مهاجرت تحصیلی گرجستان

تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان از ابتدایی تا دانشگاه در 2023

تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

با پیشرفت گرجستان در سال های اخیر در بخش آموزش عالی دانشجویان بین المللی بسیاری جذب تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان در سال 2023 شده اند. افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این کشور به روندی تبدیل شد. دلیل دیگری برای جستجوی اطلاعات موتور جستجو در زمینه آموزش در کشور گرجستان است. از بین دانشجویان ورودی، ممکن است افراد زیادی باشند که این کشور و ایالت جورجیا را در ایالات متحده اشتباه گرفته اند.

اما در نهایت تصمیم به ماندن در این کشور گرفته اند. اما برای کسانی که تازه قصد جابجایی دارند دانشجویان احتمالی، دانستن چیزهایی بیش از یک مکان فرود روی نقشه این کشور باید مهم باشد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد بسته بندی چمدان و حرکت به این کشور، این اطلاعات مفید را همانطور که برای شما نوشته شده است، مطالعه نمایید. در ادامه این نگارش متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان و سیستم آموزشی این کشور اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

اولین موردی که در رابطه با تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان باید بررسی شود، هزینه می باشد. هزینه تحصیل به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) بستگی دارد. دانشگاه دولتی هزینه کمتری دارد و دانشگاه خصوصی بالاتر است. البته، هرکدام از آن ها دارای مزایای خاص خود می باشند. با این حال، این یک انتخاب شخصی است که چه چیزی را ترجیح دهید. مشهورترین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی دولتی مشهور است. هیچ مشکلی در تأیید مدرک دولتی در کشور خود ندارد.

برای تجارت و اقتصاد، دانشگاه های خصوصی از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشد. همچنین هزینه آن نیز بالاتر است. دامنه هزینه بسته به برنامه و سطح تحصیلات دارد. این متوسط هزینه در حدود 3500$ تا 4500$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. در برخی موارد این هزینه شامل بیمه درمانی دانشجویان نیز می شود که اتفاقا مزیت خوبی نیز محسوب می شود.

هزینه زندگی در گرجستان در سال 2023

بیشتر کالاها و خدمات در این کشور نسبتا ارزان هستند. هزینه غذا و نوشیدنی به عنوان بخشی اصلی از سبد کالاها هزینه زیادی ندارد. زیرا، بیشتر محصولات کشاورزی در این کشور کشت می شوند. تنوع آن ها می تواند هرگونه نیاز را برآورده کند. به طور متوسط ​​به عنوان یک دانشجو، اگر در خانه غذا بخورید و آشپزی کنید. هر ماه بین 300GEL تا 400GEL (لاری گرجستان) هزینه خواهید کرد. اجاره آپارتمان به عنوان دانشجو قسمت عمده ای از هزینه های دانشجو است. هزینه یک تخت اتاق ممکن است بین 120$ تا 150$ (دلار) باشد. همانطور که دانشجویان فعلی اظهار داشتند، یافتن آپارتمان کار دشواری نیست اما در مورد دانشجویان خارجی هزینه کمی بیشتر است. در هر صورت، یافتن مکان مناسب برای زندگی مهمترین مشکل دانشجویان بین المللی است.

تحصیل در مقاطع مختلف آموزش عالی گرجستان

گرجستان در سال 2005 به فرآیند بولونیا پیوست و سیستم آموزش عالی خود را تا حد زیادی مطابق با رهنمودهای فرآیند بولونیا شکل داد. همین امر موجب شد تا دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان شوند. 3 دوره آموزش بر این اساس سازماندهی شد:

  • برنامه های کارشناسی با حداقل 180 ECTS
  • برنامه های کارشناسی ارشد با حداقل 60 ECTS
  • برنامه دکترا حداقل سه سال با حدافل 60 ECTS

دوره های تحصیلی در پزشکی، آموزش معلم و آموزش دامپزشکی استثنائاتی است که به 360 ECTS در پزشکی و 300 ECTS در دندانپزشکی، آموزش معلم و دامپزشکی نیاز دارد. این ها به عنوان برنامه های دوره ای یا یکپارچه که معادل تحصیلات در سطح کارشناسی ارشد است، تعریف می شوند. زبان آموزش غالبا گرجی است. فقط آن دسته از برنامه هایی که هدف آن ها جذب دانشجویان بین المللی است. کاملاً به زبان انگلیسی ارائه داده می شوند. برخی از برنامه های مشترک با دانشگاه های اروپا به زبان های آلمانی یا انگلیسی ارائه می شود.

چارچوب ملی صلاحیت ها (NQF) در دسامبر 2010، تصویب و در سال 2019 تمدید شد. این سند تمام مدارک موجود در این کشور را با هم متحد می کند. بدین ترتیب نتایج یادگیری سطوح مختلف آموزش عمومی، حرفه ای و عالی را منعکس می کند. طبقه بندی رشته های تحصیلی براساس اسناد سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل «طبقه بندی استاندارد بین المللی آموزش» و «زمینه آموزش و آموزش 2013 – شرح زمینه های تفصیلی» رشته های موجود تحصیلی در این کشور را طبقه بندی می کند. سپس، صلاحیت های اعطاء شده در هر رشته تحصیلی را تعریف می کند. NQF مشخص می کند. فرد برای دریافت سند تأییدیه تکمیل در سطح متناظر چه نوع دانش، مهارت و ارزش باید داشته باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

مدارک لازم جهت تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

ارسال درخواست تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان، فرآیندی نسبتا آسان است. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی قرار است. مجموعه ای از مدارک را برای دانشگاه مورد علاقه خود ارسال کنید. مورد دوم را می توان مستقیما در وب سایت دانشگاه یافت. این کشور شرایط بسیار خوبی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد زیرا هیچگونه آزمون ثبت نامی لازم نیست. به علاوه، هیچگونه مدرک زبان درخواست نمی شود. اما تحصیل بدون دانش خوب انگلیسی بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، مطمئن شوید که مهارت زبان انگلیسی شما بین چارچوب زبان بین المللی بین B2 و C1 است.

مجموعه اسناد شامل موارد زیر است:

مدارکتوضیحات
مدرک تحصیلی پیشینتایید شده در دفتر اسناد رسمی
شناسنامهکپی صفحات اول شناسنامه
فرم درخواستپر شده به همراه امضاء متقاضی
پرداخت هزینه درخواستبسته به دانشگاه متفاوت می باشد. به طور میانگین 100$ (دلار)

طول و مدت مراحل درخواست به سطح تحصیلات و دانشگاه کاربرد بستگی دارد. به عنوان یک دانشجوی احتمالی، باید بدانید که در این کشور 2 اصطلاح، زمستان و تابستان وجود دارد. بنابراین درخواست برای برنامه تحصیل باید با ضرب الاجل های اعلام شده توسط دانشگاه میزبان منطبق باشد. اگر مایل به تحصیل در این کشور می باشید می توانید مقاله اعزام دانشجو به گرجستان را مطالعه نمایید.

مدارک لازم جهت تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

دانشگاه های بین المللی گرجستان

دانشگاه بین المللی دریای سیاه  IBSU برنامه های تحصیلات تکمیلی را از سال 2005 ارائه کرده است. تقریباً 200 کارشناسی ارشد و 100 دکترا. دانش آموزان در حال حاضر ثبت نام کرده اند. این دانشگاه 11 کارشناسی ارشد هنر و علوم را علاوه بر 4 دکترا تسهیل می کند. زبان های آموزشی به زبان انگلیسی و گرجی ارائه می شود. هر دارنده مدرک لیسانس که به ترتیب آزمون کارشناسی ارشد ملی و آزمون مهارت زبان انگلیسی دانشگاه و آزمون های تخصصی را با موفقیت پشت سر بگذارد، می تواند در یکی از برنامه های کارشناسی ارشد ما تحصیل کند. تحصیل در مقطع دکترا بر اساس قوانین منحصر به فرد برای ثبت نام دوره دکتری در IBSU ادامه می یابد. گرجستان میزبان دانشکده های مختلف تحصیلات تکمیلی از ملیت های مختلف از جمله ایالات متحده، بریتانیا، هلند و لهستان هستند.

علاوه بر این، IBSU میزبان برنامه های تبادل با 20 دانشگاه خارجی در سراسر جهان است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی در IBSU از این نظر منحصر به فرد هستند که بر برنامه های تحقیقاتی فراتر از گرجستان تأکید می شود. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA برنامه های تحصیلات تکمیلی در مدیریت، در لیگ خود هستند. MBA پیشنهاد آکادمیک سنتی برای آموزش مدیریت است. دانشگاه ها برای کسب صلاحیت دقیق و عمیق برای مدیران آینده و مدرن بر اساس یک عنوان استاندارد، به سوالات کسب و کار پاسخ می دهند. اغلب به عنوان MBA یا MBA کوتاه می شود و در تقابل با کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد هنر بدون شک تنها به یک برنامه اشاره می کند.

سیستم آموزشی مدارس در گرجستان

طی 2 دهه گذشته، این کشور دست به اصلاحات اساسی در زمینه آموزش زده است. این اصلاحات شامل عدم تمرکز حاکمیت مدارس و معرفی برنامه های درسی جدید مبتنی بر شایستگی و تدوین طرح توسعه حرفه ای معلمان است. تلاش هایی از این دست به پیشرفت قابل توجهی در شاخص های کلیدی آموزشی، از جمله دستیابی به تقریباً ثبت نام در آموزش ابتدایی و افزایش عملکرد دانش آموزان در نظرسنجی های بین المللی کمک کرده است. با این وجود، علی رغم این پیشرفت ها، سهم بزرگی از دانش آموزان گرجی همچنان بدون تسلط بر مهارت های اساسی زندگی و کار خود، تحصیل را ترک می کنند. زیرا نتایج بین مناطق و گروه های قومی زیاد و رو به رشد است.

این گزارش با تمرکز بر آنچه که به شدت در پیشرفت آموزشی نقش داشته است. بر موفقیت های این کشور استوار است. در مورد چگونگی پیشرفت نه تنها می توان پیشرفت را ادامه داد. بلکه می توان آن را عادلانه تر نیز معرفی کرد. به طور خاص، در این بررسی توصیه هایی در مورد چگونگی تقویت سیستم های ارزیابی و سنجش آموزشی این کشور ارائه می شود که می تواند به اصلاح سیاست ها کمک کند. کیفیت آموزشی را تضمین کند. بخش آموزش را به سمت تعالی و برابری بیشتر هدایت کند. سیستم آموزشی مدارس 3 دوره تقسیم می شود:

  • آموزش ابتدایی
  • آموزش میانه (راهنمایی)
  • آموزش متوسطه (دبیرستان)

در نمودار زیر طول دوره تحصیل در مقاطع مختلف مدرسه را مشاهده می کنید:

طول تحصیل در مقاطع مدرسه گرجستان

به طور کلی، تحصیل در این کشور ارزان است. از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار می باشد. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان و اقامت بعد از تحصیل در گرجستان می توانید سایر مقالات را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید یا تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی به سوالات متداول در باب تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان می باشیم:

  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در گرجستان به چه صورت است؟ متوسط هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در گرجستان در حدود 3500$ تا 4500$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.
  • مدارک لازم جهت تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان کدامند؟ مدرک تحصیلی پیشین، شناسنامه، فرم درخواست پر شده به همراه امضاء متقاضی و پرداخت هزینه درخواست
  • واحد بندی مقاطع مختلف تحصیلی در گرجستان به چه صورت است؟ برنامه های کارشناسی با حداقل 180 ECTS، برنامه های کارشناسی ارشد با حداقل 60 ECTS و برنامه دکترا حداقل 3 سال با حدافل 60 ECTS می باشد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان از ابتدایی تا دانشگاه در 2023

  1. سالاری گفت:

    مقاله ی بسیار خوب و کاملی رو در مورد هزینه تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان ارائه دادید مخصوصا اون قسمت که هزینه زندگی در گرجستان در سال 2023 رو اوردید برای من که قصد مهاجرت دارم خیلی کاربردی و مفید بود اینکه ارسال درخواست تحصیل در مقاطع مختلف گرجستان، فرآیند نسبتا اسونی هست هم خودش جای امیدواری داره

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از مطالعه شما. در خصوص بررسی شرایط تحصیل در گرجستان می توانید مقاله مذکور در سایت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *