مهاجرت کاری لوکزامبورگ

ویزای کاری لوکزامبورگ

ویزای کاری لوکزامبورگ

امنیت اقتصادی بالا و میزان دستمزد ماهیانه بالا توانسته ویزای کاری لوکزامبورگ را هر ساله به خصوص در سال 2023 در صدر کشورهای پرتقاضا قرار دهد. این کشور به یکی از مکان های محبوب در اروپا برای مهاجرت کاری تبدیل شده است. شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا با استفاده از اخذ ویزای کاری می توانند در این کشور اقامت یابند. همچنین می توانند همزمان مشغول کار شوند. بازار کار این کشور در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار دارد. افرادی که دارای تخصص و مهارت و همچنین مدارک حرفه ای هستند می توانند در این کشور کار پیدا کنند. با استفاده از نامه کارفرمای خود ویزای کاری این کشور را دریافت کنند.

واحد پول این کشور € (یورو) است. مهاجرین با کار در این کشور درآمد ارزی خواهند داشت. این کشور همچنین عضو پیمان شنگن است. ویزای کاری این کشور ویزای شنگن نیز محسوب می شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مطلب به مقوله ویزای کاری لوکزامبورگ پرداخته اند.

در مقاله پیش رو سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • شرایط کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای این کشور چه مدارکی خواهد بود؟

اینفوگرافی ویزای کاری لوکزامبورگ

ویزای کاری لوکزامبورگ برای شهروندان اروپایی

به طور کلی افراد عضو اتحادیه اروپا و کشور سوئیس برای کار در لوکزامبورگ نیاز به دریافت ویزا ندارند. لذا چنانچه شما دارای بلوکارت اتحادیه اروپا و ویزای یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید نیازی به دریافت ویزای کار، برای کار در این کشور را ندارید. البته بایستی توجه کنید چنانچه بخواهید بیش از 90 روز در این کشور کار کنید و بمانید می باید هدف خود را در خصوص اشتغال و اقامت این کشور اعلام کنید. در این کشور با توجه به گرانی هزینه اقامت در آن بسیاری از کارگران در این کشور به صورت فصلی می باشند. از این رو مدام با کشورهای همسایه نظیر فرانسه و آلمان در حال جا به جایی هستند. شایان ذکر است شهروندان کشور کرواسی برای کار در این کشور در سال اول نیاز به دریافت ویزای کاری خواهند داشت.

ویزای کاری لوکزامبورگ برای شهروندان غیر اروپایی

شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا مانند هموطنان عزیزمان در ایران برای کار در لوکزامبورگ و اقامت و کار بیش از 90 روز در کشور لوکزامبورگ نیازمند دریافت ویزای کار می باشند. درخواست ویزای کار حدودا چند هفته تا چند ماه به طول می انجامد. لذا متقاضیان برای دریافت این ویزا بایستی صبور باشند تا وزارت کار این کشور بررسی های لازم را انجام دهد. طبق قوانین این کشور کارفرما برای استخدام نیروی خارجی و غیر عضو اتحادیه اروپا بایستی در ابتدا شغل درخواستی خود را به مدت حداقل 10 روز در منابع و مراجع معتبر این کشور تبلیغ نماید. در صورت وجود نیروی محلی و همچنین نیروی کار عضو اتحادیه اروپا، آنها را استخدام کند. در صورت نبود این نیرو کارفرما می تواند برای استخدام نیروی خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا درخواست مجوز کند. با استفاده از این مجوز متقاضی بتواند ویزای کار را اخذ کند.

در خصوص ویزای کاری این کشور برای متقاضیان بین المللی می باید نکاتی را به یاد داشته باشند:

  • پیشنهاد کاری بر روی سربرگ رسمی با مهر و امضاء کارفرما باشد.
  • در صورت قرارداد کاری، میزان حقوق دریافتی به یورو بر روی قرارداد درج شود.

مزایای ویزای کاری لوکزامبورگ

کار در این کشور یکی از گزینه های جذاب برای مهاجرین است. چرا که نرخ بیکاری پایین، تورم پایین و رشد مناسب این کشور از جمله مزایای کار و زندگی در این کشور است. بحران مالی در جهان در ساله ای قبل باعث افت عملکرد کلی اقتصادی این کشور شد. با این حال بدهی کلی این کشور از سایر کشورهای اروپایی پایین تر بوده است. این کشور به راحتی از این بحران خارج شده است. در هر صورت مسئله بیکاری برای افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی، صلاحیت تجاری، مهارت های تخصصی و یا تجربه کار فراوان هستند. آنچنان مورد توجه نبوده و مهاجرینی که دارای شرایط گفته شده هستند.

می توانند در این کشور کار کنند و از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • دریافت دستمزد و درآمد بالاتر از حد متوسط در اروپا
  • اخذ ویزای معتبر و شنگن این کشور
  • امکان استفاده از ویزای همراه جهت مهاجرت اعضاء خانواده به این کشور
  • کار در کشور امن و با ثبات اقتصادی لوکزامبورگ
  • کار در کشور متنوع از نظر فرهنگی
  • راحتی کار در کشور مهاجر پذیر لوکزامبورگ
  • زندگی در کشور امن و نه چندان پر سر و صدای لوکزامبورگ
  • آینده کاری مطمعن برای متقاضیان بین المللی

انواع ویزای کاری لوکزامبورگ

ویزا های صادر شده در این کشور به طور کلی به 2 صورت کوتاه مدت و بلند مدت می باشند. در این راستا نیز ویزاهای کاری این کشور برای کارگران فصلی و یا کارگران و نیروی کار دائم در این کشور صادر می شود. هر یک از ویزاهای کاری این کشور برای شرایط خاصی صادر خواهد شد. همانطور که اشاره کردیم این نوع ویزاها فقط برای شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا و کشورهای ثالت صادر می گردد. در اینجا شرایط این نوع ویزاها را مشاهده می کنید:

انواع ویزای کاریاعتبارشرح
ویزای کاری کوتاه مدتکم تر از 90 روزبرای کارگران فصلی و کارهای موقت صادر می شود.
ویزای کاری بلند مدتبیش از مدت 90 روزبا توجه به ادامه پیشنهاد کاری کارفرما تمدید می گردد.

شرایط اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ

شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای دریافت ویزای کاری این کشور بایستی قبل از ورود به این کشور درخواست خود را آن هم از طریق کنسولگری کشور خود ارائه نمایند. فقط افرادی که دارای مجوز اقامت مانند دانشجویان در این کشور را دارند می توانند از داخل این کشور برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایند. لذا برای دریافت آن در ابتدا  بایستی یک پیشنهاد کاری رسمی از سوی یک کارفرمای حقوقی در این کشور را دریافت کنند. با ارائه آن نامه و دیگر مدارک مورد نیاز ویزای کاری این کشور را دریافت می نمایند. پس از آن مهاجرت به لوکزامبورگ را در دستور کار خود قرار دهند.

از جمله شرایط لازم برای دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ به شرح زیر است:

  • مدارک تحصیلی: بیشتر مشاغل درخواستی در لوگزامبورگ نیازمند ارائه مدرک معتبر تحصیلی می باشند.
  • زبان: زبان رسمی کشور لوکزامبورگ به 3 زبان آلمانی، لوکزامبورگی و فرانسوی می باشد.
  • تجربه: افرادی که دارای حداقل 5 تا 10 سال تجربه هستند در اولویت کارفرمایان قرار می گیرند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای کاری این کشور نیازمند ارائه مدارک لازم به کنسولگری این کشور می باشید. البته متقاضیان می توانند با دادن وکالتنامه این امر را به مشاورین حقوقی و وکلاء زبده بسپرند که در این صورت مدارک دال بر وکالتنامه مورد نیاز می باشد. در اینجا از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری این کشور نام برده شده اند:

  • ارائه نامه کارفرما برای استخدام نیروی کار خارجی
  • ارائه پیشنهاد کاری اخذ شده از سوی کارفرما در لوکزامبورگ
  • اطلاعات مربوط به کارفرما و محل شرکت و دیگر اطلاعات
  • درخواست و تکمیل فرم ویزای کاری این کشور
  • مدرک تحصیلی همراه با کپی
  • ارائه سوابق کیفری
  • مدارک شناسایی و گذرنامه همراه با کپی
  • چند قطعه عکس رنگی
  • محل سکونت و مدارک دال بر تمکن مالی
  • مدارک لازم برای ویزای همراه
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • ارائه انگیزه نامه جهت مهاجرت و کار در این کشور
  • ارائه بیمه نامه معتبر

پس از دریافت ویزای کاری و ورود به این کشور متقاضیان بایستی تا قبل از 3 روز ورود خود را اعلام نمایند. برای دریافت گواهی پزشکی و تکمیل مدارک دیگر از جمله محل اسکان و دیگر مدارک خواسته شده اقدام نمایند.

میزان دریافتی حاصل از کار در لوکزامبورگ

حقوق دریافتی در این کشور با توجه به معیارهایی مانند سابقه کار، سن، جنسیت و منطقه ای که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، بستگی خواهد داشت. در این کشور برای حقوق دریافتی مبالغ مختلفی در نظر گرفته می شود. میانگین حقوق در این کشور حدود 4910€ (یورو) است. این میزان حقوق شامل حداقل و حداکثر نیز خواهد بود. حداقل دریافتی در این کشور حدود 1240€ (یورو) و حداکثر دریافتی نیر به حدود 21900€ (یورو) خواهد رسید.

اگر بخواهیم میزان دریافتی به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. به این نتیجه خواهیم رسید که در سال 2023 به ازای هر ساعت کار مفید حدود 28€ (یورو) متقاضیان دریافت می نمایند. میزان دریافتی در این کشور در مشاغل مختلف متفاوت خواهد بود. در نمودار زیر چند نمونه مورد بررسی قرار گرفته شده است:

میانگین دریافتی مشاغل مختلف در لوکزامبورگ

ویزای کاری لوکزامبورگ پس از تحصیل

دانشجویان با استفاده از ویزای کاری این کشور می توانند اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ را بدست آورند. لذا بایستی پس از دریافت مدرک خود و قبل از انقضاء اقامت خود در این کشور پیشنهاد کاری دریافت شده را به اداره مهاجرت این کشور ارائه کنند. برای تبدیل ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به ویزای کار اقدام نمایند. یکی از مزایای استفاده از این روش برای کار در این کشور شناخت فرهنگ این کشور و خو گرفتن به محیط این کشور می باشد. علاوه بر این دانشجویان در طول تحصیل خود می توانند زبان های رسمی این کشور را فرا بگیرند. دانشجویان با دریافت مدرک تحصیلی معتبر در خود این کشور کار خود را برای کاریابی و دریافت پیشنهاد شغلی در این کشور راحت کنند. ضمن اینکه دانشجویان پس از دریافت اقامت کاری در این کشور و گذشت 5 سال می توانند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

متقاضیان در طول دوره تحصیلی در این کشور می‌توانند کار ضمن تحصیل داشته باشند. در این خصوص می توانند با درآمد حاصل از این کار بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند. پس از اتمام تحصیل و یافتن شغل مناسب در این کشور و کسب تجربه کافی می توانید به حداقل درآمد در این کشور دست پیدا کنید. تجربه متقاضی در میزان حقوق متقاضیان تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. در این بخش نموداری در خصوص تفاوت درآمد در این کشور از طریق مقایسه کسب تجربه بیان شده است:

تفاوت درآمد بر حسب تجربه در لوکزامبورگ

رزومه کاری برای دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ

در درجه اول چنانچه به دنبال شغل در میان شرکت های بزرگ چند ملیتی یا موسسات معتبر کاریابی در لوکزامبورگ هستید می توانید از CV یا همان رزومه کاری استفاده کنید و خود را معرفی نمایید. جهت کاریابی در میان شرکتهای محلی کوچکتر نیازمند ارائه رزومه هستید که طبق آداب و رسوم محلی تهیه شده باشد. در ارائه ریز مدارک و هویت شخصی و تحصیلی خود در رزومه ارسالی به کارفرما دقت فرمائید. لوکزامبورگ ها مردمی معتدل و نسبتاً محافظه کار هستند. ممکن است ادعاهای شما برای موفقیت های مهم در کارهای قبلی را به صورت جدی نپذیرند. لذا بهتر است که فقط توضیح مختصری از وظایف محوله خود در هر شغل را ارائه دهید. همچنین در نظر داشته باشید که شهروندان اروپایی در مقایسه با شهروندان غیر اروپایی در اولیت استخدام در این کشور قرار خواهند داشت.

رزومه شما معمولا باید به همان زبان شغلی باشد که شما در آن کار خواهید کرد. مگر اینکه کارفرما به طور خاص درخواست رزومه انگلیسی را کرده باشد. با وجود تعداد زیاد نیروی کار خارجی، بیشتر کارفرمایان در لوکزامبورگ با طیف گسترده ای از سبک های CV آشنا هستند. رزومه ها برای کار باید در صورت لزوم دارای عکس و ویژگی های خوب باشد. کارفرمایان در این کشور برای فعالیتهای فوق برنامه در مدرسه و مسئولیت های اجتماعی و مدنی بسیار ارزش قائل هستند. بنابراین حتما این موارد را در رزومه خود درج کنید. همچنین رزومه ها در این کشور باید به صورت فرانسوی یا انگلیسی نوشته شود.

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

نرخ بیکاری در این کشور در بحران مالی اروپا در سال های 2014 تا 2016 بالا رفت. اما در سال های اخیر این نرخ رو به کاهش بوده و همانطور که در نمودار مشاهده می کنید. اکنون نرخ بیکاری در این کشور زیر 6% می باشد. همچنان یکی از پایین ترین نرخ ها در قاره اروپا است. در هر صورت مهاجرین با تکیه بر دانش و مهارت خود همراه با تجربه خود می توانند برای کار در این کشور اقدام نمایند. به خصوص در بخش های فناوری، مهندسی، گردشگری و در کل خدمات در این کشور کار بیابند. با پیشرفت اقتصاد این کشور در زمینه های مختلف، اشتغال زایی در این کشور رو به پیشرفت بوده است.

نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح است:

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

شرایط ویزای کاری لوکزامبورگ برای ایرانیان

همان طور که مستحضر هستید، شهروندان ایرانی که مشتاق به کار در این کشور می باشند. از این رو باید به 2 طریق برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. در حال اول بایستی از طریق سرمایه گذاری و یا تحصیل وارد این کشور شوند. در صورت اخذ ویزای تحصیلی می توانند پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند. در نوع دوم بایستی از یک کارفرما دعوت نامه کاری داشته باشند که شانس این پروسه برای هموطنان پایین می باشد.

در حال حاضر بهترین طرق مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی برخورداری ویزای جستجوی کاری می باشد. در کشورهای مطرح با اقتصاد قوی نظیر آلمان، اتریش به شهروندان اعطاء می گردد. در خصوص کسب اطلاع بیشتر در این باره با وکلا ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

بهرین شهرهای لوکزامبورگ برای تحصیل عبارتند از:

  • دره موزل
  • Echternach
  • مامر
  • لاروشت
  • Esch-sur-Sûre
  • ویاندن

سیستم تامین اجتماعی در لوکزامبورگ

این کشور دارای یک سیستم جامع تامین اجتماعی است که برای همه ساکنان آن اعمال می شود. این خدمات شامل مزایای زیر می شود:

  • بیمه خانواده
  • بیمه بیکاری
  • بیمه حوادث کار
  • مراقبت های بهداشت
  • حقوق بازنشستگی سالمند و بیکاری
  • بیمه مراقبت های طولانی مدت

کلیه کارمندان و افراد شاغل در این کشور به طور خودکار در سیستم تامین اجتماعی دولت مربوطه ثبت می شوند. مزایا در بیشتر موارد به اعضاء خانواده، یعنی همسر، فرزندان و سایر اعضاء وابسته خانواده در خانواده افزایش می یابد. حتی اعضاء غیر خانواده تحت شرایط خاص ممکن است تحت پوشش قرار گیرد. در صورتی که در پوشش والدین قرار نگیرند، قوانین ویژه ای برای دانش آموزان و کارآموزان اعمال می شود. کسانی که از مزایای دستمزد بیکاری، معلولیت یا حقوق بازنشستگی استفاده می کنند، همچنان تحت تامین امنیت اجتماعی هستند.

توجه داشته باشید که یکی دیگر از مجوز های کار و اقامت کاری در این کشور استفاده از خود اشتغالی می باشد. لذا متقاضی با ارائه طرح تجاری خود و ثبت شرکت در لوکزامبورگ در صورت دریافت مجوز کاری می تواند ویزای کاری این کشور را دریافت کند. برای دریافت دیگر اطلاعات و نحوه مهاجرت به دیگر کشورهای جهان می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید و از شرایط و روند کار اطلاعات لازم را کسب کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب ویزای کاری لوکزامبورگ در سال 2023 می باشیم:

  • وضعیت کار و نرخ بیکاری در لوکزامبورگ به چه صورت می باشد؟ نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سال های اخیر ثابت مانده است. نیروی کار در لوکزامبورگ را افرادی نظیر اتباع، مسافران مرزی و کارگران خارجی در بر خواهد گرفت.
  • سایت های مشاغل دولتی و کاریابی در لوکزامبورگ کدام هستند؟ www.jobsearch.lu/ www.jobs.lu/ www.jobluxembourg.lu/ www.jobsearch.lu/ www.optioncarriere.lu/ www.indeed.lu/ www.monster.lu
  • مدت اعتبار اجازه اقامت لوکزامبورگ چه میزان است؟ اولین اجازه اقامت برای کارگری که حقوق دریافت می نماید، برای حداکثر 1 سال معتبر می باشد. برای اولین بار فرد می تواند این ویزا را تا 3 سال تمدید کند. حداکثر مهلت قابل اعتبار تا 5 سال است.
  • آیا یک کارفرما در لوکزامبورگ می تواند شهروندی خارج از اتحادیه اروپا را برای امور کاری خود استخدام کند؟ یک کارفرما در لوکزامبورگ نمی تواند شهروندی خارج از اتحادیه اروپا را برای امور کاری خود استخدام نماید. زیرا روند سیستم کار به صورتی است که ابتدا باید آگهی کاری خود را در کشور لوکزامبورگ انجام دهد. اگر آن موقعیت شغلی توسط یکی از افراد مقیم لوکزامبورگ اشغال نشود آن کارفرما می تواند شهروندی غیر از اتحادیه اروپا را دعوت به کار کند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای کاری لوکزامبورگ

  1. رضا علوی گفت:

    سلام من میخوام دانشجویی برم لوگزامبورگ و می خوام بدونم امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری توی این کشور چطوریه و با ویزا ی کار بعد از چند سال میشه به اقامت برسیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بعد از پیدا کردن کار مطابق با شرایط اقامت می توانید تبدیل ویزا داشته باشید. در خصوص مشاوره برای کار در لوکزامبورگ با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *