شرایط گرجستان

زندگی در گرجستان

زندگی در گرجستان

زندگی در گرجستان در سال 2023 تجربه جذاب و فوق العاده ای برای مهاجران خارجی محسوب می گردد. مزایای زیادی را برای متقاضیان خارجی به ارمغان می آورد. گرجستان که به داشتن مردمان خونگرم با طبیعت خیره کننده معروف است. هنوز هم برای بسیاری از افراد، کشوری ناشناخته است. تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، سنتی باقی مانده اما هنوز هم چند فرهنگی می باشد. همین امر بر جاذبه و زیبایی گرجستان می افزاید. در صورت وجود هر گونه سوالی در رابطه با موضوع زندگی در گرجستان یا روند مهاجرت به گرجستان، از طریق مشاوره های رایگان تلفنی و حضوری با مشاورین حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

زندگی در گرجستان و بهداشت و درمان

در گرجستان، مراقبت درمانی دارای استاندارد خیلی بالایی است. با این همه، دسترسی به پزشک در همه جای مناطق گرجستان یکسان نیست. اکثر امکانات پزشکی را می توان در تفلیس و باتومی، شهر بزرگ دیگر واقع در ساحل دریای سیاه یافت. هزینه های درمانی نیز بالا است. این بدان معنا می باشد که سیاست بیمه جامعه به منظور تامین قیمت بالای مراقبت درمانی در گرجستان، ضروری است.

از امتیازات زندگی در گرجستان می توان به ارزانی و مقرون به صرفگی هزینه زندگی، مجاز بودن تابعیت دوگانه، اخذ آسان کارت اقامت دائمی و تابعیت گرجستان با برنامه سرمایه گذاری ویژه، مسافرت بدون ویزا به بیش از 100 کشور با پاسپورت گرجستانی و امتیازات دیگر اشاره کرد. در این مقاله به طور تفصیلی بدان پرداخته می شود. از جمله مواردی که پیرامون زندگی در کشور گرجستان می توان به آن اشاره کرد مربوط به تحصیل، کار ، مراقبت های درمانی، هزینه زندگی در کشور گرجستان اشاره کرد.

شرکت های متعددی وجود دارد که متخصص جهت پوشش خدمات درمانی شهروندان خارجی را فراهم می کنند. با این وجود، برخی از شرکت ها خدمات کشور شوروی سابق را پوشش می دهند. به همین دلیل، الزامی است که شما مطمن شوید که شما سطح درستی از پوشش نیازهای شما را قبل از مهاجرت در اختیار دارید.

تحصیل و زندگی در گرجستان

تجربه شهروندان خارجی که به این کشور مهاجرت کرده و در این کشور تحصیل کرده اند، متفاوت است. بسیاری تلاش می کنند که مدارس مناسبی برای فرزندان خود نزدیک تفلیس پیدا کنند، این بدان معناست که تحصیل می تواند فاکتور اساسی در تعیین محل سکونت باشد. مدرسه اجباری در این کشور تنها بین سنین 6 و 14 ساله اجباری است. در روسیه و گرجستان انجام می شود. کودکان تحصیلات پایه را در محیط مدرسه ابتدائی تا سن 12 سالگی دریافت می کنند.

توزیع هزینه های لازم زندگی در این کشور را به صورت خلاصه در نمودار زیر بیان نموده ایم:

توزیع هزینه های زندگی در گرجستان

آنها سپس به مدارس متوسطه می روند. جایی که می توانند بطور اختیاری سطح بالاتری از آموزش را برای 3 سال بعد دریافت کنند. با مدرک Arasruli Sashulo Ganaltebis در 15 سالگی فارغ التحصیل شوند. از این رو جهت دستیابی به گواهی Sahualo Ganatlebis Atestasi، سپس می توانند 2 سال دیگر مدرسه را قبل از ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی بگذرانند.

مدارس بین المللی در گرجستان

مدارس بین المللی محدودی در تفلیس وجود دارند که نیازهای آموزشی شهروندان خارجی را تامین می کنند. مدرسه بین المللی Boxwood انگلیسی به دانش آموزان فرصت تحصیل دوره های زبان انگلیسی شامل GCSE و A Levels را فراهم می کنند. مدرسه بین المللی بریتانیایی تفلیس همچنین برنامه آکادمیکی از آموزش ابتدائی تا سطح A را ارائه می کند. از جمله دیگر مدارس خارجی می توان به مدارس زیر اشاره کرد:

  • French-Georgian Ecole Marie Brosset دوره های آمادگی دانش آموزان جهت آزمون مربوطه
  • مدرسه بین المللی گرجستان که نیازهای آموزشی کودکان خارجی و محلی را تامین می کند.
  • American QSI International School مستقر در تفلیس، که برنامه درسی ایالات متحده را به دانش آموزان تدریس می کند.

زندگی در گرجستان و فرهنگ آن

با وجود اینکه مهاجرت به گرجستان چالش های متعددی را نشان می دهد. این کشور زیبا همچنین انواع مختلف شگفتی را به افرادی نشان می دهد که شجاعت کافی برای زندگی ماجراجویی در این کشور را دارند. این کشور مکان منحصر بفردی، پر از کلیساهای باستانی منحصر بفرد، غذاهای عالی و نوشیدنی های جالب می باشد. شما همچنین از زیبایی های پارک ملی توشتی در شیب های شمالی کوه های قفقاز نیز بهره خواهید برد. از تپه های سرسبز تا دامنه های برفی و کلیسای تاریخی در بین راه، به شما حس برگشت به زمان را نشان می دهد.

زندگی در گرجستان و فرهنگ آن

اجاره مسکن در گرجستان

هزینه اجاره مسکن در این کشور بسته به شهری که در آن سکونت دارید متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هزینه های اجاره مسکن نزدیک به هم خواهد بود. این هزینه ها شامل موارد ذیل خواهد بود.

شرایط محل سکونتهزینه اجاره ها به لاری گرجستان 
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1853GEL
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر1280GEL
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3359GEL
اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر2280GEL

مقاله هزینه زندگی در گرجستان را نیز در این زمینه مطالعه نمایید.

وضعیت کار در گرجستان

کاریابی در گرجستان برای خارجی ها لزوما آسان نیست. تعدادی از شهروندان خارجی هستند که مشغول کار تدریس زبان در گرجستان می باشند. درحالی که برخی نیز در شرکت های ملی و بین المللی استخدام شده اند. میانگین دستمزد در تفلیس گرجستان، در سال 2019، 1069GEL (لاری گرجستان) یا تقریبا در حدود 398$ (دلار) در هر ماه می باشد. متوسط دستمزد ماهانه زنان نیز بر طبق همین آمار در حدود 300$ (دلار) در ماه بوده است. گرجستان یکی از انعطاف پذیرترین سیاست های ویزای کار و نیز مالیات های پایین را در بین کشورهای منطقه قفقاز و نیز کشورهای اروپایی دارد. به همین دلیل توجه مهاجرین خارجی همواره به سمت این کشور جلب می شود.

هزینه زندگی و اقلام غذایی در گرجستان

یکی از کشورهای بسیار ارزان و مقرون به صرفه برای زندگی، کشور گرجستان می باشد. هزینه زندگی در گرجستان 33.04% پایین تر از ایران می باشد. اجاره در گرجستان 44.74% پایین تر از ایران می باشد. در جدول زیر، شما می توانید برخی از هزینه های اقلام زندگی در کشور گرجستان را ملاحظه نمائید:

شمارهاقلام خوراکیهزینه ها به لاری گرجستان 
1غذا، رستوران ارزان قیمت25GEL
2غذا، برای 2 نفر، رستوران متوسطه90GEL
3یک میان وعده در مک دونالد20GEL
4یک بطری نوشابه2.22GEL
5آب1.65GEL

اما هزینه زندگی در تفلیس، پایتخت گرجستان چگونه است؟ هزینه های ماهانه خانواده 4 نفره در حدود 1.357.62$ (دلار) یا 3.658.79GEL (لاری گرجستان) بدون محاسبه اجاره بهاء می باشد. هزینه های ماهانه یک نفر در تفلیس 386.01$ (دلار) یا 1.040.29GEL (لاری گرجستان) بدون محاسبه اجاره بها می باشد. آمارها نشانگر آن است که شاخص هزینه زندگی در تفلیس 36.02% پایین تر از تهران است. رتبه هزینه زندگی 4.8% از 447 شهر در جهان مربوط به تفلیس است که هزینه بالایی نیست.

زندگی در گرجستان دارای فرصت ها و چالش ها و نیز نقاط مثبت و منفی خود است. شما بایستی قبل از برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور ابتدا هدف از این مهاجرت را مشخص کنید. سپس اقدامات قانونی و روند اداری مربوطه را طی نمائید. هدف ما در این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده، آشناسازی کلی شما عزیزان با این کشور و کیفیت زندگی در این کشور بود. از این طریق پس زمینه خوبی از زندگی در این کشور برای حاصل شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *