مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی

تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی

با توجه به اعتبار بالای دانشگاه ها و هزینه های تحصیلی پایین تحصیل در بلژیک در سال 2023 متقاضیان زیادی دارد. دانشگاه های خصوصی بلژیک امکان ادامه تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی را فراهم نموده است. تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی برای دانشجویان ایده آل است. تحصیل در بلژیک در برخی از دانشگاه های دولتی رایگان است. دانشجویان تنها ملزم به پرداخت بیمه هزینه ثبت نام می باشند. اما تمامی برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان های فرانسوی و هلندی ارائه داده می شود. دانشجویان می توانند در مقاطع بالاتر از مزایای تحصیل به زبان انگلیسی بهره مند گردند. در سال 2023 تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور رایگان نیست. اما دانشجویان امکان دریافت بورسیه های تحصیلی متعددی را خواهند داشت. از این طریق می توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند.

مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین گزینه های تحصیلی و مهاجرتی را به دوستان عزیز معرفی خواهند نمود. دانشجویان در این کشور مجاز به انجام کار حین تحصیل هستند. البته برخورداری از مهارت زبان رسمی این کشور برای ورود به بازارهای کاری بلژیک نقش بسزایی دارد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات نیز امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور را خواهند داشت. از این طریق می توانند اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نمایند. دانشگاه کنت یکی از دانشگاه های معتبر بلژیک است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است.

تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی در مدارس

شرایط تحصیل در بلژیک از سن 6 سالگی آغاز و تا سن 18 سالگی ادامه دارد. دانش آموزان در مدارس ایرانی بلژیک از سن 6 تا 12 سالگی در مقطع ابتدایی به تحصیل می پردازند. پس از پایان این مقطع وارد دوره دبیرستان خواهند شد. طول دوره تحصیل در مقطع دبیرستان 6 سال است. با توجه به حضور گسترده مهاجرین در این کشور مدارس بین المللی زیادی در این کشور مشغول به فعالیت هستند. امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد. تحصیل در مدارس بین المللی بلژیک رایگان نیست.

 

در جدول زیر ما لیست برخی از این مدارس را به همراه هزینه های سالیانه بررسی نموده ایم:

نام مدارس بین المللی بلژیکهزینه تحصیل به یوروتوضیحات
مدرسه بین المللی Bogaerts13200€ الی €19600مدرسان این مدرسه از مهارت بالای زبان فرانسوی برخورداراند. مباحث آموزشی را به زبان انگلیسی به مهاجرین و دانش آموزان بومی ارائه می نمایند.
دانشکده بین المللی بروکسل5900€ الی €17000تدریس در این مرکز به زبان انگلیسی برای کودکان 2 تا 11 سال می باشد.
مدرسه بین المللی BEPS15900€ الی €24300این مدرسه از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. برنامه های بین المللی متعددی را به دانش آموزان 2 تا 11 سال ارائه می نماید.
مدرسه School of European Mol3466€ الی €6461آموزش در مهدکودک به یکی از زبان های فرانسوی، هلندی، انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. پس از پایان این دوره زبان دومی نیز به دانشجویان تدریس خواهد شد.

تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی در دانشگاه ها

دانشجویان بین المللی تنها امکان تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی را دارند. تمامی برنامه ها در مقطع کارشناسی به زبان های فرانسوی و هلندی ارائه می شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی را دارند، می باید درخواست پذیرش را به دانشگاه های خصوصی این کشور ارائه نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بلژیک نسبت به دانشگاه های دولتی بلژیک بیشتر است. دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی می باید از مدرک زبان انگلیسی برخوردار باشند.

دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 هستند. تحصیل کارشناسی در بلژیک به مدت 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. همچنین مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکترا 3 سال به طول می انجامد. دانشگاه های این کشور بورسیه های متعددی را به دانشجویان ارائه می نمایند. اکثر این بورسیه ها متعلق به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. دانشجویان مقطع دکتری با دریافت بورسیه نه تنها از مزایای تحصیل رایگان در بلژیک بهره مند می شوند بلکه ماهانه حقوقی معادل 2000$ (دلار) نیز دریافت خواهند نمود. البته اخذ این بورسیه ها با شرایطی همراه است. از مهمترین شرایط معدل بالا، ارائه مقالات بین المللی، تألیف کتاب و تحصیل در دانشگاه های برتر جهان می باشد.

تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی در دانشگاه ها

بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان در بلژیک

آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی را دارند، می توانند درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشگاه های زیر ارسال نمایند:

  • دانشگاه KU Leuven: این دانشگاه با قدمتی 600 ساله یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های بلژیک است. شرایط تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم نموده است. این دانشگاه فعالیت های چشمگیری در زمینه های مختلف پژوهشی ارائه نموده است. شهرت زیادی را در این زمینه از آن خود نموده است.
  • دانشگاه Ghent: این دانشگاه در سال 1817 تأسیس گردیده است. یکی از دانشگاه های جوان در این کشور بشمار می رود. در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بطور کلی از بین 41000 دانشجوی بین المللی در این کشور 10% آنان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان آلمانی و در دیگر مقاطع به زبان انگلیسی ارائه می گردد. دانشگاه های لی یژ و بروکسل نیز از دیگر دانشگاه های معتبر در بلژیک است که هر ساله دانشجویان زیادی را پذیرش می نماید.

مزایای تحصیل پزشکی در بلژیک به زبان انگلیسی

بلژیک، کشوری در اروپای غربی، به خاطر شهرهای قرون وسطایی و زیرساخت‌ هایش مشهور است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای اروپا شناخته می شود. علاوه بر این، می توان استدلال کرد که تنوع فرهنگی آن به محبوبیت آن به عنوان کشور میزبان کمک می کند. مناطق متمایز این کشور عبارتند از هلندی زبان در شمال، فرانسوی زبان در جنوب و آلمانی زبان در شرق. بلژیک در واقع یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل پزشکی است. بلژیک از نظر کیفیت آموزشی، امکانات آموزشی و امکانات مدرن، مکانی عالی برای تحصیل پزشکی است. گذشته از زیرساخت ها، این کشور بسیار در دسترس است و به همان اندازه پذیرای دانشجویان بین المللی است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، نباید نگران ادغام شدن در جامعه باشید. بله، بلژیک دارای 3 زبان رسمی است: فلاندری، آلمانی و فرانسوی، انگلیسی به طور گسترده استفاده می شود و با سطح مهارت بالایی صحبت می شود. این برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی بسیار مفید خواهد بود، پس نگران نباشید. با این حال، توجه به این نکته نیز مهم است که زبان عمومی آموزش در بلژیک هلندی، آلمانی یا فرانسوی است. این کاملا به دانشگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد.  در واقع، اگر می خواهید  در بلژیک تحصیل کنید و در رشته پزشکی تحصیل کنید، ابتدا باید ایده ای از بهترین دانشکده های پزشکی در بلژیک داشته باشید. علاوه بر این، بلژیک یکی از کشورهایی است که بیشترین دانشجویان خارجی را در اروپا می پذیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بلژیک

شهریه تحصیلی دانشجویان بسته به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی آنان متفاوت است. دانشجویان می باید حداقل هزینه ای معادل 850€ (یورو) را بابت شهریه تحصیلی خود در نظر داشته باشند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می باید سالانه هزینه ای بین 1000€ تا 4000€ (یورو) پرداخت نمایند. اگر چه امکان اخذ بورسیه تحصیلی بلژیک برای دانشجویان وجود دارد، اما این بورسیه ها محدود و بسیار رقابتی می باشد.

علاوه بر هزینه تحصیل در بلژیک، هزینه های زندگی ماهانه 750€ تا 1100€ (یورو) تخمین زده شده است. این هزینه شامل اسکان، خوراک و حمل نقل دانشجویان نیز می باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاشند تا بهترین گزینه های تحصیلی را به علاقمندان به این موضوع معرفی نمایند. دانشجویان عزیز می توانند جهت آگاهی از شرایط ویزای همراه بلژیک با این مجموعه مشاوره و از تجربیات آنان بهره مند گردند.

سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در بلژیک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در بلژیک می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بلژیک وجود دارد؟ بله اما دانشجویان بین المللی تنها امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی بلژیک دارند.
  • چه مدرک زبانی برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلژیک نیاز است؟ برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلژیک دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 هستند.
  • چه مدارسی در بلژیک به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟ مدرسه بین المللی Bogaerts، دانشکده بین المللی بروکسل، مدرسه بین المللی BEPS  و مدرسه School of European Mol
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی

  1. امیرعلی پوری گفت:

    با اینکه بخش مدارس برام کاربرد نداشت ولی خیلی باعث تعجب و حیرتم شد که انقد مدارس بین المللی سطح بالایی داره و نتیجه گرفتم که اخذ پذیرش از دانشگاه های بلژیک و یا تحصیل تو این دانشگاه ها میتونه سخت باشه چون سطح تدریس دروس تو مدارس بالاست و اینکه یه دانشجوی خارجی که زبان هم خوب بلد نیست چطور میتونه باهاشون رقابت کنه به نظرم سخت اومد. هزینه های مدارس هم بالا بود فکر کنم بلژیک کلا یه کشور گرون باشه واسه تحصیل خصوصا تحصیل پزشکی در بلژیک به زبان انگلیسی. البته زبان فرانسوی و هلندی ام گفتید تو دانشگاه ها هست که اینم حاکی از سطح بالا بودن تحصیلات تو این کشور داره. فکر کنم شرایطش از خیلی از کشورها سخت تره. بابت ذکر مبلغ بورسیه ممنون که درست وقتی که سوالش برام پیش اومده بود جوابش رو خوندم.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما ممنون که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید. در خصوص بررسی شرایط تحصیل در بلژیک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *