروپا معتبر می باشد. البته توجه داشته باشید که مدارک اخذ شده تحصیلی در این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیست و همچنین ویزای همراه تحصیلی در مالتا به متقاضیان ارائه نمی گردد.

اخذ ویزای کاری مالتا پس از تحصیل

الزام مشاغل مورد نیاز در مالتا 2023

همانطور که اشاره کردیم وضعیت بازار کار در مالتا، رو به رشد و بسیار مناسب است. علاوه بر این با افزایش شغل در مالتا، استراتژی ملی جهت افزایش مزایا به منظور جذب بیشتر اتباع خارجی است زیرا مقامات تشخیص داده اند که اقتصاد مالتا بدون کارگران و نیروی کار خارجی نمی تواند زنده بماند. بعضی از بخش ها لزوما تعداد بیشتری از خارجی ها را نسبت به سایرین جذب می کنند. به عنوان مثال iGaming، حدود 12% از تولید ناخالص داخلی ملی مالتا را تشکیل می دهد به طوری که این جزیره به عنوان پایتخت iGaming در جهان شناخته می شود و متخصصان فناوری اطلاعات نیز به ویژه مورد نیاز هستند.

این صنایع همگی به متخصصان ماهر و با تجربه نیاز دارند و تقاضا در این صنایع در مالتا زیاد می باشد. با این حال، حتی سایر بخش هایی که لزوما به صلاحیت رسمی یا تجربه لازم ندارند اکنون مورد تقاضا هستند. در هر حال به احتمال زیاد در یکی از بخش های زیر در این جزیره شغل پیدا خواهید کرد. امروزه مهاجران بیشتر در فناوری اطلاعات و جهانگردی به کار می روند. همچنان که بسیاری از سایت های آنلاین در این جزیره فعالیت می کنند و کمبود متخصصان فناوری اطلاعات در آن وجود دارد.

بخش های اصلی و مشاغل مورد نیاز در مالتا در بخش های زیر عبارتند از:

  • گردشگری و صنعت خدمات
  • IT
  • ساخت و تولید (نیمه هادی ها، الکترونیک، داروسازی، کالاهای مصرفی)
  • حمل و نقل
  • ساخت و تعمیر کشتی

الزامات کار و ویزای کاری مالتا

کار در کشور مالتا دارای الزاماتی است که متقاضیان بایستی آن ها را رعایت نمایند. متقاضیان می توانند برای عبور از برخی محدودیت ها نیز از مشاورین کمک بگیرند. شایان ذکر است که کار در مالتا بر اساس الزامات و مزایای آن مقرون به صرفه خواهد بود. الزامات کار در مالتا برای متقاضیان بین المللی روند متفاوتی دارد. از این رو بایستی بررسی های لازم در این زمینه صورت پذیرد. برخی از الزامات کار در مالتا عبارتند از:

الزامات کار در مالتا

الزامات کار دارای بخش دیگری نیز می باشد. چرا که الزامات پس از پذیرش به اندازه الزامات قبل از آن دارای اهمیت می باشد. متقاضیان می توانند برای بررسی این الزامات به سراغ قوانین مربوطه بروند. ساده ترین روش برای این کار دریافت مشاوره از موسسه حقوقی می باشد.

کاریابی در مالتا

جهت کاریابی در مالتا می توانید تمام گزینه های ممکن را در نظر بگیرید. روزنامه ها و آژانس ها می توانند نقطه شروع خوبی باشند. با این وجود، استفاده از اینترنت اکنون برای کاریابی در مالتا و اخذ ویزای کاری این کشور ضروری است. برای کاریابی در مالتا از تمام ابزار موجود استفاده کنید. روزنامه ها و مجلات بخش های طبقه بندی شده ای دارند و همچنین اینترنت ضروری است و بیشتر بخش های طبقه بندی شده و پیشنهادات شغلی بصورت آنلاین بخصوص برای کارگران واجد شرایط ارائه می شود. در این جا از جمله روش های کاریابی در مالتا شرح داده شده اند.

  • روزنامه ها و مجلات: پیشنهادات شغلی را می توانید در بخش های طبقه بندی شده روزنامه های روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه و در مجلات تخصصی تجارت مشاهده کنید. از جمله روزنامه های اصلی مالتا شامل Malta Independent، Malta Today و Times of Malta می باشد.
  • آژانس های کاریابی: استفاده از موسسات کاریابی در مالتا از جمله روش های کاریابی در مالتا می باشند. آژانس های کاریابی در مالتا از جمله کنفدراسیون بین المللی آژانس های کاریابی خصوصی (CIETT) در مالتا بری جستجوی کار مناسب می باشند.
  • اینترنت: بسیاری از وب سایت ها روزانه موقعیت های شغلی جدید را ذکر می کنند و با دریافت رزومه کاری کارفرمایان و کارجویان را به هم مرتبط می کنند. علاوه بر این، بسیاری از روزنامه ها و مجلات قبل از انتشار واقعی، بخش طبقه بندی شده خود را در اینترنت نمایش می دهند.
  • ارتباط مستقیم با شرکت ها در مالتا

نرخ بیکاری مالتا

همانطور که اشاره کردیم نرخ بیکاری در سال های اخیر در کشور مالتا رو به کاهش بوده و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در مالتا از سال 2018 تا 2022 آورده شده است و نشان از میزان پایینی نرخ بیکاری در این کشور دارد:

درصد نرخ بیکاری در مالتا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری مالتا 2023

همانطور که گفته شد برای کار در مالتا نیازمند دریافت ویزای کاری مالتا و مجوز کار در این کشور هستید. در اینجا از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری مالتا به شرح زیر است.

  • ارائه نامه کارفرما در مالتا
  • ارائه رزومه کاری
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • قرار داد کاری
  • ارائه گذرنامه معتبر و کپی
  • ارائه گواهی پزشکی و بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه ویزای کاری
  • تکمیل فرم مربوطه درخواست ویزای کاری
  • دریافت مجوز و تایید صلاحیت متقاضی برای کار در مالتا
  • ارائه مدارک شناسایی اعضای خانواده برای درخواست ویزای همراه در صورت نیاز

میانگین حقوق ماهیانه کار در مالتا

دستمزد کار در کشور مالتا بر اساس معیار های مختلفی بررسی و تعیین می شود. کار در این کشور و سطح درآمد مردم در آن بسته به تخصص، جنسیت و معیار های دیگر طبقه بندی شده است. به طور میانگین دستمزد کار در این کشور برای متقاضیان خارجی نیز مانند شهروندان این کشور معادل حدود EUR4620 (یورو) می باشد. لذا متقاضیان کار در این کشور می توانند از رفاه مطلوبی در مالتا بهره مند شوند. برای بررسی دقیق درآمد احتمالی هر متقاضی بایستی معیار های مورد نیاز لحاظ شوند.

دستمزد کار در مالتا در سال 2023

بر اساس آمار منتشر شده در سال 2023 میزان درآمد متوسط میانگین در کشور مالتا حدود 6000€ (یورو) در ماه می باشد. این در حالی است که حداقل میزان حقوق در مالتا حدود 850€ (یورو) و بیشترین میزان حقوق و دستمزد در مالتا به میزان 26500€ (یورو) می باشد. میزان حقوق ساعتی در مالتا نیز به میزان 35€ (یورو) می باشد. اتحادیه های کارگری در مالتا رایج هستند و میزان عضویت نسبتا زیاد است. در بسیاری از موارد، اتحادیه کارگری و کارفرمای شما برای اطمینان از رعایت شرایط قرارداد، توافق های جمعی ایجاد می کنند. در صورت نقض قرارداد به هر طریق، اتحادیه کارگری با شما مذاکره خواهد کرد.

برای درک بهتر میزان حقوق برخی مشاغل در مالتا آورده شده است:

شغلحقوق به یورو
حسابدار€3990
کتابدار€3290
منشی€3350
عکاس€4040
طراح گرافیک€4260
معمار€5340
مکانیک€3300
معلم€4620
مهندس عمران€5390
دندانپزشک€14800
صندوقدار€3470
پرستار€4700

در انتها به تاثیر تحصیلات بر درآمد مطابق با قوانین این کشور می پردازیم:

تاثیر تحصیلات بر درآمد در مالتا

چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله اقامت آلمان هستید می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از تخصص و تجربه مشاورین زبده این مجموعه بهره مند شوید. جهت برقراری ارتباط می توانید به صورت تلفنی و همچنین حضوری اقدام کنید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای کاری مالتا

در این بخش از مقاله نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب ویزای کاری مالتا جلب می نمائیم:

  • مزایای داشتن ویزای کاری مالتا چیست؟ اخذ اقامت این کشور در 5 سال/ بازار کار عالی به زبان انگلیسی/ اخذ ویزای شنگن و قابلیت ورود به اتحادیه اروپا بدون دردسر / استفاده از ویزای همراه
  • چند ساعت می توان به صورت قانونی در این کشور کار کرد و بدون منع قانونی است؟ به صورت متوسط می توان در این کشور 40 ساعت کار کرد منتها اگر فردی 48 ساعت در هفته هم در این کشور کار کند و 8 ساعت هم به صورت اضافه کاری داشته باشد مانعی ندارد و کاملا قانونی است.
  • در کشور مالتا چه مشاغلی شانس کاری بیشتری دارند؟ گردشگری و صنعت خدمات/ IT/ ساخت و تولید (نیمه هادی ها، الکترونیک، داروسازی، کالاهای مصرفی)/ حمل و نقل/ ساخت و تعمیر کشتی
  • میانگین دستمزد برای مشاغل مهندسی و پزشکی در این کشور به چه صورت است؟ مهندس معمار 5340€ (یورو)/ مهندس عمران 5390€ (یورو)/ دندانپزشک 14800€ (یورو)/ پرستار 4700€ (یورو)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *