مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

این ‌مقاله راجع ‌به دریافت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ می ‌باشد که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. ما در این مقاله سعی داریم قوانینی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بدین ترتیب اطلاعات شما در این زمینه افزایش یافته و می توانید با آگاهی بیشتری در این مسیر قدم بگذارید. پس پیشنهاد ما این است ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

دانشجویانی که 2 ترم از تحصیلات خود را پشت سر گذارنده اند، مجاز به فعالیت شغلی هستند. در واقع در این مرحله می توانند به کار ضمن تحصیل بپردازند. در ترم اول بایستی تمکن مالی خود را به اثبات برسانند تا از سوی دانشگاه مورد پذیرش قرار گیرند. اعتبار ویزای تحصیلی برای دانشجویان تا مورخ 31 اکتبر است. از این رو دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پس از اتمام تحصیلات می توانند به جست و جوی کار بپردازند.

آنها فرصت کافی برای یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود دارند. اما این مدت برای دانشجویان فارغ التحصیل دکترا بسیار کمتر است. به ‌همین دلیل فارغ التحصیلان رشته دکترا به مراتب سخت‌ تر موفق به اخذ اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ می شوند. بنابراین همین مساله باعث گردید انتقادات بسیاری در این زمینه از سوی دانشجویان خارجی به دانشگاه‌ های این کشور وارد گردد.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

بررسی اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ در اروپای شرقی واقع گردیده است. این کشور از همسایگانی مانند فرانسه، آلمان و بلژیک برخوردار بوده و هم مرز است. از این رو مردمان این کشور به 3 زبان لوکزامبورگی، آلمانی و فرانسوی تکلم می کنند. تحصیلات و سیستم آموزشی در این کشور به صورت چند زبانه از سوی مراکز آموزشی این کشور ارائه می گردد. چند زبانه بودن شامل کلیه سطوح آموزشی از جمله ابتدایی، متوسطه و تحصیلات عالیه می گردد. اکثریت دانشگاه های موجود در لوکزامبورگ رایگان بوده و تحت نظارت و اداره دولت هستند. در حوزه های جغرافیایی و اقتصادی کشوری با ثبات بوده و افراد بسیاری را جهت مهاجرت به سوی جذب کرده است. لازم است بدانید ادامه تحصیلات می تواند پوئن مثبتی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ به شمار رود.

تابعیت مضاعف در لوکزامبورگ

فرد فارغ التحصیل جهت اقامت و شهروندی، نمی تواند تابعیت قبلی خود را حفظ کند. چراکه در قوانین لوکزامبورگ آمده است که تابعیت مضاعف از سوی این کشور پذیرفته نیست. این بدان معناست که فردی که تصمیم به اخذ شهروندی این کشور را می‌ گیرد، بایستی از تابعیت قبلی خود انصراف دهد. ترک تابعیت هر کشوری نیز مطابق با قوانین همان کشور است که باید رعایت گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر ابتدا مقاله اقامت لوکزامبورگ را مطالعه بفرمائید.

طول اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

ممکن است یک دانشجوی خارجی پس از پایان دوره تحصیلات خود، قصد اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ را داشته باشد. در این صورت دولت لوکزامبورگ با توجه به تصویب قانون جابجایی افراد و مهاجرت سال 2008 میلادی، موافقت می کند. این اقامت به مدت 2 سال به وی اعطاء می گردد. مشروط بر این که مجوز کار در این کشور را داشته باشد. این مساله از سوی دانشجویان خارجی بسیاری مورد انتقاد قرار گرفت. زیرا یافتن شغل مطلوب و مناسب همراه با تحصیل کمی دشوار است. همچنین این قضیه می تواند در انتخاب دانشجویان تاثیرگذار بوده و محدودیت ایجاد نماید. شرایط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ عد از تمام کردن تحصیلات می خواهند به اقامت خود ادامه دهند و در رشته تحصیلی خود کار کنند. آنها باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی فعلی خود، برای یافتن شغل یا راه اندازی کسب و کار، برای اجازه اقامت اقدام کنند. دانشجویان کشورهای ثالث در صورت داشتن شرایط زیر می توانند برای این مجوز اقدام کنند: آنها دیپلم تحصیلات عالی خود را با موفقیت گذرانده اند که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد می شود. یا آنها با موفقیت از پایان نامه دکتری تحقیقاتی خود در لوکزامبورگ دفاع کرده اند. پروسه معمولا 90 روز طول می کشد. قبل از انقضای این مجوز، باید بتوانید برای ادامه اقامت قانونی در کشور، به مجوز کارمند یا کارگر خوداشتغالی تغییر دهید. در لوکزامبورگ همچنین شغلی که برگزیده اید با با حوزه تحصیلی شما یک ارتباط داشته باشد.

برای درخواست، باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • عصاره اخیر از سابقه کیفری در لوکزامبورگ
  • گواهی بیمه درمانی جامع معتبر در لوکزامبورگ (بیمه مسافرتی)
  • مدرکی مبنی بر تکمیل موفقیت آمیز دیپلم آموزش عالی که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد می شود، یا مدرکی مبنی بر اینکه پایان نامه تحقیقاتی دکترا با موفقیت در لوکزامبورگ دفاع شده است.
  • اثبات اینکه آنها منابع کافی برای پوشش هزینه های زندگی در طول اقامت و سفر برگشت خود را دارند. منابع ماهانه آنها باید حداقل %80 از سطح درآمد مشمول اجتماعی موجود در لوکزامبورگ باشد.

موارد زیر ممکن است به عنوان دلیل و مدرک مناسب برای منبع ماهانه شما استفاده شود:

  • گواهی بورسیه تحصیلی یا وام دانشجویی با ذکر مبلغ و مدت آن؛ یا
  • گواهی بانکی؛ یا
  • تعهد به ارائه حمایت مالی (تعهد رسمی) توسط ضامن مقیم لوکزامبورگ

در این نمودار میزان اشتغال در کشور لوکزامبورگ در خصوص دانشجویان بین المللی در سال های اخیر را مشاهده می کنید:

نرخ اشتغال دانشجویان بین الملل در لوکزامبورگ

در جدول زیر شاهد تعداد متقاضیان کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ هستید:

تعدادسال
29372020
34102021
34882022

تمدید ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

دانشجویانی که در مقابل تحصیلات حقوق و دستمزد می گیرند، اجازه اقامت به صورت 2 ساله است. ناگفته نماند که این نوع مجوز قابل تمدید نیست و از سوی وزارتخانه برای اشخاص خارجی صادر می گردد.

این امر مشروط بر 5 شرط ذیل است:

  • پایان دوره های آموزشی در لوکزامبورگ و اخذ دیپلم آزمون نهایی آموزش عالی
  • در صورتی که دانشجو قصد تکمیل تحصیلات و تجربیان حرفه ای خود را در راستای منافع اقتصادی لوکزامبورگ داشته باشد.
  • در صورتی که پس از پایان تحصیلات بخواهد در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی مشغول کار شود.
  • در صورتی که قرارداد کاری با کارفرمای خود منعقد کرده باشد. ضروری است این زمینه فعالیت شغلی الزاما مرتبط با رشته تحصیلی باشد.
  • ارسال تقاضای اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ به بخش افراد خارجی در اداره مهاجرت

لازم به ذکر این ارائه مواردی که ذکر گردید، الزاما به خودی خودی باعث صدور مجوز اقامت نمی گردد. بلکه شرایط فرد متقاضی در هر مرحله مورد بررسی و تجزیه و تحلیل های قانونی قرار خواهد گرفت. شرایط کامل در خصوص اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک لازم جهت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

در اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ مدارکی لازم است که فرد متقاضی جهت اخذ اقامت تحصیلی بایستی ارائه نماید. شرح این مدارک به قرار ذیل است:

  • ارائه انگیزه نامه توسط متقاضی
  • ارائه اصل و تصویر پاسپورت فرد متقاضی
  • ارائه اصل و تصویر مدارک هویتی فرد متقاضی مانند شناسنامه، کارت شناسایی ملی و سایر
  • ارائه قرارداد کاری تنظیمی با کارفرما
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه یا هر گونه سابقه کیفری در طول اقامت در لوکزامبورگ
  • ارائه رزومه تحصیلی به صورت کامل

هر فردی درصورتی که به مدت 5 سال در کشور لوکزامبورگ به طور مستمر زندگی کند، می‌ تواند درخواست شهروندی نماید. همچنین یادگیری و تسلط بر یکی از زبان های رسمی لوکزامبورگ نیز از شرایط اخذ شهروندی است. همچنین هزینه زندگی در لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مشخص شده شرح داده شده است.

پیرامون اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

دریافت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ دارای قوانین و شرایط مطابق با همان کشور است. به طور مثال شخصی که فارغ التحصیل شده است، نمی تواند ویزای تحصیلی خود را تمدید کند. چراکه یا باید مجددا ادامه تحصیل دهد یا به فعالیت شغلی بپردازد. در این 2 صورت مجاز به تمدید ویزا خواهد بود. اما نکته این جاست که وی قادر است ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. اعتبار صدور ویزای کاری در لوکزامبورگ به صورت 2 ساله است. لازم است بدانید شغلی که فرد فارغ التحصیل انتخاب می نماید، باید در راستای رشته تحصیلی وی باشد. در نهایت با 5 سال اقامت مستمر در این کشور می تواند تابعیت این کشورا دریافت کند.

با علم به اینکه به شرایط اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ آگاهی یافتید، حال می ‌توانید با قاطعیت بیشتری تصمیم ‌گیری نمایید. البته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می تواند در این زمینه شما را یاری دهد. با کسب مشاوره های تخصصی از کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن به اهداف خود دست یابید. از طریق تماس تلفنی رایگان و مشاوره های حضوری می توانید با این موسسه در ارتباط باشید.

سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در لوکزامبورگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در لوکزامبورگ می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ چیست؟ دانشجویان پس از تحصیل در لوکزامبورگ می توانند از طریق اشتغال وارد بازار کار شوند و اقامت خود را تمدید کنند.
  • مدت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ چقدر است؟ دانشجویان نهایتا تا 6 ماه پس از تحصیل می توانند در لوکزامبورگ اقامت داشته باشند.
  • مدت اعتبار اقامت کاری پس از تحصیل در لوکزامبورگ به چه صورت است؟ اعتبار صدور ویزای کاری در لوکزامبورگ به صورت 2 ساله است. لازم است بدانید شغلی که فرد فارغ التحصیل انتخاب می نماید، باید در راستای رشته تحصیلی وی باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

  1. مقیدی گفت:

    سلام خیلی ممنون که این مطالب رو کنارهم جمع کرده بودید خوب بود برای من که اطلاعات کاملی درباره اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ نداشتم. اینکه فرصت پیدا کردن کار رو برای دانشجویان گذاشتن خیلی عالیه یعنی به یه طریقی خودشون فرصت میدن که با پیدا کردن کار بشه اقامت گرفت. ولی خب سختیش اینکه کارفرماها و شرکت ها یه دانشجوی تازه غارف التحصیل که خارجی ام هست رو استخدام می کنن یا نه. من زبان آلمانی رو تا حد متوسطی مسلطم و درباره آلمان و اتریش هم تحقیق کردم که بعد از تموم کردن تحصیلم تو کدوم یکی از کشورها میشه راحت تر اقامت گرفت. ویزای موقت کار که اشاره کرده بودید 2 ساله است شرایط و مزایاش خیلی خوبه و میشه راحت اون شرایط رو برآورده کرد. ولی سوالی که دارم ازدواج بعد از تحصیل یا حین تحصیله که این مورد هم می تونه برای کسب اقامت کارآمد و موثر باشه برای یه دانشجو یا نه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. در باب اقامت بعد از تحصیل در لوکزامبورگ باید گفت که با ویزای ازدواج هم میشه برای اخذ اقامت اقدام نمود. پیشنهاد میشه محتوا اقامت لوکزامبورگ را مطالعه و در خصوص تماس با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *