مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

رشته های پزشکی در دنیا همواره از رشته های مهم بوده است‌. لوکزامبورگ از این قاعده مستثنی نیست. تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ در سال 2024 پرطرفدار است. همانطور که می دانید این کشور یکی از کشورهای کوچک اتحادیه اروپا است. این کشور قبل از سال 2003 هیچ دانشگاه دولتی نداشته است. تقریبا تمام دانشجویان این کشور برای تحصیل مقاطع عالی مجبور به تحصیل در دانشگاه های کشورهای همسایه بوده اند. اما پس از تاسیس دانشگاه این کشور بسیاری از دوره های آموزشی به خصوص تحصیل پزشکی در این کشور فراهم گشته است.

از پردرآمدترین رشته ها در این کشور رشته پزشکی می باشد. همچنین به یاد داشته باشید یکی از گران ترین رشته های تحصیلی در این کشور خواهد بود. در هر صورت برای تحصیل پزشکی در این کشور باید نکاتی را یادآور شویم که در غالب این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آنها را ذکر کرده و به سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل پزشکی در این کشور در سال 2024 چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • اقامت بعد از تحصیل پزشکی در این کشور چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

ساختار پزشکی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری کوچک در قلب اروپا می باشد. با کشورهای فرانسه، آلمان و بلژیک از غرب و شرق و شمال و جنوب همسایه است. اقتصاد فوق العاده پویای آن، این کشور را به یکی از ثروتمندترین و مرفه ترین کشورها تبدیل کرده است. شهر لوکزامبورگ پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است. لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی 3 زبان رسمی هستند. زبان تحصیل پزشکی در این کشور معمولا به زبان های آلمانی و فرانسوی ارائه می شوند. این کشور حدود 600000 نفر جمعیت دارد و بیش از دو سوم جمعیت خود را مهاجرین تشکیل می دهند.

این کشور همچنین یکی از پیشرفته ترین سیستم مراقبت های بهداشتی در جهان را دارد. سیستم مراقبت های بهداشتی لوکزامبورگ دولتی است. توسط Caisse de Maladie des Ouvriers کنترل می شود. دانشجویان با تحصیل پزشکی موظف به گذراندن دوره های انترنی و کارورزی در این بیمارستان ها هستند تا از نظر عملی تجربه کسب کنند. سرانجام گواهی و مدرک پزشکی را دریافت کنند. در این کشور تنها دانشگاه پزشکی 2 زبانه (زبان انگلیسی و فرانسه) دانشگاه لوکزامبورگ می باشد. این دانشگاه دوره تحصیلی 6 ساله پزشکی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

دلایل تحصیل رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

برای بسیاری، تحصیل پزشکی در خارج از کشور یک فرصت عالی به نظر می رسد. اما شما باید آن را بیشتر به عنوان یک یک فرصت یک بار در زندگی ببینید که دیگر هرگز اتفاق نمی افتد. شما به زبان انگلیسی مطالعه می کنید و به راحتی یاد می گیرید که به زبان دیگری کار کنید. این به شما این امکان را می دهد که پس از تحصیل در لیتوانی در سراسر جهان تمرین کنید. علاوه بر این، مزایایی وجود دارد که شخصاً از طریق اقامت در خارج از کشور تجربه خواهید کرد. زیرا شما یاد خواهید گرفت که مستقل زندگی کنید، راه خود را در یک کشور خارجی پیدا کنید و دانش اولیه یک زبان جدید را داشته باشید. همچنین بینش عمیقی نسبت به یک فرهنگ جدید به دست خواهید آورد که برای بقیه عمر مفید خواهد بود.

در این بخش شاهد دلایل تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ هستید:

دلایل تحصیل رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

بررسی تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

تحصیلات پزشکی در این کشور با ارائه مدرک دیپلم متوسطه آن هم در 3 سال اول تحصیل امکان پذیر است. دانشگاه لوکزامبورگ تنها دانشگاه دولتی در این کشور است. این دانشگاه اولین سال کارشناسی پزشکی و آموزش های خاص در پزشکی عمومی را ارائه می دهد. زبان تحصیل پزشکی فرانسوی و آلمانی هستند. برنامه پزشکی در این کشور معمولا 6 ساله است. دانشجویان می توانند فقط برای سال اول تا سوم را در این کشور به تحصیل پزشکی بپردازند. همچنین باید بقیه دوره خود را در یکی از دانشگاه های همکار در کشورهای همسایه از جمله فرانسه طی کنند.  پس از گذراندن سال اول کارشناسی پزشکی در این کشور، دانشجو می تواند برای ادامه تحصیل در پزشکی در خارج از کشور در دانشگاه هایی که این کشور با آنها توافق کرده است، اقدام کند. رشته های پزشکی در این کشور به چند دسته تقسیم می شوند.

هرکدام شرایط زمانی خاص خود را دارد که در نمودار زیر قابل مشاهده است:

رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

الزامات تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ 2024

شرایط تحصیل پزشکی در این کشور همانطور که اشاره کردیم نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد. اما رقابت برای ورود بسیار سخت است. چرا که دانشگاه لوکزامبورگ سالانه فقط 100 دانشجو را برای تحصیل پزشکی بر می گزیند. همانطور که اشاره کردیم زبان تحصیل پزشکی در این کشور آلمانی و فرانسوی است. لذا دانشجویان متقاضی باید به این زبان ها تسلط داشته باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در این کشور شامل موارد زیر خواهد بود:

  • مدرک تحصیلی دیپلم با معدل مناسب
  • مدرک زبان C1
  • ارائه کلیه مدارک هویتی متقاضی اعم از گذرنامه
  • ارائه بیمه نامه در طول دوره تحصیل متقاضی
  • ارائه رزومه تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه ترجمه مدارک به زبان رسمی این کشور
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی رسمی این کشور بر روی سربرگ

در سایر رشته های پزشکی به جزء پزشکی عمومی که 3 سال است. امکان انجام اقامت پزشکی در این کشور وجود ندارد. اگر تعداد متقاضیان واجد شرایط از تعداد صندلی های موجود بیشتر باشد، متقاضیان باید در یک آزمون ورودی قبول شوند. آموزش خاص در پزشکی عمومی شامل موارد زیر است:

  • شامل حداکثر 250 ساعت آموزش نظری
  • حداقل 6 ماه تمرین پزشکی
  • کار عملی حداقل 12 ماه

مزایای تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

به صورت کلی تحصیل پزشکی در این کشور با توجه به رقابت سخت برای ورود بسیار زیاد است. این کشور از سیستم بهداشتی فوق العاده پیشرفته ای برخوردار است. دانشجویان با پذیرش در دانشگاه این کشور می توانند در بیمارستان های بسیار مجهز مشغول به کار شوند. این کشور همچنین یکی از مدرن ترین و ثروتمند ترین کشورهای اروپا است. میزان درآمد پزشکان در این کشور از میزان درآمد پزشکان در سایر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر است. مطمئنا دانشجویانی که بتوانند در دوره پزشکی در این کشور پذیرش شوند شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ برای آنها تضمین شده است.

در جدول زیر به طور خلاصه مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ آورده شده است:

مزایامعایب
اخذ مدرک معتبر پزشکیتحصیل در 2 کشور مختلف
دریافت درآمد بسیار بالاتحصیل در کشوری چند زبانه
کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ و اخذ اقامت در لوکزامبورگهزینه زیاد تحصیل
پذیرش بدون نیاز به شرکت در آزمونظرفیت بسیار محدود و کم پذیرش
کار در بیمارستان های پیشرفته_

تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ برنامه کارشناسی پزشکی را ارائه می کند. به دانشجویان امکان می دهد 3 سال از تحصیل خود را به جای فقط 1 سال در این کشور به پایان برسانند. پیش بینی می شود این دوره ها از سال 2024 آغاز شود.

این برنامه در همکاری نزدیک با سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه های زیر انجام می شود:

  • دانشگاه استراسبورگ
  • دانشگاه لورن
  • دانشگاه پاریس پنجم
  • دانشگاه پاریس ششم

با توجه به روند دیجیتالی شدن در پزشکی، دانشجویان نه تنها به دانش سنتی پزشکی بلکه می توانند در طول کار خود با کارشناسان تحقیق و مدیریت داده صحبت کنند. علاوه بر برنامه کارشناسی، این کشور همچنین از سال 2019 تخصص پزشکی در مغز و اعصاب و انکولوژی را برای پزشکان تحصیل کرده ارائه می دهد. تاکنون این کشور فقط برای پزشکان عمومی آموزش تخصصی داشته است. با این 2 حوزه جدید، این کشور در زمینه تحقیقات عصبی در مرکز زیست پزشکی دانشگاه لوکزامبورگ و در زمینه انکولوژی در انستیتوی بهداشت این کشور، در زمینه عصبی تحقیقات شایانی ایجاد می کند. برنامه تخصصی جدید به طور خاص به لزوم پیوند تحقیقات و مراقبت ها توسط آموزش دانشمندان پزشک و در نتیجه اجازه دادن به بیمار برای بهره مندی مستقیم از نتایج تحقیقات و نوآوری ها می پردازد.

نکاتی درباره تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

نکاتی درباره تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ 2024

از جمله نکات درباره تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ:

  • دانشگاه لوکزامبورگ پس از تعهد دولت برای تزریق 26.4 میلیون € (یورو) اضافی طی یک دوره 4 ساله در حال توسعه مطالعات خود در زمینه پزشکی است.
  • از آغاز سال تحصیلی 2024-2023 تنها دانشگاه لوکزامبورگ است. با همکاری 4 دانشگاه فرانسه در مقطع کارشناسی پزشکی دوره ارائه می کند.
  • حداکثر 25 دانشجو از لوکزامبورگ قادر به ادامه دوره کارشناسی ارشد پزشکی در یکی از 4 دانشگاه فرانسوی شرکت هستند.
  • دانشگاه لوکزامبورگ همچنین قصد اضافه کردن مدارک کارشناسی ارشد پزشکی به لیست برنامه های خود را دارد.
  • مدارک کارشناسی پزشکی در پردیس این دانشگاه در بلوال در سال 2005 معرفی شد.

هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ 2024

به منظور کار پزشکی در این کشور مجوز پزشکی لوکزامبورگ برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی مورد نیاز است. نامزدها باید با وزارت بهداشت لوکزامبورگ تماس بگیرند. زیرا این مرجع اصلی ترین مرجع تنظیم بهداشت برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی در کشور است. فارغ التحصیلان پزشکی غیر اتحادیه اروپا باید برای تأیید دیپلم توسط وزارت تحصیلات عالی درخواست کنند.

  • تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ برای شهروندان بومی: حدود 400€ (یورو) در هر ترم
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ برای شهروندان خارجی: حدود 2000€ (یورو) در هر ترم
  • سایر رشته های پزشکی مانند فیزیوتراپی در دانشگاه لونکس: حدود 17000€ (یورو) در سال

درآمد متقاضیان رشته پزشکی در لوکزامبورگ

یکی از پردرآمدترین مشاغل مناسب در این کشور رشته های پزشکی و پیراپزشکی خواهد بود. میانگین درآمد پزشکان در این کشور در سال 2024 حدود 11800€ ( یورو) خواهد بود. بیشترین مقدار درآمد در این پایتخت این کشور، ویلنیوس می باشد. میزان دریافتی در این کشور با توجه به معیارهایی مانند سن، جنسیت، تجربه کاری، میزان تحصیلات و موقعیت مکانی بررسی خواهد شد. همچنین متقاضیان رشته پزشکی با توجه به ساعات کاری در مطب ها و مراکز بهداشتی درآمد ساعتی حدود 67€ (یورو) می باشد. همچنین در نظر داشته باشید که حداقل و حداکثر درآمد نیز شامل حال این رشته خواهد بود که به شرح زیر می باشد:

  • حداقل درآمد 4240€ (یورو)
  • حداکثر درآمد 19500€ (یورو)

چند نمونه از میزان دریافتی این رشته در مشاغل مختلف بدین صورت می باشد:

دریافتی مشاغل مختلف در لوکزامبورگ

دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ باید هزینه زندگی در لوکزامبورگ را نیز بررسی کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند برای تحصیل پزشکی در کشورهای ارزان تر مانند تحصیل پزشکی در مجارستان، آلمان و یا سایر کشورهای نیز مشاور و راهنمای شما باشند. می توانید برای مشاوره با موسسه ما از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله به بررسی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ می پردازیم:

  • شرایط عمومی تحصیل در رشته پزشکی در لوکزامبورگ به چه صورت است؟ از مزایای شرایط عمومی تحصیل در رشته پزشکی در لوکزامبورگ می توان به این نکته اشاره کرد که نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد اما با این حال رقابت برای ورود به این رشته بسیار سخت است و متقاضی به مدارک تحصیلی دیپلم با معدل مناسب/ مدرک زبان C1 دارد.
  • آموزش پزشکی در لوکزامبورگ شامل چه مواردی است؟ در ابتدای امر باید اشاره کرد که پون دوره های پزشکی در این کشور شامل دوره های بالینی است متقاضی باید به زبان آلمانی و فرانسوی تسلط داشته باشد و همچنین دوره ها شامل حداقل 250 ساعت آموزش نظری بالینی و حداقل 6 ماه تمرین پزشکی و دوره کارآموزی حداقل 12 ماه است.
  • از مزایای تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ به چه مواردی می توان اشاره کرد؟ اخذ مدرک با اعتبار پزشکی از یک کشور فوق العاده اروپایی/ داشتن حقوق و مزایای بالای پس از تحصیل/ تحصیل در کشوری چند زبانه و یادگیری فرانسوی و آلمانی/ امکان کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ و اخذ اقامت در لوکزامبورگ/ وردی بدون نیاز به آزمون در کشور لوکزامبورگ
  • هزینه تحصیل پزشکی و رشته فیزیوتراپی در کشور لوکزامبورگ چقدر است؟ برای شهروندان بومی حدود 200€ (یورو) در هر ترم/ برای شهروندان خارجی حدود 1000€ (یورو) در هر ترم و سایر رشته های پزشکی برای مثال تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه لونکس حدود 18000€ (یورو) در سال است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *