مهاجرت کاری آلمان

هزینه ویزای کار آلمان

هزینه ویزای کار آلمان

هزینه ویزای کار آلمان بخشی از هزینه های مهاجرت به آلمان از طریق کار است. کشور آلمان در سال 2023 جزء صنعتی‌ ترین کشورهای اروپا است. از لحاظ اقتصادی و تجارت این کشور در بالاترین سطح قرار دارد. آلمان را می توان به جرات، قدرت اول اقتصادی اروپا نامید. پتانسیل و توان اقتصادی و مالی که بازار آلمان دارد، افراد زیادی را جذب بازار کار این کشور می کند. طیف وسیعی از افراد، از کارگر ماهر تا مهندس متخصص، امکان مهاجرت به آلمان و کار در آن را از طریق راه های مهاجرت به آلمان که به صورت متنوعی ارائه شده را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مشاور امین شما در مهاجرت کاری به آلمان می باشد.

آشنایی با آلمان

کشور آلمان در رتبه سوم جهانی از لحاظ جذب نیروی کار دارد. رتبه اول و دوم نیز به ترتیب به آمریکا و انگلستان تعلق دارد. ویزای کار آلمان دارای امتیازهای بسیار خوبی است. از این امتیازات می ‌توان به تمدید مجدد و قابل تبدیل به اقامت دائم در آلمان اشاره نمود. به عبارتی دیگر، فردی که موفق به اخذ ویزای کاری آلمان گردد. رسما مجوز اقامت و فعالیت شغلی در این کشور را دارد. دریافت ویزای کار آلمان، نخست مستلزم این است که واجد صلاحیت باشید در نهایت و برای اخذ آن هم باید هزینه ویزای کار آلمان را به سفارت بپردازید.

ویزای جستجوی کار آلمان

این نوع ویزا دارای قوانین خاص خودش است. متقاضی می باید به مدت محدود و در بازه زمانی 3 تا 6 ماه جهت یافتن کار به جستجو بپردازد. سپس لازم است در پایان دوره، خاک آلمان را ترک کرده و به اقامت گاه اصلی خود برگردد. چنانچه شغل مورد نظر خود را یافت، می‌تواند با اخذ ویزا به مدت 3 ماه جهت کار به آلمان برود. این ویزا جهت انجام فعالیت شغلی در آلمان به شما اعطاء می‌گردد. در مرحله بعد، با اخذ ویزای کار می‌تواند نسبت به تقاضای کارت اقدام نماید و پس از مدت یک ماه کارت بگیرد. با انعقاد قرارداد کاری بین خود و کارفرما، می‌ تواند اقامت یکساله به او اعطاء می‌گردد. چنان چه اقامت کاری وی به مدت 3 سال متوالی تمدید گردد. در این صورت می‌تواند درخواست اقامت دائم نماید.

همچنین میزان دستمزد حاصل از کار در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل دستمزد کار در آلمان

هزینه ویزای کار آلمان با پیشنهاد کاری

این نوع ویزا نیز دارای شرایط مشخصی است. شخص کارفرما می باید آگهی پیشنهاد کاری خود را به مدت 6 ماه در سایت کاریابی و یا روزنامه ‌ها آگهی نماید. در صورتی که پس از گذشت این مدت، شخص مناسبی جهت انجام این شغل یافت نگردید. در این صورت می ‌تواند از متقاضیان خارج از کشور استخدام نماید.

کشور آلمان، کشوری است که همواره به نیروی کار نیاز دارد. بنابراین هر فردی با در نظر گرفتن شرایط و قوانین می‌ تواند در این کشور مشغول کار شود. چنانچه شخصی از یکی از دانشگاه‌ های آلمان فارغ‌ التحصیل شده باشد، می‌ تواند ویزای کار آلمان اخذ نماید. با این شرایط که در رشته تحصیلی خود دارای سابقه کار و مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی داشته باشد. اخذ ویزای کار در آلمان مستلزم هزینه‌ هایی با نام هزینه ویزای کار آلمان است.

بررسی هزینه ویزای کار آلمان

لازم به ذکر است هزینه‌ها و مخارج زندگی در آلمان که جزو کشورهای پیشرفته است، متفاوت است. این هزینه ‌ها به این که فرد چه محل اقامتی داشته باشد یا به چگونگی زندگی او مرتبط است. مخارج زندگی برای هر فردی به طور ماهانه، بین 700€ الی 1500€ (یورو) است. از جمله این هزینه ها می توان به خوراک، پوشاک، تردد و اجاره مسکن اشاره نمود. توانایی پرداخت این هزینه ‌ها و تمکن مالی فرد متقاضی جهت اخذ ویزای کار آلمان می‌ باید به اثبات برسد. هزینه ویزای کار آلمان اشکال مختلفی دارد. شایان ذکر است افرادی که ویزای کار در کشور آلمان را دارند، به مدت 4 سال مهلت دارند جهت اخذ دائم اقدام نمایند. با این شرط که کلیه هزینه‌های مالیات شغلی را پرداخت نمایند.

هزینه ویزای کاری آلمان به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
تائید شناسنامه25€
تائید مدرک تحصیلی45€

بررسی هزینه ویزای کار آلمان

مدارک مورد نیاز ویزای کار آلمان

متقاضیان جهت دریافت ویزای کار آلمان می‌ باید مدارک به شرح ذیل را ارائه نمایند :

  • تکمیل و ارائه فرم مخصوص تقاضا
  • ارائه 2 قطعه عکس سایز 4*6
  • ارائه تصویر صفحات 2 و 3 از پاسپورت فرد متقاضی
  • ارائه اصل شناسنامه و تصویر آن توسط متقاضی
  • ارائه برگه بیمه‌ نامه که دارای اعتبار باشد
  • ارائه اسناد و مدارک مورد تایید و ترجمه شده به زبان آلمانی
  • ارائه مدارک تحصیلی متقاضی با ترجمه به زبان آلمانی
  • ارائه سوابق کاری فرد متقاضی
  • رزومه و اطلاعات شخصی متقاضی
  • پرینت حساب و موجودی آن جهت تمکن مالی فرد
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط متقاضی

مزایای کارت ‌آبی (Blue Card) آلمان

کارت آبی در واقع مجوز اجازه کار تایید شده در تمامی کشورهای عضو اتحادیه است. قانون کارت آبی از اول اوت 2012 میلادی در کشور آلمان اجرا گردیده است. دارنده این کارت می ‌تواند در همه کشورهای عضو اتحادیه مشغول کار شده و اقامت داشته باشد. کشورهای ایرلند و دانمارک از این قانون مستثنی هستند. حداکثر زمانی که فرد می ‌تواند با کارت آبی در آلمان اقامت داشته باشد، 33 ماه می ‌باشد. سپس می ‌تواند با ادامه فعالیت شغلی‌ خود، این اقامت را به اقامت دائم تبدیل نماید. چنانچه فرد دارای کارت آبی بوده و مدرک زبان آلمانی سطح B1 را بگیرد، می ‌تواند طی 21 ماه اقامت دائم بگیرد.

هزینه ویزای کار آلمان و شرایط اخذ کارت آبی

صدور کارت آبی، از کارت سبز ایالت آمریکا نشأت گرفته است. تفاوت کارت آبی و کارت سبز در این است که کارت سبز اقامت دائم می‌ باشد. اما کارت آبی استخدام نیروی کار حرفه ‌ای در ایالت اتحادیه اروپا است.

اخذ کارت آبی نیز دارای شرایطی است از جمله:

  • تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر متقاضی از سوی سازمان ارزشیابی مدارک تحصیلی در کشور آلمان
  • ارائه برگه قرارداد شغلی که ثابت نماید متقاضی به طور سالانه مبلغ 49600€ (یورو) درآمد دارد.
  • در صورت تغییر کارفرما بنا به هر دلیلی، باید نسبت به درخواست جدید کارت آبی اقدام نمایید.
  • چنانچه قرارداد شغلی‌ فرد به‌ صورت نامحدود یا بیشتر از 4 سال منعقد شده باشد، کارت آبی 4 ساله صادر می‌ گردد. اما در خارج از این شرایط، کارت آبی به همان میزان مدت قرارداد مضاف بر 3 ماه، صادر می ‌گردد.

اگر تمایل به اقامت دائم آلمان دارید، می ‌توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. ما مناسب‌ ترین گزینه ها را جهت اخذ ویزای کاری و اقامت آلمان به صورت کاملا تخصصی ارائه می‌ نماییم. مشاوران ما با ارائه جزئیات هزینه ویزای کار آلمان، شما را با موفقیت به سوی اهداف پیش می‌ برند. همچنین جهت کسب اطلاع از هزینه های این کشور می باید ابتدا مقاله هزینه زندگی در آلمان را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

0 دیدگاه برای “هزینه ویزای کار آلمان

  1. مجید مهریزی گفت:

    هزینه ویزای کاری آلمان به یورو دریافت می شود یا ریال؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *