مهاجرت تحصیلی کانادا

ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا برای دانشجویانی که که قصد مهاجرت به همراه اعضای خانواده خود را دارند، در این کشور وجود دارد. البته دانشجویان ملزم هستند تا به هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا ویزای همراه را نیز برای همسر و فرزندان خویش درخواست نماید. دانشگاه های کانادا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشد. در حال حاضر دانشجویان زیادی در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه های کانادا امکانات و تجهیزات آموزشی بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان فراهم نموده اند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گزینه های تحصیلی با شرایط مناسب را به دانشجویان معرفی می نماید و پس از آن دانشجویان عزیز را در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی یاری و همراهی می نمایند.

اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا موضوع مهمی برای آن دسته از دانشجویان متأهلی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، زیرا اکثر دانشجویان بین المللی با هدف دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا به این کشور مهاجرت می نمایند. برای اخذ ویزای همراه دانشجویان می باید اطلاعات کاملی از اعضای خانواده خود به سفارت کانادا ارائه نماید و علاوه بر این برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا از دیگر ملزومات اخذ ویزای کانادا بشمار می رود. در برخی موارد که دانشجویان از شرایط لازم برخوردار باشند، امکان اخذ مجوز کار برای همسر خود در کانادا را خواهند داشت.

بررسی ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

دانشجویان امکان اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا را دارند. بدین منظور دانشجویان می توانند به 2 طریق عمل نمایند. در روش اول دانشجو بایستی افرادی که تحت تکفل وی است را به سفارت کانادا معرفی و درخواست ویزای همراه را برای آنان بنماید. در روش دوم دانشجو ابتدا ویزای تحصیلی کانادا را برای خویش دریافت و پس از صدور این ویزا برای ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا اقدام می نماید.

متقاضیان اخذ ویزای همراه بایستی با ارائه مدارک تمکن مالی خود را برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی برای خود و اعضاء خانواده اثبات نمایند. تمامی اعضای خانواده بایستی از گواهی سلامت نیز برخوردار باشند. در صورتیکه همسر دانشجو قصد انجام کار در کانادا را داشته باشد، می تواند به هنگام درخواست ویزای همراه و یا پس از ورود به این کشور درخواست کار آزاد در کانادا را بنماید. فرزندانی که به سن قانونی نرسیده اند، نیز امکان تحصیل در مدارس کانادا را تا مقطع متوسطه بدون اخذ مجوز تحصیلی خواهند داشت. البته فرزندان در دسته افرادی که با هدف توریستی به کانادا سفر نموده اند، قرار می گیرند.

ویزای تحصیلی برای همراه جهت تحصیل در مدارس کانادا

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا شده اند، از مزایای تحصیل رایگان فرزندان خود در مدارس کانادا برخوردار خواهند بود. معمولا اعتبار ویزای فرزندان برابر با ویزای تحصیلی والدین متقاضی است. در صورتیکه فرزندان به تنهایی برای تحصیل در مدارس کانادا سفر نموده اند، معمولا سالانه این ویزا تمدید می گردد. آفیسر سفارت کانادا برای صدور ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا با متقاضیان مصاحبه نموده است. در صورتیکه متقاضی برنامه ریزی های لازم را برای تحصیل فرزند خود در کانادا نموده است. از تمکن مالی لازم نیز برخوردار باشد. موافقت خود را برای صدور ویزای همراه برای وی اعلام می نماید. در غیر اینصورت ویزای همراه آنان رد خواهد شد.

برای آگاهی از شرایط اخذ مجوز تحصیل برای فرزندان می توانید جدول زیر را مطالعه فرمائید:

وضعیت حقوقی فرزندمدارک مورد نیازنیاز به مجوز تحصیلی
دارای اقامت دائمفرم لندینگ- کارت اقامتندارد
همراه با والدین با اخذ ویزای توریستیپاسپورت والدین که نام کودک درآن درج گردیده است.دارد
همراه با والدینی که دارای اقامت تحصیلی یا کاری هستندپاسپورت والدین که نام کودک به عنوان همراه درج گردیده است.ندارد
پناهندهنامه تعیین وضعیت- پاسپورت کودکندارد
دارای اقامت کاناداپاسپورت کودک یا والدین- مدارک هویتیندارد

ویزای تحصیلی برای همراه جهت تحصیل در مدارس کانادا

مجوز کار و ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

آن دسته از دانشجویانی که با اخذ ویزای همرا جهت تحصیل در کانادا با همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود به کانادا مراجعت نموده اند. در صورتی که به عنوان دانشجوی تمام وقت در این کشور مشغول به تحصیل باشد. پذیرش تحصیلی از موسسات زیر را دارا باشد، می تواند برای اخذ مجوز کار کانادا برای همسر خود اقدام نماید:

  • تحصیل در یک موسسه آموزشی دولتی و معتبر
  • موسسه آموزشی عالی خصوصی که طبق قوانین آموزشی دولتی در کانادا فعالیت می نماید.
  • موسسات خصوصی که دارای مجوز استانی برای اعطای مدرک به دانشجویان است.

مجوز کار فوق موجب می گردد تا همسر دانشجو بتواند بصورت آزادانه بدون ارائه پیشنهاد کاری از سوی وزارت کار این کشور در شرکت های مختلف به انجام کار بپردازد. امکان انجام کار در برخی از مشاغل خاص همانند بیمارستان ها و مدارس تنها با ارائه آزمایشات پزشکی برای این افراد وجود دارد. متقاضیان برای اخذ مجوز کار برای همسر خود ملزم به پرداخت هزینه هایی هستند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

ویزای همراه کانادا در زیر گروه ویزای توریستی کانادا بشمار می رود. بدین منظور ارائه مدارک زیر به سفارت کانادا الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه
  • در صورت نداشتن دعوتنامه ملزم به ارائه بلیط رزرو هتل و رفت و برگشت هستند.
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای تأمین هزینه زندگی در کانادا بیان می نماید.

معمولا پروسه صدور این ویزا بمدت یک ماه کاری طول خواهد کشید. در تمامی مسیر مهاجرتی می توانید از مشاوره ها و راهنمائی های مفید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردیده و پاسخ سوالات و ابهامات خود را در زمینه اقامت پس از تحصیل در کانادا جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *