مهاجرت به کشور آلمان

اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی از سایر مواردی می باشد که مورد توجه افراد در خصوص زندگی در این کشور نیز قرار گرفته است. یکی از طرق مهاجرت به آلمان و اخذ تابعیت از این کشور، از طریق پناهندگی می باشد. هر ساله تعداد بی شماری از افراد که قصد مهاجرت برای داشتن زندگی بهتر و راحت تر دارند، وارد کشور آلمان می شوند. دولت کشور آلمان از حضور پناهجویان در این کشور ناراضی است. همچنین شرایط مناسبی را برای پناهجویان فراهم نکرده است.

در این بین مهاجران و پناهجویان از قوانین و مقرراتی که برای متقاضیان در نظر گرفته شده، آگاه نیستند. فرد متقاضی با انجام دادن تمامی قوانین در نظر گرفته شده می تواند تابعیت آلمان را دریافت نماید. البته این مطالب جهت آگاهی شما بوده است. همچنین به عنوان راه مناسب مهاجرت توصیه نمی شود. ناگفته نماند که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در این باب ارائه نمی گردد.

انواع پناهندگی در کشور آلمان

اقامت آلمان از طریق پناهندگی دارای شرایط ویژه ای است. برای اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی، از 3 روش ممکن می توان اقدام کرد:

  • پناهندگی مذهبی
  • پناهندگی سیاسی
  • پناهندگی اجتماعی

متقاضیانی که می خواهند از روش مذهبی اقدام به اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی کنند باید بتوانند ثابت کنند، که دین خود را تغییر داده اند. در صورت بازگشت به کشور، به آنها آسیب می رسد. همچنین مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت. فرد متقاضی پس از اقدام به پناهندگی از این روش دیگر نمی تواند به کشور خود بازگردد. زیرا در صورت بازگشت ثابت می شود که گفته های فرد در رابطه با آزار و اذیت صحت نداشته است.

متقاضیان باید ثابت کنند در کشور خود مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرار گرفته اند. مدت زمانی که لازم است صحت گفته فرد در رابطه با آزار و اذیت ثابت شود 7 ماه می باشد. بعد از قبول درخواست متقاضی، فرد تمامی حقوق شهروندی کشور آلمان از جمله خدمات اجتماعی و کار را دریافت می کند. این نوع پناهندگی برای ایرانیان روش مناسبی نمی باشد. زیرا کشور ایران دارای امنیت است. اقتصاد آن در وضعیت نابسامانی نیست. در صورت درخواست پناهندگی از این روش، درخواست رد می شود.

قوانین اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

در مورد قوانین پناهندگی اطلاعاتی را به صورت مختصر در فهرست زیر بررسی می کنیم:

  • توضیح علت خروج از کشور مبدا
  • تصمیم گیری برای صدور پرونده
  • صدور گواهی نامه اقامت موقت در زمان بررسی روند پرونده
  • صدور بیمه اجتماعی
  • عدم اجازه کار در کشور آلمان قبل از صدور مجوز
  •  ترک کشور آلمان در صورت رد پرونده
  •  عدم امکان ورود به آلمان تا 10 سال پس از رد پرونده
  • عدم صدور ویزا به هیچ یک از کشورهای اروپایی

محل اقامت و اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

در حال حاضر شرایط مطلوبی برای اتباع ایرانی جهت اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی وجود ندارد. کمپ های پناهندگی دارای ساختمان های بزرگ، سالن غذاخوری، پزشک، پلیس و سالن خواب می باشد. پناهجویان باید تا مشخص شدن وضعیت درخواست در اتاق های کمپ بدون امکانات بهداشتی مناسب زندگی کنند. به همین خاطر اکثر پناهجویان در کمپ وضعیت خوبی ندارند.

محل اقامت پناهجویان در کمپ شامل 3 مرحله می باشد که عبارتست از:

  • مراکز پذیرش اولیه
  • مراکز اقامت جمعی
  • محل اقامت غیر متمرکز

محل اقامت و اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

شرایط اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

در 6 ماه نخست بعد از ورود به آلمان در مراکزی که تحت حفاظت پلیس است. دارای سالن های خواب و غذاخوری و پزشک می باشد اقامت دارند. در روز سوم نوبت وعده های غذایی، لباس و وسایل بهداشتی به پناه جویان داده می شود. پس از گذشت این مدت هر پناهجو به شهری که برای او در نظر گرفته شده است منتقل می شود. محل های جدید در نظر گرفته شده ممکن است اتاق خصوصی، سربازخانه های قدیمی و یا یک تخت در اردوگاه باشد.

در هر ماه به پناهجویان مجرد حدود 143€ (یورو) داده می شود، که باید با آن غذا، لباس و مایحتاج زندگی را تهیه کنند. مقدار پولی که برای کودکان در نظر گرفته می شود با توجه به سن مبلغ متفاوتی است. هزینه های آپارتمان و یا محل های خواب را دولت کشور آلمان پرداخت می کند. کسانی که درخواست پناهندگی مورد قبول دولت کشور آلمان باشد، می توانند محل زندگی خود را انتخاب کنند.

کشور آلمان امکاناتی به این شرح در اختیار پناهجویان قرار می دهد:

  • وعده های غذایی
  • لباس
  • امکانات بهداشتی
  • مایحتاج زندگی
  • مقداری وجه نقد برای کودکان

شرایط پناهندگی در کشور آلمان

در ابتدا فرد باید به اداره ای که مشخصات پناهجویان در ابتدا ورود ثبت می شود مراجعه کند. سپس به اداره امور مهاجران و پناهجویان مراجعه کرده و درخواست پناهندگی خود را اعلام کند. متقاضی باید توضیح دهد که به چه دلیل از کشور خود خارج شده و می خواهد در آلمان پناهنده شود. دیگر نمی خواهد به کشور خود بازگردد، یا در صورت بازگشت به کشور خود ممکن است مورد آزار و اذیت قرار گیرد. تمامی موارد به صورت کتبی ثبت می شود. افرادی که نمی توانند به زبان آلمانی صحبت کنند با کمک مترجم این مراحل را می گذرانند.

پناهندگانی که از کشور های عراق، سوریه، اریتره باشند. فقط یک فرم پر می کنند. آنها زودتر از دیگر پناهندگان به پرونده شان رسیدگی می شود. مدت زمان رسیدگی بین 2 تا 8 ماه است. رسیدگی به پرونده بقیه پناهجویان (اتباع ایرانی) ممکن است 2 سال یا حتی بیشتر طول بکشد. افرادی که به طور رسمی حق اقامت دارند یا دلایلی که برای فرار از کشور داشتند مورد قبول اداره امور مهاجران باشد می توانند تا 3 سال در کشور آلمان اقامت داشته باشند. افرادی که دلایل مورد قبول واقع شده باشد بعد از گذراندن 3 سال اجازه اقامت دائم آلمان را دارند. همچنین آنها می توانند پس از این اتفاق جهت اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی اقدام نمانید.

مهاجرت به آلمان

بعد از مطالعه این مقاله اگر شما نیاز به مشاوره بیشتر دارید می باید از قوانین پناهندگی در کشور آلمان و شرایط اخذ تابعیت از آلمان و دیگر موارد دارید آگاه باشید. ما روش پناهندگی را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. در این زمنیه پیشنهاد می کنیم که روش های قانونی بررسی شود.

مهم ترین راه های مهاجرت قانونی و اخذ ویزای آلمان به شرح زیر می باشد:

  • مهاجرت از طریق ویزای کار
  • مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ویزای ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد

شما می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. هیچگاه این راه برای یک مهاجر یک طرق قانونی به حساب نمی آید. ما به شما طرق مناسبی برای مهاجرت به این کشور با توجه به شرایط شما معرفی می کنیم. همچنین پیشنهاد داده می شود که مقاله ویزای تحصیلی آلمان را نیز مطالعه فرمائید.

4.9/5 - (9 امتیاز)

5 دیدگاه برای “اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

  1. یلدا گفت:

    من شوهرم هشت سال پیش رفته آلمان اما من هنوز نتونستم بهش ملحق بشم میشه راهکاری بهم معرفی کنید ؟

  2. ali ram گفت:

    در مورد مطلب جالبتون در رابطه با موضوع اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی آلمان هم مطلب بذارید

  3. قراری گفت:

    بسیار عالی و مفید.

  4. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود.
    مرسی

  5. خسرو شکوری گفت:

    تابعیت آلمان از طریق پناهندگی به چه کسانی اعطا می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *