مهاجرت تحصیلی مالت

ویزای تحصیلی مالتا

ویزای تحصیلی مالتا

اخذ ویزای تحصیلی مالتا فرصتی فوق العاده در خصوص تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی در سال 2023 است. ویزای تحصیلی مالتا سالانه نظر دانشجویان زیادی را به خود جلب کرده است. کشور مالتا مجمع الجزایر کوچک و کم جمعیتی در حدود کم تر از نیم میلیون جمعیت در جنوب اروپاست. با توجه به رسمی بودن زبان انگلیسی و زبان مالتی مردم این کشور، مالتا به یکی از مکان های مناسب جهت تحصیل به زبان انگلیسی و دریافت ویزای شنگن تبدیل شده است. در خصوص اخذ ویزای تحصیلی مالتا ممکن است ابهامات بسیاری وجود داشته باشد. در این گفتار تلاش شده است به تعدادی از سوالات پاسخ داده شود.

سوالاتی چون:

  • برای اخذ ویزای مالتا باید برای چه دوره هایی اقدام کرد؟
  • ویزای تحصیلی مالتا به چند صورت قابل اخذ است؟
  • مزایای تحصیل در مالتا و اخذ ویزای تحصیلی آن چیست؟

البته این کشور برای صدور ویزای تحصیلی و ویزای شنگن دارای شرایطی خاص است. به عنوان مثال چنانچه فردی درخواست ویزای شنگن مالتا را کرده باشد و آن درخواست رد شده باشد دیگر نمی تواند برای دریافت ویزای شنگن در این کشور اقدام نماید. لذا برای دریافت ویزای این کشور نیازمند دریافت اطلاعات کامل خواهید بود که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امر را برای شما ممکن ساخته اند.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی مالتا

انواع ویزای تحصیلی مالتا

کشور مالتا نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی برای ویزای تحصیلی 2 نوع ویزا را تدارک دیده است که یکی برای کوتاه مدت و دیگری در حالت بلند مدت می باشد. لذا ویزای بلند مدت برای مدت زمان تحصیلی بیش از 3 ماه تدارک دیده شده است. ویزای کوتاه مدت نیز برای اقامت در کشور مالتا در کم تر از 90 روز است و دارندگان این نوع ویزا حق ندارند بیش از این مدت در مالتا بمانند. البته برای کم تر از 90 روز دولت این کشور سخت گیری نکرده و حتی شهروندان بسیاری از کشورها می توانند بدون دریافت ویزا در این کشور به مدت کم تر از 3 ماه بمانند.

در جدول زیر انواع ویزای تحصیلی در مالتا را ملاحظه می کنید:

نوع ویزاقابلیت تمدیدشرح
ویزای تحصیلی بلند مدتقابل تمدید تا اتمام تحصیل متقاضیبرای تحصیل بیش از 3 ماه
ویزای تحصیلی کوتاه مدتقابل تمدید نیست مگر در شرایط خاصبرای تحصیل کمتر از 3 ماه

در نمودار زیر به میانگین جمعیت و جمعیت دانشجویان در این کشور اشاره می شود:

میانگین جمعیت و جمعیت دانشجویان در مالتا

ویزای تحصیلی مالتا و تحصیل در مدارس

نظام آموزشی مالتا با توجه مستعمره انگلستان بودن این کشور در گذشته بسیار تحت تاثیر نظام آموزشی بریتانیا است. تحصیل در مدارس مالتا مانند انگلستان به صورت رایگان و از 3 تا 18 سالگی در مدارس ادامه می یابد. تحصیل تا 16 سالگی اجباری است. دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها بایستی 2 سال در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل کنند و امتحان ورودی بدهند. کیفیت تحصیل در مالتا مطلوب است. نظام آموزشی این کشور برای هدایت تحصیلی به گونه ای صحیح طراحی شده است. لذا تحصیل در این کشور می تواند مدارک تحصیلی معتبری را برای متقاضیان به ارمغان آورد.

مدارس در کشور مالتا شامل مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی می شوند. لازم به ذکر است مدارس بین المللی برای مهاجرین تاسیس شده اند. دانش آموزان در مالت با اتمام تحصیل متوسطه مدرک (MATSEC) را اخذ می کنند. پس از اتمام تحصیل اجباری، دانش آموزان تشویق می شوند از حدود 50 دوره مختلف تحصیلی و حرفه ای پس از دوره متوسطه، از گردشگری گرفته تا آرایشگری را انتخاب کنند. مدارس خصوصی نیز مانند مدارس دولتی هستند با این تفاوت که هزینه دارند و شبانه روزی نیز می باشند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در مالتا نیز پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

ویزای تحصیلی مالتا و مدارس بین المللی

همانطور که اشاره شد مهاجرین کم تر از 18 سال به کشور مالتا با اخذ ویزای تحصیلی مالتا می توانند در مدارس بین المللی این کشور مشغول به تحصیل شوند. 2 مدرسه بین المللی مطرح در مالتا، مدرسه بین المللی Verdala و مدرسه بین المللی QSI می باشند. مدرسه بین المللی وردالا در منطقه Pembroke در نزدیکی والتا واقع شده است. این مدرسه برنامه درسی بین المللی ابتدایی و برنامه دیپلم بین المللی کارشناسی را برگزار می کند.

مدرسه بین المللی Verdala توسط انجمن دانشکده ها و مدارس ایالات متحده به طور کامل به عنوان یک مدرسه آمریکایی معتبر شناخته شده است و دوره های آموزشی را از کودکستان تا کلاس 12 را ارائه می کند. مدرسه بین المللی QSI در قلب مالتا واقع شده و در سال 2007 تاسیس شده است. این مدرسه همچنین توسط انجمن کالج ها و مدارس ایالات متحده معتبر می باشد.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی مالتا

مالتا عضو اتحادیه اروپا است و همچنین عضو پیمان شنگن نیز می باشد لذا دارندگان ویزای تحصیلی مالتا می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به 26 کشور عضو این پیمان سفر کنند. علاوه بر این تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است و متقاضیان نیاز به یادگیری زبان مالتی جهت تحصیل نخواهند داشت. همچنین افرادی که دارای نمره کم تر از حد تعیین شده دارند می توانند در کلاس های زبان در این کشور شرکت کنند و برای پذیرش اقدام نمایند.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی مالتا بود که در لیست زیر نیز به چندی از آنها اشاره شده است:

کارشناسی و اخذ ویزای تحصیلی مالتا

تحصیل کارشناسی در کشور مالتا با توجه به نوع رشته تحصیلی حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان با تحصیل در این مقطع می توانند با استفاده از ویزای تحصیلی در این کشور در این مدت زمان اقامت یابند. تحصیل کارشناسی در مالتا به دو زبان مالتی و انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان با داشتن نمره 6 آیلتس می توانند به دانشگاه های این کشور ورود پیدا کنند.

البته علاوه بر این ارائه مدرک معتبر دیپلم متوسطه برای تحصیل کارشناسی و اخذ ویزای تحصیلی مالتا مورد نیاز است. دانشجویان در صورت داشتن نمره کم تر از 6 و بیش از 5 می توانند در کلاس های زبان در این کشور شرکت کنند تا نمره لازم را برای ورود و پذیرش به دانشگاه های این کشور اخذ کنند. گفتنی است دانشجویان می توانند برای ارتقا مهارت های زبان خود در کشور مالتا اقدام به اخذ پذیرش در دوره های زبان نمایند. در گفتار زیر کالج های زبان مالتا را بررسی می نماییم.

اخذ ویزای تحصیلی مالتا با کالج های زبان

یکی از بهترین راه های ورود به مالتا شرکت در دوره های زبان است. شرکت در دوره های زبان مالتا دارای مزایای خاص خود است که در بخش های زیر مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایای شرکت در این دوره ها عبارتند از:

  • فرد می تواند تنها با اثبات توانایی زبان خود در مصاحبه برای دوره های زبان اقدام نماید.
  • موسسات بسیاری دوره های زبان را در مالتا ارائه می دهند. با بررسی شرایط می توان بهترین دوره را در یکی از موسسات مالتا انتخاب کرد.
  • پس از یادگیری زبان فرد می تواند در دانشگاه های این کشور در مقطع مناسب پذیرش بگیرد.
  • امکان یادگیری زبان در محیط وجود دارد. چرا که مالتا کشوری توریستی و انگلیسی زبان است.
  • پس از بالابردن زبان می توان برای دیگر کشورهای اروپایی به صورت تحصیلی یا کاری اقدام کرد.
  • طول دوره زبان می تواند متفاوت باشد اما در نهایت در 6 ماه فرد به بهترین سطح دست می یابد.

بررسی چندی از کالج های زبان مالتا

نام دورهمدت زمانتعداد درسسطحطول دوره
دوره ی یادگیری زبان انگلیسی عمومیهر هفته 45 دقیقه 20 درس آموزشیمبتدی تا پیشرفته52 هفته
دوره ی یادگیری زبان انگلیسی فشردههر هفته 45 دقیقه کلاس30 درس آموزشیاز مبتدی تا پیشرفته52 هفته
دوره ی یادگیری زبان انگلیسی خصوصیهرهفته 45 دقیقه کلاس20 الی 30 درس آموزشیاز مبتدی تا پیشرفتهیک تا 52 هفته
دوره ی یادگیری زبان انگلیسی استانداردهرهفته 45 دقیقه کلاس20 درس آموزشیاز مبتدی تا پیشرفته8 هفته

کارشناسی ارشد و ویزای تحصیلی مالتا

ویزای تحصیلی مالتا برای تحصیل کارشناسی ارشد نیز به آن دسته که دارای مدرک معتبر کارشناسی هستند و شرایط پذیرش جهت تحصیل در این کشور را دارند صادر می شود. کارشناسی ارشد در کشور مالتا نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی به مدت یک الی 2 سال به طول می انجامد. ویزای تحصیلی مالتا برای تحصیل کارشناسی ارشد نیز در این مدت اعتبار خواهد داشت.

نظام آموزشی مالتا پیرو نظام آموزشی بریتانیاست و بسیاری با تحصیل در مالتا نیز می توانند از سیستم نقل و انتقال دانشجویی برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل به کشورهای بریتانیا استفاده کنند. جهت تحصیل به زبان انگلیس در این مقطع نیز دانشجویان بایستی دارای نمره آیلتس حداقل 6.5 باشند. همچنین با ارائه مدارک معتبر تحصیلی همراه با ریز نمرات می توانند نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور دریافت کنند و جهت اقامت مالتا، ویزای تحصیلی مالتا را دریافت کنند.

دکتری و ویزای تحصیلی مالتا

تحصیل دکتری در مالتا نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی، پژوهش محور و بر اساس تحقیق و تفحص است. دانشجویان و متقاضیان تحصیل دکترا در مالتا با اخذ ویزای تحصیلی مالتا می توانند حدود 3 الی 5 سال در این کشور بمانند چرا که مدت زمان تحصیل دکترا در مالتا همین مدت است که با توجه به رشته تحصیل متفاوت است.

دانشجویان برای تحصیل دکترا در مالتا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور بایستی دارای مدرک معتبر کارشناسی ارشد باشند. همچنین جهت تحصیل به زبان انگلیسی دارای نمره حداقل آیلتس 7 باشند. علاوه بر این ارائه مقاله های معتبر فرآیند پذیرش را راحت تر می کند اما ضروری نمی باشد. همچنین در این مقطع نیز گزینه های مختلف بورسیه تحصیل برای دانشجویان تدارک دیده شده است تا با استفاده از آنها هزینه تحصیل در این مقطع کاهش یابد. دوره های آموزش زبان نیز در این مقطع مانند دیگر مقاطع در مالتا برگزار می گردد.

دکتری و ویزای تحصیلی مالتا

رشته های محبوب تحصیلی در مالتا

دانشگاه ها و کالج های پیشرو دوره های تخصصی متنوعی را برای تحصیل ارائه می دهند از جمله رشته های محبوب تحصیلی در مالتا:

  • هواپیمایی
  • مطالعات تجاری
  • مطالعات علوم انسانی
  • زبان ها
  • کشاورزی
  • آموزش و پرورش
  • گردشگری
  • علوم اجتماعی و رفتاری
  • مطالعات فناوری
  • جنگلداری
  • ماهیگیری
  • حمل و نقل و تدارکات

بررسی مالتا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا

شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا مانند هموطنان عزیز برای تحصیل در مالتا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور خواهند بود. سفارت مالتا در کشور ایران وجود ندارد اما متقاضیان می توانند امور خود را در سفارت لهستان انجام دهند و یا در سفارت خانه مالتا در یکی از کشورهای همسایه دنبال کنند.

برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا از جمله مدارک زیر مورد نیاز می باشند:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه مالتی
  • پرداخت ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس رنگی مشابه و اخیرا گرفته شده
  • ارائه محل اقامت و سکونت در کشور مالتا
  • ارائه مدارک زبان معتبر
  • ارائه مدارک دال بر تمکن مالی جهت تحصیل و زندگی در کشور مالتا
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی
  • ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی مالتا
  • بیمه نامه
  • گواهی پزشکی و عدم سابقه کیفری

روند اخذ ویزای تحصیلی مالتا

اخذ ویزای تحصیلی مالتا شامل پروسه ای مملو از موانع حقوقی می باشد. از این رو توصیه می شود تا متقاضیان اقدام به همکاری با وکلای مجرب نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه خدمات به متقاضیان مهاجرت می باشد. تحصیل در مالتا مستلزم اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. لذا متقاضیان بایستی جدیت لازم را در اخذ ویزا دارا باشند. روند اخذ ویزای تحصیلی مالتا ذیلا بررسی شده است.

روند اخذ ویزای تحصیلی مالتا

ویزای تحصیلی مالتا و ویژگی های کار پس از تحصیل

متقاضیانی که ویزای تحصیلی مالتا را اخذ می نمایند، می توانند در این کشور اقامت داشته و از امکانات شهروندی در آن بهره مند شوند. این کشور دارای سیستم آموزشی مطلوبی است و به دانشجویان بین المللی اجازه دسترسی به منابع علمی معتبری را می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های ویزای تحصیلی مالتا و اخذ آن، امکان کار پس از تحصیل در این کشور می باشد. فارغ التحصیلان می توانند در این کشور پس از انجام امور تحصیلی و اخذ مدرک معتبر،مشروط به یافتن شغل مشغول به کار شوند.

کار پس از تحصیل در مالتا دارای ویژگی های مهم مختص به خود می باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • درآمد مطلوب نسبت به هزینه های رایج
  • امکان اشتغال در بخش های مختلف
  • بهره مندی از افزایش تخصص در دوره کاری

تحصیل در بهترین دانشگاه های مالتا

بهترین دانشگاه مالتا، دانشگاه مالتا (University of Malta) می باشد. دانشگاه ملی مالتا تنها دانشگاه این کشور است که در رده بندی های جهانی دارای رتبه خوبی است. رده بندی این دانشگاه در رتبه بندی تایمز در سال 2023، در رده 801 قرار دارد. علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه های دیگری در این کشور وجود دارد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که هیچ کدام از دانشگاه های کشور مالتا مورد تایید وزارت علوم ایران قرار نگرفته اند.

در جدول زیر دانشگاه های برتر کشور مالتا معرفی شده اند:

رتبهنام دانشگاهشهر
1دانشگاه مالتامسیدا
2کالج هنر، علم و تکنولوژیپائولا
3موسسه مطالعات گردشگریلوکا
4دانشگاه آمریکایی مالتاکاسپیکوئا
5دانشگاه میدلسکسپمبروک

تبدیل ویزای مالتا

دانشجویان با اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا و پس از اتمام تحصیل در این کشور می توانند ویزای کاری مالتا را با دریافت پیشنهاد شغلی اخذ کنند. لذا فارغ التحصیلان در مالتا به مدت 6 ماه پس از اتمام تحصیل فرصت دارند تا در این کشور به جستجوی کار بپردازند. ایشان می توانند با دریافت قرارداد کاری از سوی کارفرمایی در مالتا جهت تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری مالتا به اداره مهاجرت این کشور درخواست دهند. ویزای کاری در این کشور معمولا یک ساله صادر می شود. دانشجویان می توانند در این کشور پس از تحصیل مشغول به کار شوند. با گذشت 5 سال زندگی در این کشور اقامت دائم مالتا را اخذ کنند. همچنین پس از گذشت 6 سال نیز متقاضیان می توانند برای تابعیت این کشور اقدام نمایند. مالتا کشور کوچکی در جنوب اروپا است و وضعیت اقتصادی رو به رشدی دارد.

همانطور که در نمودار می بینید نرخ بیکاری پایینی دارد:

درصد نرخ بیکاری در مالتا

ویزای همراه کشور مالتا

برخلاف بسیاری از کشورها، متاسفانه ویزای همراه تحصیلی در مالتا به متقاضیان ارائه نمی شود دانشجویان اجازه ندارند عضو خانواده خود را به عنوان همراه به مالتا ببرند و این مورد یکی از معایب مهاجرت تحصیلی به مالتاست. لذا متاهلین برای مهاجرت تحصیلی به اروپا می توانند کشورهای دیگر را که امکان استفاده از ویزای همراه را دارند برای مهاجرت انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که اجازه کار حین تحصیل در مالتا نیز به مدت هفته ای 20 ساعت مجاز است. هرچند درآمد مشاغل دانشجویی می تواند پوشش مناسبی برای هزینه زندگی در مالتا باشد اما می توانند بخشی از این هزینه ها را پوشش دهد.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما عزیزان در این باب هستند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی دیگر مانند بودجه لازم برای مهاجرت به مالتا و کشورهای دیگر می توانید با این موسسه در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی مالتا می باشیم:

  • سیستم آموزشی در دانشگاه های کشور مالتا به چه صورت است؟ دانشگاه های کشور مالتا از اعتبار بالایی برخوردارند. بعنوان مثال یکی از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های موجود در این کشور، دانشگاه مالت است که حتی به زبان انگلیسی هم می توان در آن تحصیل کرد.
  • هزینه های تحصیل در کشور مالتا چگونه است؟ دانشگاه ها در این کشور به 2 دسته تقسیم می شوند. دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان است. از طرف دیگر دانشگاه های خصوصی هزینه هایی در حدود 1000€ تا 2000€ (یورو) در بر خواهند داشت.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کدام است؟ برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور لازم است مدارکی از قبیل نامه پذیرش، مدرک تحصیلی، گذرنامه، نامه تمکن، گواهی سلامت گواهی عدم سوء پیشینه و د نهایت مدرک زبان است.
  • آیا در هنگام تحصیل در مالت اجازه کار دانشجویی داریم؟ جواب بلی است. در کشور مالت قانون از این قرار است که دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند، اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند. البته در مقطع دکتری این تعداد ساعت به 20 می رسد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی مالتا

  1. میلاد بادران گفت:

    سلام، من اگه بخوام کاری برم و دعوتنامه داشته باشم روند کار به چه صورتی هست؟ یکبار باید برم اتریش و بیام ایران دوباره برم مالت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام با داشتن دعوت نامه کاری و تایید از سوی کارفرما و سفارت این کشور این امکان برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *