مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان

درخواست سرمایه گذاری در گرجستان اعم از خرید ملک با فرضیه الحاق به اتحادیه اروپا در حال افزایش می باشد که افکار زیادی را به سمت خود میکشاند. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، روش های مختلفی دارد که ما در این مقاله به بررسی برترین راه های سرمایه گذاری در این کشور نیز خواهیم پرداخت. قوانین مرتبط با سرمایه گذاری افراد خارجی در سال 2023 توسط دولت این کشور به روز رسانی شده است.

  • مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری به چه صورت است؟
  • قیمت خرید خانه در تفلیس گرجستان چقدر است؟

شرایط سرمایه گذاری در گرجستان با سایر کشورهای منطقه متفاوت می باشد. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا هموطنان گرامی را از شرایط سرمایه گذاری در گرجستان، شرایط اقتصادی و راه ها و روش ها توسعه سرمایه در این کشور مطلع سازند.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در گرجستان

زندگی در گرجستان

اگر به گرجستان سفر کرده اید، احتمالاً برای تعطیلات یا یک سفر کاری بوده است که در طی آن مهمان نوازی بی حد و حصر ملت را احساس کرده اید. وقتی ساکن اینجا شدید، دیگر انتظار نداشته باشید که با شما مانند خانواده سلطنتی رفتار شود. دعوت ‌های کمتری از خانواده‌های گرجی دریافت خواهید کرد و پیشنهادات کمتری برای نشان دادن شما دریافت خواهید کرد. این قابل درک و معقول است، زیرا اکنون در حال تبدیل شدن به بخشی از جامعه هستید، و باید خود را تطبیق دهید و شروع به کشف چیزها کنید. گرجستان مغازه‌ های محلی دارد و بازارها محصولات تازه می ‌فروشند، اما این ایالت به شدت به واردات وابسته است، به این معنی که قیمت ‌ها می‌تواند بالاتر از آن چیزی باشد که انتظار داشتید. در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، لباس ها نیز می توانند گران باشند.

هنگام نقل مکان به یک کشور جدید، سخت ترین قسمت یافتن یک خانه مقرون به صرفه و جذاب است و گرجستان نیز تفاوتی ندارد. قیمت اجاره به مکان، وضعیت آپارتمان و اندازه بستگی دارد. معمولاً مناطق مرکزی گرانتر از نواحی حومه شهر یا شهر هستند. هر چه آپارتمان برجسته تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. اکثر مالکان نرخ های ماهانه را به دلار آمریکا نقل می کنند و انتظار دارند که شما به آن ارز پرداخت کنید. خرید آپارتمان در اینجا بسیار گران است و توصیه نمی شود مگر اینکه بخواهید گرجستان را خانه دائمی خود کنید. در کشور گرجستان خدمات درمانی گران تلقی می شود و شما نمی توانید بیمه رایگان و کم هزینه برای خود داشته باشید لذا خرید بیمه واجب است. تعداد زیادی شرکت بیمه خدمات درمانی وجود دارد که بسته به بودجه ماهانه شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

اقتصاد در گرجستان

قبل از زمان منحل شدن اتحادیه جماهیر شوروی، این کشور در حال گذار از الگوی اقتصاد فرماندهی، مورد حمایت اتحادیه جماهیر شوروی در اقتصاد بازار آزاد این کشور بوده است. بعد از گذشت 2 سال از استقلال، این کشور شروع به توسعه و پیشرفت كرد. اولین تحولات مثبت اقتصادی این کشور در اواخر قرن بیستم قابل مشاهده بود. کمی بیش از 10 سال پیش، سرانجام رشد چشمگیر در تولید ناخالص داخلی خود را نشان داد. اقتصاد این کشور در صنایع متفاوتی مانند گردشگری، خرید ملک، واردات و اعزام دانشجو پیشرفت بسیاری را به خود اختصاص داده است.

با توجه به‌ پیشرفت اقتصاد این کشور، قدرت استخدام در مشاغلی مانند مهندسی، فناوری و اطلاعات، پزشکی و پیراپزشکی و فروش بسیار می باشد. انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور بدین شرح خواهد بود:

انواع روش های سرمایه گذاری در گرجستان

این کشور سنبل اقتصاد در بین سریع ترین رشدهای اقتصادی در اروپای شرقی محسوب می گردد. همچنین این توسعه و پیشرفت، امکان رشد در سایر زمینه های تجاری را برای گرجستان فراهم کرد. فرصت هایی برای سرمایه گذاری های تجاری هوشمند در این کشور پیدا شود. به طور کلی، بعد از توسعه در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری های زیادی در این کشور انجام شده است. چندین پیشرفت مثبت اقتصادی و تجاری در این کشور وجود داشته است که به وضعیت اقتصادی مطلوب در این کشور اشاره دارد.

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در این کشور به دلایل زیادی ارزشمند است که به برخی از آن ها ذیلا اشاره می کنیم:

  • بر اساس بنیاد میراث و فهرست آزادی اقتصادی، کشور گرجستان در بین 178 کشور جهان رتبه شانزدهم را کسب کرده است.
  • رتبه شانزدهم نشان دهنده صعود از 83 کشور دیگر در این فهرست است. این لیست هنگام تهیه رتبه بندی های خود داده های زیادی را در نظر می گیرد.
  • این موضوع عمدتاً بر چگونگی تأثیرگذاری اقتصاد یک کشور از حاکمیت قانون، دولت، کارایی نظارتی و بازار آزاد متمرکز است.
  • در لیست رتبه بندی بانک جهانی (کشورهای بر اساس سهولت انجام کسب و کار)، رتبه ششم در میان 190 کشور جهان است.
  • این کشور از نرخ بیکاری نسبتاً بالایی به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و درآمد متوسط ​​نسبتاً پایین برخوردار است.
  • بدهی خارجی این کشور نیز رو به افزایش است.

با توجه به علاقه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این کشور در بخش هایی مانند بخش های زیر روش های بسیاری برای سرمایه گذاری در تجارت هوشمند وجود دارد:

  • گردشگری و هتلداری
  • کشاورزی
  • تولید
  • املاک و مستغلات
  • واردات

دولت گرجستان تمام سعی خود را انجام داده است تا این کشور به یک مقصد پر رونق برای سرمایه گذاری های تجاری تبدیل شود. این کشور مشوق ها و کمک های مالی بسیاری را ارائه می دهد. برخی از مالیات های خاص را کم و یا وجود ندارد. بنابراین در تلاش است تا هزینه های کار و سرمایه گذاری در این کشور را کاهش دهد.

بهترین فرصت سرمایه گذاری در گرجستان

بخش های اصلی اقتصادی این کشور برای مدت زمان طولانی کشاورزی و گردشگری بود. در حال حاضر، اقتصاد این کشور بیشتر به سمت صنعت خدمات و به دور از کشاورزی حرکت می کند. این کشور با نشان دادن پیشرفت چشمگیر خود در دهه های اخیر و اثبات خود به عنوان سیاستی پایدار و فاقد فساد، به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری هوشمند با هزینه های پایین تجارت شناخته شده است. علاوه بر این، مهاجرت برای سرمایه گذاری در گرجستان قوانینی بسیار ساده با شرایط خوب برای سرمایه گذاران خارجی به همراه دارد. در بخش های بعدی به بهترین فرصت های سرمایه گذاری اشاره خواهیم کرد. در خصوص سرمایه گذاری در گرجستان متقاضی می باید تمکن مالی مناسبی ارائه دهد. همچنین می باید از سن قانونی برخوردار باشد.

سرمایه گذاری در گرجستان با هزینه کم

جمعیت 5 میلیونی گرجستان ممکن است زیاد نباشد، اما مطمئناً برای حمایت از توسعه اقتصادی کافی است، به ویژه به این دلیل که گرجستان به عنوان یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال توسعه در اروپای شرقی برجسته است. محرک های اصلی اقتصادی در گرجستان بخش هایی مانند کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، املاک و مستغلات، گردشگری و غیره هستند.

بخش کشاورزی بیش از نیمی از نیروی کار را استخدام می کند که %53 است و اکثریت آنها در تولید آجیل، خیار، میوه، محصولات زراعی، چای و غیره مشغول هستند. به صورت سالانه بخش گردشگری در گرجستان با 313 میلیون $ (دلار) سود در سال بسیار جذاب است. گرجستان کشوری امیدوارکننده است و قطعاً فرصت های تجاری متعددی برای بومیان و همچنین برای خارجی ها دارد. از فرصت های سرمایه گذاری با هزینه کم در گرجستان شامل:

فرصت سرمایه گذاریشرح
رستوران و کافه:این صنعت به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک بالقوه جالب است زیرا به سرمایه قابل توجهی نیاز ندارد و ثبت چنین تجارتی آسان است.
مرغداری:قبلاً اشاره کردیم که کشاورزی بسیار پرطرفدار است، اما نگفتیم که مرغداری از نظر سودآوری رتبه بسیار بالایی دارد.
صنعت داروسازی و بهداشتی:این صنعت نه تنها در گرجستان بلکه در سایر نقاط جهان نیز در حال رونق است.
خشکشویی:صنعت خشکشویی در حال رونق است و فرصت خوبی برای کسانی است که سرمایه اولیه کمی در اختیار دارند. گرجستان نیز یکی از مکان هایی است که خدمات خشکشویی در آن بسیار مورد تقاضا است.
مشاوره گردشگری:شرکت های مشاوره گردشگری همیشه در مکان هایی که گردشگری یکی از بخش های اصلی اقتصادی است ایده خوبی هستند. گرجستان مکان های توریستی زیادی را ارائه می دهد و برخی از آنها حتی در فهرست میراث یونسکو قرار دارند.

سرمایه گذاری در گرجستان با هزینه کم

سرمایه گذاری در گرجستان در بخش کشاورزی

آب و هوای متنوع این کشور را به مکانی ایده آل برای تولید طیف گسترده از غلات، آجیل، میوه و سبزیجات مختلف تبدیل کرده است. از دلایل ارزشمندی خاک این کشور غنی و عاری از سموم دفع آفات است. به همین دلیل، این کشور یک مقصد عالی برای انجام فعالیت های کشاورزی محسوب می شود.

علاوه بر این ها به دلایل زیر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در این کشور حائز اهمیت است:

  • هزینه های نسبتاً کم انجام فعالیت های تجاری کشاورزی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در گرجستان است.
  • سرمایه گذاری در این بخش سودآور است. زیرا در این کشور آب ارزان و به راحتی در دسترس است.
  • انرژی و گاز نیز دارای هزینه های کمی است.
  • میزان حقوق در بخش کشاورزی به طور قابل توجه پایین تر از میانگین ملی است.
  • این کشور یک صادرکننده بزرگ است.
  • این کشور با کشور ترکیه و اوکراین توافقنامه تجارت آزاد دارد که بازار بالقوه سرمایه گذاران خارجی را گسترش می دهد.
  • دولت مشوق هایی را برای کارخانه های فرآوری مواد غذایی فراهم می کند.
  • کشاورزی برای دولت این کشور یک اولویت است. به ویژه که توافق نامه ارتباطی و DCFTA با اتحادیه اروپا امضاء کرده است.
  • کشاورزی بخشی است که همچنان به سرمایه گذاری عظیم خود ادامه می دهد.
  • دولت چندین پروژه در رابطه با EBRD و بانک جهانی دارد که از آبیاری، کشت و صنعت، گلخانه ها و باغداری پشتیبانی می کند.

شرایط سرمایه گذاری گردشگری در گرجستان

توریسم و گردشگری سریعترین صنعت در حال رشد در این کشور است. این صنعت همراه با صنعت مهمان نوازی، برخی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در تجارت کوچک در این کشور را فراهم می کند. این کشور برای بازدید کنندگان خود پیشنهادهای زیادی دارد. فعالیت های ارائه شده نیز بسیار متنوع است. این کشور از آب و هوای بسیار متنوعی برخوردار است و از 100 استراحتگاه در سراسر کشور با کیفیت بالا وجود دارد. علاوه بر این، به دلیل وجود چشمه های آب گرم متعدد و همچنین داشتن چندین مکان میراث جهانی یونسکو مشهور است. هتل های زنجیره ای بین المللی مختلفی در گرجستان شعبه دارند. پتانسیل های سرمایه گذاری زیادی برای هتل های طبقه متوسط ​​وجود دارد، زیرا این موارد تا حدودی فاقد آن هستند.

این کشور به عنوان دوازدهمین مقصد برتر گردشگری جهان و چهارمین مقصد برتر گردشگری در اروپا در سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل در سال 2018 معرفی شد. جمعیت این کشور تنها 3.7 میلیون نفر است. مشخص است که این کشور یک مقصد گردشگری بسیار جذاب است. با توجه به تقاضا زیاد و میزان اشغال در این کشور، هتل های بین المللی با سرعت بالا در این کشور گسترش می یابند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

این کشور به طور عمده ثابت شده است که مکانی بسیار مطلوب برای بخش املاک و مستغلات است. در حال حاضر بخش املاک و مستغلات یکی از محرک های اصلی اقتصاد این کشور است. هیچ محدودیتی برای مالکیت املاک و مستغلات در این کشور وجود ندارد. خرید ملک در مناطق مختلف این کشور با هزینه های متفاوتی رو به رو خواهد بود. این کشور پتانسیل قابل توجهی را برای توسعه موارد زیر دارد:

  • مناطق شهری
  • مراکز تفریحی
  • مراکز پزشکی و سلامت
  • اسکی در زمستان
  • فعالیت های مختلف ساحلی
  • امکانات بازی
  • مجتمع های مسکونی
  • مراکز خرید و تجاری

پایتخت این کشور، تفلیس نیز به طور مداوم به عنوان قطب تجاری در منطقه شناخته شده است. دلیل این واقعیت این است که شعب متعدد شرکت های چند ملیتی قفقاز جنوبی در خارج از تفلیس فعالیت می کنند. داستان های موفقیت آمیز بسیاری از سرمایه گذاری های خارجی در املاک و مستغلات وجود دارد. اما هنوز هم فضای زیادی برای رشد در زمینه سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در کشور گرجستان وجود دارد. در مقاله اقامت کشور گرجستان اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

خرید خانه در تفلیس گرجستان

قیمت خرید خانه در تفلیس گرجستان از سایر مباحثی است که در خصوص سرمایه گذاری در گرجستان از طریق ملک مورد توجه قرار گرفته است. خرید خانه در تفلیس گرجستان بسته به مساحت و موقیعت خانه در این کشور دارد.

قیمت خرید خانه در تفلیس گرجستان به شرح زیر است:

مساحت کل بر متر مربع در تفلیس گرجستانتعداد اتاقحمام جداگانهقیمت به دلار
82 متر مربع2 خواب2 حمام جداگانه240.000$
120 متر مربع3 خواب2 حمام جداگانه158.000$
234 متر مربع4 خواب2 حمام جداگانه210.000$
175 متر مربع4 خواب2 حمام جداگانه230.000$

اخذ شهروندی گرجستان تنها با خرید ملکی به ارزش 250.000$ (دلار) اعطاء می شود.

شرایط خرید ملک برای اقامت سرمایه گذاری در گرجستان

از 5 جولای 2019 شرایط خرید ملک برای اقامت سرمایه گذاری در گرجستان تغییر کرده است. در این تغییرات حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک از $35000 به $100000 (دلار) افزایش یافته است. همچنین شما می توانید به جای خرید یک ملک با حداقل ارزش $100000 (دلار) می توانید چندین ملک را مجموعا بیش از $100000 (دلار) را بخرید و اقامت گرجستان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که پس از خرید باید ملک را در بخش مربوطه ثبت کنید و ملک شما توسط مرکز اعتباربخشی گرجستان بررسی و تایید می شود. پس از گذراندن این مراحل می تواند برای درخواست اقامت سرمایه گذاری در گرجستان اقدام کنید.

شرایط خرید ملک برای اقامت سرمایه گذاری در گرجستان به شرح زیر است:

آیتمشرح
حداقل سرمایه لازم:100000$ (دلار)
خرید چند ملک:وجود دارد
اقامت:1 ساله
شرط:تایید 3 شهروند گرجی

نرخ مالیات در کشور گرجستان در سال 2023

اداره درآمد این کشور قانون مالیات بر درآمد سال 2023 خود را منتشر کرده است. این جدول ها که حاوی جداول دستمزد و مالیات بر درآمد و روش درصدی است که با دستمزدهای پرداخت شده است. بعد از 1 ژانویه (January) سال 2023 موثر است. جدول های روش درصدی 2023، کسرهای استاندارد و کمک های شخصی از سال 2019 بدون تغییر است. به طور کلی در مقاله زندگی در گرجستان به اطلاعات دقیق تری در خصوص این کشور دست خواهید یافت.

حداکثر نرخ مالیات بر درآمد گرجستان به طور موقت به 5.75 موثر برای مالیات سال 2019 کاهش یافته است. نرخ مالیات در این کشور هر ساله متفاوت خواهد بود. نرخ مالیات نسبت به میزان درآمد سالانه به شرح زیر است:

میزان درآمد به دلارنرخ مالیات بر AMD (درآم گرجستان)
زیر 8000$2%
8000$ الی $100003%
10000$ الی $120004%
12000$ الی $150005%
بالای $150005.75

مالیات های وارد بر سرمایه گذاری در گرجستان

با سرمایه گذاری در این کشور یکسری مالیات ها برای فرد و سرمایه گذاری مربوطه نیز وارد می شود که به شرح زیر است:

انواع مالیات های تعریف شدهنرخ مالیات
مالیات بر سود شرکت15%
مالیات بر ارزش افزوده18%
مالیات غیر مستقیمدر مورد چند کالای انتخاب شده
مالیات بر درآمد شخصی (درآمد محلی)20%
مالیات بر درآمد شخصی (درآمد خارجی)معاف از مالیات
مالیات بر واردات0%-5%-12%
مالیات بر املاکبالای 1%

از این رو میانگین ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

میانگین ثبت شرکت و سرمایه گذاری در گرجستان

 

چالش های اساسی سرمایه گذاری در گرجستان

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، سرمایه گذاری در گرجستان در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در این زمینه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های سرمایه گذاری در گرجستان روابط دشوار و خطرناک این کشور با روسیه می باشد. کشوری که هم اکنون حدود 20% از خاک این کشور را اشغال کرده است و به طور متناوب بقیه این کشور را نیز تهدید می کند. به طور کلی علیرغم دستاوردها، تلاش ها برای احیای اقتصاد گرجستان به طور کامل موفقیت آمیز نبوده است. طی سالهای اخیر بهبود هایی در اقتصاد این کشو رایجاد شد، اما بیکاری همچنان در این کشور گسترده است. در نهایت اینکه زیرساخت های اقتصادی نا مناسب این کشور نیز یکی از بزرگترین چالش های سرمایه گذاری در گرجستان تلقی می شود.

برای اینکه بیشتر با چالش های اساسی سرمایه گذاری در گرجستان آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های اساسی سرمایه گذاری در گرجستانتوضیحات
نیروی کار نا مناسباقتصاد گرجستان همواره از نبود نیروی کار مناسب در این کشور متضرر شده است. علاوه بر این، نیروی کار گرجستان اغلب بی شواد هستند.
نبود ذخایرگرجستان ذخایر زیادی از مواد معدنی یا سوخت های فصلی ندارد. این بدان معنا است که بیرون کشیدن چیزی از زمین و فروش آن برای سرمایه گذاران مقدور نیست.
موقعیت استراتژیکتوسعه گرجستان به عنوان یک مقصد توریستی با هم مرز بودن با روسیه یکی از بزرگترین موانع سرمایه گذاری در بخش توریستی این کشور است.
سیستم آموزشیسیستم آموزشی گرجستانی برای توسعه اقتصادی این کشور مرکزی است. زیرا تولید کارگران، کارآفرینان و متخصصان شایسته و تحصیل کرده به رشد و توسعه اقتصادی گرجستان کمک می کند.

فضای سرمایه گذاری در گرجستان

برای درک فضای سرمایه گذاری در گرجستان، باید به این نکته توجه فرمایید که گرچستان از نظر اقتصادی، سهولت تجارت، و فساد رتبه بالایی دارد. بر اساس داده های ارائه شده توسط نسخه 2023 گزارش انجام تجارت بانک جهانی، گرجستان به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای سرمایه گذاری خارجی تعیین شده است. زیرا در حال حاضر هشتمین کشور در سطح جهانی در سهولت سرمایه گذاری در کسب و کار است. این رتبه در مقایسه با سال قبل که کشور به عنوان شانزدهیم مقصد اصلی کسب و کار در این شاخص قرار گرفت بهبودی قابل توجهی داشته است. علاوه بر این، گرجستان تجارت خارجی و تاسیس شرکت های خارجی را تشویق می کند. از سوی دیگر، به همین منظور تعداد مالیات ها در طول سالها کاهش یافته است. در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری بین المللی در گرجستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند سرمایه گذاری بین المللی در گرجستاناگر قصد ورود به این کشور و دریافت ویزای این کشور را دارید، توصیه می شود برای کسب اطلاعات درباره راه های مهاجرت به گرجستان و هزینه زندگی در گرجستان با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در گرجستان

در این بخش از مقاله به بررسی سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم:

  • مزایای سرمایه گذاری در گرجستان چیست؟ رتبه برتر اقتصادی در بین 187 کشور برتر جهان/ اقتصاد پویای این کشور روبه صعود دارد، به خصوص در زمینه های گردشگری، کشاورزی، تولید و املاک پیشرفت بی نظیری داشته که سرمایه گذاری در این بخش ها را سودمند کرده است.
  • چرا سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گرجستان سودآور است؟ فعالیت های تجاری از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می گردد زیرا هزینه های انجام فعالیت های تجاری کشاورزی نسبت به سایر امور کمتر است. آب، گاز و انرژی در این کشور ارزان است و بخش عظیمی از اقتصاد این کشور وابسته به کشاورزی است.
  • سرمایه گذاری در بخش املاک در گرجستان چگونه امکان پذیر است؟ امروزه بخش املاک یکی از محرک های اصلی اقتصاد کشور گرجستان است و به ویژه در بخش های مناطق شهری، مراکز تفریحی، فعالیت های ساحلی و مراکز پزشکی و سلمنت، سرمایه گذاری در بخش املاک به خصوص در تفلیس بسیار ارزشمند است.
  • میزان مالیات بر درآمد و سرمایه گذاری در گرجستان چقدر است؟ درآمدهای زیر 8000$ (دلار) شامل 2% مالیات است که به صورت پلکانی با افزایش درآمد مالیات پرداختی نیز افزایش می یابد تا جایی که درآمد بالای 15000$ (دلار) شامل 5.75% مالیات است. علاوه بر این سرمایه گذاری نیز مشمئل مالیات قرار می گیرد به این صورت که مالیات بر سود شرکت 15%، بر ارزش افزوده 18% و بر املاک بالای 1% است.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در گرجستان

  1. س.س.مدرسی زاده گفت:

    با سلام
    من عضو هیات علمی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی هستم
    مدرک دکتری سم شناسی کشاورزی
    آیا امکان کار در گرجستان دارم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در کشور گرجستان باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. پیمان گفت:

    با گپ تحصیلی 15 ساله (ولی دارای بیمه و کار مرتبط) در رشته کامپیوتر و سن44 سال میشه ویزای تحصیلی گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. برای ویزای تحصیلی گرجستان می توانید به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *