مهاجرت تحصیلی کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا موضوع بسیار مهمی است که دانشجویان و متقاضیان پس از اتمام تحصیلات در این کشور در پی اخذ آن هستند. مهاجرت تحصیلی یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی به کانادا است که امکان اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی را فراهم نموده است. کانادا کشوری مهاجرپذیر است. نیروی کاری این کشور رو به سالخوردگی و بازنشستگی می­ باشد. از همین رو افرادی که تحصیل در کانادا را انتخاب نموده اند پس از پایان تحصیلات با تبدیل نمودن ویزای تحصیلی به ویزای کاری کشور کانادا می ­توانند در این کشور زندگی نموده و اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. دانشجویان جهت آگاهی از چگونگی انجام فرآیند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا

دولت کانادا با اجرایی نمودن برنامه ای بنام Post- Graduation Permit Program دانشجویانی که یک دوره از تحصیلات را در این کشور گذرانده اند، استخدام می ­نماید. البته برنامه های متعددی برای انجام کار بعد از تحصیل در کانادا وجود دارد. برنامه­ ذکر شده یکی از عمده برنامه های اجرایی در کانادا است. دانشجویان با ثبت نام در این برنامه اجازه انجام کار به مدت 3 سال بطور تمام وقت را خواهد داشت. ناگفته نماند دانشجویان برای انجام کار پس از تحصیل از طریق طرح بیان شده نیازمند اخذ مجوز کاری کانادا می ­باشند. بدین منظور با ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت مربوطه در استان های کانادا می ­توانند نسبت به دریافت این مجوز اقدام نمایند.

دانشجویان پس از پایان دوره های تحصیلی در کانادا می ­توانند از طریق انجام کار،ازدواج، سرمایه گذاری و پناهندگی اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. با توجه به مهاجر پذیر بودن کشور کانادا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا را خواهند داشت. در ادامه هر یک از روش های ذکر شده را بطور مفصل تشریح خواهیم نمود.

اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق کار

همانطور که اشاره شد دانشجویان امکان تبدیل نمودن اقامت تحصیلی به اقامت کاری کانادا را دارند. البته پس از دریافت اقامت کاری این کشور دانشجو بایستی مجوز کاری کشور کانادا را نیز دریافت نماید. این مجوز بستگی به طول دوره تحصیلی متقاضی در کانادا را دارد. دانشجویانی که قصد تبدیل اقامت تحصیلی کانادا به اقامت کاری این کشور را دارند، بایستی از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • طول دوره­ تحصیلی فرد در کانادا بیش از 8 ماه بوده باشد.
  • متقاضی باید تحصیلات خود را بصورت تمام وقت در این کشور به اتمام رسانیده باشد.
  • متقاضی باید حداقل 3 ماه پس از فارغ التحصیلی جهت دریافت مجوز کار کانادا اقدام نموده باشد.
  • برای اخذ مجوز کار کانادا ارائه مدرک تحصیلی معتبر الزامی است.

پس از پایان اعتبار مجوز افراد می­ توانند با ثبت نام در برنامه های مهاجرتی کانادا نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. از معروفترین برنامه های مهاجرتی کانادا به قرار زیر است:

برنامه های مهاجرتی کاناداتوضیحات
برنامه TRVاین برنامه یکی از برنامه های تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا است که نیازمند صبر و تحمل زیادی می ­باشد.
برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیایکی از برنامه های مهاجرتی کانادا است که دانشجویان با ارائه درخواست انجام کار به استان بریتیش کلمبیا می­ توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.
برنامه اقامتی PEQاین برنامه مختص دانشجویانی است که تحصیلات را در استان کبک به پایان رسانیده اند. با درخواست انجام کار در این استان اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند نمود.

اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق کار

اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا همانند انجام کار در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می ­گردد. سرمایه گذاری در هریک از استان های کانادا با یکدیگر متفاوت است. اما از شرایط عمومی سرمایه گذاری در کانادا عبارتند از :

  • متقاضی بیشتر از 18 سال باشد.
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • داشتن سابقه مدیریتی
  • رزومه کاری

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا کشور کانادا

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در کانادا سرمایه گذاری 100000CAD (دلار کانادا) دلاری در استان بریتیش کلمبیا است. در این روش فرد می­باید دارای300000CAD (دلار کانادا) سرمایه اولیه باشد. 100000CAD (دلار کانادا) آن را وارد کشور کانادا بنماید. علاوه بر این فرد بایستی دارای شرایط زیر برای این نوع سرمایه گذاری باشد:

  • حداقل دارای مدرک تحصیلی کاردانی (فوق دیپلم) باشد.
  • فرد باید حداقل دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 4.5 باشد.
  • فرد بایستی حداقل دارای 3 سال سابقه مدیریتی باشد

لازم بذکر است این نوع سرمایه گذاری در ایالت هایی از کانادا امکانپذیر است. جمعیت آن استان ها کمتر از 75000 نفر باشد. ایالت های منیتوبا و بریتیش کلمبیا شامل این نوع سرمایه گذاری می­ گردد. تولد و پناهندگی نیز از دیگر راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا هستند. پناهندگی یکی از دشوارترین راه های مهاجرتی است که در برخی از موارد دولت کانادا با درخواست متقاضیان موافقت نمی ­نماید. پیشنهاد ما به دوستان اخذ اقامت کانادا از دیگر راه ها می ­باشد.

هزینه های زندگی در کانادا

همانطور که می­ دانید هزینه زندگی در کانادا در ایالت های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. معمولا هزینه ها در ایالت ها و شهرهای کوچک این کشور پایین تر از کلان شهرها می­ باشد. بطور مشابه فرصت های شغلی نیز در شهرهای کوچ کمتر از شهرهای بزرگ کانادا است.

میانگین هزینه های زندگی بدین صورت است:

  • شهرهای کوچک 700CAD الی 1000CAD (دلار کانادا) در ماه
  • شهرهای بزرگ 1500CAD الی 2000CAD (دلار کانادا) در ماه

دوستان جهت آگاهی از سایر ریز هزینه های زندگی در ایالت های مختلف کانادا می­ توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید. موسسه ما یکی از موسسات برتر در زمینه حقوق بین الملل با به کارگیری کادری خبره در این رویه نیز می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *