شرایط آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا بستگی به سطح زندگی افراد دارد، اما هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای انگلستان و استرالیا بالاتر است. همچنین هزینه زندگی در انتخاب روش مهاجرتی و ادامه زندگی برای متقاضیان بین المللی بسیار اهمیت دارد. آمریکا سومین صادر کننده بزرگ در جهان است. با برخورداری از ذخایر نفت و گاز یکی از کشورهای ثروتمند جهان بشمار می رود. مردم این کشور از امکانات زندگی بسیار مناسبی برخوردار می باشند. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است. تدریس در دانشگاه های این کشور نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد. هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل در آمریکا اقدام می نمایند.

البته هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی گرانتر می باشد. متقاضیانی که قصد مهاجرت به آمریکا و دیگر کشورها را دارند، جهت آگاهی از شرایط زندگی در کشور مورد نظر خود می توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مشاوره ها و تجربیات مفید این مجموعه بهره مند گردند.

بررسی هزینه زندگی در آمریکا

هزینه زندگی افراد بستگی به سطح زندگی آنان دارد. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به هزینه اجاره بها آپارتمان ها در این کشور است. بطوریکه می باید تقریبا %35 هزینه زندگی در آمریکا را به مسکن اختصاص داد. لازم به ذکر است هزینه زندگی و قیمت اجاره خانه ها در مناطق روستایی این کشور مناسب تر است. بطور کلی متوسط هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در آمریکا $32500 (دلار) در سال تخمین زده شده است. واحد پول کشور آمریکا $ (دلار) است. به عنوان یک ارز بین المللی در اکثر کشورهای جهان برای تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. بطور کلی باید بیان نمود افراد برای زندگی در آمریکا می باید از درآمد بالایی برخوردار باشند تا بتوانند هزینه زندگی خود در این کشور را پوشش دهند.

در جدول زیر برخی از ریز هزینه های زندگی در این کشور نشان داده شده است:

اقلامقیمت به دلار
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)$15
سینه مرغ (یک کیلو گرم)$5.5
شیر (یک لیتر)$1
برنج سفید (یک کیلوگرم)$4.12
آب معدنی (یک بطری)$1.77
یک پاکت سیگار مارلبرو$8.95
یک قرص نان$3.21
تخم مرغ (12 عدد)$3.31
سیب (یک کیلو گرم)$4.76
موز (یک کیلو گرم)$1.60
گوجه فرنگی (یک کیلو گرم)$4.46

حمل و نقل و خرید ملک در آمریکا

معمولا افراد برای انجام کار، تحصیل در آمریکا می باید از وسایل نقلیه استفاده نمایند. هزینه های حمل و نقل در این کشور نیز بالاست. برخی از هزینه های مربوط به حمل و نقل در جدول زیر نشان داده شده است:

وسایل نقلیهقیمت به دلار
کریه تاکسی (به ازای هر کیلومتر)$3.5
قیمت بلیط اتوبوس (تک سفره)$2.50
قیمت بلیط وسایل نقلیه عمومی بصورت نامحدود$80
هر لیتر بنزین$1.01

هزینه های مسکن در آمریکا بالا است. اجاره بها خانه ها در این کشور بسته به شهر و امکانات آپارتمان ها با یکدیگر متفاوت است. هزینه آپارتمان های یک خوابه در مناطق روستایی آمریکا از 500$ (دلار) به بالا است. کمترین قیمت اجاره آپارتمان در مناطق شهری این کشور 1600$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است. لازم بذکر است مهاجرین در این کشور می توانند بدون هیچ محدودیتی نسبت به خرید ملک اقدام نمایند.

درمان و هزینه زندگی در آمریکا

خدمات بهداشتی و درمانی یکی دیگر از مواردی است که بیشترین هزینه ها را بخود اختصاص داده است. از همین اکثر شهروندان آمریکایی در جهت پیشگیری از بیمارها می کوشند. البته هزینه های درمان برای آن دسته از افرادی که تحت پوشش بیمه های درمانی در آمریکا قرار دارند نسبتا پایین تر است. البته لازم به ذکر است سیستم درمانی در آمریکا یکی از با کیفیت ترین سیستم های درمانی در جهان بشمار می رود.

برخی از هزینه های درمانی در این کشور به شرح زیر است:

  • چک آپ توسط دکتر خانواده: 165$ (دلار)
  • داروی سرماخوردگی برای مدت 6 روز: 12$ (دلار)
  • تجویز آنتی بیوتیک: 24$ (دلار)

جهت کسب اطلاعات جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار آمریکا را نیز مطالعه بفرمائید.

درمان و هزینه زندگی در آمریکا

متوسط درآمد در آمریکا

اگرچه هزینه زندگی در این کشور بالاست، اما در مقابل میزان حقوق و درآمد افراد در این کشور نیز بالاست. افراد در مشاغل مختلف درآمدهای نسبتا بالایی را در مقایسه با دیگر کشورها دریافت می نمایند. در جدول زیر متوسط درآمد مشاغل در شهر نیویورک نشان داده شده است:

شغلمتوسط درآمد سالانه به دلار
صندوقدار$26790
تحلیل گر مالی$84559
طراح گرافیک$53253
توسعه دهنده موبایل$80717
مدیر تولید$98060
مهندس نرم افزار$94139
معلم$51516
توسعه دهنده وب$76172

شهرهای دانشجویی آمریکا برای تحصیل

7 شهر دانشجویی این کشور برای تحصیل عبارتند از:

  1. بوستون
  2. شیکاگو
  3. لس آنجلس
  4. نیویورک
  5. سانفرانسیسکو
  6. واشنگتن دی سی
  7. آتلانتا

جهت تحصیل در این کشور می باید ابتدا ویزای تحصیلی در آمریکا را اخذ نمائید.

گرانترین شهرهای آمریکا

در میان شهرهای این کشور شهرهای زیر به ترتیب گرانترین شهرهای این کشور شناخته شده اند. معمولا افرادی که دارای درآمدی کمتر از 40000$ (دلار) در سال هستند، این شهرها را برای زندگی انتخاب نخواهند نمود.

  • سانفرانسیسکو : این شهر یکی از گرانترین شهرهای جهان معرفی شده است. معمولا افراد می باید درآمدی بیش از 123000$ (دلار) در سال داشته باشند. تا بتوانند مخارج زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند.
  • نیویورک: دومین شهر گران نیویورک است که هزینه های زندگی در این شهر نسبت به فرانسیسکو مناسب تر است. درآمد افراد در این شهر حداقل می باید 99000$ (دلار) در سال باشد.
  • سن خوزه: این شهر نیز در لیست شهرهای گران در آمریکا است. افراد با درآمدی 90000$ (دلار) می توانند هزینه های زندگی خود در این شهر را تأمین نمایند.
  • اُکلند: هزینه های زندگی در اکلند نیز بالاست. برای زندگی در این شهر می باید از درآمدی 90000$ (دلار) در سال برخوردار بود.
  • واشنگتن دی سی: زندگی در پایتخت کشور آمریکا نیز هزینه بر است. متوسط درآمد برای تأمین هزینه های زندگی در این شهر 90000$ (دلار) تخمین زده شده است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجاربی که در طول سال های متعدد در زمینه مهاجرتی دارند. پیشنهادات و گزینه های مهاجرتی مناسبی را به متقاضیان عزیز معرفی می نمایند. متقاضیان می توانند با کلیک بر لینک هزینه زندگی در اروپا آگاهی خود را در این باب تکمیل نمایند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *