شرایط بلژیک

هزینه اقامت بلژیک

هزینه اقامت بلژیک

پایتخت کشور بلژیک شهر زیبای بروکسل می باشد. طبق گزارشات بدست آمده در سال 2023 هزینه اقامت بلژیک در شهرهای مختلف این کشور یکسان نیست. این کشور یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی است که از شبکه حمل و نقل پیشرفته ای در میان کشورهای اروپایی برخوردار است. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی و تولید و تکنولوژی پیشرفته در این کشور موجب ایجاد اقتصاد متنوعی در این کشور گردیده است. مهاجرت به بلژیک متقاضیان زیادی دارد و افراد با توجه به اهداف خود می توانند نسبت به اخذ روادید این کشور اقدام نمایند. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات جامع در تمامی زمینه های مهاجرتی متقاضیان عزیز را راهنمائی و همراهی می نمایند.

آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه اقامت در این کشور برخوردار باشند. دانشگاه های بلژیک رنکینگ های بالایی را بخود اختصاص داده اند و هر ساله دانشگاه های این کشور مقصد دانشجویان بین المللی زیادی قرار دارد. از آنجائیکه تدریس در دانشگاه های دولتی بلژیک به زبان های هلندی و فرانسوی صورت می گیرد، می توان گفت تحصیل در این کشور گزینه مناسبی برای آن دسته از دانشجویانی است که قصد یادگیری زبانی غیر از زبان انگلیسی را دارند. اخذ اقامت این کشور از دیگر راه ها نیز امکان پذیر است. انجام کار یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است که در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت بلژیک می شود.

بررسی روش های اخذ اقامت بلژیک

با توجه به شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور از جمله سیستم آموزشی معتبر، سیستم بهداشتی و درمانی با کیفیت و برخورداری از امکانات رفاهی و اجتماعی مناسب افراد زیادی در صدد اخذ اقامت این کشور هستند. از جمله راه های اخذ اقامت بلژیک عبارتند از:

  • اقامت از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق کارآفرینی
  • اقامت از طریق پناهندگی

اگر چه نرخ پرداخت مالیات در این کشور بالا است، اما با توجه به هزینه اقامت این کشور، مردم در این کشور براحتی می توانند مخارج زندگی خود را تأمین نمایند. 5 سال کار مداوم موجب اخذ اقامت دائم این کشور می گردد. از آنجائیکه پروسه اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان زمانبر است، معمولاً اکثر دانشجویانی که تحصیل در این کشور را انتخاب نموده اند، پس از اتمام تحصیلات در این کشور نسبت به دریافت ویزای کاری این کشور اقدام می نمایند.

بدین طریق می توانند براحتی اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. همچنین دولت این کشور از ایده های تجاری کارآفرینان که موجب سودآوری در اقتصاد این کشور می گردد، استقبال می نماید. این کشور از ثبات اقتصادی و سیاسی پایداری برخوردار است و مقصد بسیاری از سرمایه گذران خارجی قرار گرفته است.

بررسی هزینه اقامت بلژیک

بررسی هزینه اقامت بلژیک

هزینه اقامت کشور بلژیک در مقایسه با برخی از کشورها همچون انگلستان بسیار مقرون به صرفه تر است. به طوری که هزینه اقامت بلژیک %20.3 ارزانتر از انگلستان گزارش شده است. این کشور در حال توسعه بوده و با توجه به هزینه اقامت این کشور بسیاری از افراد این کشور را همانند پلی برای مهاجرت به دیگر کشورها بر می گزینند. نمودار هزینه زندگی در این کشور بدین شرح می باشد:

در جدول زیر برخی از از هزینه اقامت این کشور نشان داده شده است:

رستوران هاقیمت ها به یورو
1 وعده غذا در رستوران ارزان قیمت15€
3 وعده غذا در رستوران معمولی70€
1 وعده غذا در مک دونالد9€
1 فنجان کاپوچینو3€
1 بطری نوشابه2.44€
سوپر مارکت هاقیمت ها به یورو
1 لیتر شیر0.95€
1 قرص نان فرانسوی1.79€
برنج سفید (1 کیلو گرم)1.91€
تخم مرغ (12 عدد)2.64€
پنیر سفید (1 کیلو گرم)12.58€
سینه مرغ (1 کیلو گرم)9.17€
گوشت قرمز (1 کیلو گرم)15.33€

 

هزینه مسکن بخشی از هزینه اقامت بلژیک

در این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی بیشترین هزینه اقامت مربوط به هزینه مسکن است. قیمت اجاره ملک در این کشور بر طبق متراژ آپارتمان ها تعیین می گردد و معمولاً قیمت اجاره ملک 10€ (یورو) به ازای هر متر مربع می باشد. ناگفته نماند قیمت اجاره و خرید ملک در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و معمولاً هزینه ملک در شهرهایی همچون بروکسل و خنت در مقایسه با دیگر کشورها بیشتر است. شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور به صورت آمار نمودار زیر می باشد:

نمودار هزینه زندگی در بلژیک

بطور میانگین هزینه اجاره و خرید ملک در این کشور به قرار زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
اجاره ی1 واحد آپارتمان (1 خوابه) مرکز شهر811€
اجاره 1 واحد آپارتمان (1 خوابه) خارج از شهر657€
اجاره 1 واحد آپارتمان (3  خوابه) مرکز شهر1183€
اجاره 1 واحد آپارتمان ( 3 خوابه) خارج شهر967€
قیمت هر متر مربع آپارتمان مرکز شهر3349€
قیمت هر متر مربع آپارتمان خارج از شهر2689€

همانطور که در بخش های قبل بیان نمودیم، این کشور از سیستم حمل و نقل پیشرفته ای برخوردار است و اکثر مردم این کشور از وسایل نقلیه عمومی استفاده می نمایند. هزینه های حمل و نقل در بلژیک به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
قطارهای بین شهری4€
ورودی تاکسی5€
تاکسی (به ازای هر کیلومتر)2€
هر لیتر بنزین1.85€
بلیط اتوبوس1€

دانشجویان عزیز توجه داشته باشند هزینه های تردد بین شهری برای دانشجویان در این کشور نیم بها می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت بلژیک

متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، با توجه به اهداف مهاجرتی خود ملزم به اخذ یکی از ویزاهای مهاجرتی این کشور می باشند. دولت این کشور ویزاهای مختلفی را صادر می نماید که هر یک دارای شرایطی می باشد. بطور کلی جهت اخذ ویزای این کشور مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای تأمین هزینه زندگی در بلژیک بیان می نماید.
  • دعوتنامه ( با توجه به اهداف مهاجرت متقاضیان)
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت (مبنی بر سلامت فرد)

علاقمندان مهاجرت و زندگی در کشور بلژیک جهت آگاهی بیشتر در زمینه هزینه اقامت بلژیک می توانند مقاله اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری را که توسط نویسندگان ما به نگارش درآمده است، مطالعه بفرمایند. همچنین می توانید از مشاوره تلفنی و حضوری، مشاوره های مفید کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید. این مجموعه اطلاعات مفیدی در زمینه تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *