شرایط روسیه, مهاجرت به کشور روسیه

ساعت به وقت روسیه

ساعت به وقت روسیه

در این مقاله که ساعت به وقت روسیه مهم ترین موضوع آن است به موضوعاتی همچون آب و هوا، اقتصاد و فرهنگ روسیه که غنی و جذاب است، پرداخته می شود. آب و هوای روسیه بسیار شدید است، با زمستان های ممنوع که چندین بار این کشور را از مهاجمان خارجی نجات داده است. اگرچه آب و هوا لایه‌ای از دشواری را به زندگی روزمره می ‌افزاید، اما زمین منبع سخاوتمندانه محصولات و مواد، از جمله ذخایر عظیم نفت، گاز و فلزات گرانبها است. با این حال، این غنای منابع به زندگی آسان برای اکثر مردم کشور تبدیل نشده است. در واقع، بسیاری از تاریخ روسیه حکایتی تلخ از افراد بسیار ثروتمند و قدرتمندی بوده است که بر توده عظیمی از هموطنان فقیر و ناتوان خود حکومت می کنند.

فروپاشی کمونیسم به سبک شوروی و متعاقب آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تغییرات سیاسی و اقتصادی عمیقی را به همراه داشت، از جمله آغاز شکل‌گیری طبقه متوسط ​​بزرگ، در بیشتر دوران پساکمونیستی، روس ‌ها مجبور بودند یک اقتصاد به طور کلی ضعیف را تحمل کنند. تورم بالا و مجموعه ای از آسیب های اجتماعی که باعث کاهش قابل توجه امید به زندگی شده است. با وجود چنین مشکلات عمیقی، روسیه بار دیگر وعده دستیابی به پتانسیل خود را به عنوان یک قدرت جهانی نشان داد و سریعا توسعه یافت و اکنون روسیه می تواند دارای یک سنت طولانی از تعالی در هر جنبه ای از هنر و علوم باشد. جامعه روسیه قبل از انقلاب، نوشته ها و موسیقی غول های فرهنگ جهانی را تولید کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به علاقه مندان گردش در این تاریخ غنی، نوید همراهی صمیمانه را می دهد.

آب و هوا و ساعت به وقت روسیه

در آب و هوا البته با منطقه ای به وسعت روسیه، ارائه هر نوع توصیه کلی در مورد آب و هوا و آب و هوا دشوار است. به جز اینکه تابستان ها گرم تا گرم است و زمستان ها در برخی مناطق بسیار سرد می شود. به طور کلی، آب و هوای این کشوررا می توان به عنوان آب و هوای بسیار متاثر از قاره ای با تابستان های گرم تا گرم و خشک و زمستان های (بسیار) سرد با دمای -30 درجه سانتی گراد و بارش برف کمتر و گاهی سنگین توصیف کرد. گاهی اوقات بادهای شرقی بسیار قوی به نام بوران ممکن است رخ دهد که دمای سرد و طوفان برف را به همراه دارد. بارش از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. بخش های غربی روسیه بیشترین بارندگی را دارند (تا 750 میلی متر)، مناطق جنوبی و جنوب شرقی در روسیه خشک ترین هستند.

اروپای شمالی و مرکزی روسیه متنوع ترین آب و هوا را دارد. ملایم ترین مناطق در امتداد سواحل بالتیک است. تابستان بیشتر خشک و آفتابی است، آفتاب ممکن است نه ساعت در روز باشد، همراه با رگبار محلی یا رعد و برق در بعد از ظهر و عصر. تقریباً در همه جای روسیه، زمستان ها می تواند بسیار سرد همراه با یخبندان و بارش برف باشد، اولین برف اغلب در اوایل اکتبر می بارد. بهار و پاییز ممکن است کاملاً ناآرام باشد.

در جدول زیر وضعیت سایر بخش های روسیه توضیح داده شده است:

ردیفشرح
1میانگین بارندگی در سیبری حدود 500 میلی متر است.
2در سیبری از اواخر اکتبر تا اواسط اسفند برف زمین را می پوشاند.
3در بخش اروپای جنوبی روسیه، زمستان کوتاه تر از شمال است.
4آب و هوای منطقه اروپای جنوبی روسیه کمی مدیترانه ای اس.

آب و هوا و ساعت به وقت روسیه

بسترها و پتانسیل های جغرافیایی و فرهنگی روسیه

روسیه سرزمین برتری هاست. این کشور تا حد زیادی بزرگ‌ ترین کشور جهان است و تقریباً دو برابر خاک کانادا، دومین کشور بزرگ، را پوشش می‌دهد. این منطقه در سراسر شمال آسیا و یک سوم شرقی اروپا گسترش می‌ یابد و 11 منطقه زمانی را در بر می‌گیرد و طیف وسیعی از محیط‌ها و شکل‌های زمین را شامل می‌شود، از بیابان ‌ها تا استپ‌ های نیمه ‌خشک گرفته تا جنگل‌ های عمیق و تاندرای قطبی. روسیه شامل طولانی ترین رودخانه اروپا، ولگا، و بزرگترین دریاچه آن، لادوگا است. روسیه همچنین دارای عمیق ترین دریاچه جهان، بایکال است و این کشور کمترین دمای جهان را در خارج از قطب شمال و جنوب ثبت کرده است.

ساکنان روسیه بسیار متنوع هستند. بیشتر آنها قومی روس هستند، اما بیش از 120 گروه قومی دیگر نیز حضور دارند که به زبان های زیادی صحبت می کنند و از سنت های مذهبی و فرهنگی متفاوت پیروی می کنند. بیشتر جمعیت روسیه در بخش اروپایی این کشور، به ویژه در منطقه حاصلخیز اطراف مسکو، پایتخت، متمرکز هستند. مسکو و سن پترزبورگ (لنینگراد سابق) دو مرکز فرهنگی و مالی مهم روسیه هستند و از دیدنی ترین شهرهای جهان هستند. با این حال، روس ها در آسیا نیز پرجمعیت هستند. با شروع قرن هفدهم، و به ویژه در بیشتر قرن بیستم، جریان ثابتی از قومیت های روس و مردم روسی زبان به سمت شرق به سیبری نقل مکان کردند، جایی که شهرهایی مانند ولادی وستوک و ایرکوتسک اکنون در آن شکوفا شده اند.

تاریخ گذشته و اکنون وضعیت اقتصادی در روسیه

جمهوری روسیه به دلیل وسعت زیاد و منابع طبیعی فراوان، نقش پیشرو در اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی داشت. در دهه‌ های اول رژیم شوروی، این منابع پیشرفت‌ های اقتصادی بزرگی از جمله توسعه سریع معدن، متالورژی و مهندسی سنگین، گسترش شبکه راه‌آهن و افزایش گسترده عرضه انرژی را ممکن ساخت. در دهه 1960، مرحله دوم توسعه صنعتی شوروی شروع به اعمال تأثیر شدیدی بر جمهوری روسیه کرد. علاوه بر رشد بیشتر در صنایع تثبیت شده – به ویژه در تولید نفت، گاز، و برق و در صنایع شیمیایی – تنوع قابل توجهی در تولید صنعتی از جمله گسترش محدود در کالاهای مصرفی وجود داشت. با این حال، در سال‌های قبل از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، اقتصاد این کشور و کل کشور در حالت افول قرار داشت و آمارهای رسمی ناکارآمدی‌های صنعتی را پنهان می‌کرد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دولت این کشور یک سری اصلاحات بنیادی را به اجرا درآورد.

این اصلاحات برای تبدیل اقتصاد از اقتصادی متمرکز و کنترل شده به اقتصادی مبتنی بر اصول سرمایه داری طراحی شده بود. مؤلفه ‌های اصلی اصلاحات شامل تأسیس شرکت‌ های صنعتی و تجاری با مالکیت خصوصی (با استفاده از سرمایه‌ گذاری خارجی و روسی) و خصوصی ‌سازی شرکت‌ های دولتی بود. برای تشویق خصوصی‌ سازی، دولت برای شهروندان روسی کوپن ‌هایی صادر کرد که به آنها امکان خرید سهام در شرکت‌ های خصوصی‌ شده را می ‌داد، اگرچه در عمل این کوپن ‌ها اغلب به صورت نقدی فروخته می‌ شد و توسط کارآفرینان جمع ‌آوری می ‌شد. سیستم بورس کالا و بورس نیز ایجاد شد. در اوایل قرن بیست و یکم، درآمدهای ثابت حاصل از صادرات نفت امکان سرمایه گذاری در کارخانه ها را فراهم کرد و کاهش ارزش پول باعث رقابتی شدن کالاهای روسی در بازار بین المللی شد.

در شکل زیر مزایای امروز اقتصاد روسیه شرح داده شده است:

مزایای امروز اقتصاد روسیه

اختلاف زمانی سن پترزبورگ با ساعت به وقت روسیه

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در سن پترزبورگ، روسیه امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در مسکو، روسیه خواهد بود. از آنجایی که سن پترزبورگ روسیه و مسکو روسیه در یک منطقه زمانی قرار دارند، می ‌توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در مسکو، روسیه همان ساعتی خواهد بود که در سن پترزبورگ روسیه است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید. اگر در سن پترزبورگ روسیه زندگی می ‌کنید و می ‌خواهید با دوستان خود در مسکو، روسیه تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت خود با آنها تماس بگیرید.

این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا مسکو، روسیه در منطقه زمانی سن پترزبورگ، روسیه قرار دارد. فاصله پرواز مسکو تا سن پترزبورگ مایل 387.5 است و مدت زمان پرواز 57 دقیقه طول می کشد.

اختلاف ساعت ایران با ساعت به وقت روسیه

ممسکو در عرض جغرافیایی روسیه 55.75 و طول جغرافیایی آن 37.58 است. تهران، عرض جغرافیایی ایران 35.71 و طول جغرافیایی آن 51.44 است. فاصله این کشور و ایران بر حسب کیلومتر 2464 کیلومتر است. با ماشین، تقریباً 30.8 ساعت طول می‌کشد تا به تهران، ایران که بدون توقف از مسکو، روسیه با سرعت ثابت 80 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، برسید. با هواپیما، تقریباً 4.11 ساعت طول می کشد تا با پرواز مستقیم از مسکو، روسیه به تهران، ایران برسید. متأسفانه، زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. بهترین کاری که می‌توانیم با برنامه‌ریز جلسه انجام دهیم این است که محدوده را از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما (تهران، ایران) پوشش دهیم.

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:30 صبح تا 6:00 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در مسکو، روسیه خواهد بود. اگر ساکن تهران، ایران هستید و می ‌خواهید با یکی از دوستان خود در مسکو، روسیه تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 8:30 صبح تا 12:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا مسکو، روسیه 1 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است. شما برای آشنایی با سایر اطلاعات جزئی مرتبط با این کشور می توانید از بخش جست و جوی سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به خواندن مقالاتی درباره اقامت روسیه در سال 2023 مشغول شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *