مهاجرت تحصیلی ایسلند

هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند

هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند

هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند مانند سایر دوره های تحصیلی در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت تقریبا رایگان است. ایسلند کشوری کوچک در منطقه اسکاندیناوی است و دانشگاه های کمی دارد لذا تحصیل پزشکی در ایسلند اغلب فقط در دانشگاه ملی ایسلند ارائه می شود. از آنجایی که دانشگاه ایسلند یک دانشگاه دولتی است و هزینه تحصیل دانشگاه های دولتی فقط شامل هزینه ثبت نام می شود تحصیل پزشکی در ایسلند بسیار مقرون به صرفه و تقریبا رایگان است. البته با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های این کشور ورود به رشته های پزشکی در ایسلند بسیار سخت و رقابتی است. در ادامه این مطلب با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید و درباره هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند بیشتر بدانید.

میزان هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند

در ایسلند 7 دانشگاه وجود دارد که بیشتر موسسات آموزش عالی با حمایت دولتی از طرف دولت یا احزاب خصوصی اداره می شوند. در حال حاضر تقریباً 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود 5% دانشجویان بین المللی هستند. دانشجویان بین المللی یا به عنوان دانشجوی مهمان و از طریق مبادله و همکاری دانشگاه ها در ایسلند حضور می یابند یا به عنوان دانشجوی جویای مدرک در این کشور به تحصیل می پردازند. برای مبادله دانشجویی باید با دفتر بین المللی دانشگاه همکار با دانشگاه های ایسلند که در آن تحصیل می کنید مشورت کنید. سال تحصیلی ایسلند به طور سنتی از سپتامبر تا می برگزار می شود و به 2 ترم تقسیم می شود.

پاییز و بهار به طور کلی، ترم پاییز از ابتدای سپتامبر تا اواخر دسامبر و ترم بهار از ابتدای ژانویه تا اواخر ماه می است، اگرچه برخی از رشته ها ممکن است متفاوت باشد. شهریه و هزینه تحصیل آموزش عالی بین دانشگاه ها و موسسات متفاوت است و مبلغ آن می تواند به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه بستگی داشته باشد. دانشگاه های دولتی شهریه ندارند اگرچه هزینه ثبت نام یا مدیریت سالانه دارند که همه دانشجویان باید آن را پرداخت کنند.

در جدول زیر میزان هزینه تحصیل در ایسلند را مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به یورو
دانشگاه های دولتی655€
دانشگاه های خصوصی10000€ الی 20000€

تحصیل رشته های پزشکی در ایسلند

اگر شما علاقه مند به پزشک شدن در ایسلند هستید، محل تحصیل آن پایتخت ایسلند ریکیاویک است. به طور خاص، دانشگاه فقط یک موسسه ارائه دهنده مدرک پزشکی در کشور ایسلند وجود دارد که نام آن دانشگاه ایسلند است و این آموزش کاملا به زبان ایسلندی انجام می شود. برنامه کارشناسی پزشکی ارائه شده در دانشگاه ایسلند 3 ساله است. سپس می توانید 3 سال دیگر به تحصیل ادامه دهید تا مدرک معتبر پزشکی را دریافت کنید. با احتساب سال کارورزی پیش بینی می شود که 7 سال تحصیل کنید تا بتوانید به عنوان پزشک کار کنید.

مدرک پزشکی ارائه شده در دانشگاه ایسلند یک مدرک لیسانس 3 ساله است که پایه های تحصیلات بیشتر پزشکی را ایجاد می کند. این دانشکده پزشکی در ایسلند اصول اساسی نحوه کار بدن انسان، نحوه برقراری ارتباط با بیماران، معاینه فیزیکی، علوم پایه و اصول اخلاقی پزشکی را آموزش می دهد. اوج این برنامه در یک پروژه تحقیقاتی 10 هفته ای است. پس از آن، سه سال دیگر تحصیل با اعطای مدرک پزشکی پایان می یابد. سرانجام، قبل از اینکه به عنوان پزشک رسمی شناخته شوید، باید 1 سال دوره کارآموزی را پس از آزمون بگذرانید.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته ها پزشکی در ایسلند را مشاهده کنید:

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته ها پزشکی در ایسلند

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه ایسلند

همانطور که اشاره کردیم تنها دانشگاه ارائه کننده انواع دوره های پزشکی در ایسلند دانشگاه ایسلند است و هزینه تحصیل در این دانشگاه فقط هزینه ثبت نام را شامل می شود. دانشکده پزشکی این دانشگاه مستقر در پایتخت ریکیاویک است. دانشگاه ایسلند قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی در کشور ایسلند است. از زمان تاسیس در سال 1911 به طور مداوم در حال رشد است و اکنون در 25 دانشکده به دانشجویان آموزش می دهد. این دانشگاه در توسعه هویت ملی ایسلند نقش مهمی داشته است و اکنون به عنوان یک گام مهم به سمت استقلال ایسلند در نظر گرفته شده است. دانشگاه ایسلند بهترین دانشکده پزشکی در کشور ایسلند است و برنامه های مختلفی را به ویژه در کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند.

از جمله رشته های ارائه شده در این دانشکده:

  • تحصیل پزشکی
  • تحصیل داروسازی
  • تحصیل دندانپزشکی
  • تحصیل فیزیوتراپی
  • تحصیل پرستاری
  • تحصیل علوم بهداشت و سلامت

هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند شامل هزینه ثبت نام است و این هزینه برای دانشجویان داخلی و شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا EEA در حدود 605€ (یورو) است و برای دانشجویان بین المللی حدود 655€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در ایسلند

ایسلند یک کشور کوچک جزیره ای است که تقریبا 340.000 نفر جمعیت دارد و در شمال اقیانوس اطلس دقیقا زیر دایره قطب شمال واقع شده است. در این جزیره برای اولین بار در قرن 9 افرادی ساکن شدند و جمعیت آن عمدتا از دریانوردان سلتیک و وایکینگ است. زبان ایسلندی از زبان قدیمی نورس گرفته شده و کاملاً متفاوت با دیگر زبانهای اسکاندیناوی است. بیشتر مردم ایسلند نیز انگلیسی را عالی صحبت می کنند. اقتصاد تا حد زیادی مبتنی بر ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری است. پایتخت آن ریکیاویک است. دومین شهر آکوریری مرکز اداری شمال ایسلند است. بسیاری از جوامع کوچک ساحلی وجود دارد که مرکز این جزیره عمدتا یک منطقه خالی از سکنه از گدازه های بزرگ و زمین های یخی است.

از نظر زمین شناسی، ایسلند کشوری بسیار جوان در محل تلاقی صفحات تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیا است. در نتیجه، فعالیت لرزه ای، آتشفشان های فعال و فعالیت زمین گرمایی معمول است. این کشور دارای یک محیط فوق العاده زیبا است. ایسلند در سال های اخیر رشد عالی داشته و به عنوان یکی از با کیفیت ترین کشورهای اروپایی برای زندگی بدل شده است. به دلیل نبود بسیاری از اقلام در این کشور، هزینه مواد غذایی و خوراکی در ایسلند بالاست و در کل هزینه زندگی در ایسلند بالا است. باید برای هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در ایسلند مجموعا ماهیانه حدود 1200€ (یورو) در نظر بگیرید.

هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در ایسلند

آموزش علوم بهداشتی در ایسلند

سطح زندگی در ایسلند بالا است و سیستم بهداشتی و پزشکی همانند سایر کشورهای اروپایی است و دارای یک طرح بیمه ملی است. این امر خدمات درمانی رایگان در بیمارستان را فراهم می کند و بیشتر هزینه های خدمات در مراقبت های اولیه و سایر خدمات سرپایی یا اجتماعی را پوشش می دهد. در ایسلند هیچ بیمارستان خصوصی وجود ندارد. بیمارستان دانشگاه ملی در ریکیاویک تنها بیمارستان عالی در کشور است. بیمارانی که به خدمات پیچیده تری نیاز ندارند و در ایسلند در دسترس نیستند ممکن است مجبور به سفر به انگلستان، کانادا یا سایر کشورهای اسکاندیناوی باشند. جالب توجه است که ایسلند از شرق گرینلند بیمارانی را پذیرا می شود که خدمات در آن جزیره وسیع بسیار محدود است و ایسلند نزدیکترین خدمات درمانی عالی است.

مانند سایر کشورها بیماران از شهرهای روستایی و دور افتاده اغلب به دلیل اوضاع اقلیمی و انزوای جغرافیایی، مسافرت طولانی و دشواری را برای مراقبت های پزشکی و مشاوره تخصصی انجام می دهند. در حالی که یک شبکه ملی عالی از خدمات مراقبت های اولیه وجود دارد، روند کاهش خدمات پزشکی زنان و زایمان در بیمارستان های کوچک روستایی وجود دارد که بر پایداری آن جوامع از راه دور تأثیر می گذارد.

تحصیل پزشکی در ایسلند با همکاری دانشگاه تاسمانیا

دانشگاه علوم پزشکی تاسمانیا استرالیا UTAS اکنون با دانشگاه ایسلند توافق نامه ای برای مبادله دانشجویان پزشکی برای پیوست های انتخابی اجباری در سالهای آخر دوره های پزشکی امضا کرده است. لذا دانشجویانی که در حال تحصیل پزشکی در استرالیا در این دانشگاه هستند می توانند به ایسلند سفر کنند. دانشگاه ایسلند دارای یک دانشکده پزشکی کوچک است که سالانه بیش از 50 پزشک فارغ التحصیل می کند. این یک دوره 6 ساله با ورود مستقیم با یک برنامه درسی مشابه موسسات پزشکی استرالیا است. تجربه بالینی در بیمارستان عالی در ریکیاویک، بیمارستانهای منطقه ای و محلی و مراکز بهداشت اولیه بدست می آید. ایسلند در عمدتا در پزشكی خودكفا است. در حالی که بسیاری از متخصصان بهداشت برای تحصیلات و تحصیلات تکمیلی به کشورهای دیگر سفر می کنند پس از تحصیل به کشور خود باز می گردند و در ایسلند می مانند.

همانطور که مشاهده کردی مهم ترین مسئله در هزینه پزشکی در ایسلند هزینه زندگی در ایسلند است و خود هزینه شهریه در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. برای بررسی سایر دوره ها و رشته ها در ایسلند و یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانید از دانش و آگاهی متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *