مهاجرت کاری اتریش

ویزای کاری اتریش در سال 2023

ویزای کاری اتریش در سال 2021

شرایط اخذ ویزای کاری اتریش در سال 2023 به چه صورت می باشد؟ وضعیت اقتصادی مناسب و نرخ کم بیکاری این کشور را به مقصد مهاجران تبدیل کرده است. هر ساله جمعیت قابل توجهی جهت یافتن شغل مناسب به اتریش سفر می کنند. اما با توجه به شرایط کنونی مناسب است شما در مورد ویزای کاری اتریش در سال 2023 بیشتر بدانید. کشوری مانند اتریش که همواره پایتخت آن، شهر وین به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی محسوب می شود. این نگاشته توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی شما عزیزان تنظیم گردیده است.

کار در اتریش

نرخ بیکاری در این کشور در حدود 4% است. فرصت های شغلی در کشور اتریش برای نیروی کار عادی بسیار کم است. با این حال نیروی کار متخصص می تواند شانس بیشتری برای دریافت کار در کشور اتریش داشته باشد. شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در اتریش نیازی به دریافت ویزا ندارند. با این وجود اخذ ویزای کار اتریش در سال 2023 برای شهروندان سایر کشور ها الزامی است.

برای کار در این کشور اروپایی شما باید مدرک زبان آلمانی در سطح A2 داشته باشید. کلیه فعالیت های شما برای یافتن شغل به زبان آلمانی صورت می پذیرد. بنابراین شما باید تسلطی بیش از سطح مقدماتی به زبان آلمانی داشته باشید. مردم اتریش در طول یک روز 8 ساعت و در طول هفته 40 ساعت کار می کنند. بدون اجازه کار نباید در اتریش کار کنید. این کار می تواند جریمه های بسیار سنگینی برای شما داشته باشد. دولت اتریش می تواند کسانی که این تخلف را انجام می دهند از اروپا خارج کند. شما برای انجام کار قانونی نیاز به اجازه کار و اجازه اقامت در کشور اتریش دارید.

نحوه یافتن شغل در اتریش

فرصت‌ های شغلی برتر به متخصصان با استعداد بین‌المللی، به‌ ویژه در صنایع جدید مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مهندسی برق و علوم زیستی ارائه می‌ شود. فهرست مشاغل کمبود هر ساله توسط وزارت کار فدرال، امور اجتماعی، بهداشت و حمایت از مصرف کننده با همکاری وزارت امور دیجیتال و اقتصاد فدرال تهیه می شود. این فهرست به عنوان مبنایی برای مدل مهاجرت مبتنی بر معیار عمل می کند. اتباع کشور ثالث متعلق به این گروه‌ های شغلی مشخص شده می‌ توانند درخواست کارت قرمز سفید-قرمز را به منظور اعطای مجوز اقامت محدود و حق دنبال کردن شغل سودمند ارائه دهند. در بیشتر موارد، فرصت های شغلی امروزه در اینترنت منتشر می شود. گاهی اوقات روزنامه های چاپی نیز بخشی برای آگهی های شغلی دارند، اما تنها درصد کمی از فرصت های شغلی موجود در بازار کار در اتریش را نشان می دهند. علاوه بر این، احتمالاً توانایی افراد در کشورهای دیگر برای دسترسی به نشریات تخصصی مرتبط و همچنین روزنامه‌ های منطقه‌ ای و محلی کاملاً محدود است. برای کاریابی در اتریش، به خارجی ها توصیه می شود به پلتفرم های شغلی آنلاین جامع تر و همچنین امکانات ارائه شده توسط شبکه های شغلی اجتماعی مانند لینکدین اعتماد کنند. workinaustria.at یک پلت فرم سفارشی برای متخصصان بین المللی است که به دنبال کار در اتریش هستند.

ویزای کاری اتریش در سال 2023 برای دانشجویان

کلیه دانشجویان شاغل در اتریش از دریافت بورسیه محروم خواهند بود. البته دانشجویانی که در کارهای دانشجویی مرتبط به دانشگاه و یا در حوزه تدریس فعالیت دارند می توانند از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کنند. دانشجویان در کشور اتریش پس از پایان تحصیل خود این فرصت را خواهند داشت تا به مدت یک سال در کشور اتریش بمانند. این خود یک فرصت بسیار مناسب برای یافتن شغل است. در صورتی در این بازه زمانی شاغل شوند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند. همچنین در خصوص مهاجرت به اتریش پیشنهاد می شود ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در خصوص کار در این کشور ابتدا می باید از نرخ تورم در این کشور اطلاع یابید، که در نمودار زیر بیان گردیده است:

نرخ تورم در اتریش

مجوز کار برای دانشجویان در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمجوز کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

اخذ ویزای کاری اتریش در سال 2023

برای دریافت ویزای کاری در این کشور 3 روش متفاوت وجود دارد. در رابطه با راه اول در بخش قبل توضیحات کافی ارائه شده است. دومین راه برای دریافت ویزای کاری اتریش، استفاده از ویزای کوتاه مدت 6 ماهه است. کشور اتریش این امکان را در اختیار افراد جویای کار قرار می دهد که به مدت 6 ماه در این کشور به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که شخصی بتواند در این مدت شغل مناسب خود را بیابد می تواند به مدت 1 سال در این کشور بماند. از این رو پیشنهاد می شود ابتدا مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

در صورتی که تمایل به ماندن در اتریش برای مدت طولانی تری وجود داشته باشد. همچنین می تواند پیش از پایان مهلت 1 ساله، نسبت به تمدید ویزای کاری خود اقدام کند. در این روش فرد باید حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز مشخص شده در رابطه با اخذ ویزای کاری این کشور را بدست آورد. هزینه زندگی برای هر فرد در ماه می تواند در حدود 900€ الی 1000€ (یورو) باشد. سومین راه، کاریابی در اتریش از طریق اینترنت است.

بسیاری از افراد توانایی استفاده از ویزای 6 ماهه را ندارند. آن ها می توانند از طریق اینترنت شغل مورد نظر خود را بیابند. برای این کار باید رزومه کاری خود را برای شرکت ها و کارفرمایان مختلف ارسال کنند. در صورتی که رزومه مورد پذیرش قرار گیرد، فرد متقاضی می تواند از طریق دعوت نامه رسمی کار، ویزای کاری اتریش در سال 2024-2023 را دریافت کند.

امتیاز بندی ویزای کاری اتریش در سال 2023

برای ارائه ویزای کار این کشور، معیارهای ویژه ای از جمله مدرک تحصیلی، تسلط به زبان آلمانی، شرایط سنی و سابقه کار دارای اهمیت است. هر یک از این شاخص ها دارای امتیاز ویژه ای است. در جدول زیر امتیاز کلیه شاخص ها و زیر شاخص های آن ارائه شده است که به شرح زیر می باشد:

عنوان اصلینوعامتیاز 
مدرک تحصیلیفارغ التحصیل از دانشگاه های اتریش10
کارشناسی20
کارشناسی ارشد20
ثبت اختراع و پروژه تحقیقاتی20
فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر و فنی30
دکتری40
مدرک زبانمدرک مقدماتی و متوسط5
مدرک پیشرفته زبان10
شرایط سنی40 تا 45 سال10
35 تا 40 سال15
20 تا 35 سال20
سابقه کار6 ماه در کشور اتریش10
هر سال2

در میان 3 راه گفته شده، 2 گزینه اول امکان بیشتری را برای شما فراهم خواهد کرد. در کشور اتریش تنها کارهایی به شهروندان کشور سوم داده می شود که به مدت 6 ماه هیچ شهروند اتریشی و شهروندی از سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای دریافت آن صلاحیت کافی نداشته باشند. بنابراین تنها نیروهای کار متخصص با رزومه های علمی و کاری خوب می توانند از راه سوم کار مورد نظر خود را بیابند.

امتیاز بندی ویزای کاری اتریش در سال 2021

روادید اشتغال در اتریش

شما با در دست داشتن ویزای کاری اتریش در سال 2024-2023، نمی توانید به صورت دائم در این کشور زندگی کنید. شما باید قبل از شروع کار خود حتما اجازه اقامت و اجازه کار دریافت کنید. مدت اعتبار اجازه شما یک ساله است. شما باید پیش از پایان این مدت برای تمدید دوباره آن اقدام کنید. در این صورت شما می توانید 2 سال دیگر در اتریش کار کنید. پس از 2 سال باید مجدد برای یک دوره 2 ساله دیگر، اجازه کار خود را تمدید کنید. در این حالت شما 5 سال در کشور اتریش کار کرده اید. در صورتی که مالیات خود را پرداخت کرده باشید، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. این خود به معنی اجازه کار همیشگی در اتریش است.

مجوز کار در اتریش در سال 2023

مجوزهای کار در اتریش در نمودار زیر آمده است:

مجوزهای کار در اتریش

کارت قرمز سفید قرمز یک برنامه مهاجرتی با مهارت بالا است که توسط این کشور ایجاد شده است. این به کارگران بسیار ماهر غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برای کار درخواست دهند و مجوز کار دریافت کنند.

در زیر دسته بندی های واجد شرایطی است که متقاضیان می توانند برای درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز استفاده کنند:

  • کارگران بسیار ماهر
  • کارگران ماهر در مشاغل کمبود
  • سایر کارگران کلیدی
  • فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کالج های آموزش عالی اتریش
  • کارگران کلیدی خوداشتغال
  • بنیانگذاران استارت آپ

دارندگان کارت قرمز-سفید-قرمز می توانند از اعضاء خانواده خود برای مجوز اقامت و کارت قرمز-سفید-قرمز حمایت مالی کنند. کارت آبی اتحادیه اروپا جایگزینی برای کارت قرمز-سفید-قرمز است. این یک سیستم مبتنی بر شایستگی است که فرآیند مهاجرت را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا تسهیل می کند. همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جزء دانمارک، بریتانیا و ایرلند کارت آبی اتحادیه اروپا را صادر می کنند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قبلا کارت آبی اتحادیه اروپا را دارند اما در یک کشور عضو دیگر کار می کنند، می توانند راحت تر مجوز کار برای اتریش دریافت کنند.

برای اخذ کارت آبی افراد باید واجد شرایط زیر باشند:

  • تابعیت غیر اتحادیه اروپا
  • دارای مدرک تحصیلی بالاتر یا دارای تجربه حرفه ای
  • قرارداد کار یا پیشنهاد کار الزام آور
  • درآمد ناخالص سالانه حداقل 5 برابر متوسط ​​درآمد ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت کسب خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری اتریش در سال 2023

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری اتریش در سال 2024-2023 به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی که حداکثر مربوط به 6 ماه پیش باشد.
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی به زبان آلمانی
  • گذرنامه با حداقل 3 ماه مدت اعتبار
  • بیمه درمانی معتبر برای 6 ماه به ارزش 30000€ (یورو)
  • ارائه اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • ترجمه رزومه کاری معتبر به زبان آلمانی
  • ارائه ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی و اصل مدرک تحصیلی بعلاوه ترجمه به زبان آلمانی
  • ارائه فرم تمکن مالی که نشان دهد شما توانایی پوشش هزینه اولیه زندگی خود را دارید.
  • مدرک زبان معتبر در سطح مقدماتی (A2)

ویزای کاری اتریش در سال 2024-2023 یک ویزای عالی است که می تواند در آینده شما نقش روشنی را ایفا کند. در صورت تمایل به کار در این کشور، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانیدجهت حسن ختام مقاله اقامت اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

5/5 - (17 امتیاز)

9 دیدگاه برای “ویزای کاری اتریش در سال 2023

  1. sohrab گفت:

    نیروی کار تو چه رشته هایی بیشتر نیاز داره ؟

  2. سعید گفت:

    همه چیش خوبه فقط یادگیری زبان آلمانی کمی زمانبره

  3. مراد داوودی گفت:

    سپاسگذارم

  4. amir abbas گفت:

    بابت مطلب مفیدتون تشکر میکنم میخواستم اگه امکانش هست در مورد شزایط کاری در کشور آلمان هم مطلب بذارید

  5. صبا صابری گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای تحصیلی اتریش و هزینه های تحصیل توضیح بدید ممنون میشم.
    خیلی تشکر می کنم بابت سایت خوبتون واقعا مطالب مفید و به روز هستند.

  6. فرهادی گفت:

    بنظر شما کار در اتریش بهتره یا آلمان؟

  7. ترنم شایگان گفت:

    سلام خدمت شما آیا وقتی با ویزای جستجوگر کار میریم اتریش باز هم نیاز هست که شغل ما ۳ یا ۶ماه آگهی شودد؟

  8. asal گفت:

    سپاس از اطلاعات مفیدتون .

  9. hiiva گفت:

    با سلام و تشکر لز سایت خوبتوا مالیات بر درامد در کشور اتریش چقدر می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *