مهاجرت به کشور روسیه

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به کشورهای پیشرفته و مدرن نظیر مهاجرت به روسیه از اهداف بزرگی است که اغلب افراد در نقاط مختلف جهان در سر می پرورانند. کشورهایی که از لحاظ اقتصادی در سطح ایده آل ترین شرایط کاری و سرمایه گذاری یا حتی تحصیلی را برای متقاضیان خارجی فراهم نموده اند. بزرگترین شهر این کشور، مسکو که به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته شده است. اکثریت مردمان این کشور از قوم و نژاد روسی می باشند. مابقی هم جزء تاتارها، ارمنی ها، اوکراینی ها، آذربایجانی ها و چچنی ها هستند.

مردمان این کشور به زبان های فرانسوی، ارمنی، چینی و سایر صحبت می کنند. زبان روسی به عنوان زبان رسمی این کشور تعیین گردیده است. جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر با جزئیات کامل تر به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و از راهنمایی و مشاوره هایی که از سوی کارشناسان این موسسه ارائه می گردد، استفاده نمایید.

در نمودار زیر به بررسی کشور روسیه برای متقاضیان علاقه مند به عزیمت به این کشور می پردازیم:

اطلاعات در مورد روسیه

طرق مهاجرت به روسیه

برای مهاجرت به روسیه طرق مختلفی پیش روی شما خواهد بود. با توجه به اهداف آتی خود و انگیزه ای که از سفر به روسیه دارید، مجاز به انتخاب یکی از روش ها هستید. برای مثال فردی که به دنبال گسترش کسب و کار و تجارت خود در حوزه بین المللی است، اقدام به ثبت شرکت و راه اندازی تجارت بین المللی در روسیه می نماید. در اینجا راه های مختلف مهاجرت به روسیه آورده شده است:

  • مهاجرت از طریق تحصیل در روسیه
  • مهاجرت از طریق کار در روسیه
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در روسیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه روسی
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در روسیه
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به روسیه
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه

اینفوگرافی مهاجرت به روسیه

هزینه زندگی در روسیه در سال 2023

افرادی قصد مهاجرت به روسیه را از طرق مختلف را دارند باید نکاتی مانند هزینه های زندگی در کشور روسیه را در نظر بگیرند:

اقلامهزینه به روبل روسیه
غذا در رستوران معمولی50000RUB
ساندویچ در مک دونالد25000RUB
قهوه و کاپوچینو12311RUB
آب3130RUB
شیر (1 لیتر)61.80RUB
قرص نان 500 گرمی36.54RUB
برنج سفید (1 کیلو گرم)70.81RUB
پنیر محلی (1 کیلوگرم)535.85RUB
سینه مرغ (1 کیلو گرم)517.11RUB
گوشت گاو (1 کیلو گرم)256.80RUB
 اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر2324455RUB
اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر4258225RUB
بلیط با حمل و نقل عمومی180000RUB

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

در خصوص انتخاب روش های مهاجرت به کشور روسیه، یکی از روش های رایج، مهاجرت از طریق تحصیل در کشور روسیه می باشد. هزینه تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی پایین تر می باشد. شهریه دانشگاه های دولتی در کشور روسیه نسبت به سایر کشورهای مطرح ارزان تر است. هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مطرح این کشور مانند مسکو بالاتر می باشد. هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور روسیه با توجه به شرایط عمومی، نوع رشته انتخابی، محل تحصیل و سایر موارد محاسبه می گردد.

مهاجرت به روسیه از طریق کار

کلیه افرادی که دارای تخصص و مهارت در رشته خاصی هستند و یا سوابق کاری مفید و مرتبط دارند، این امکان را خواهند داشت که با اخذ ویزای کار نسبت به مهاجرت کاری اقدام نمایند. یکی از مزیت هایی که برای مهاجرت به این کشور از طریق کار وجود دارد این است که کلیه افراد شاغل در این کشور بدون تبعیض نژادی، قومی و ملیتی، از حقوق و مزایای برابر بهره مند هستند.

مشاغل مورد نیاز این کشور اعم از خلبانی، انواع رشته های مهندسی، رشته های پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی، مالی و حسابداری و کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد. آگاهی از حقوق ماهیانه کار در روسیه از سایر مباحثی می باشد که متقاضیان علاقه مند به کار در این کشور نباید به سادگی از آن چشم پوشی کنند.

میانگین تعداد متقاضیانی که این کشور را در سال های اخیر برای مهاجرت از طریق کار انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده است:

میانگین تعداد متقاضیان روسیه برای مهاجرت از طریق کار
آن دسته از افرادی که موفق به دریافت همکاری و پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای روسی شده اند، جهت اخذ ویزای کار در اولویت قرار دارند. آنانی که هیچ گونه دعوتنامه ای برای مهاجرت کاری ندارند، این امکان را خواهند داشت که نسبت به ویزای کارآفرینی خصوص در روسیه اقدامات لازم را به عمل آورده و کسب و کار و تجارت جدیدی را با شرط تایید اداره مهاجرت این کشور، راه اندازی کنند. از دیگر شرایط کار در روسیه، تسلط به زبان روسی می باشد.

مشاغل پرطرفدار در این کشور بدین شرح می باشد:

مشاغل پر طرفدار در روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

جمعیت باسواد در این کشور بالای 90% است. لذا این کشور از مقاصد بسیار مناسب جهت مهاجرت تحصیلی است. روش مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از روش های پرمخاطب در جهان است. شمار زیادی از اتباع خارجی با هدف ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و تکمیلی، راهی این کشور می شوند. مدرک دانشگاهی که به دانشجویان فارغ التحصیل اعطاء می گردد، در سطح بین المللی اعتبار ویژه ای دارد. زبان تحصیلی در دانشگاه ها زبان های انگلیسی، روسی و فرانسوی است. بنابراین دانشجویان خارجی به آسانی می توانند با انتخاب زبان تحصیلی انگلیسی، تحصیلات خود را بدون دغدغه ادامه دهند. گفتنی است در صورتی که به زبان مسلط نیستید، امکان شرکت در کلاس های آموزش زبان در روسیه برای شما فراهم می باشد. مدرک زبان مورد نیاز، حداقل نمره 5 در زبان آیلتس است

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه در سال 2023

مبلغی که به منظور هزینه تحصیل و زندگی تخمین زده می شود، بین 10000$ الی 12000$ (دلار) است. امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان با سابقه تحصیلی درخشان وجود دارد. این بورسیه ها هزینه های اقامتی، تحصیلی و بیمه دانشجو را تحت پوشش قرار می دهد. کار ضمن تحصیل برای دانشجویان امکان پذیر می باشد. میزان ساعات کاری مجاز برای آنها 30 ساعت در هفته تعیین گردیده است. لازم به ذکر است تحصیل پزشکی در این کشور امکان پذیر است. طی شرایط و قوانین خاصی برای دانشجویان فراهم می باشد.

از این رو لیست دانشگاه های این کشور بدین ترتیب می باشد:

  • Novosibrik state University
  • Tomsk state University
  • ST PETERSBURG University
  • Lomonosov Moscow University

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت از دیگر روش های مهاجرت محسوب می گردد. در انواع شرکت های سهامی خاص، سهامی عام یا افتتاح شعبه صورت می گیرد. برای سرمایه گذاری لازم است حداقل مبلغ 10000RUB (روبل روسیه) کنار گذاشته شود. در اقدامات اولیه باید نیمی از این مبلغ به عنوان سرمایه در زمان افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور به صورت سپرده واریز گردد. در راستای ثبت شرکت، شخص متقاضی باید یکسری اطلاعات نظیر نام شرکت (به 2 زبان روسی و انگلیسی)، زمینه فعالیت شرکت، آدرس کامل و دقیق شرکت و نوع شرکت ثبتی را در اختیار مقامات مربوطه در این کشور قرار دهد.

انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور بدین شرح می باشد:

انواع روش های سرمایه گذاری در روسیه

شاید روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور بدین شرح می باشد:

  • خرید سهام شرکت
  • خرید اوراق قرضه

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت

ازدواج در روسیه

ازدواج با تبعه یا ازدواج با دختران روسی از دیگر روش های مهاجرتی به شمار می رود. یک فرد خارجی در صورتی که با یکی از شهروندان روسی ازدواج کند، تابعیت و اقامت روسیه به او تعلق می گیرد. اما این پروسه پس از گذشت 3 سال قابل انجام می باشد. شرایطی که در این راستا لازم است، نداشتن سوء پیشینه یا سابقه کیفری، ثابت نمودن پشتوانه مالی یا تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی در روسیه، مسلط بودن به زبان روسی جهت برقراری ارتباط با همسر روسی و مردمان این کشور، داشتن سلامت پزشکی و مشخص نمودن محل اقامت در روسیه خواهد بود. ضمنا گفتنی است برای اقدامات اولیه، فرد متقاضی باید حداقل به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

ازدواج با دختر روسی

اگر ازدواج با دختر روسی را مدنظر دارید، می توانید ازدواج را در کشور روسیه انجام دهید. ازدواج با یک زن روسی به سختی با روند ازدواج در کشور شما متفاوت خواهد بود. به عنوان یک خارجی، باید با قوانین و آداب و رسوم کشوری که عروستان در آن متولد شده است، هماهنگ شوید. برای ازدواج با زنان روسی باید قوانین و مقررات کشور را رعایت کنید.

  • اولین قدم برای ازدواج با یک دختر روسی، تهیه تمام مدارک لازم است. شما فقط در صورتی می توانید با یک زن در روسیه ازدواج کنید که مدرکی داشته باشید که تأیید کند در حال حاضر ازدواج نکرده اید.
  • دومین مرحله مورد نیاز برای ازدواج زنان روسی، داشتن مدرکی است که هویت شما را ثابت کند: پاسپورت و کپی آن با آپوستیل. اگر خارجی هستید، باید ترجمه محضری پاسپورت خود را به زبان روسی نیز داشته باشید.
  • و آخرین گام برای انعقاد ازدواج زنان روسی، گرفتن موافقت از والدین او است. اگر می خواهید روابط خوبی با خانواده او شروع کنید و خود را از بهترین طرف نشان دهید ضروری است.

چنانچه قصد مهاجرت از طریق ازدواج با دختر روسی را دارید باید توجه کنید که منابع مالی کافی برای حمایت از همسر و خود را در روسیه اثبات کنید و همچنین نشان دهید ازدواج شما واقعی است.

برخلاف تصورات برخی هیچگونه حقوق و یا مزیتی به فردی که با دختر روسی ازدواج کند تعلق نمی گیرد.

مزایا و معایب مهاجرت به روسیه

برای درک اینکه مزایا و معایب مهاجرت به روسیه چیست و روسیه چه کیفیتی دارد، نگاهی به فهرست کشورها بر اساس شاخص توسعه انسانی بیندازید. فدراسیون روسیه در جایگاه 49 قرار دارد. هر چه کشور شما از جایگاه 49 دورتر باشد، شرایط زندگی، امید به زندگی، سطح حقوق، خدمات پزشکی و کیفیت آموزش را بدتر یا بهتر خواهید یافت. اگر اهل نروژ هستید به احتمال زیاد شرایط زندگی روسی را رضایت بخش یا حداقل بسیار بدتر از کشور خود می بینید. اگر اهل اتیوپی هستید احتمالاً از زندگی در آنجا لذت خواهید برد. از مزایای مهاجرت به روسیه می توان به هزینه مقرون به صرفه زندگی در این کشور، دانشگاه های با کیفیت، بازار کار متنوع، خوش رفتاری مردم روسیه با مهاجرین و مواردی از این دست نام برد.

با این حال، زندگی و مهاجرت به روسیه معایب به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

معایبشرح
بوروکراسیاین یک جنبه بسیار خسته کننده از زندگی در روسیه است. شما باید کارت مهاجرت خود را هر 6 ماه یکبار به روز کنید،  چندین فرم را پر کنید و در نوبت های طولانی بایستید.
رانندگان بی‌ دقتسبقت می‌گیرند، در مواقعی که نباید عبور می‌کنند و بدون دلیل بوق می‌زنند. به علاوه، اگر قصد دارید در یک شهر بزرگ زندگی کنید و صاحب ماشین شوید، آماده باشید که زمان قابل توجهی را در ترافیک بگذرانید.
ادب مردم روسیهروس ها بیش از حد مستقیم هستند و  معمولا از کلمات زیبا و با احترام و ادب زیاد استفاده نمی کنند.
غذاغذا همیشه خوشمزه نیست. این یک موضوع سلیقه ای است، اما روس ها معمولاً مقدار زیادی شوید را در غذاهای خود قرار می دهند. هر چیزی که در یک رستوران سفارش دهید حداقل حاوی مقدار کمی شوید یا جعفری است.

نمودار مزایا و معایب مهاجرت به روسیه

تولد در روسیه در سال 2023

سیستم اعطاء تابعیت به فرزند تازه متولد، بر اساس خون می باشد. بدین معنا که چنانچه کودک متولد شده در این کشور دارای پدر یا مادر روسی باشد، تابعیت این کشور به او تعلق می گیرد. در غیر این صورت حتی اگر در خاک این کشور متولد شده باشد نیز نمی تواند تابعیت بگیرد. اگر یکی از والدین فرزند ساکن این کشور باشد، همچنین فرزند در خارج از این کشور به دنیا آمده باشد. در این صورت نیز امکان اعطاء تابعیت به فرزند وجود دارد.

البته افرادی که در یکی از کشورهای متصل به شوروی سابق متولد شده باشند، در شرایط خاص می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند. دقت داشته باشید که برای دریافت تابعیت برای فرزند خود برخی شرایط دیگر نیز وجود دارد. با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و اخذ مشاوره های لازم در این خصوص می توانید از آنها اطلاع پیدا کنید.

سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به روسیه

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مهاجرت به روسیه می باشیم:

  • مهاجرت به روسیه از چه راه هایی امکان پذیر است؟ همانند اکثر کشورها مهاجرت به این کشور از 6 طرق اصلی امکان پذیر است. ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری از رایج ترین راه های اخذ اقامت می باشد.
  • مدارک لازم برای مهاجرت توریستی به روسیه چیست؟ تکمیل فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی/ بلیط رفت و برگشت/ گذرنامه معتبر با اعتبار 6 ماهه و دو برگ سفید/ 1 قطعه عکس 3 در 4/ بیمه مسافرتی
  •  آیا مهاجرت به روسیه از طریق همراه امکان پذیر است؟ در روش‌ های سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری به روسیه شرایط ویزای همراه فراهم شده است. به طوری که مهاجرت به روسیه از طریق کار، همراه فرد نیاز به پرداخت مالیات ندارد. در نظر داشته باشید به طور کلی در مهاجرت به روسیه از روش سرمایه گذاری فرد می ‌تواند پس از 6 ماه همسر و فرزند زیر سن 18 سال خود را همراه نماید.
  • مهاجرت کاری روسیه و دریافت ویزای کاری این کشور شامل چه شرایطی می باشد؟ در لیست روش ‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت کاری اصلی‌ ترین روش به شمار می ‌آید. ویزای کار این کشور مولتی است و با داشتن این ویزا شما می ‌توانید سال ‌های سال بدون اینکه از کشور خارج شوید، در روسیه بمانید. داشتن ویزای کار این کشور به این معنی است که  همسر و فرزند شما نیز می ‌توانند ویزای همراه بگیرند و در کنار شما زندگی کنند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *