مهاجرت به کشور روسیه

سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ روسیه

روسیه ابتدا در سال 1703 بنای شهر سن پترزبورگ روسیه را در شمال غرب این کشور بنا نهاد. برای 2 قرن به عنوان پایتخت این کشور شناخته شود. اگرچه این شهر در بسیاری از نقاط جهان با نام سن پترزبورگ شناخته می شود. اما نام اصلی آن سانکت پیتربروک است که به اختصار پتربورگ خوانده می شود. این شهر که در قسمت اروپایی کشور روسیه قرار دارد. مرکز استان لنینگراد و دومین شهر مهم این کشور است.

سن پترزبورگ قطب گردشگری این کشور است. چنانچه بر اساس آمار منتشر شده از طرف این کشور بیش از 8.5 میلیون نفر به عنوان گردشگرد راهی این شهر شده اند که در نوع خود یک آمار بی نظیر است. علاوه بر این سن پترزبورگ یکی از شهرهای مهم مهاجر پذیر در کشور روسیه است. جمعیت زیادی سالیانه برای کار و تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تشریح برخی از مهم ترین مسائل مرتبط با شهر سن پترزبورگ این کشور خواهیم پرداخت.

تاریخچه سن پترزبورگ روسیه

پتر اول یا پتر کبیر در آغاز قرن 18 میلادی دستور داد تا شهر سن پترزبورگ در شمال غربی کشور روسیه احداث شود. پس از 9 سال از شروع ساخت این شهر، عنوان پایتخت کشور روسیه را بدست آورد. 206 سال بعد مجدد نام مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته شد. پس از آن که لنین از کار کنار گذاشته شد، نام این شهر به لنینگراد تغییر پیدا کرد. اما در پی فروپاشی شوروی، مجدد نام این شهر به سن پترزبورگ تغییر پیدا کرد.

همین مسئله سبب شده است تا جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی در این شهر بوجود آید. سالیانه جمعیت قابل توجهی برای دیدار از این شهر راهی روسیه شوند. درآمد قابل توجهی را به این شهر وارد کنند. سن پترزبورگ یکی از شهرهای مهم هنری کشور روسیه است. به همین دلیل موزه های هنری فراوانی از جمله موزه هنر موسیقی و موزه تئاتر از جمله جاذبه های مهم شهر سن پترزبورگ است.

تحصیل در سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ دومین شهر مهم کشور روسیه است. مراکز علمی فراوانی در این شهر وجود دارد. بر اساس آمار ارائه شده در حدود 1100 کودکستان و 716 مدرسه دولتی در این شهر وجود دارد. 80 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهر سن پترزبورگ نیز از جمله مراکز علمی مهم و قابل اشاره در شهر سن پترزبورگ است. در این شهر 5 مرکز علمی در سطح آموزش عالی وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی علوم پزشکی پاولوف سن پترزبورگ
  • دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ
  • دانشگاه معماری و مهندسی عمران سن پترزبورگ
  • مرکز چشم پزشکی فیدروف

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ بزرگ ترین دانشگاه سن پترزبورگ روسیه است که بیش از 36000 دانشجو را جذب کرده است. این دانشگاه در سال 1724 به دستور پتر کبیر افتتاح شد. تمرکز آن بر روی رشته های علوم پایه و مهندسی بوده است. به تازگی دانشکده های جدیدی به این دانشگاه اضافه شده است و امکان تحصیل افراد بیشتری را در این دانشگاه دولتی فراهم آورده است. در نمودار زیر تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور بدین شرح می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در روسیه

قدرت علمی این دانشگاه در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. افراد سرشناس فراوانی در این دانشگاه تحصیل کرده یا به عنوان استاد در این دانشگاه تدریس کرده اند. از جمله سرشناس ترین افرادی که سابقه حضور در این دانشگاه را داشته اند می توان به مندلیف شیمیدان برجسته روس اشاره کرد. ولادیمیر پوتین و دیمیتری مدودف 2 شخصیت سیاسی برجسته روسیه نیز در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

زندگی در سن پترزبورگ روسیه

شاخص کیفیت زندگی در شهر سن پترزبورگ 109.59 است. این  آمار نشان دهنده یک کیفیت زندگی در سطح متوسط است. در بررسی شرایط شاخص های کیفیت زندگی در این شهر، امنیت، آب و هوا و هزینه زندگی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند. ترافیک شهری، نسبت هزینه خرید ملک به درآمد و آلودگی های محیطی از جمله فاکتور های منفی هستند. مقامات محلی در این شهر تمرکز ویژه ای بر روی امنیت شهر داشته اند. موفقیت های قابل توجهی را بدست آورده اند. اکنون سن پترزبورگ یکی از امن ترین شهرهای کشور روسیه شناخته می شود.

میانگین درآمد در شهر سن پترزبورگ 685$ (دلار) در ماه است. هزینه اجاره یک خانه با 3 اتاق در این شهر ماهیانه بیش از 700$ (دلار) است. در بخش قبل اشاره کردیم یکی از دلایل افت کیفیت زندگی در این شهر بوده است. با این وجود سایر هزینه های زندگی در این شهر بسیار مناسب است. در برخی از موارد می توان گفت که هزینه های زندگی در این شهر کمتر از تهران است.

 

زندگی در سن پترزبورگ روسیه

اوقات فراغت در سن پترزبورگ روسیه

شهر سن پترزبورگ یکی از مهم ترین مقاصد افرادی است که مهاجرت به روسیه را تجربه می کنند. چرا که این شهر از نظر شرایط کاری و رفاه اجتماعی از شهرهای برجسته کشور روسیه به شمار می آید. ساکنین شهر سن پترزبورگ به راحتی به باشگاه های ورزشی، سینما و سالن تئاتر دسترسی دارند. اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که این شهر از نظر پارک ها و فضای سبز نیز یکی از شهرهای سرآمد در کشور روسیه است.

یکی از مشهورترین پارک های موجود در این شهر، سوسنوکا است. در جنوب سن پترزبورگ واقعا شده است. مساحتی بالغ بر 240 هکتار دارد. باغ تابستانه نیز یکی از قدیمی ترین پارک های شهری موجود در سن پترزبورگ است. در آغاز قرن هجدهمین طراحی و ساخته شد. مجسمه های موجود در این پارک دارای ویژگی های خاصی است و گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند. در جشن 300 سالگی این شهر پارک جدیدی ایجاد شد. دارای 900 درخت است که 300 درخت سیب، 300 درخت زینتی و 300 درخت متنوع دیگر فضای جذابی به محیط پارک بخشیده است.

سن پترزبورگ روسیه در اواخر قرن بیستم در یک قرارداد رسمی به عنوان خواهر خوانده شهر اصفهان معرفی شده است. در صورتی که فردی قصد مهاجرت به روسیه را داشته باشد. امکان زندگی در مسکو را پیدا نکند، بدون هیچ تردیدی سن پترزبورگ برترین شهر کشور روسیه است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخورداریم. تا اطلاعات کافی در رابطه با مهاجرت به روسیه را در اختیار شما قرار دهیم. شرایط مهاجرت به این کشور را برای شما فراهم آوریم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *