مهاجرت به کشور گرجستان

شرایط اقامت کشور گرجستان برای ایرانیان

اقامت کشور گرجستان

پیش از آنکه به بررسی اقامت کشور گرجستان در سال 2023 بپردازیم، لازم است مفهوم اقامت با تابعیت در گرجستان را بدانید. چراکه اکثریت افراد متقاضی مهاجرت به گرجستان این  بر این تصور می کنند که اخذ اقامت به معنای اخذ تابعیت است. به پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آگاهی بیشتر از این موضوع و به طور کلی نحوه گرفتن اقامت این کشور مقاله ذیل را بخوانید. بیشتر اشخاص متقاضی مهاجرت به این کشور بر این باورند که دریافت اقامت به منزله تابعیت در این کشور است.

در این محتوا سوالات شما در باب اقامت کشور گرجستان بررسی می شود:

اما تفاوت هایی در این 2 وجود دارد. اگرچه فرد با گرفتن اقامت گرجستان از حقوق شهروندی این کشور بهره مند می شود. افراد چندین سال مجاز به زندگی در این کشور می باشند. اما تفاوت آن با تابعیت در این است که شهروندان و اتباع گرجستانی دارای حق رای هستند. همچنین می توانند پاسپورت این کشور را اخذ نمایند. اما فردی که اقامت گرجستان را دارد چنین اجازه ای را نخواهد داشت. توجه داشته باشید که در صورتی که به مدت 5 الی 6 سال در این کشور اقامت داشته باشید، طی شرایطی مجاز به دریافت تابعیت این کشور هستید.

اینفوگرافی اقامت گرجستان

مدارک لازم جهت اخذ اقامت کشور گرجستان

برای اخذ اقامت گرجستان شایسته است کلیه مدارک به زبان گرجی ترجمه شده باشد. مدارک هایی که به زبان روسی و انگلیسی نیز ارسال می شوند نیز مورد بررسی قرار می گیرند. اقامت گرجستان را می توان از روش های مختلفی به دست آورد. با دریافت اقامت در گرجستان پس از گذشت چند سال مجاز به اخذ تابعیت و شهروندی این کشور خواهید بود. در بخش های بعدی مقاله به انواع این روش ها اشاره می گردد. ضمنا برخی از این اقامت ها به صورت کوتاه مدت و 6 ساله است. به طوری که اعتبار اولیه به مدت 6 ماه تا 1 سال خواهد کشید. قابلیت تمدید تا 5 سال دیگر را دارد.

انواع روش های اخذ اقامت گرجستان بدین صورت خواهد بود:

انواع روش های اخذ اقامت گرجستان

مزایا اقامت گرجستان

در این بخش به بررسی و شرح مزایا اقامت گرجستان می پردازیم:

  • تنها سیستم مالیاتی سرزمینی در اروپا
  • هزینه بسیار پایین زندگی
  • کشوری کاملاً زیبا
  • موقعیت جغرافیایی عالی
  • .املاک و مستغلات عالی که به شما امکان می دهد اقامت گرجستان را دریافت کنید
  • مکانی عالی برای انجام تجارت

مدت اقامت در گرجستان بدون ویزا

خوشبختانه ایرانیان از ارائه ویزا به گرجستان برای مقصد توریستی معاف هستند و هموطنان عزیز می توانند فقط با ارائه گذرنامه معتبر و مدارک لازم به گرجستان سفر کنند. مدت اقامت درگرجستان بدون ویزا نهایتا تا 6 هفته می باشد. نحوه درخواست ویزای توریستی گرجستان از ایران

  • مرحله 1: شهروندان ایرانی می توانند بدون ویزا وارد گرجستان شوند.
  • مرحله 2: شهروندان ایرانی پس از ورود می توانند به دفاتر مهاجرت گرجستان مراجعه کنند.
  • مرحله 3: سند مسافرتی مانند اصل گذرنامه یا سند سفر ایران را نشان دهید.
  • مرحله 4: هنگامی که مهر ورودی را دریافت کردید، می توانید وارد گرجستان شوید و برای مدت زمان روی مهر خود بمانید.

5 مدرک مورد نیاز برای ویزای توریستی گرجستان

  • سند سلامت: برای همه مسافران بین المللی که به گرجستان می آیند، تست PCR منفی باید 72 ساعت قبل از حرکت صادر شود.
  • سند واکسیناسیون: اثبات واکسیناسیون COVID-19 برای مسافرانی که به گرجستان می آیند.
  • گذرنامه: اصل گذرنامه یا سند مسافرتی ایران با حداقل 6 ماه اعتبار باقی مانده در تاریخ سفر و دارای حداقل 2 صفحه ویزا بدون هرگونه علامت.
  • برنامه سفر: برنامه سفر (رزرو سفر به ایران و از ایران به نام شما، نه بلیط).
  • اثبات وجوه: اثبات پول کافی برای اقامت و ترک گرجستان

سفر توریستی به گرجستان

اقامت کاری و تحصیلی کشور گرجستان

افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند می توانند به کارآفرینی یا کار با کارفرما بپردازند. همچنین می توانند این نوع اقامت را اخذ کنند. این افراد بایستی نسبت به اخذ ویزای بلند مدت اقدام کنند. افرادی که قصد دارد در یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه های این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند، می توانند نسبت به اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل اقدام کنند. جهت کار در این کشور متقاضیان می باید در وهله اول از کارفرمای این کشور پیشنهاد کاری معتبر دریافت نمایند.

تحصیل در گرجستان

اشتغال در مشاغلی مانند مهندسی، خدمات، پزشکی و پیراپزشکی، فروش و غیره بسیار بالا می باشد. متقاضیانی که در سال های اخیر از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت نموده اند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد افراد شاغل در گرجستاندر ابتدا ویزای 6 یا 12 ماهه صادر می گردد. فرد باید بتواند پذیرش از سوی دانشگاه، گرفتن خانه جهت سکونت و سایر امور مربوطه را انجام دهد. پس از گذشت این مدت، می توان ویزای تحصیلی این کشور را گرفت. در این روش دانشجویان فارغ التحصیل می توانند شغل مورد نظر خود را مرتبط با رشته تحصیلی پیدا کنند. شخص می تواند ویزای تحصیلی را مبدل به ویزای کاری نمایند. در نهایت موفق به اخذ اقامت کاری در گرجستان شوند.

میزان درآمد در این کشور بدین قرار است:

  • درآمد خانوار متوسط: 55679$ (دلار)
  • درآمد سرانه: 29253$ (دلار)

اقامت خانوادگی کشور گرجستان

ممکن است خانواده فردی که در این کشور اقامت دارد، تصمیم به ملحق شدن به متقاضی را داشته باشند. در این صورت مجاز به اخذ جواز جهت پیوستن به خانواده خود هستند. ضمنا اعضاء خانواده شامل همسر، فرزند (کمتر از 18 سال) و والدین می باشد. در صورتی که سن فرزند بالاتر از 18 سال باشد، بایستی وابستگی مالی متقاضی به فرد دارای اقامت ثابت گردد. در صورتی که فرد فاقد هر گونه ملیتی بوده باشد، مجاز به دریافت اقامت از این طریق می باشد. در صورت اخذ ویزای همراه برای متقاضی بررسی اجازه کار این افراد پس از بررسی رزومه آنها خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که برای کار در این کشور اطلاع از زبان رسمی این کشور ضروری است.

اقامت کشور گرجستان از طریق ازدواج

افرادی که با اتباع یا مقیم این کشور ازدواج می کنند، در صورتی که مدارک لازم را ارائه نموده می توانند پس از یک ماه، اقامت دائم در این کشور را بگیرند. اگرچه جنسیت در اعطاء اقامت تاثیری ندارد. اما ازدواج مرد خارجی با زن گرجستانی مدت زمان بیشتری را برای اخذ اقامت در بر خواهد داشت. اقامت شهروندان سابق این کشور  که برخی افراد در سال های پیشین دارای اقامت و شهروندی گرجستان بوده است. اما در حال حاضر این تابعیت باطل گردیده است. دولت این کشور برای این دسته از افراد نیز اقامت کشور گرجستان را اعطاء می نماید. جهت اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج می باید ازدواج در این کشور به صورت قانونی ثبت شود.

در خصوص اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در این کشور می باید ازدواج زوجین به رسمیت قانونی این کشور شناخته شود. ازدواج های غیر قانونی و صوری مورد تایید نخواهد بود. ازدواج های صورت گرفته در این کشور می باید ابتدا از نظر دولت این کشور به ثبت حقیقی برسد. آمار ازدواج در این کشور در نمودار زیر از سال 2016 تا 2022 بدین شرح می باشد:

 

نرخ ازدواج در گرجستان

اقامت کشور گرجستان از طریق ثبت شرکت

پرطرفدارترین نوع شرکتی که در کشور گرجستان به ثبت می رسد، شرکت با مسئولیت محدود می باشد. پروانه ای که برای ثبت شرکت در گرجستان صادر می گردد، متقاضی را به فعالیت در انواع زمینه های تجاری و عمومی مجاز می نماید. راه اندازی کسب و کار در زمینه های دارویی به مجوزهای خاصی نیاز دارد. اما فرد در بخش دیگر به راحتی مجاز به فعالیت خواهد بود.

متقاضیانی که در سال های اخیر این کشور را برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری انتخاب کرده اند، با افزایش رو به رو بوده است.

در نمودار زیر بدین شرح خواهد بود:

میانگین ثبت شرکت و سرمایه گذاری در گرجستاناخذ اقامت دائم کشور گرجستان از طریق سرمایه گذاری

افرادی که از اتباع این کشور به شمار می روند، می توانند برای خانواده خود شامل همسر، والدین و فرزندان اقامت دائم گرجستان را بگیرند. همچنین آن دسته از شهروندانی که خارجی بوده و به صورت موقت در این کشور زندگی می کنند، پس از گذشت 6 سال زندگی مستمر در این کشور مجاز به اخذ اقامت دائم در این کشور خواهند بود. اقامت سرمایه ‌گذاری چگونه است؟ برای اقامت از طریق سرمایه گذاری، فرد سرمایه گذار بایستی مبلغ 300000GEL (لاری گرجستان) (معادل 120000$ (دلار)) را در حوزه اقتصادی این کشور به عنوان سرمایه قرار دهد. حضور یک وکیل گرجی جهت کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در گرجستان ضرورت دارد.

اخذ اقامت دائم کشور گرجستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت کشور گرجستان از طریق خرید ملک

طبق قانونی که توسط دولت گرجستان به تصویب رسیده است، همه خارجی ها می توانند برای حداقل 1 سال اجازه اقامت بیش از $100000 (دلار) دریافت کنند. بنابراین با در نظر گرفتن ملک می توان به اخذ اقامت دائم گرجستان امیدوار بود. لازم به ذکر است که پس از پایان سال تمدید اقامت کافی است که البته بستگی به عدم فروش ملک خود دارد. در نهایت پس از 6 سال تمدید، تابعیت این کشور به شما اعطا خواهد شد. علاوه بر این مزیت، می توانید موارد زیر را نیز داشته باشید:

  • اقامت برای همسر و فرزندان.
  • سرمایه گذاری دلاری
  • افزایش قیمت ملک خریداری شده.
  • استفاده از تسهیلات ارائه شده پس از الحاق احتمالی گرجستان به اتحادیه اروپا

اخذ اقامت کشور گرجستان از طریق خرید ملک به طور کلی به عنوان یکی از بهترین راه های مهاجرت به گرجستان شناخته می شود که در صورت عدم وجود مشکل مالی برای افراد راه حل مناسبی خواهد بود. همانطور که احتمالا می دانید، با توجه به علاقه دولت گرجستان به سرمایه گذاری خارجی در این کشور، قانون معافیت مالیاتی برای متقاضیان ملک وضع شده است که افراد بیشتری را به خرید ملک تشویق کرده است. در واقع در چنین مواقعی مالیات تماماً بر عهده فروشنده است و واضح است که این ویژگی به خریداران کمک زیادی می کند تا هزینه خرید ملک در گرجستان را کاهش دهند.

میانگین ثبت شرکت و سرمایه گذاری در گرجستان

مالیات در گرجستان در سال 2023

الزاما بعد از ثبت شرکت یا قبل از آن شخص متقاضی اقدام به اجاره نمودن دفتر تجاری نموده، بدین علت که مامور مالیاتی اقدام به بازدید از محل شما می کند. در گزارش خود اقدام به تشریح وضعیت شرکت مربوط به شما را می کند. در حالی که مکانی برای شرکت در نظر گرفته نشده باشد، برای شخص متقاضی امتیاز منفی محسوب می گردد. بعد از ثبت نمودن شرکت و بعد از گرفتن کد مالیاتی مربوط به شرکت، حتما باید مالیات کارمندان خود را به صورت ماهانه و به مقدار 20% از حقوق هر شخص را به اداره مالیات این کشور بپردازید. مقاله خرید ملک در گرجستان یکی دیگر از مقالات مرتبط به اخذ اقامت گرجستان می باشد.

ماشین حساب مالیات در گرجستان

میزان مالیات در این کشور در سال 2023 در موارد مختلف بدین قرار است:

  • مالیات بر درآمد: 1% الی 5.75%
  • مالیات فروش: 4% الی 9%
  • مالیات بر املاک: 0.91% نرخ موثر
  • مالیات بر گاز: 35.15¢ (سنت) در هر گالن بنزین معمولی ، 39.33¢ (سنت) در هر گالن گازوئیل

جهت اخذ اقامت این کشور می باید در نظر داشته باشید که مهم ترین هزینه مربوط به خرید یا اجاره آپارتمان می باشد. در این خصوص مقاله شرایط اجاره مسکن در گرجستان را مطالعه بفرمائید

شرایط اقامت کوتاه‌ مدت در گرجستان

اقامت کوتاه مدت در این کشور به اشخاصی تعلق می گیرد که دارای ملک به ارزش حداقل 35000GEL (لاری گرجستان)(معادل 15000$ (دلار)) هستند. در این صورت می توانند اقامت کوتاه مدت این کشور را داشته باشند. افراد متقاضی در خصوص اقامت این کشور بایستی به موارد ذیل توجه کافی نمایند:

  • فرد در صورت تغییر وضعیت و شرایط خود، مجاز به تغییر نوع اقامت خود در گرجستان می باشد.
  • ارائه کلیه مدارک مرتبط با هویت متقاضی
  • پرداخت هزینه های مربوطه به اخذ اقامت این کشور
  • مدت زمانی که طول خواهد کشید تا جواز اقامت برای فرد متقاضی صادر شود، معمولا 1 ماه یا حتی کمتر است، اما در مجموع فرد پس از اخذ جواز اقامت، به مدت 1 ماه فرصت دارد نسبت به دریافت کارت اقامت اقدام کند.

البته نکات مهم دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که می توانید به صورت تلفنی (رایگان) یا مراجعه حضوری از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید. زیرا قدم در راه مهاجرت باید با اطلاع از تمامی شرایط صورت پذیرد تا در این راه افراد جان و مال خود را از دست ندهند.

سوالات پرتکرار در باب اقامت کشور گرجستان

در این قسمت مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار خصوص اقامت گرجستان می باشیم:

  • اقامت کوتاه مدت در گرجستان چگونه به دست می آید؟ این نوع اقامت به افرادی تعلق می گیرد که ملکی به ارزش حداقل 15000$ (دلار) خریداری کرده باشند. این نوع اقامت به اقامت بلند مدت نیز تبدیل می شود. به شرط آن که جواز اخذ اقامت را دریافت نمایند. پس از آن به مدت یک ماه فرصت دارند تا برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کنند.
  • اخذ اقامت دائم گرجستان از طریقه سرمایه گذاری به چه صورت امکان پذیر است؟ اقامت دائم شامل همسر و فرزندان می شود. با حداقل سرمایه 120000$ (دلار) و پس از 6 سال زندگی مستمر به دست می آید.
  • اقامت خانوادگی در گرجستان به چه شکل است؟ شخصی اقامت قانونی دارد، می تواند خانواده را نیز به خود ملحق کند. به این صورت که همسر و فرزندان زیر 18 سال به راحتی می توانند ملحق شوند. اما اگر فرزند بالای 18 سال باش باید وابستگی مالی او به خانواده اثبات گردد.
  • اقامت از طریق تحصیل در گرجستان چگونه است؟ برای اخذ اقامت تحصیلی نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاهی معتبر است. در ابتدا ویزای 6 تا 12 ماهه برای فرد صادر می شود. دانشجویان با داشتن حق کار پس از تحصیل می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و به جست و جوی شغل بپردازند. در صورت یافتن شغل می توانند ویزا و اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط اقامت کشور گرجستان برای ایرانیان

  1. سوگل گفت:

    وقت بخیر
    میخواستم ببینم برای اقامت کشور گرجستان میشه همزمان با همراه رفت؟ و اینکه برای اقامت کشور گرجستان شرایط سنی هم مهمه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله امکان مهاجرت به گرجستان به صورت همزمان وجود دارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *