مهاجرت کاری ایسلند

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

متقاضیان کار در ایسلند در صورت حضور در لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند می توانند با ارائه مدارک تحصیلی و رزومه مناسب برای مشاغل استخدام شوند. ایسلند به دلیل جمعیت کم خود در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه است لذا برای جبران این موضوع حاضر به استخدام نیروی کار خارجی در وهله اول از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و در وهله دوم سایر کشورها می باشد. ایسلند کشوری پیشرفته است و بخش عمده نیروی کار آن در قسمت مشاغل خدماتی مشغول به کار هستند و بخش کم تری در قسمت صنعت و کشاورزی کار می کنند. جهت بررسی بازار کار ایسلند و لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند، تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله زیر را ارائه کرده اند.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند 2023

مراقبت های بهداشتی، ارتباطات و فناوری ICT و گردشگری تحت تأثیر مشاغل مورد نیاز در ایسلند قرار گرفته است و در این بخش ها کمبود نیروی کار متخصص وجود دارد. مشاغل مورد نیاز ایسلند در طیف وسیعی از مشاغل شناسایی شده است و ایسلند از پزشکان و متخصصان فناوری اطلاعات گرفته تا کارگران ماهر تا متصدیان پیشخوان خدمات غذایی نیاز به نیروی کار دارد.

ایسلند به دلیل نرخ بالای اشتغال برای مردان و زنان، همراه با سطح پایین بیکاری، متمایز است. سالهای منتهی به بحران اقتصادی با یک بازار کار فشرده و واردات انبوه نیروی کار مواجه شد. به دنبال سقوط بانک های ایسلندی در پاییز 2008، نرخ بیکاری به شدت افزایش یافت اما اکنون با رشد اقتصاد و ترمیم بخش های ضعیف و به خصوص رونق بخش گردشگری در این کشور، بازار کار ایسلند توسعه یافت.

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند در سال 2023 شامل مشاغل زیر هستند:

  • مدیران تولید آبزی پروری
  • رانندگان اتوبوس و تراموا
  • سرآشپزها
  • جوشکار
  • نصاب تجهیزات برق
  • متصدیان پیشخوان خدمات غذایی
  • پزشکان عمومی
  • لوله کش
  • مدیران برنامه ریزی
  • معلمان دبستان
  • کارگران ورق و سازه های فلزی
  • مهندسان کشتی
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • پزشکان متخصص
  • مدیران سیستم
  • تحلیل گران سیستم ها
  • راهنمای سفر و تورلیدر
  • پیشخدمت
  • فروشنده و نیروی پست
  • متخصصان تبلیغات و بازاریابی

درباره لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

کمبود افراد با مهارت های لازم بیشترین دلیل ذکر شده برای مشکلات استخدام در لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند است. دامنه مهارتهای مورد نیاز قابل توجه است و در بخشها و مشاغل متفاوت است، همچنین دلایل کمبود مهارت نیز متفاوت است. در برخی موارد، نیروی انسانی زیادی با مهارتهای عمومی وجود دارد اما فاقد مهارتهای خاص یک بخش (مانند مدیران و متخصصان بازاریاب است، در موارد دیگر مهاجرت باعث از بین رفتن کارگران (به عنوان مثال کارگران ماهر و مراقبت های بهداشتی) می شود. همچنین نمونه هایی از دشواری های استخدام وجود دارد که از قبل در انتخاب های آموزشی افراد (کارگران ماهر، معلمان پیش دبستانی) مشهود است.

کاهش ارزش پول ایسلند با رشد سریع تقاضا برای سرآشپزها، پیشخدمت ها، رانندگان اتوبوس و راهنماهای سفر به رشد صنعت توریسم کمک کرده است. این تنگناها عمدتا در خارج از منطقه پایتخت اتفاق می افتد. بخش ICT و بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند بخش در حال رشد دیگری است. با هر دو مهارت ICT (به عنوان مثال تحلیلگران سیستم و مدیران) و متخصصان بازاریابی و مدیران با دانش خاص بخش مواجه است.

در نمودار زیر می توانید سهم صنایع بزرگ در اشتغال ایسلند را ببینید:

مشارکت بخش های مختلف در اشتغال ایسلند

کمبود نیروی کار ماهر در ایسلند

تقریبا از هر 10 کارمند 4 نفر در ایسلند برای کاری که انجام می دهند مجاز نیستند و یا دارای شرایط لازم نیستند. در ایسلند بیش از 50% فارغ التحصیلان رشته های هنر و علوم انسانی و علوم طبیعی، ریاضیات و آمار در شغلی متفاوت از رشته ای که در آن تخصص دارند (عدم تطابق رشته تحصیلی) کار می کنند. فعالیت های حرفه ای، علمی و فنی و بخش مالی و بیمه با بزرگترین کمبود شغلی در ایسلند روبرو هستند. بخشی با بیشترین مازاد عمده فروشی، خرده فروشی، تجارت و تعمیرات موتور است. در ایسلند تقریبا از هر 10 شغل کمبود مهارت 8 مورد در مشاغلی است که نیاز به مهارت بالایی دارند. 26% مشاغلی که به سختی پر می شوند در مشاغل با مهارت متوسط ​​قرار دارند، سهم نسبت به میانگین OECD نسبتا کم است.

ایسلند همچنین در چندین زمینه علمی مانند رایانه و الکترونیک، روانشناسی و ریاضیات با کمبود شدید نیروی کار روبرو است. مشکلات استخدام در تعدادی از بخشها وجود دارد. در زمینه مراقبت های بهداشتی هم متخصصان پزشکی عمومی و هم متخصصان کمبود دارند. همچنین در انواع مختلف کمبود نیروی کار ماهر وجود دارد. در جهانگردی طیف وسیعی از مشاغل وجود دارد که ثابت شده کمبود وجود دارد مانند رانندگان اتوبوس و راهنماهای سفر. بخش ICT فاقد افراد دارای مهارت های مربوط به ICT مانند مدیران سیستم و تحلیل گران و مدیران و متخصصان با مهارت های خاص است.

مشاغل پزشکی در لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

بخش بهداشت و درمان پس از شروع بحران اقتصادی با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. این امر منجر به افزایش حجم کار شده و ممکن است در طولانی مدت بر پیشرفت حرفه ای تأثیر بگذارد زیرا بخش بیشتری از ساعات کار متخصصان پزشکی صرف فعالیتهای اساسی و اداری می شود. از آنجا که متخصصان مراقبت های بهداشتی یک نیروی کار نسبتا متحرک هستند، حقوق پایین، همراه با کاهش قدرت خرید، رقابت بخش مراقبت های بهداشتی ایسلند را نسبت به برخی از کشورهای همسایه تضعیف کرده است.

یک نظرسنجی اخیر از دانشجویان دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه ایسلند نشان داد که همه دانشجویان پزشکی اشتیاق زیادی به استخدام در بیمارستان دانشگاه لندسپیتالی بزرگترین کارفرمای بخش مراقبت های بهداشتی ندارند. در عوض آنها به دنبال توسعه حرفه خود در خارج از کشور هستند. این نشان می دهد که تنگناها ممکن است برای بخش مراقبت های بهداشتی یک مشکل رو به رشد و طولانی مدت باشد.

دلایل کمبود در لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند

در جدول زیر 4 دلیل عمده و اصلی کمبود نیروی کار ماهر در مشاغل مورد نیاز ایسلند شرح داده شده است:

پارامتر شرح
نداشتن صلاحیت های فنیتأمین ناکافی کارگران با مهارت های لازم گسترده ترین دلیل برای مشکلات استخدام است. در بعضی موارد دلیل آن مهاجرت در دوران بحران اقتصادی است. در برخی موارد شرکت های ایسلندی از نظر حقوق و کیفیت ذاتی مشاغل (فناوری اطلاعات و مراقبت های بهداشتی) قادر به رقابت با شرکت های اروپای غربی و آمریکای شمالی نیستند.
وضعیت پایین مشاغلدر حالی که کارگران ماهر معمولا از استانداردهای زندگی مادی نسبتا بالایی برخوردار هستند، چنین مشاغلی به طور گسترده ای دارای وضعیت پایین می باشند. این امر منجر به مشکلات استخدام در سطح آموزش حرفه ای شده است.
ساعات غیر فعال یا شدت کارساعات کاری غیر فعال در فعالیت های مرتبط با گردشگران و در مراقبت های بهداشتی یک مشکل است. در مورد دوم، این امر با تشدید کار در پی بحران مالی همراه است.
تقاضای فصلیاین در درجه اول یک مشکل در حال گسترش بخش گردشگری است. فصلی بودن و موقعیت مکانی بسیاری از این مشاغل در خارج از منطقه پایتخت باعث می شود که چنین مشاغلی از نظر کارمندان غیرقابل تحقق باشند، خصوصا در نبود شغل مناسب خارج از فصل است.

دلایل کمبود در لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند

مشاغل فروش از مشاغل پرتقاضا در ایسلند

سوپرمارکت های ایسلند به دلیل افزایش تقاضای خریداران، بدنبال صدها پرسنل دیگر برای پیوستن به شرکت خود هستند. کارفرمایان نشان دادند که سفارشات آنلاین در سال 2023 بیش از 300% افزایش یافته است زیرا خریداران در دوران کرونا سعی بر خرید از راه دور دارند. طبق وب سایت مشاغل ایسلند، در حال حاضر بیش از 560 شغل در دسترس هستند. مشاغل در دفتر مرکزی آنها، فروشگاه های ایسلند ، مدیریت فروشگاه، رانندگی در منزل و فروشگاه های زنجیره ای با جای خالی در سراسر کشور وجود دارد. مشاغل مختلف دیگر نیز از دستیار خرده فروشی گرفته تا نظافتچی گرفته تا راننده تحویل کالا است. فروشندگان مواد غذایی علاقه مند به افزایش ظرفیت آنلاین خود هستند زیرا بسیاری امیدوارند که با افزایش تعداد سفارشات، هزینه های اضافی مربوط به هر سفارش کاهش یابد.

اقدام برای رفع مشاغل مورد نیاز ایسلند

به نظر می رسد ابتکارات مقابله با رفع مشاغل مورد نیاز ایسلند، اغلب توسط کارفرمایان خاص و نه در سطح جامع اجرا می شود. بنابراین، برخی از کارفرمایان سعی در جذب افراد با دستمزد بالاتر یا بهبود پاداش های خارجی برای مشاغل مورد نظر دارند. برخی برای برقراری رفع کمبودهای خاص با موسسات آموزشی ارتباط برقرار کرده اند. در کل، به نظر می رسد که یک توافق گسترده وجود دارد که تلاش های منسجم و هماهنگ برای رفع کمبود مهارت لازم است و نه دولت و نه بازیگران سطح صنعت برای رسیدگی به این مسئله اقدامات کافی انجام نمی دهند.

برخی از شرکت ها در بخش ICT مستقیما با دانشگاه کار می کنند تا دوره هایی را برای دانشجویان فراهم کند تا مهارت های مدیریت و بازاریابی ویژه بخش ICT را به آنها ببخشد. این یک حرکت برای رفع مشاغل این بخش از سال 2013 است. از جمله کارمندان شرکت مورد نظر در تدریس، به اشتراک گذاشتن تجربه و تخصص خود شرکت می کنند. جهت اخذ ویزای کار در کشور ایسلند و شرایط مهاجرت به ایسلند نیز می توانید مقاله های لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

  1. محمد لشگری گفت:

    سلام من اسناد کار لوله کشی جوشکاری در کل کارهای فنی تاسیسات هستم خواستم ببینم از چه راهی میتوانم اقدام کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای مهاجرت به ایسلند از طریق کار باید نامه کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. رامین توسلی گفت:

    سلام من یک نیروی کار در خدمات فنی کامیون و سواری هستم با پروانه کسب و حدود ده سال تجربه مجردم و ۲۷ سال سن دارم دارای پایان خدمت و گواهینامه
    وضعیت مالی خوبی ندارم
    برای مهاجرت به ایسلند چه شرایطی نیاز دارم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی شرایط مهاجرت با شماره مشاورین 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *