شرایط ایسلند

هزینه اقامت ایسلند

هزینه اقامت ایسلند

با توجه به اینکه ایسلند یکی از کشورهای گران در اروپا و جهان است بررسی هزینه اقامت ایسلند برای مهاجرین به این کشور بسیار مهم است. ایسلند امروز به یک مکان محبوب برای مهاجران و گردشگران از سراسر جهان تبدیل شده است. از بیابان های دست نخورده گرفته تا طبیعت باشکوه شگفتی زمین شناسی و طیف گسترده ای از فعالیت های آتشفشانی، چشمه های آبگرم سبب هجوم عظیم بازدیدکنندگان شده است. مردم محلی خوش برخورد و گرم هستند و نیازی به گفتن نیست، آنها انگلیسی روان صحبت می کنند. یکی از نکات منفی درباره ایسلند گران بودن آن است.

در مورد اینکه چرا ایسلند اینقدر گران است، ترکیبی از اقتصاد، جغرافیا و سیاست باعث آن شده است. شما برای هزینه های ماهانه زندگی حداقل 950€ (یورو) نیاز دارید (به استثنای اجاره)، در حالی که یک خانواده چهار نفره باید بودجه ای در حدود 3550€ (یورو) در ماه (به استثنای اجاره) را پرداخت کنند. هزینه دقیق زندگی به محل زندگی فرد، سبک زندگی، اندازه خانه و نوع تجربه ای که می خواهند در ایسلند بدست آورند بستگی خواهد داشت. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره هزینه اقامت در ایسلند بیشتر توضیح داده اند.

هزینه اقامت ایسلند در سال 2023

بازار مسکن در ایسلند بسیار رقابتی و پر هزینه است. با توجه به اینکه یک خانه امن برای هر خانواده یک ضرورت است، تعجب آور نیست که قیمت بالای مسکن به هزینه های بالای زندگی در این کشور کمک می کند. اگر اجاره می دهید، انتظار می رود حدود 1355€ (یورو) برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر هزینه کنید. یک زن و شوهر با بچه ها به یک خانه بزرگتر، احتمالا یک آپارتمان سه خوابه نیاز دارند که هزینه آن در هر ماه 2075€ (یورو) است. برای کسانی که قصد اقامت دائم در ایسلند را دارند خرید ملک در ایسلند یک گزینه مناسب است.

علی رغم این واقعیت که قیمت املاک و مستغلات نیز در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، اما قیمت اجاره باعث می شود اقساط وام های ماهانه یک گزینه مقرون به صرفه به نظر برسد. متوسط ​​هزینه خرید ملک مسکونی در پایتخت کشور از 289200€ (یورو) است. در پایتخت، قیمت املاک به طور متوسط ​​در حدود 3204€ (یورو) در متر مربع است. خانه ها در مناطق روستایی ارزان تر از خانه های ریکیاویک هستند.

با این وجود، دسترسی به مشاغل خوب و امکانات محلی در این مناطق در مقایسه با پایتخت کمتر است. این موارد بدین شرح است:

نوع اقامت در ایسلندهزینه میانگین اقامت به یورو
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر1359€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر1877€
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خواب در خارج شهر1099€
کرایه ماهیانه آپارتمان 3 خواب در خارج شهر1628€
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر4928€
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر3648€

هزینه اقامت و شاخص گرانی در ایسلند

اگر به فکر مهاجرت به ایسلند هستید، ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که آیا با وجود هزینه های بالای زندگی می توانید به ایسلند بروید. البته ایسلند از سطح بالایی برای زندگی برخوردار است. در چندین زمینه از جمله بهداشت، ایمنی و رتبه بندی فوق العاده بالا است، محیط زیست (سطح آلودگی بسیار کمی دارد) و رضایت بالا از زندگی از جمله موارد مثبت زندگی در ایسلند. میزان مصرف مواد مخدر و جرم و جنایت در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. ایسلند به یک قطب اروپایی برای مسافرت، ماجراجویی و فرهنگ تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری آنها را مجذوب خود می کند که در اینجا برای کار، تحصیل یا حتی بازنشستگی مهاجرت کنند.

در نمودار زیر می توانید مقایسه شاخص گرانی در ایسلند و سایر کشورها را مشاهده کنید:

مقایسه شاخص گرانی در ایسلند با سایر کشورها

هزینه بالای زندگی در ایسلند

واحد پول کشور ایسلند کرونا ایسلند یکی از کوچکترین ارزهای جهان است زیرا فقط به 342.000 ایسلندی و بازدیدکنندگان آنها خدمات ارائه می دهد. به دلیل اندازه کوچک، تمایل زیادی به نوسان دارد و می تواند به سرعت در برابر ارزهای بین المللی ارزان یا گران شود. کرونا در برابر ارزهای بین المللی قوی تقویت شده است. این امر باعث شده است که قدرت خرید یورو و دلار آمریکا کاهش یابد. با توجه به اینکه ایسلند بسیار به دایره قطب شمال نزدیک است، آب و هوای آن برای کشاورزی مساعد نیست. فصل رشد کاملا کوتاه است و فقط برای چند محصول بومی امکان پذیر است. این بدان معناست که اکثر محصولات غذایی از خارج وارد می شوند و اکثر کالاهای دیگر نیز از این طریق وارد می شوند.

ثانیا این جزیره در وسط اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. این بدان معنی است که کالاها به طور معمول از ایالات متحده، انگلستان، نروژ و آلمان حمل می شوند. هزینه واردات، از جمله مالیات، به مصرف کننده تحمیل می شود. کالاها در ایسلند به طور پیوسته گران شده اند. ابتدا به دلیل تورم بود و سپس دستمزدها بالاتر می رفتند تا با افزایش قیمت همراه شوند. از آنجا که کارمندان درآمد بیشتری کسب می کنند، به طور کلی هزینه بیشتری برای کالاها پرداخت می کنند. این چرخه معیوب به این معنی است که قیمت ها مدام در حال افزایش هستند و برای تأمین هزینه های زندگی نیاز به افزایش مداوم دستمزدها است.

هزینه اقامت ایسلند و اجاره خانه

اجاره ماهانه آپارتمان در ایسلند تقریبا شامل نیمی از هزینه زندگی در ایسلند است. به عنوان یک فرد خارجی اجاره به خصوص اگر قصد اقامت موقت در ایسلند را دارید معمولا عملی تر. بیشتر ایسلندی ها ترجیح می دهند خانه ای خریداری کنند. در نتیجه، حدود 80% از املاک متعلق به شخص است. ناگفته نماند که بازار اجاره بهای اندکی است و تقاضا را بالا می برد و قیمتها را بطور قابل توجهی بالاتر می برد. در اینجا نحوه هزینه های اجاره در ایسلند در هر ماه به شرح زیر است:

نوع ملکهزینه ماهیانه در منطقه گران به یوروهزینه ماهیانه در منطقه معمولی به یورو
تک خوابه1500€1219€
دو خوابه1900€1550€
سه خوابه2174€1861€
پنج خوابه3900€2950€

البته گزینه های ارزان تری نیز برای کسانی که به تنهایی یا به صورت زوجی مهاجرت می کنند وجود دارد. شما می توانید با هزینه ای در حدود 700€ الی 1000€ (یورو) در ماه یک اتاق یک نفره را در یک آپارتمان مشترک اجاره کنید. شما می توانید پس از 6 ماه اقامت در کشور و داشتن شماره تأمین اجتماعی ایسلند، از مزایای آن برای اجاره پس انداز کنید.

هزینه اقامت ایسلند در شهر ریکیاویک

شهر ریکیاویک (Reykjavik) پایتخت ایسلند خانه 60% جمعیت ایسلند و از بهترین شهرهای ایسلند و گران ترین شهر این کشور است. هزینه های اجاره در ریکیاویک با درصد بیشتری نسبت به سایر مناطق در حال افزایش است که این بیشتر به دلیل رونق گردشگری است که در سال های اخیر تجربه شده است. آپارتمان هایی که قبلا برای استفاده طولانی مدت اجاره داده می شدند اکنون به Airbnbs برای اجاره کوتاه مدت پیوسته اند. صاحبخانه به دنبال به حداکثر رساندن وقت خود برای اجاره املاک خود هستند. از آنجا که آنها به طور معمول می توانند اجاره بهای بیشتری را از بازدید کنندگان نسبت به افراد محلی دریافت کنند، ساکنان دچار محدودیت بیشتری می شوند. نیازی به گفتن نیست که این امر قیمت اجاره را افزایش می دهد.

هزینه اقامت ایسلند در شهر ریکیاویک

هزینه اجاره در ریکیاویک ایسلند

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 1462€ (یورو) در ماه برای شما آب می خورد در حالی که هزینه مشابه در حومه شهری 1215€ (یورو) در ماه است. برای خانواده هایی که خانه بزرگتری می خواهند اجاره یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1800€ الی 2900€ (یورو) پول لازم است و در حومه شهر 1500€ الی 2400€ (یورو) نیاز است. در لیست زیر نیز میزان هزینه اقامت در شهر ریکیاویک را مشاهده می کنید.

  • هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه عالی شهر ریکیاویک: 1627€ (یورو)
  • کرایه ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه معمول شهر ریکیاویک: 1447€ (یورو)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 85 متری برای 2 نفر در شهر ریکیاویک: 116€ (یورو)
  • هزینه اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه عالی شهر ریکیاویک: 1189€ (یورو)
  • هزینه اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه معمولی شهر ریکیاویک: 967€ (یورو)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 45 متری برای 1 نفر در شهر ریکیاویک: 81€ (یورو)
  • هزینه اینترنت ماهانه در شهر ریکیاویک: 47€ (یورو)

هزینه حمل و نقل در ایسلند

سیستم حمل و نقل عمومی در ایسلند به اندازه سایر کشورها با همان سطح توسعه اقتصادی توسعه یافته نیست. با این وجود، در منطقه پایتخت بسیار کارآمدتر و قابل اطمینان تر است و از اتوبوس و تاکسی تشکیل شده است. ریکیاویک دارای یک سیستم اتوبوسرانی عالی است که خدمات منظمی را از شهرهای بزرگ و دیدنی خود ارائه می دهد. برای یک سفر تنها حدود 3.4€ (یورو) هزینه پرداخت خواهید کرد. اگر قصد سفر منظم دارید، پس می توانید با خرید کارت مسافرتی ماهانه به قیمت €89 (یورو)، در هزینه حمل و نقل نیز صرفه جویی کنید. متناوبا، می توانید از تاکسی برای گشت و گذار در منطقه ریکیاویک و بسیاری از شهرهای بزرگتر استفاده کنید. تعرفه از €4.99 (یورو) شروع می شود و می تواند 2.17€ (یورو) برای هر کیلومتر افزایش یابد.

برای بررسی شرایط و هزینه زندگی در ایسلند نیز می توانید به سایر مقالات ما مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سال هاست در امر مهاجرت همراه با تجربه ای زیاد و نیروی متخصص و مشاورین حرفه ای در کنار هموطنان عزیز برای کمک و به مقصد رسیدن خواسته های مهاجرتی مشتریان گرامی است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *