مهاجرت تحصیلی گرجستان

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان نسبت به سایر نقاط دیگر اروپا بسیار کم بوده از این رو مورد توجه بسیاری از دانشجویان در 2023  قرار گرفته است. ملت گرجستان اولین بار به عنوان پادشاهی تحت سلطنت خاندان باگراتیون توسط پادشاه باگرات سوم این کشور در اوایل قرن یازدهم متحد شد و برخواسته از تعدادی از دولت های پیشین پادشاهی های باستانی کلشیش و ایبریا بود. پادشاهی این کشور در قرون دهم تا دوازدهم در دوران پادشاهی دیوید چهارم سازنده و ملکه تامار بزرگ شکوفا شد و تا سال 1243 و پس از تجدید دیدار مجدد مختصر در جورج پنجم درخشان به امپراطوری تیموری به حمله مغول سقوط کرد.

در سال 1490، این کشور به تعدادی از پادشاهی ها و پادشاهی های کوچک تقسیم شد، که در طول دوره اوایل مدرن برای حفظ استقلال خود در برابر سلطه عثمانی و ایرانی (صفوی، افشارید و قاجار) تلاش می کردند تا اینکه سرانجام این کشور به امپراتوری روسیه در این کشور متصل شد. این کشور پس از یک پیشنهاد کوتاه برای استقلال با جمهوری دموکراتیک این کشور در سال های 1918 و 1921، از سال 1922 تا 1936 بخشی از جمهوری سوسیالیست فدراتیو ماورای قفقاز بود. سپس، تا زمان انحلال اتحاد جماهیر شوروی جمهوری سوسیالیستی شوروی این کشور را تشکیل داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد دارد تا دانشگاه های پزشکی در این کشور و هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان را برای شما عزیزان توضیح دهد.

تحصیل پزشکی در گرجستان سال 2023

MBBS مخفف (Bachelor of Medicine-Bachelor of Surgery) است، در حالی که MD مخفف (Doctor of Medicine) است. دانشگاه های MBBS در این کشور بهترین امکانات را برای همه دانشجویان پزشکی فراهم می کند. به علاوه، به افرادی که آزمون 2 زبان را قبول نکرده اند اجازه تحصیل می دهد. کشور در این موارد بسیار آزاد است. دانشجویانی که می خواهند MBBS را بخوانند و همچنین دارای 50% نمره می توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند. از بین 35 دانشگاه پزشکی اروپا، گرجستان تقریبا بیش از 15 دانشگاه امکاناتی را فراهم می کند که توسط 3 شورای پزشکی برجسته (WHO + UNESCO & MCI) توصیه می شود.

طول دوره 5 سال خواهد بود. علاوه بر آن MBBS فرصت یک سال کارآموزی را نیز می دهد. هزینه MBBS در این کشور برای این مدت بسیار ارزان تر از سایر دانشگاه های بین المللی است. پذیرش MBBS در این کشور اقیانوس فرصت هایی را برای دانشجویان مشتاق پزشکی فراهم می کند و به آنها در ساختن آینده ای روشن کمک می کند. در نمودار زیر طول دوره تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور را مشاهده می کند:

طول دوره تحصیل در رشته های پزشکی در گرجستان

دانشگاه هایی که رشته پزشکی را در این کشور ارائه می دهند در لیست زیر آمده است:

  • آکادمی پزشکی قزاقستان جنوبی
  • دانشگاه فدرال کریمه
  • دانشگاه پزشکی LVIV
  • دانشگاه پزشکی دولتی بوکووینین
  • دانشگاه جیانگ سو
  • دانشگاه جیلین
  • دانشگاه پیروگوف روسیه NRM
  • دانشگاه پزشکی چین
  • MOKSH USMLE برای همه دانشگاه ها
  • دانشگاه بین المللی آمریکا
  • کالج های خصوصی پزشکی هند

اگر علاقه مند به تحصیل پزشکی می باشید می توانید مقاله تحصیل پزشکی در گرجستان را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان سال 2023

ایمنی و محیط شخصی برای دانشجویان خارجی در این کشور بسیار دوستانه است. آن ها از امنیت و ایمنی خیابان ها نیز ارزیابی بالایی می کنند. اقامت گرجستان از طریق تحصیل برای یک دانشجوی بین المللی به دلیل زبان کمی دشوار می شود. اما همان طور که به اشتراک گذاشته شد، برخی از دانشجویان حتی در یافتن شغلی موفق به یافتن شغلی می شوند که نیازی به دانش گرجی نبود.

در بیشتر موارد، دسترسی به کتابخانه با کتاب های انگلیسی بسیار خوب و رایگان است. دانشجویان بین المللی می توانند از همه تخفیف های سینماها و موزه هایی که به طور فعال درگیر زندگی دانشگاه هستند استفاده کنند. به طور کلی، انتخاب این کشور برای اهداف آموزشی ثابت می کند که یک تغییر فرهنگی همراه با دانش کسب شده برای آینده شغلی برای بیشترین دانشجویان بین المللی است. برخی از دانشجویان اعتراف می کنند که مقابله با فرهنگ دشوار بوده است، زیرا آن ها درک درستی از زمان در این کشور پیدا می کنند اما بعد از مدتی شما به زمان این کشور عادت می کنید. هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان در رشته MBBS بین 3850$ تا 8000$ (دلار) می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان در مقاطع مختلف

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان در مقاطع مختلف

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان نسبت به سایر مناطق دیگر در جهان کم می باشد. کیفیت تحصیلات، شهریه کم و هزینه های معقول زندگی، این کشور را به یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان پزشکی بین المللی تبدیل می کند. در جدول زیر هزینه تحصیل پزشکی را در چند دانشگاه این کشور ملاحظه می کنید:

نام دانشگاههزینه تحصیل پزشکی در گرجستان به پوند
دانشگاه قفقاز£3700
دانشگاه نیو ویژن£4100 (در سال اول 5460£)
دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس£3700

هر 1£ (پوند) 1239$ (دلار آمریکا) می باشد. در بیشتر موارد، شهریه باید در 2 یا 3 قسمت پرداخت شود و مبلغ باید به حساب بانکی موسسه پزشکی واریز شود. به محض این که دانشگاه وضعیت تحصیلات متقاضی را که در خارج از کشور به رسمیت شناخته شده است، از NCEQE (مرکز ملی افزایش کیفیت آموزشی – گرجستان) دریافت کند، دانشگاه سند ثبت نام را صادر کرده و دانشجو برای برنامه مناسب ثبت نام می کند.

هزینه های تحصیلات تکمیلی سالانه بین 1700£ تا 3300£ (پوند) می باشد. برنامه ها فقط به زبان گرجی ارائه می شوند. بنابراین، داوطلبان موظفند برای اثبات درک خود از زبان گواهی زبان ارائه دهند. در خصوص مهاجرت به گرجستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مراحل پذیرش پزشکی در گرجستان 2023

مراحل پذیرش تحصیل پزشکی در این کشور بسیار آسان و ساده انجام می شود. انجام کل فرآیند کاملا ساده است.

  • مرحله 1: فرم درخواست آنلاین را با جزئیات صحیح پر کنید.
  • مرحله 2: پس از پر کردن فرم درخواست، نامه پیشنهادی از دانشگاه های پزشکی این کشور دریافت خواهید کرد.
  • مرحله 3: هنگامی که نامه پیشنهادی را دریافت کردید، باید هزینه دوره را پرداخت کنید.
  • مرحله 4: پس از پایان دوره، می توانید مراحل ویزا را شروع کنید.
  • مرحله 5: کارت ویزای دانشجویی را دریافت کنید.
  • مرحله ششم: وقت آن است که پرواز به این کشور را انجام دهید و رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

نمودار توزیع رشته های دکترا در این کشور بدین شرح می باشد:

توزیع مدرک دکترا در رشته های مختلف در گرجستان

همراه با مطالعات، می توانید به هنر و فرهنگ اروپا نیز بپردازید. افرادی که خواهان تحصیل پزشکی در این کشور و در کشورهای اروپایی دیگر می باشند بیشتر هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان آگاهی بیشتری داشته باشند، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مشاوره و آگاهی بیشتر تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *