مهاجرت تحصیلی بلژیک

مدارس ایرانی بلژیک

مدارس ایرانی بلژیک

مدارس ایرانی بلژیک بهترین فرصت برای تحصیل در این کشور با آینده ای درخشان است. بلژیک در قلب اروپا قرار دارد. و با قطار کوتاهی از شهرهای بزرگ فرهنگی، مانند، پاریس و برلین فاصله دارد. بلژیک به عنوان چهارراه اروپا، به دلیل چند فرهنگی بودن و نگرش استقبال از دانشجویان بین المللی شناخته شده است. موسسات آموزش عالی بلژیک در سراسر جهان توسط جوامع تجاری و علمی به دلیل کیفیت بالای آنها شناخته شده است. بلژیک همچنین دارای کیفیت زندگی بالا، از جمله شهریه کم، مراقبت های بهداشتی عالی و شبکه حمل و نقل عمومی قوی است. در این مقاله ما به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه کارها را برای تحصیل بهتر در این کشور ارائه داده ایم. در قسمت ابتدایی این مقاله قصد داریم به تصویر بلژیک در یک نگاه بپردازیم.

اطلاعات عمومی در مورد بلژیکدر قسمت ابتدایی مقاله قصد داریم دلایل تحصیل در مدارس ایرانی بلژیک را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی بلژیک

سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در مدارس ایرانی بلژیک، به عنوان یکی از بهترین ها در اروپا شناخته می شود. بلژیک کشوری چند زبانه دارای 3 زبان رسمی ( فلاندری، فرانسوی و آلمانی ) است.بسیاری از موارد دیگر روزانه در مدارس ایرانی بلژیک و دانشگاه ها، در طیف گسترده ای از سازمان های بین المللی که در بروکسل، پایتخت آن مستقر هستند صحبت می شود. خانه مولز فریت، وافل، و مجموعه وسیعی از شکلات های با کیفیت، همگی در بلژیک در دسترس همگان قرار دارند. در ادامه، دلایل تحصیل در بلژیک را با رتبه جهانی این کشور با موضوعات مختلف داخل جدول بررسی خواهیم کرد:

رتبه جهانیموضوع
19سهولت کسب و کار در جهان
13آموزش و پرورش در جهان
30ایمنی در جهان
24اقتصاد در جهان

بعد از کسب اطلاعات کلی در باره کشور بلژیک در این قسمت به سیستم آموزشی مدارس ایرانی این کشور خواهیم پرداخت.

هر کشوری مقررات خاص خود را در رابطه با سیستم آموزشی و ثبت نام در مدارس دارد. در حالی که در برخی از جنبه ها ممکن است متفاوت باشد. سن مدرسه اجباری در سراسر بلژیک، بین 6 تا 18 سال است. آموزش اجباری برای دوره ابتدایی ( 6 تا 12 سال ) و متوسطه ( 12 تا 18 سال ) تقسیم می شود. قبل از سن مدرسه اجباری، امکانات رایگان پیش دبستانی نیز برای کودکان 2.5 سال و بالاتر وجود دارد.

سیستم آموزشی در بلژیک به 3 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی بلژیک

آموزش پیش دبستانی در مدارس بلژیک

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی  بلژیک اجباری نیست. اما به دلایلی می تواند بسیار مفید باشد. بودجه عمومی به این معنی است که مهد کودک ها و پیش دبستانی ها مراقبت رایگان از کودکان را برای والدین شاغل فراهم می کنند. بعلاوه، در حالی که دروس رسمی کمی وجود دارد، کلاس ها مدارس ایرانی بلژیک، به طور فعال کودکان را برای مدرسه در سطح آموزشی و اجتماعی از طریق یادگیری متمرکز بر بازی آماده می کند. در نتیجه بیش از 90% کودکان در بلژیک به پیش دبستانی می روند. اما توجه داشته باشید که مکان در پیش دبستانی های محبوب می تواند محدود باشد. اغلب، یک مهد کودک با یک مدرسه ابتدایی محلی رابطه دارد. که انتقال آسان به آموزش رسمی را ایجاد کند.

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی بلژیک

آموزش ابتدایی درمدارس ایرانی بلژیک از سنین 6 تا 12 سال اجباری است. دپارتمان های آموزش محلی بر الزامات و برنامه درسی هر منطقه نظارت دارند. ایجاد سرعت صحیح آموزش در مدارس ایرانی بلژیک مهم است. کودکان در هر سطحی، از دوران پیش دبستانی تا دبیرستان، ارزیابی می شوند. که آیا آماده حرکت به جلو هستند یا خیر. به عنوان بخشی از این آزمایش تکرار 1 سال برای کودکان معمول است. و انجام این کار هیچ انگ منفی ندارد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، کودکان با گواهی آموزش ابتدایی فارغ التحصیل می شوند. این گواهی هنگام انتقال به آموزش متوسطه مهم است. آموزش ابتدایی در بلژیک به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند.

  • مدارس ابتدایی دولتی: آموزش ابتدایی عمومی برای همه در سراسر کشور رایگان است. برنامه های درسی نسبتا سنتی است. با کلاس های صبحگاهی مبتنی بر سواد و ریاضیات و طیفی از موضوعات دیگر، از جمله موسیقی و تاریخ، که در بعد از ظهر تدریس می شود. بعد از ظهرهای چهارشنبه اغلب رایگان است. همچنین تاکید زیادی بر یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد. در سال های پایانی آموزش ابتدایی، یادگیری هلندی یا آلمانی برای جامعه فرانسوی زبان، و زبان فرانسه برای جامعه هلندی زبان معمولا اجباری است.
  • مدارس ابتدایی خصوصی: همچنین گزینه های زیادی برای آن دسته از والدین و فرزندانی که به سبک های آموزشی خصوصی، بین المللی یا جایگزین تمایل دارند، وجود دارد. 3 نوع مدرسه ابتدایی خصوصی در بلزیک وجود دارد. روش و مدارس مونته سوری، که در آن ارائه یک سبک آموزشی جایگزین با تمرکز بر تفکر خلاق و رشد کل نگر کودک. مدارس مذهبی، به عنوان مثال مدارس کاتولیک یهودی، اغلب یارانه هایی برای این کار وجود دارد.

تحصیلات متوسطه در مدارس ایرانی بلژیک

آموزش متوسطه در بلژیک از سنین 12 تا 18 سال اجباری است. با این حال  پس از  16سالگی دانش آموزان می توانند، تحصیل نیمه وقت را در این مدارس انتخاب کنند. و آموزش های فنی و حرفه ای را انجام دهند. در سیکل پایانی، بین سنین 16 تا 18 سال، امکان تحصیل پاره وقت در حین گذراندن دوره های حرفه ای برای دانش آموزان نیز وجود دارد. در این قسمت به تعطیلات مدارس ایرانی بلژیک می پردازیم.

تعطیلات مدارس ایرانی بلژیک

تعطیلات مدارس ایرانی در بلژیک به 5 دوره تقسیم می شوند

تعطیلات مدارس ایرانی در مورد بلژیکدر قسمت های پایانی این مقاله می خواهیم هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک را بررسی کنیم.

هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک

هزینه های تحصیل برای دانشگاه های بلژیک از 800€ تا 9000€ (یورو) به صورت سالانه متغیر است. هزینه زندگی نیز بسته به محل و شرایط دانشجو می تواند متفاوت باشد. البته ممکن است شما در بلژیک به صورت کاملا رایگان تحصیل کنید. برای این کار باید برنامه ریزی زیادی از قبل انجام دهید. طبق آمار رسمی سال  2023هزینه زندگی در بلژیک ارزان تر از 79% کشورهای اروپای غربی است. و گرانتر از 61% از کشور های جهان است. برای درک بهتر به جدول زیر توجه کنید.:

هزینه به  یوروموضوع
3767€هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره
1805€هزینه ماهانه 1 نفر

بعد از آشنایی با هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک، در این قسمت به شهرهای پرهزینه این کشور خواهیم پرداخت. در این شهرها هزینه زندگی و تحصیل نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است:

هزینه تحصیل در شهرهادر قسمت پایانی مقاله قصد داریم شما را با مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شهر بروکسل آشنا کنیم.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بلژیک

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد. این مدرسه که در لیست مدارس دولتی بین المللی قرار دارد. دارای امکانات علمی و آموزشی متنوعی برای دانش آموزان دبستان می باشد. مدرسه مختلط جمهوری اسلامی ایران در بروکسل در سال 2001 میلادی وارد چرخه آموزشی کشور شده و پذیرای فرزندان ایران زمین بوده است. در این مقاله با کشور بلژیک و مدارس ایرانی این کشور به خوبی آشنا شدید. اما بعد از تصمیم نهایی خود برای مهاجرت تحصیلی بلژیک با مشاوران متخصص و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *