مهاجرت به کشور آلمان

قوانین پناهندگی در آلمان

قوانین پناهندگی در آلمان

این مقاله در باب قوانین پناهندگی در آلمان نگارش شده است، افرادی که تمایل به آگاهی از این رویه دارند با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایند. در هر حال قوانین پناهندگی سال 2023 بر این روش مهاجرت حاکم است. که می باید توسط متقاضیان انجام گردد. همه شما می‌ دانید که مهاجرت به آلمان، اخذ اقامت در آلمان و دریافت تابعیت این کشور از طرق مختلفی انجام می‌ گردد. اما پناهندگی در آلمان از اشتباه‌ ترین و خطرناک‌ ترین طرق است. ما به شما توصیه نمی‌ کنیم.

افرادی که به عنوان پناهنده شناخته می شوند و در نتیجه از حمایت پناهندگان برخوردار می شوند، در کنوانسیون ژنو در مورد پناهندگان مشخص شده اند. پناهنده فردی است که به دلیل نژاد، ملیت، اعتقادات سیاسی، مذهب یا ارتباط با یک گروه اجتماعی خاص، زندگی یا سلامتی او در معرض خطر است. به غیر از حق پناهندگی، تهدید لازم نیست از طرف یک عامل دولتی باشد، بلکه ممکن است از جانب عوامل غیردولتی مانند گروه های تروریستی، قبیله ها، کارتل ها یا اعضای خانواده نیز باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به آلمان به جزء از راه پناهندگی، خدمات نوینی را ارائه می دهد.

قوانین پناهندگی در آلمان و شرایط پناهندگان

ما به هیچ‌‌ وجه قصد نداریم شما را به دریافت اقامت از طریق پناهندگی تشویق و راغب سازیم. پناهندگی در کشورهای دنیا پیچیدگی ها و همچنین مشکلاتی زیادی دارد. از این رو، در تصمیم خود جهت پناهندگی در کشورها از جمله آلمان تجدیدنظر نمایید. قطعا راه‌ های بهتر و مناسب‌ تری جهت اخذ اقامت وجود دارد. هدف ما از ارائه این مقاله، صرفا آشنایی شما با قوانین حاکم بر پناهندگان و نحوه زندگی نامناسب آنها در آینده است. برای خواندن این مباحث مطالب ذیل را مطالعه فرمایید.

پناهنده، مطابق با تعریف کنوانسیون پناهندگی ژنو، شخصی است که آزار و اذیت‌ هایی را متحمل گردیده از لحاظ:

  • نژادی
  • عقاید و مسائل سیاسی
  • مسائل مذهبی و دینی

متقاضیان پناهندگی در آلمان و یا کشورهای اروپایی، دشواری‌ های زندگی در کنار یکدیگر را می‌ پذیرند. به امید این که در آینده شرایط بهتری داشته باشند. اما این یک ریسک است و ممکن است آینده‌ خوبی در انتظار آنان نباشد. افرادی که پناهنده کشور آلمان هستند،‌ وضعیت دشوار و سختی دارند. ضمن این که جهت اخذ اقامت قانونی این کشور راه‌ های دیگری هم هست. افرادی که به‌ عنوان پناهنده به آلمان می‌ روند. از این رو چند سال مجبور به تحمل شرایط سخت روحی و روانی هستند. این سال‌ ها، بدترین سال‌ های زندگی آنان رقم می‌ خورد.

قوانین کنوانسیون جهت پناهندگی در‌ آلمان

قوانین پناهندگی در آلمان توسط کنوانسیون ژنو، به تصویب رسیده است. مهمترین این قوانین که به پناهندگان تعلق می‌گیرد، عبارتند از:

  • دارا بودن محلی برای خواب و استراحت
  • استفاده از امکانات خوراک و پوشاک به اندازه مکفی
  • دارا بودن پاس سفید

پاسپورت سفید مدرکی است که از سوی کنوانسیون به پناهندگان ارائه می‌ گردد. این مدرک، مجوز سفر به سایر کشورها را به پناهنده می‌ دهد. طبق این قانون، پناهنده اجازه نمی‌ تواند به کشور خود سفر کند.

  • هرگاه فرد پناهنده‌ ای، قبل ‌از تایید درخواست پناهندگی‌ به کشور خود بازگردد.
  • به‌ مدت 10 سال اجازه سفر به کشورهای اروپایی را ندارد.
  • در نتیجه از دریافت هر نوع ویزایی جهت سفر به اروپا محروم می‌ گردد.

افرادی که خواهان اطلاع از هزینه زندگی در اتریش می باشند می باید ابتدا از هزینه های مربوط به اجاره یا خرید آپارتمان در این کشور اطلاع یابند:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

ویژگی پناهندگی در آلمان

امروزه درصد متقاضیان جهت پناهندگی همچنان رو به افزایش است. شرایط و ویژگی های قوانین پناهندگی در آلمان به شرح زیر است:

  • پناهندگان جهت زندگی و سر و سامان یافتن میان 16 ایالت تقسیم‌ بندی می‌ گردند.
  • در کمپ‌ های مخصوص پناهندگان استقرار می‌ یابند.
  • متقاضیان به‌ محض ورود به کشور، باید درخواست پناهندگی خود را جهت ثبت به پلیس یا اداره کنترل مرزی ارائه نمایند.
  • پس از ثبت درخواست پناهندگی، به کمپ‌ های پناهندگی انتقال می‌ یابند.
  • در آخر برای پناهجویان تعیین می‌ نمایند که در کدام ایالت می‌ توانند استقرار یافته و زندگی کنند.
  • پلیس حین انتقال به کمپ‌ های پناهندگان، از آنها عکس تهیه نموده و اثر انگشت آنها را در سیستم ثبت می‌ نماید. (این کار با ارائه به فدرال جنایی آلمان جهت مشخص نمودن درخواست پناهندگی آنها در سایر کشورها انجام می‌ گردد.)
  • کمپ‌ های پناهندگی در کشور آلمان مجهز بوده و امکانات لازم را دارا هستند.
  • اطراف کمپ‌ های پناهندگی حفاظ کشیده شده است.
  • امکاناتی از قبیل سالن‌ های خواب ظرفیت بالا،‌ امکانات پزشکی، ایستگاه‌ های پلیس، سالن غذاخوری
  • در کمپ‌ ها به هر پناهجو تقریبا 5.6 مترمربع فضای شخصی داده شده است.

در مرحله بعد، سوالاتی توسط کارمندان اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان از پناهجویان پرسیده می‌شود. سوالاتی نظیر این که علت ترک نمودن کشور چیست؟ پس از اخذ جواب، در صورت موافقیت نسبت به صدور پرونده پناهندگی اقدام می‌نمایند. در صورتی درخواست پناهندگی متقاضی مردود اعلام گردد، موظف است بلافاصله خاک کشور آلمان را ترک نماید.

شرایط اقامت در کشور آلمان

درصد پناهندگی در کشور آلمان از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر است. اکثر پناهجویان از کشورهای زیر هستند:

  • ترکیه
  • افغانستان
  • ایران
  • سوریه
  • عراق

ضوابطی تحت عنوان قوانین پناهندگی در آلمان وجود دارد که در مورد کلیه پناهندگان صدق می‌کند. پناهندگان جهت ورود به کشورهای اروپایی، از طریق کشورهای یونان و ایتالیا اقدام می‌ نمایند. پناهجویان پس از ارائه درخواست پناهندگی خود، از سوی دولت آلمان گواهینامه اقامت در فدرال آلمان را دریافت می‌ نمایند. این گواهینامه صرفا جهت طی نمودن روند درخواست متقاضی جهت پناهندگی صادر می‌گردد.

بررسی و صدور حکم جهت پرونده‌ های پناهندگی از لحاظ قانونی نباید بیشتر از مدت 3 ماه زمان ببرد. اما معمولا در مراحل اداری، این مدت به 1 سال یا بیشتر هم به طول می‌ انجامد. دلیل این تعویق، افزایش تعداد متقاضیان پناهندگی در این کشور است. درصورت موافقت با پرونده پناهندگی‌، پناهجو نتواند ثابت کند برای جامعه آلمان خطری ندارد، باید ردیاب الکترونیکی به مچ پای خود وصل کند.

شرایط اقامت و قوانین پناهندگی در آلمان

بررسی پناهندگی در آلمان در شرایط سیاسی 

فرد متقاضی پناهندگی سیاسی جهت پناهندگی در آلمان باید آزارهای روحی و جسمی‌ در کشور را ثابت نماید. بررسی درخواست متقاضی پناهندگی جهت صدور حکم قطعی، در پروسه زمانی 7 ماه صورت می‌پذیرد. در صورتی که با درخواست آنها موافقت گردد، می‌توانند از حق شهروندی آلمان استفاده نمایند.

حق شهروندی شامل موارد زیر است:

  • کسب و کار
  • فعالیت شغلی
  • خدمات اجتماعی

متقاضیانی که بدلیل تغییر دین، درخواست پناهندگی نموده‌اند، باید آزار و اذیت‌ های پس از بازگشت به‌ کشور را به اثبات برسانند. از این رو، پس از تغییر مذهب خود، تصمیم به پناهندگی گرفته و از کشور خارج شده‌ اند. این دسته از متقاضیان نیز اجازه ندارند به کشور بازگردند. پیشنهاد می شود مقاله اقامت آلمان را نیز مطالعه بفرمائید.

شرایط مهاجرت غیر قانونی در آلمان

در مورد شرایط پناهندگی اجتماعی در آلمان باید بگوییم با این نوع پناهندگی از ایران، به هیچ‌ وجه موافقت نمی‌گردد. زیرا پناهندگی اجتماعی زمانی اتفاق می‌ افتد که وضعیت امنیتی، اجتماعی و اقتصادی آن کشور نابسامان و از هم پاشیده باشد. در ایران نیز چنین وضعیتی صحت ندارد. در نتیجه این نوع پناهندگی از نظر آلمان مردود است. به دلایلی که اشاره شد پیشنهاد ما به شما جهت مهاجرت به آلمان، به‌ طور قطع اخذ پناهندگی نیست. اما اگر قصد دارید از طریق پناهندگی به آلمان مهاجرت نمایید می‌توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. این موسسه توضیحات کاملی را در مورد راه های قانونی جهت تجدیدنظر در تصمیم‌ تان به شما ارائه خواهند داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *