شرایط هلند

هزینه اقامت هلند

هزینه اقامت هلند

آگاهی از هزینه اقامت هلند موضوعی می باشد که بایستی در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت از این کشور زیبای اروپایی مدنظر قرار بگیرد. همه افرادی که قصد دارند حتی در کمترین مدت دراین کشوراقامت داشته باشند، باید از هزینه اقامت این کشور آگاه باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این نوشتار قصد دارند هموطنان عزیز را در زمینه هزینه های اقامت و زندگی در کشور هلند راهنمایی کنند.

درباره هزینه اقامت هلند

هزینه اقامت این کشور در مقایسه با کشورهای اروپای غربی مقرون به صرفه است، اگرچه هزینه زندگی در آمستردام و سایر شهرهای اصلی این کشور به طور معمول بیشتر است. در حالی که ممکن است هزینه اقامت این کشور ارزان قیمت توصیف نشود. اما زندگی در این کشور جذاب و زیبای اروپایی امکان پذیر است. در شاخص بهتر زندگی OECD،  هلند برای رفاه عمومی عملکرد خوبی دارد. در رده بالای تعادل کار و زندگی قرار دارد. هزینه کلی زندگی در این کشور به رغم ارائه کیفیت استاندارد برای مواد غذایی، مسکن، امکانات و غیره معمولاً ارزان تر از سایر کشورها اروپای غربی است. مسکن دلیل تقاضای زیاد (و کمبود عرضه) از املاک اجاره ای با کیفیت، به ویژه تحت تأثیر هزینه زندگی در آمستردام بخش عمده ای از هزینه برای مهاجران است. قبل از مهاجرت به این کشور، متقاضیان باید موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • هزینه خرید یا اجاره مسکن
  • هزینه غذا و مواد غذایی
  • هزینه حمل و نقل عمومی
  • هزینه امکانات و خدمات

برای دانشجویان و افراد مجرد که حقوق متوسطی دارند، اجاره خانه به صورت مشترک با افراد دیگر بهترین گزینه است. اما همانند تمام کشورهای دنیا، همیشه نمی توان شرایط را تضمین کرد. از سوی دیگر، مواد غذایی معمولاً هزینه ای مقرون به صرفه دارند. به طور متوسط​​، یک فرد باید انتظار داشته باشد بین €8 تا 15€ (یورو) برای یک وعده غذا در یک بار، کافه یا رستوران متوسط بپردازد. در نمودار زیر به شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف هلند اشاره شده است:

اجاره مسکن و هزینه اقامت هلند

قیمت خانه  طی چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. در نتیجه پیدا کردن محل اقامت مناسب در شهرهای اصلی می تواند یک چالش باشد. آمستردام و لاهه بالاترین قیمت اجاره را دارند. به دلیل تقاضای زیاد، رقابت در این شهرها شدید است. زندگی در خارج از شهرهای اصلی می تواند بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر باشد. به عنوان مثال، یک آپارتمان یک خوابه برای اجاره در آمستردام می تواند از 9000€ تا 1700€ (یورو) در ماه باشد. در حالی که آپارتمان های 3 خوابه در محله های مرکزی آمستردام از حدود 2300€ (یورو) شروع می شوند. زندگی در لاهه با قیمت های مختلف از 900€ تا 1750€ (یورو) در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه بسیار ارزان تر از آمستردام است.

در سایر شهرهای محبوب هلند از جمله روتردام، اوترخت، آمستلوین و هارلم، مهاجران می توانند انتظار داشته باشند که هزینه های کمتری برای اجاره مسکن پرداخت کنند. در این خصوص می توانید مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

خرید ملک در هلند

این کشور مقصد بسیاری از خریداران ملک بوده است. خرید ملک در این کشور می تواند برای مهاجران پیچیده باشد. اگر قصد خرید ملک را دارید، قیمت ملک به منطقه ای که در آن قرار دارد بستگی دارد. برای مثال، متوسط ​​قیمت ملک در آمستردام در حال حاضر بیش از 516.000€ (یورو) است. اما میانگین قیمت ملک در هلند 300.000€ (یورو) است. علاوه بر هزینه خرید خود ملک، متقاضیان همچنین باید هزینه وام، بیمه خانه (45€ الی 65€ (یورو) در ماه)، مالیات نقل و انتقالات (2% قیمت ملک) و هزینه های خدمات را نیز پرداخت کنند. متوسط ​​هزینه خدمات و امکانات یک خانه هلندی 3 خوابه حدود 250€ (یورو) است. لازم به ذکر است که مهاجران برای قبض های آب، گاز، برق و غیره باید حداقل 1.500€ (یورو) در سال هزینه کنند.

حمل و نقل عمومی و هزینه اقامت هلند

حمل و نقل عمومی و هزینه اقامت هلند

بهترین راه برای سفر در بیشتر شهرهای این کشور، دوچرخه است. حتی شهرهای بزرگ مانند آمستردام و لاهه نسبتاً جمع و جور هستند و با دوچرخه سواری در این شهرها می توانید لذت ببرید. حمل و نقل عمومی در هلند گسترده است، از جمله شبکه های تراموا، اتوبوس، مترو و قطار. کرایه سفر با تراموا، اتوبوس یا مترو در هلند 3€ (یورو) است. اما افراد تنها با خرید یک بلیط حمل و نقل عمومی، می توانند تا 1 ساعت از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی (به جزء قطار) استفاده کنند. برای خرید بلیط های چند روزه یا ماهانه، افراد باید از €7.50 الی 34€ (یورو) است. قیمت تاکسی در این کشور بسیار متفاوت است. برای سفر با تاکسی، ارزان ترین شهر هلند خرونینگن است. تعرفه حرکت در حدود 2€ الی 3€ (یورو) در هر کیلومتر پس از آن است.

هزینه غذا و مواد غذایی در هلند

در سال 2023، هزینه مواد غذایی دراین کشور افزایش یافته اند. این کشور دارای 3 نرخ مالیات بر ارزش افزوده 0%، 9% و 21% می باشد که نرخ 9% برای کالاها و خدمات خاص است. اینها شامل، غذا، آب، دارو، موضوعات مرتبط با هنر و کتاب است. نرخ 9% از ابتدای سال 2019 از 6% افزایش یافته است. خرید از بازارها و قصاب های محلی راهی عالی برای کاهش هزینه های غذا و خوراک (بسیار ارزانتر از هزینه سوپر مارکت ها) است. در این کشور کمبود بازار وجود ندارد. از این رو در مقاله مهاجرت به هلند به اطلاعات دقیق تری دست خواهید یافت.

در جدول زیر به هزینه برخی از اصلی ترین موارد مواد غذایی اشاره شده است:

مواردهزینه به یورو
1 لیتر شیر€1.02
1 کیلوگرم برنج سفید€1.85
12 عدد تخم مرغ€2.15
بطری 1.5 لیتری آب€0.79
1 کیلوگرم پنیر محلی€11.07
1 کیلوگرم فیله مرغ€8.40
1 کیلوگرم گوشت قرمز€25.33

هموطنان عزیزی که قصد دارند اقدام به کسب اقامت هلند از روش های مخلتف کنند می توانند انجام امور پرونده مهاجرتی خود را به عهده کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *