مهاجرت تحصیلی گرجستان

اقامت گرجستان از طریق تحصیل

اقامت گرجستان از طریق تحصیل

اقامت گرجستان از طریق تحصیل یکی از راه های قانونی مهاجرت به این کشور می باشد که در سال 2023 مورد توجه دانشجویان بسیاری قرار گرفته است. این کشور شاید یکی از اولین کشورهایی نباشد که در هنگام برنامه ریزی برای سفر به اروپا به آن فکر می کنید. اما این کشور شوروی سابق که بین آسیای غربی، اروپای شرقی و دریای سیاه واقع شده است. بیش از آنچه تصور می کنید ارائه می دهد. آنچه ممکن است شما ندانید این است که برای اتباع چندین کشور اخذ ویزا برای این کشور یا ضروری نیست یا کاملا به صورت آنلاین انجام می شود.

اجازه اقامت به حق یک شهروند خارجی برای ورود و اقامت در این کشور یا ترانزیت قلمر در طول مدت اعتبار اجازه اقامت اجازه می دهد. همچنین به دارندگان اجازه می دهد فرد خارجی دیگری را به این کشور دعوت کند. یک درخواست و اسناد ضمیمه شده به نهادهای مجاز باید به زبان گرجی باشد. با این حال، ممکن است یک برنامه تکمیل شده به زبان انگلیسی یا روسی نیز پردازش شود. علاوه بر این، اگر اطلاعات شخصی موجود در گذرنامه با ترجمه نویسی لاتین (الفبا) ارائه شود. گذرنامه یک شهروند خارجی ممکن است بدون ترجمه گرجی به آژانس توسعه خدمات عمومی ارسال شود. موسسه حقوقی سفیران سروش در این مقاله اطلاعاتی درباره ویزای تحصیلی این کشور و نحوه اخذ و تمدید اقامت گرجستان از طریق تحصیل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

در نمودار زیر به بررسی اطلاعات کلی در رابطه با گرجستان می پردازیم:

اطلاعات کلی در رابطه با گرجستان

ویزای تحصیلی گرجستان

ویزای مهاجرت به گرجستان برای خارجی هایی که می خواهند با هدف طولانی مدت وارد این کشور شوند، صادر می شود. افرادی مانند:

  • ویزای کارمندان و کارگران گرجستان، برای اتباع خارجی که در این کشور شغلی پیدا کرده اند یا در حال پیوستن به شعبه یک شرکت خارجی در گرجستان هستند.
  • ویزای تحصیلی گرجستان، برای دانشجویان بین المللی که در یک موسسه آموزش عالی این کشور پذیرفته شده اند، صادر شده است
  • ویزای خانوادگی گرجستان، برای اتباع خارجی که می خواهند به عضوی از خانواده که تابعیت یا مقیم قانونی این کشور است، بپیوندند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور در جدول زیر آمده است:

مدارک لازمتوضیحات
فرم درخواست ویزای تحصیلیپرینت شده
گذرنامه10 سال از صدور آن گذشته و حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد.
اثبات تمکن مالیاز طریق اظهارات بانکی 6 ماه گذشته، نامه دارای تایید حقوق یا فیش های پرداختی
بلیط رفت و برگشتتایید شده
بیمه درمانیکل مدت اقامت را پوشش دهد.
اثبات محل اقامت در گرجستانارائه گواهی تایید
اثبات پرداخت هزینه ویزای تحصیلیرسید پرداختی ارائه گردد.
عکسدر اندازه عکس گذرنامه

بررسی اقامت گرجستان از طریق تحصیل

مزایای اخذ اقامت از طریق تحصیل در کشور گرجستان

تحصیل و آموزش در این کشور از مزایای بسیاری برخوردار می باشد. یکی از مزیت های اخذ اقامت اسلواکی از طریق تحصیل است. سایر مزیت های در لیست زیر بیان شده است:

  • کیفیت آموزشی در سطح بالا
  • سطح علمی کالج ها و دانشگاه های این کشور در سطح جهانی
  • بورسیه های در دسترس متقاضیان بین المللی
  • ارائه دروس و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی
  • ارائه حدود 400 برنامه آموزشی برای متقاضیان
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همراه متقاضیان این کشور
  • استانداردهای بالای زندگی در این کشور

بررسی اقامت گرجستان از طریق تحصیل

اجازه اقامت گرجستان از طریق تحصیل، برای افرادی که جهت تحصیل در موسسات آموزشی مجاز به این کشور می آیند صادر می شود. اجازه اقامت برای پیوستن به خانواده برای اعضای خانواده فرد خارجی که دارای اجازه اقامت است و یا شخصی که به عنوان فرد بی تابعیت در این کشور اعطاء شده است، صادر می شود.

اعضای خانواده عبارتند از:

  • همسر
  • فرزند
  • والدین
  • یک فرد نابالغ یا ناتوان کاملا وابسته و یا تحت سرپرستی آنها

درصد قبولی دانشجویان در این کشور در نمودار زیر آمده است:

درصد قبولی دانشجویان در گرجستان

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، 49% دانشجویان در این کشور قبول شده و می توانند در این کشور تحصیل نمایند. دانشگاه ها موسسات آموزش عالی در این کشور دارای کیفیت آموزشی بالایی بوده و خدمات رفاهی بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. یکی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی QS world 2023آمده است. نام دانشگاه دانشگاه دولتی ایوان جاواشیشویلی تفلیس بوده و در سال 2023 رتبه بین 601 تا 650 را کسب کرده است.

دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس (TSU) اولین دانشگاه ملی این کشور است. این دانشکده شامل 7 دانشکده، 16 موسسه علمی-پژوهشی مستقل، واحدهای کمکی آموزشی و علمی است. امروزه دانشگاه ایوانه جاواشیشویلی تفلیس یکی از اولین موسسات علمی تحقیقاتی این کشور است. این برنامه سالانه حدود 200 برنامه کمک هزینه علمی محلی و بین المللی را اجرا می کند. اگر مایل به دانستن هزینه ها می باشید، می توانید مقاله هزینه تحصیل در گرجستان را مطالعه نمایید.

اجازه اقامت گرجستان از طریق تحصیل

یک خارجی 18 ساله با توانایی قانونی واجد شرایط درخواست آنلاین اجازه اقامت است. افراد تا 18 سال براساس درخواست نماینده قانونی آن ها در نظر گرفته می شود. فقط یک فرد بیگانه که در این کشور اقامت دارد. حق درخواست آنلاین مجوز اقامت را دارد. در حالی که درخواست تمدید اجازه اقامت توسط شخصی که در این کشور و خارج از کشور اقامت دارد. از این رو می تواند بصورت آنلاین ثبت شود.

اجازه تحصیل، کار، پیوستن به خانواده، اجازه اقامت ویژه، موقت و کوتاه مدت و همچنین اجازه اقامت برای شهروند سابق این کشور یا فرد بدون تابعیت با 6 سال حق اقامت موقت صادر می شود. این نوع اجازه اقامت برای مدت زمانی از 6 ماه تا یک سال صادر می شود. پس از آن ممکن است برای مدت 5 سال تمدید شود.

  • اجازه اقامت گرجستان از طریق تحصیل: صادر شده به منظور تحصیل در موسسات آموزشی معتبر در این کشور
  • اجازه اقامت برای اتحاد خانواده: برای اعضاء خانواده یک فرد بیگانه دارای اجازه اقامت صادر شده است.
  • اجازه اقامت شهروند سابق گرجستان: صادر شده برای یک بیگانه که تابعیت این کشور فسخ شده است.
  • اجازه اقامت بدون تابعیت: برای شخصی صادر شده است که وضعیت فرد بدون تابعیت در این کشور تاسیس شده است.
  • اجازه اقامت ویژه: صادر شده برای یک بیگانه که به طور منطقی قربانی قاچاق انسان شده یا در نتیجه قاچاق انسان مجروح شده است.

در موارد مقرر در قانون جورجیا «در مورد مبارزه با قاچاق انسان»، برای یک بیگانه که یکی از اعضای دولت این کشور می باشد، برای او درخواست کتبی برای اجازه اقامت موقت در این کشور را تنظیم می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *