مهاجرت تحصیلی سوئد

کار در سوئد برای دانشجویان

کار در سوئد برای دانشجویان

اعتبار و کیفیت آموزشی بالا در دانشگاه های سوئد از مهمترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در این کشور است. کار در سوئد برای دانشجویان موضوعی است که متقاضیان تحصیل در سوئد برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور به آن می اندیشند. تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سوئد رایگان نیست و معمولاً اکثر دانشجویان بین المللی به انجام کار ضمن تحصیل در این کشور مشغول هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری با تجربه و موفق هموار دانشجویان عزیز را در مسیر مهاجرت تحصیلی یاری نموده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار می دهند.

کار دانشجویی در سوئد بگونه ای است دانشجویان می توانند از این فرصت برای راه یابی به بازارهای کاری سوئد پس از اتمام تحصیلات استفاده نمایند. علاوه بر این دانشجویان می توانند با انجام کار در سوئد اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را برای خود و اعضاء خانواده خویش نیز دریافت نمایند. اگر چه میزان مالیاتی که کارکنان در سوئد پرداخت می نمایند، بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی است، اما با توجه به تناسبی که میان میزان حقوق دریافتی افراد و هزینه های زندگی در این کشور وجود دارد، زندگی در این کشور از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار می باشد.

بررسی شرایط کار در سوئد برای دانشجویان

دانشجویان بین المللی با توجه به مقطع تحصیلی می توانند ساعاتی در هفته را به انجام کار بپردازند. دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه 10 ساعت کار در هفته، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و دانشجویان در مقطع دکترا اجازه 30 ساعت کار در هفته را دارند. لازم بذکر است تحصیل در مقطع دکترا رایگان است. دانشگاه های سوئد به دانشجویان مقطع دکترا ماهانه حقوق و دستمزدهایی را پرداخت می نمایند. اما پذیرش در این مقطع رقابتی و بصورت محدود می باشد. بهتر آنست که دانشجویان ابتدا نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

یکی از مهمترین شرایط کار برای دانشجویان برخورداری از مهارت زبان سوئدی است. یافتن کار در سوئد برای دانشجویانی که از مهارت این زبان برخوردار نیستند، تقریباً ناممکن است. دانشجویان در سوئد امکان انجام کار در رستوران ها، پخش آگهی، انجام کار در فروشگاه ها و انجام کارهای فنی و تعمیراتی را دارند. همچنین دانشجویان می توانند برای انجام کارهای تابستانه هر ساله در ماه های ژانویه و فوریه در سایت های کاریابی سوئد منتشر می گردد. بدین ترتیب درخواست نموده و نسبت به انجام کارهای فصلی در سوئد اقدام نمایند.

مزایای کار در سوئد برای دانشجویان

دانشجویان با انجام کار دانشجویی در سوئد علاوه بر اینکه بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تأمین می نمایند. از مزایای زیر نیز برخوردار خواهند بود:

  • کسب تجربه در بازارهای کاری سوئد و تقویت رزومه کاری دانشجویان
  • افزایش مهارت
  • امکان یافتن کار پس از تحصیل در سوئد
  • کسب درآمد در حین تحصیل

روزنامه ها و مجله ها ماهانه لیستی از مشاغل مورد نیاز شرکت ها و سازمان ها را منتشر می نمایند و دانشجویان از این طریق می توانند شغل مورد نظر خود را یافته و به انجام کار دانشجویی در این کشور بپردازند. علاوه بر این سایت ها و موسسات معتبر کاریابی بسیاری در سوئد فعالیت می نمایند. رشته های مرتبط به مهارت های دانشجویان را به آنان معرفی می نمایند.

تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور در سال های اخیر متفاوت بوده است که در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

لازم بذکر است آن دسته از دانشجویانی که اقامت تحصیلی آنان حداقل به مدت 12 ماه است، مجاز به انجام کار دانشجویی در سوئد هستند. دانشجویان در نظر داشته باشند، پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در سوئد با انجام کار ضمن تحصیل در سوئد امکان پذیر نیست. از این رو می باید از تمکن مالی لازم حداقل برای سال های ابتدایی تحصیل خود برخوردار باشند. زیرا جستجوی کار دانشجویی نسبتاً زمانبر است.

اقامت پس از تحصیل و کار در سوئد برای دانشجویان

همانطور که بیان نمودیم کار در سوئد برای دانشجویان موجب کسب تجربه برای انجام کار در کشور سوئد می گردد. اکثر دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در سوئد با توجه به شرایط ایده آل زندگی در این کشور علاقمند به اخذ اقامت دائم سوئد هستند. از همین رو دانشجویانی که از تجربه کار در این کشور برخوردارند براحتی می توانند شغل مورد نظر خود را یافته و نسبت به اخذ اقامت سوئد اقدام نمایند. دانشجویان متأهل امکان مهاجرت به همراه خانواده خود را داشته است. اخذ اقامت این کشور شامل همسر و فرزندان نیز می گردد. فرزندان در سوئد امکان تحصیل رایگان را داشته و علاوه بر این پس از گذشت یک ترم تحصیلی، همسر دانشجو نیز از مزایای تحصیل رایگان در سوئد بهرمند خواهد شد.

اقامت پس از تحصیل و کار در سوئد برای دانشجویان

ویزای تحصیلی سوئد

دانشجویان بین المللی که علاقمند تحصیل در دانشگاه های سوئد هستند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باید با ارائه مدارک زیر به سفارت سوئد نسبت به اخذ ویزای تحصیلی سوئد اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه موافقتنامه تحصیلی از دانشگاه های سوئد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس
  • گواهی تمکن مالی برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت دانشجو
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی سوئد

ناگفته نماند دانشجویانی که قصد مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خویش را دارند، می باید درخواست ویزای همراه را نیز به این اداره ارائه نمایند.

هزینه های زندگی در سوئد

زندگی در سوئد با صرف هزینه های بالایی همراه است. البته هزینه زندگی در سوئد با توجه به شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. معمولاً هزینه های زندگی در پایتخت سوئد (استکهلم) نسبت به دیگر شهرها بیشتر برآورد شده است. هزینه مسکن در سوئد بالاست. تقریباً 30% از کل هزینه های زندگی در سوئد مربوط به هزینه های مسکن می باشد. بطوریکه هزینه اجاره مسکن در سوئد تقریباً 57% بیشتر از هزینه های مسکن در کشور ایران است. متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد SEK860 الی 970SEK (کرون سوئد) در ما تخمین زده شده است.

برخی از هزینه های زندگی در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

اقلامقیمت به کرون سوئد
یک وعده غذا در رستوران معمولیSEK120
یک وعده عصرانه در مک دونالدSEK88
یک لیتر شیر (منطم)SEK12.8
برنج ( یک کیلو گرم)SEK25.88
تخم مرغ (12 عدد)SEK32.13
سینه مرغ (یک کیلو گرم)SEK91.98
گوشت قرمز (یک کیلو گرم)SEK167.85

متقاضیان روش های مهاجرت به سوئد و دیگر کشورها جهت آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط زندگی و تحصیل در دیگر کشورها می توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایید. از پیشنهادات مفید این مجموعه نیز بهره مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *