شرایط روسیه

بهترین شهر روسیه برای زندگی

بهترین شهر روسیه برای زندگی

اکثریت متقاضیان مهاجرت در پی آن هستند تا بهترین شهر روسیه برای زندگی را جست و جو کنند. در این مقاله به بررسی این شهر می پردازیم. در این مورد باید گفت این کشور شهرهای بزرگ و مدرنی دارد که زندگی در هر یک از آنها به نوبه خود جذاب و دوست داشتنی است. هر کدام از شهرهای روسیه، تاریخچه و خصوصیات خاص خود را دارند. از لحاظ مختلف می تواند بهترین شهر روسیه برای زندگی باشد. این کشور در زمره کشورهایی قرار دارد که هر ساله به دلیل جذابیت، مناظر و مکان های دیدنی و معماری های شگفت انگیزی که دارد، توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند. این کشور، غرب را به عنوان رقیب می شناسد. برای بررسی های دقیق تر مقاله ذیل را مطالعه بفرمایید که توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است.

شهر نیژنی نووگورود روسیه

بر طبق گزارشات واصله از اسپوتنیک تحقیقات سرویس نومبئو، عنوان راحت ترین و بهترین شهر، نیژنی نووگورود تعلق دارد. این شهر در بین 226 جایگاه، رتبه 109 را از آن خود نموده است. رتبه بندی هایی که برای تشخیص شهرها جهت زندگی راحت و آسوده انجام می شود. بر اساس عوامل ذیل در نظر گرفته می شود:

  • توانایی خرید شهروندان
  • میزان امنیت فردی و اجتماعی
  • بهداشت و سلامت
  • میزان بهای زندگی
  • ارتباط قیمت خانه و درآمد شهروندان
  • شرایط حمل و نقل
  • سطح آلودگی محیط زیست
  • شرایط جوی و آب و هوا

مسکو بهترین شهر روسیه برای زندگی

شهر مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته شده است. از مهمترین شهرهای این کشور می باشد. بالغ بر 12 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. در زمینه های هنری باله، سمفونی و سایر هنرها تلاش های گسترده ای دارند. از جمله جذابیت های این شهر، گنبدهای پیازی شکل کلیساهای تاریخی این شهر است که مناظر زیبایی را به وجود آورده است. از بزرگ ترین میدان های روسیه، میدان سرخ شهر مسکو است. پیشنهاد می گردد بازدید از آن را از دست ندهید. موزه های گولاگ و جنگ سرد نیز در این شهر وجود دارد.

در این بخش در نمودار زیر به آمار شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور اشاره خواهیم کرد:

شاخص هزینه زندگی در مهم ترین شهرهای روسیه

شهر یکاترینبورگ روسیه

شهر یکاترینبورگ از جمله شهرهای صنعتی روسیه است که در کوه های اورال قرار دارد. یکی از وقایع تاریخی این شهر، این که در سال 1918 میلادی، حکم اعدام آخرین شاهزاده روسیه به نام تزار نیکلاس و خانواده وی همزمان با انقلاب روسیه صادر شد. این شهر دارای بالغ بر 30 موزه، کتابخانه، سالن های تئاتر می باشد. شهر یکاترینبورگ از نظر بهترین شهر روسیه برای زندگی، از بین 226 جایگاه، در رتبه 199 قرار دارد. این شهر با نام اولین پاسگاه آسیایی روسیه لقب گرفته است. هر روزه بر محبوبیت این شهر افزوده می شود. اگرچه سطح پیشرفت این شهر، دارای روند آهسته ای است. اما مشاغل در روسیه به سرعت در افزایش و ترقی است. فراوانی منابع طبیعی در این شهر به چشم می خورد. ولی محبوب ترین صنعت این شهر، فلز است. قیمت ملک برای زندگی در ایده آل ترین و پایین ترین سطح می باشد.

زندگی در سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ، دومین شهر روسیه است. بسیار بزرگ بوده و به نام لنینگراد معرفی می گردد که در سال 1703 میلادی از سوی تزار پترزبورگ به تاسیس رسید. در سال 1924 میلادی نیز به نام لنینگراد تغییر پیدا کرد. این شهر جزء محبوب ترین شهرهای روسیه قلمداد می گردد. مجموعه آثار هنری جهانی و کلیساهای متعددی را در خود جای داده است. پایتخت فرهنگی روسیه، شهر سنت پترزبورگ است. بنابراین با توجه به خصوصیاتی که در این شهر به چشم می خورد. همچنین می تواند بهترین شهر برای زندگی باشد. در این زمینه توانسته رتبه 182 را در بین 226 جایگاه به خود اختصاص دهد.

این شهر همراه با شهر مسکو بخش های مختلفی در زمینه اشتغال را دارا می باشد. با داشتن مراکز بهداشتی عالی و مدارس بین المللی می توانند در زمره بهترین شهر روسیه برای زندگی قرار گیرند. هزینه زندگی در این شهرها در حالت متعادلی قرار دارد. شهر مسکو نیز در جایگاه 191 جهانی قرار دارد.

ولژسکی یکی از بهترین شهرهای روسیه برای زندگی

شهر ولژسکی یکی از شهرهای روسیه است که حداقل هزینه زندگی در روسیه را دارد. در صورتی که به دنبال یک زندگی ارزان در روسیه هستید، بایستی شهرهای نسبتا کوچک را انتخاب کنید. مهمترین هزینه های اولیه زندگی مربوط به اجاره مسکن و هزینه های مربوط به خوراک و پوشاک می باشد. شهر ولژسکی از این لحاظ، کاملا ارزان است. به طوری که با پرداخت مبلغی بین 4000RUB الی 4500RUB (روبل روسیه) (معادل 65$ الی 70$ (دلار)) می توان یک اتاق اجاره نمود. مبلغ اجاره یک واحد مسکونی نیز از 6000RUB (روبل روسیه) به بالا است. تقریبا 100$ (دلار)می باشد. این شهر در نزدیکی شهر ولگوگراد قرار گرفته است. هزینه ها در ولژسکی پایین تر است. به طور کلی هزینه های نسبتا مشابهی دارند.

ولژسکی یکی از بهترین شهرهای روسیه برای زندگی

شهر نووسیبیرسک روسیه

سومین شهر بزرگ روسیه، شهر نووسیبیرسک نام دارد. دارای بخش صنعتی پر رونقی است. صنعت فناوری اطلاعات (IT) از جمله صنایعی است که در این شهر در حال پیشرفت و ترقی است. از این سرمایه گذارانی که به دنبال پیشرفت در حرفه و شغل خود هستند. در مراکز تحقیقاتی این شهر، امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را می یابند. شهر نووسیبیرسک توانسته است در بین 226 جایگاه جهانی، رتبه 206 را به خود اختصاص دهد.

شرایط زندگی در شهر کازان روسیه

کازان (غازان) روسیه به لقب استانبول ولگا نیز شناخته می شود. زیرا تلفیقی از فرهنگ های اروپایی و آسیایی را در خود جای داده و به خوبی در کنار یکدیگر به چشم می خورد. شهر کازان که شهری جذاب است. پایتخت تاتارستان بوده است. همچنین پس از مسکو و سنت پترزبورگ به عنوان سوموین پایتخت روسیه نیز به شمار می رود. مردمان این شهر بالاترین استانداردهای زندگی را در اختیار داشته و از آن نهایت لذت را می برند. این موضوع در سطح جهان زبانزد خاص و عام است. از جمله بناهای تاریخی و اماکن جذابی که در کازان وجود دارد. می توان به باقی مانده اثر تاریخی کاخ کرملین قازان که نابودی آن توسط ایوان مخوف صورت گرفت، خیابان بومن به عنوان یک خیابان خرید عابر پیاده و همچنین مسجد کول شریف اشاره نمود.

شهرهای سوچی، ولیکی نووگورود، ولادی وستوک، ایرکوتسک، نیز از دیگر شهرهای بزرگ روسیه است. برای مهاجرت به روسیه، می توانند بهترین شهر روسیه برای زندگی باشند.

شهرهای گردشگری روسیه

ایرکوتسک به طور فزاینده ای در بین گردشگران در سراسر جهان محبوب می شود. در اینجا موزه های آموزشی و جالبی را خواهید دید که در زمان های اخیر به وجود آمده اند. شهر ایرکوتسک پر از ساختمان های چوبی سنتی سیبری است که به اندازه کافی دوست داشتنی برای پرسه زدن در اطراف هستند. کافه‌ ها، بارها و رستوران ‌های جدید و مد روز مملو از گردشگران را می ‌توان در سراسر خیابان‌ های آن یافت. در راه آهن ترانس سیبری ایرکوتسک. اکثر مردم به اینجا می رسند این یک پایگاه عالی برای کشف منطقه اطراف است.

ولگوگراد در گذشته با نام استالینگراد شناخته می شد. این شهر در نظرسنجی به عنوان پربازدیدترین شهر روسیه در نظر گرفته شده است. ولگوگراد توسط شوروی دگرگون شد و ساختمان ‌های عمومی بزرگ و خیابان ‌های وسیعی که امروز می ‌بینیم برای برجسته کردن پیروزی آنها پس از جنگ طراحی شده‌ اند. بنای یادبود عظیمی که به موفقیت آنها اختصاص داده شده است، حیرت ‌آور است، در حالی که گورستان جنگی عظیم در خارج از شهر، با درک فداکاری باورنکردنی شوروی در طول جنگ، فروتن است. ولگوگراد دارای اسکله ای دوست داشتنی برای کاوش مسافران است و کافه های جوی و رستوران های خوب در آن وجود دارد.

شهرهای مناسب برای زندگی و کار در روسیه

با اقتصاد رو به رشد، این یکی از بهترین شهرهای روسیه برای بازدید ، بارها و کافه ‌های زیادی در حال ظهور هستند و صحنه ‌های فوق ‌العاده ‌ای در غذا وجود دارد که بزاق شما را ترشح می‌ کند. در یکاترینبورگ می توانید شاهد رویدادهای مهم در تاریخ روسیه باشید. در اینجا بود که رومانوف ها اعدام شدند و بوریس یلتسین به قدرت رسید. زمانی که معدنچیان به امید به دست آوردن ثروت خود به یکاترینبورگ سرازیر شدند، شهری که در کنار کوه ‌های اورال قرار داشت، مورد هجوم جواهرات بود. فرودگاه بین ‌المللی آن به این معنی است که بسیاری از مردم در مسیر خود برای کشف کوه ‌های اورال و مکانی شلوغ با ترافیک وحشتناک در اینجا توقف می ‌کنند.

در قرن نهم، این شهر پایتخت روسیه بود. در سواحل رودخانه ولخوف قرار دارد. قلب قرون وسطایی شهر برای کاوش جذاب است و کلیساهای قدیمی متعددی را می توان یافت. کلیسای جامع سنت سوفیا قرن یازدهمی تنها یکی از نقاط برجسته در کنار کلیسای جامع سنت جورج، قدیمی ترین صومعه روسیه است. این شهر همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای روسیه برای زندگی به حساب می آید. بارها و رستوران‌های شهر که در تاریخ می‌چکند، برای استراحت پس از یک روز طولانی گشت و گذار در مناظر عالی هستند.

در جدول زیر شاهد بهترین شهرهای روسیه برای زندگی هستید:

رتبهنام شهر
1مسکو
2سن پترزبورگ
3کازان
4نیژنی نووگورود
5یکاترینبورگ
6ولژسکی
7نووسیبیرسک

با مشاوران و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا اطلاعات دقیق تری از وضعیت و شرایط زندگی در شهرهای روسیه به دست آورید.

سوالات رایج در خصوص بهترین شهرهای روسیه برای زندگی

در این بخش از مقاله سعی کرده ایم تا به سوالات شما در خصوص بهترین شهرهای روسیه برای زندگی پاسخ دهیم:

  • کدام شهرهای روسیه برای زندگی بهترند؟ مسکو- سن پترزبورگ-کازان- نیژنی نووگورود.
  • کدام شهر روسیه هر برای کار و تحصیل در روسیه مناسب است؟ سن پترزبورگ همراه با شهر مسکو بخش های مختلفی در زمینه اشتغال را دارا می باشد. با داشتن مراکز بهداشتی عالی و مدارس بین المللی می توانند در زمره بهترین شهر روسیه برای زندگی قرار گیرند. هزینه زندگی در این شهرها در حالت متعادلی قرار دارد.
  • کدام شهر روسیه ارزان تر از بقیه است؟ شهر ولژسکی یکی از شهرهای روسیه است که حداقل هزینه زندگی در روسیه را دارد. در صورتی که به دنبال یک زندگی ارزان در روسیه هستید، بایستی شهرهای نسبتا کوچک را انتخاب کنید.
  • کدام شهر روسیه برای سرمایه گذاری مناسب است؟ سومین شهر بزرگ روسیه، شهر نووسیبیرسک نام دارد. دارای بخش صنعتی پر رونقی است. صنعت فناوری اطلاعات  IT از جمله صنایعی است که در این شهر در حال پیشرفت و ترقی است. از این سرمایه گذارانی که به دنبال پیشرفت در حرفه و شغل خود هستند. در مراکز تحقیقاتی این شهر، امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را می یابند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بهترین شهر روسیه برای زندگی

  1. طبق دفتر خونه من برلین بود اما سفارت المان من را نپذیرفت و من به روسیه روی اوردم اما این خانم روسیه ای مرتب میگه به ۱۰ دلیل به روسیه نرو به ۱۰ دلیل زنان روسیه خوب نیستند نمی‌دونم کجا برم امریکا هم در ایران سفارت خونه نداره من هیچ جایی جز روسیه ندارم

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *