مهاجرت تحصیلی بلژیک

شرایط ویزای همراه بلژیک

شرایط ویزای همراه بلژیک

بلژیک یکی از کشورها امن و زیبا در بخش غربی قاره اروپا می باشد. هر ساله میزبان گردشگران و توریستان زیادی از کشورهای مختلف است. مطابق قوانین شرایط ویزای همراه بلژیک به گونه ای است که متقاضی امکان مهاجرت همزمان به همراه اعضاء خانواده خویش را ندارد. بلکه باید ابتدا متقاضی به این کشور سفر کند سپس برای خانواده خود درخواست ارسال نماید. کیفیت زندگی بالا، خدمات درمانی و بهداشتی مناسب، دانشگاه های با کیفیت و غیره از جمله دلایل مهاجرت به این کشور است. زبان مردم این کشور هلندی، فرانسوی و آلمانی است. تدریس در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان های فوق ارائه می گردد. اکثر دانشگاه ها سعی در جذب دانشجویان بین المللی دارند. دانشگاه های خصوصی این کشور با ارائه دروس به زبان انگلیسی، سعی در تحقق این هدف دارد.

کار و سرمایه گذاری از دیگر راه های مهاجرت به این کشور اقامت و تابعیت این کشور را میسر می سازد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، با توجه به شرایط ویزای همراه این کشور می توانند اقامت این کشور را برای اعضاء خانواده خود نیز دریافت نمایند. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با قرار دادن اطلاعات مفید در زمینه چگونگی دریافت ویزای همراه این کشور متقاضیان مهاجرت به این کشور را راهنمائی می نمایند.

بررسی شرایط ویزای همراه بلژیک

این کشور یکی از کشورهای متمدن قاره اروپا است. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور خدمات بسیار مناسبی را به دانشجویان ارائه می نمایند. دانشجویانی که به طرق مختلف قصد مهاجرت به این کشور را دارند، امکان اخذ ویزای همراه این کشور را خواهند داشت.

یکی از شرایط ویزای همراه این کشور این است که متقاضی تنها مجاز به اخذ این ویزا برای افراد تحت تکفل خود همچون همسر، فرزندان کمتر از 18 سال و فرزندان بیشتر از 18 سال معلول می باشد. امکان همزمان مراجعت متقاضی به همراه اعضاء خانواده وجود ندارد. بلکه ابتدا فرد می باید به این کشور سفر نموده و پس از اخذ مجوز اقامت امکان درخواست ویزای همراه به اداره مهاجرت این کشور را خواهد داشت.

مهاجرت به این کشور از طریق روش های زیر امکان پذیر است:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق پناهندگی در بلژیک
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند
  • مهاجرت از طریق ازواج

در تمامی موارد ذکر شده، فرد با توجه به شرایط ویزای همراه این کشور امکان اخذ ویزا را برای اعضاء خانواده خود خواهد داشت.

ویزا همراه بلژیک برای خانواده

بلژیک مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارای سیستم مهاجرتی دو لایه است. این امر به شهروندان اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس دسترسی رایگان برای سفر به بلژیک برای پیوستن به اعضای خانواده خود که در آنجا زندگی می کنند، می دهد. با این حال، این برای اتباع غیر اتحادیه اروپا  که در بیشتر موارد نیاز به ویزای بلژیک دارند، متفاوت است. رویه الحاق خانواده که ریشه در قوانین بلژیک دارد، به اتباع خارجی اجازه می دهد تا با اقوام نزدیک خود که در بلژیک زندگی می کنند تحت شرایط خاصی اقامت کنند. اداره مهاجرت به این درخواست ها رسیدگی می کند. از سال 2011، سیاست مهاجرت بلژیک الزامات سخت گیرانه تری را برای اتحاد مجدد خانواده ها در نظر گرفته است. اینها شامل محدودیت هایی در مورد اینکه چه کسی می تواند درخواست کند و شواهد قوی تر از پیوندهای خانوادگی است.

اداره مهاجرت بلژیک سالانه بیش از 50000 مجوز اقامت (PDF به زبان هلندی) را برای الحاق خانواده صادر می کند. این تقریباً نیمی از کل مهاجرت (PDF در هلندی) به بلژیک را تشکیل می دهد. شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA برای سفر به بلژیک برای پیوستن به اعضای خانواده خود نیازی به ویزا ندارند. این بدون توجه به ملیت یکی از اعضای خانواده که در بلژیک زندگی می کند اعمال می شود. با این حال، هنگامی که در بلژیک هستید، در صورت اقامت طولانی مدت، باید ورود خود را به دفتر شهرداری/شهرداری محلی گزارش دهید. همچنین باید برای کارت اقامت بلژیک اقدام کنید. نوع کارت اقامتی که برای شما صادر می شود به ملیت شما بستگی دارد. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، معمولاً یک کارت اقامت اتحادیه اروپا با اعتبار 5سال دریافت می کنید. کارت اقامت شامل شماره ثبت ملی بلژیک و مجوز شما برای کار در بلژیک است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه بلژیک

متقاضی برای اخذ اقامت بلژیک برای اعضاء خانواده خود ملزم ارائه مدارک زیر می باشد:

  • پاسپورت فرد متقاضی اخذ ویزای همراه این کشور
  • ارائه آدرس محل اقامت فرد در این کشور
  • مدارک مربوط به گواهی ازدواج و تولد
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد برای تأمین هزینه های زندگی در این کشور برای خود و اعضاء خانواده متقاضی
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت همراهان
  • ارائه بیمه سلامت برای اعضاء خانواده
  • رسید پرداخت صدور ویزای همراه

مهاجرت به این کشور از طرق مختلف در سال های اخیر با افزایش تعداد مهاجرین همراه بوده است. در نمودار زیر تعداد متقاضیان اخذ اقامت این کشور بیان شده است:

تعداد مهاجرین به کشور بلژیک

در صورتی که فرد به مدت حداقل 5 سال زندگی و مالیات به دولت این کشور امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را خواهد داشت. یکی از مزیت های اخذ ویزای این کشور تردد و مسافرت به دیگر کشورها اروپایی بدون اخذ روادید می باشد. ناگفته نماند امکان انجام کار در دیگر کشورهای اروپایی برای فرد وجود ندارد.

شرایط ویزای همراه بلژیک و مهاجرت کاری

ویزای کاری بلژیک بر 3 نوع است. متقاضیان انجام کار در این کشور می توانند با اخذ یکی از این ویزاها به این کشور مراجعت نمایند. این افراد با در نظر داشتن شرایط ویزای همراه این کشور می توانند پس از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. در جدول زیر انواع ویزاهای کاری این کشور را نشان داده ایم:

انواع ویزای کاری بلژیکشرایط
ویزای نوع A بلژیکشرایط اخذ این ویزا نسبتاً دشوار است. اما افراد با اخذ این ویزا امکان انجام کار بصورت نامحدود در این کشور را خواهند داشت.
ویزای نوع B بلژیکاین ویزا دارای اعتباری 1 ساله است. متقاضیان برای تغییر شغل و کارفرمای خود ملزم به اخذ ویزای نوع B دیگری هستند.
ویزای نوع C بلژیکاین ویزا مختص افرادی که قصد انجام کار بصورت موقت در بلژیک را دارند، صادر می گردد. معمولاً دانشجویان و افرادی که برای انجام کارهای کشاورزی به این کشور مراجعت می نمایند، برای اخذ این ویزا اقدام می نمایند.

شرایط ویزای همراه بلژیک و مهاجرت کاری

مهاجرت تحصیلی به بلژیک

همانطور که می دانید، این کشور دانشگاه های معتبر بسیاری دارد که موجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی شده است. اگر چه تدریس در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور به زبان های فرانسوی، هلندی و آلمانی است. اما دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. تحصیل در بلژیک برای آن دسته از دانشجویانی که قصد یادگیری زبانی بغیر از زبان انگلیسی را دارند، فرصت بسیار مناسبی است. از دیگر مزایای تحصیل می توان به هزینه های پایین تحصیل و زندگی در این کشور اشاره نمود.

دانشجویان با اتمام تحصیلات خود می توانند به دیگر کشورها مهاجرت نموده و به انجام کار بپردازند. امکان کاریابی در بلژیک برای افراد پس از تحصیل وجود دارد. همچنین از این طریق می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور اقامت پس از تحصیل در این کشور را اخذ نمایند. مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاشند تا با شناسائی گزینه های مناسب مهاجرتی متقاضیان عزیز را یاری و راهنمائی نمایند. دوستان عزیز می توانند در زمینه چگونگی اعزام دانشجو به بلژیک با این مجموعه مشاوره نمایند.

سوالات متداول در باب ویزای همراه دانشجویی در بلژیک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب سوالات متداول در باب ویزای همراه دانشجویی در بلژیک می باشیم:

  • ویزای همراه بلژیک شامل چه افرادی است؟ متقاضی تنها مجاز به اخذ این ویزا برای افراد تحت تکفل خود همچون همسر، فرزندان کمتر از 18 سال و فرزندان بیشتر از 18 سال معلول می باشد.
  • آیا امکان درخواست همزمان برای ویزای همراه بلژیک وجود دارد؟ خیر فرد اصلی در ابتدا باید در بلژیک اقامت بلند مدت دریافت کند و سپس با ارائه مدارک مالی مناسب برای فرد همراه ساپورتر تلقی شود.
  • صدور ویزای همراه بلژیک چه مدت زمان می برد؟ پردازش عادی ویزای همراه بلژیک حدود 3 ماه زمان می برد و این ممکن است بسته به زمان و شرایط هر فرد متغیر باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه بلژیک

  1. صامتی گفت:

    درود خدمت شما و سپاس از زحمات شما. لطفا درباره هزینه های ویزا همراه بلژیک بگید. و اینکه از نظر شما برای مهاجرت خانوادگی کدوم راه راحت تره و چقدر میشه دربارش مطمئن بود؟ اگر خانواده ای 5 نفره باشه شرایطش سخت تر میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص شرایط مهاجرت به بلژیک به صورت خانوادگی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. هادی رحمانی گفت:

    با سلام و ممنون از مطلب مفید شما.
    آیا همسر دانشجو در بلژیک اجازه کار دارد، اگر بلی، چند ساعت در هفته؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بسته به حرفه کاری این امکان وجود دارد. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *