شرایط آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان به نوع ویزا و روش مهاجرتی بستگی دارد، از این رو هر فردی جهت مهاجرت و اخذ اقامت، از روش مورد نظر خود اقدام می‌ نماید. این روش می‌تواند بسته به روش اقدام برای او پرهزینه یا کم‌ هزینه باشد. روش‌های مختلفی برای انجام این امر وجود دارد که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به شرح آنها می‌پردازد.

هزینه مهاجرت به آلمان برای اشخاصی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، بسیار اهمیت دارد. مهاجرت به آلمان طرق مختلفی دارد. از جمله به تولد فرزند، ازدواج، تحصیل، ثبت شرکت، سرمایه‌ گذاری و تجارت و غیره می‌ توان اشاره نمود. هر یک از روش‌ های فوق‌، هزینه‌ های مختص خود را دارد و کاملا متغیر است. مثلا مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری ممکن است هزینه بیشتری نسبت به تولد فرزند داشته باشد. بنابراین افراد باید با توجه به تمکن مالی و شرایط اقتصادی خود،‌ روش مناسب‌ تر را انتخاب نمایند.

هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار

اگر می‌ خواهید مهاجرت به آلمان برای شما هزینه‌ کمتری در بر داشته باشد، می‌توانید از تحصیل یا اخذ ویزای کار آلمان بهره مند شوند. ناگفته نماند هزینه‌ مهاجرت به آلمان می‌ تواند شامل استخدام وکیل قانونی جهت انجام کار هم شود. وکیل جهت انجام این پروسه مبلغی را با نام حق‌ الوکاله از شما دریافت می‌کند. اشخاصی هستند که پروسه مهاجرت به آلمان را بدون کمک وکیل و شخصا انجام می‌دهند. این ریسک بزرگی است. زیرا ممکن است در صورت رد درخواست، در آینده با مشکل مواجه گردد.

البته توصیه ما این است حتما این کار را به یک وکیل ماهر بسپارید. به این دلیل که آگاهی و دانش یک وکیل بهتر می‌تواند امور مربوط به مهاجرت شما به آلمان را انجام دهد. اگر به فعالیت شغلی در آلمان تمایل دارید، بایستی دعوتنامه کاری از سوی کارفرمای مورد نظر در آلمان داشته باشید. این روش از مهاجرت می‌تواند با پایین‌ ترین هزینه برای شما انجام گردد. زیرا مهم‌ ترین سرمایه شما، یعنی تخصص و مهارت در این کار دخیل است. اگر پیشنهاد کاری از سوی کارفرما نداشتید، می‌ توانید از طریق اخذ ویزای جستجوی کار وارد خاک آلمان شوید.

آیتم های هزینه در این نوع مهاجرت عبارتند از:

  • ترجمه مدارک
  • حق الوکاله
  • مربوط به سفارت
  • مربوط به رزو محل اقامت

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی نیز روشی است که بسیاری افراد انتخاب می‌ نمایند. متقاضیانی که از طریق پناهندگی تصمیم به مهاجرت آلمان می‌ گیرند، اصولا هیچگونه مهارت و تخصص کاری و یا تحصیلات کافی ندارند. این افراد با باز بودن مرزها، می‌ توانستند با کمترین هزینه وارد این کشور شوند. چه بسا بسیاری از این دسته پناهندگان همچنان وضعیت خوبی در آلمان ندارند. زیرا در اخذ اقامت آلمان دچار مشکل شده‌ اند. اکنون با بسته شدن مرزها، هزینه مهاجرت به آلمان در این مورد نیز وجود دارد. بنابراین متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید با پرداخت هزینه‌ های نسبی اقامت آلمان را دریافت کنند. ناگفته نماند که کشور آلمان درها ورود را بر روی پناهندگان بسته است.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

افراد بسیاری از سراسر دنیا به مهاجرت به آلمان از طریق اخذ ویزای روی می‌ آورند. اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به آلمان از پرطرفدارترین انواع مهاجرت به این کشور است. این نوع ویزا نیز مانند هر ویزای دیگری شامل هزینه‌ هایی می‌ گردد که متغیر است. زیرا حق‌ الوکاله‌ ها در این خصوص مبالغ مختلفی دارند. با صرف‌ نظر از حق‌ الوکاله وکیل، می‌ توان گفت به‌صرفه‌ ترین راه مهاجرت به شمار می‌ رود. اما به طور کلی این نوع مهاجرت از هر لحاظ مناسب بوده و هزینه‌ پایین‌ تری نسبت به بقیه روش‌ ها دارد.

این مبلغ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه‌ های بلیت هواپیما
  • ترجمه اسناد
  • روند اداری تایید مدارک

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری

شاید قصد داشته باشید جهت سرمایه‌ گذاری در آلمان به روش سرمایه‌ گذاری عمل نمایید. یکی از این راه‌ ها سرمایه‌ گذاری در طرح‌ های پیشنهادی دولت در زمینه اقتصادی و تجارت است. این نوع سرمایه‌ گذاری جهت مهاجرت، هزینه‌ های گزافی را در بر داشته و ممکن است شما را با مشکل مواجه سازد، به دو دلیل

  • حق‌الوکاله با مبلغ بالا
  • پشتوانه مالی بسیار قوی

توصیه ما این است که مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری را به صورت ثبت شرکت انجام دهید. این روش نسبت به روش قبل، می‌ تواند هزینه‌ های کمتری برای شما داشته باشد. مبلغ سرمایه لازمه در این روش، حدود 35000€ (یورو) می‌ باشد. به طور کلی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری در این کشور، نسبت به سایر روش‌ ها هزینه‌ های بالاتری دارد.

مهاجرت به آلمان از طریق توریستی

از دیگر روش‌ های مهاجرت به آلمان، روش توریستی و گردشگری است. این روش نیز می‌ تواند راهی برای مهاجرت شما به آلمان باشد. اما ایراداتی در این روش وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. شما به عنوان یک گردشگر می‌ توانید تصمیم به گشت و گذار در آلمان بگیرید. بنابراین می باید ویزای توریستی بگیرید. در نهایت می‌ توانید ویزای 3 ماهه دریافت کنید که منجر به اقامت دائم نمی‌گردد. اما در عین حال، هزینه‌ های متقاوتی را برای شما در بر دارد.

در نظر گرفتن یک وکیل مجرب جهت انجام این کار می‌ تواند مثمرثمر باشد که باید حق‌ الوکاله وکیل نیز مورد محاسبه قرار گیرد. در این نوع مهاجرت مشمول هزینه‌ زیادی می‌ شوید که شاید در نهایت نتیجه‌ ای از این اقدام هم به دست نیاورید. بنابراین شایسته است همه جوانب را در نظر گرفته و مورد بررسی قرار دهید تا به نتیجه مطلوبی دست یابید. پر هزینه مهاجرت به کشور آلمان از طریق توریستی: هزینه‌ هایی از قبیل رزرو هتل، بلیت هواپیما نیز می‌ تواند گنجانده شود.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک

در شهرهای بزرگ این کشور اکثر مردم در آپارتمان زندگی می کنند. خانه ها در مناطق حومه شهر بیشتر دیده می شود. ممکن است خانه هایی در شهرهای بزرگ پیدا کنید، اما احتمالا بسیار گران هستند. مردم این کشور تمایل دارند املاک خود را مادام العمر بخرند. به همین دلیل مهم است که به دنبال املاک در مناطق خوب با زیرساخت های خوب مانند حمل و نقل عمومی، مدارس، مغازه ها، فرصت های شغلی و غیره باشید. به عنوان یک خارجی، شما همچنین می توانید به جای اجاره خانه در این کشور، خرید خانه خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید خانه در این کشور را دارید، باید خود را با فرآیند خرید آشنا کنید و بدانید که باید به چه نکاتی توجه کنید.

قبل از پرداختن به هزینه ‌های معمول خانه‌ های آلمانی، باید در نظر گرفت که خانه‌ های این کشور و سایر کشورهای اروپایی کوچک ‌تر از خانه‌ های ساخته شده در آمریکای شمالی هستند. بیش از 82 میلیون نفر در این کشور در سطح زمینی زندگی می کنند که تنها 35.1 سطح ایالات متحده است که حدود 327 میلیون جمعیت دارد. این بدان معناست که این کشور تنها 9.1 فضای زندگی دارد. بسیاری از آن سرزمین به شدت توسعه یافته است. بنابراین، قیمت ها بسیار بالاتر است. همچنین لازم به ذکر است که املاک در این کشور، در بیشتر موارد، با استفاده از مصالح با کیفیت و در عین حال که قوانین ساختمانی سختگیرانه را رعایت می کنند، بسیار خوب ساخته شده اند.

هزینه خرید خانه در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به یورو
خانه 150 متری در شهر مونیخ7226€
خانه 150 متری در شهر برمن2300€
خانه 150 متری در شهر فرانکفورت4485€

کلیات مهاجرت به آلمان

به عنوان جمع‌ بندی، در هر روشی از مهاجرت پای وکیل و حق‌ الوکاله در میان است. از سوی دیگر، مدارک شما و امور اداری که جهت تایید مدارک نیاز است، همه اینها ‌هزینه‌ بردار است. برای مثال هزینه ترجمه اسناد و مدارک مبلغی بالغ بر 25€ الی 60€ (یورو) است. قبل از هرگونه اقدام جهت مهاجرت، از طریق مشورت با وکلا بهترین گزینه را انتخاب نمایید. همچنین می توانید مقاله ویزای کار آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

آگاهی از انواع هزینه مهاجرت به آلمان، روش‌های دریافت اقامت از طرقی مانند تحصیل و سرمایه‌ گذاری، حق شماست. پس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. این موسسه شما را از کلیه هزینه‌ های مربوط مهاجرت از روش‌ های مختلف همراه با جزییات آگاه می‌سازد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *