شرایط انگلستان

هزینه اقامت انگلستان

هزینه اقامت انگلستان

هزینه اقامت انگلستان در سال 2023 در مقایسه با سایر کشورها گرانترین کشور می ­باشد زیرا زندگی در انگلستان 21% گرانتر از ایران می­ باشد. کشور انگلستان یکی از مدرن ترین کشورهای جهان به حساب می آید و پایتخت این کشور لندن بوده که یکی از گرانترین شهرهای جهان می­ باشد. همچنان هزینه ها در پایتخت این کشور لندن، 3 برابر گرانتر از سایر شهرهای این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این خصوص است.

بطور کلی هزینه های زندگی در کشور انگلستان را به 2 دسته تقسیم می ­کنند: هزینه های زندگی در شهر لندن هزینه های زندگی در خارج از شهر لندن همانطور که گفته شد لندن شهری است که هزینه ها در آن 2 و یا 3 برابر قیمت نسبت به سایر شهرهای انگلستان می ­باشد. هزینه های زندگی در شهر لندن ماهانه حدودا 1000£ الی 1300£ (پوند) تخمین زده شده است. هزینه های تحصیل و تفریحات را از این هزینه جدا نموده اند. همچنان هزینه های زندگی در خارج از شهرهای انگلستان نسبت به شهرهای دیگر جهان بیشتر می ­باشد. ولی با این حال هزینه های زندگی در خارج از شهر لندن را 800£ الی 1000£ (پوند) برآورد نموده اند.

نظام آموزش و پرورش عالی در انگلستان

تحصیل در انگلستان بصورت رایگان نمی­ باشد. همه­ افراد برای تحصیل در این کشور بایستی مبالغی را پرداخت نمایند. اگرچه هزینه هایی که افراد محلی انگلستان پرداخت می­ کنند کمتر از افراد خارجی ساکن در این کشور است. اما تحصیل برای هیچ یک ار افراد به صورت رایگان نمی­ باشد. همچنان دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاههای این کشور بایستی مبلغی حدود 8000£ الی 30000£ (پوند) سالیانه پرداخت نمایند.

هزینه های درمان و خدمات درمانی و تأمین اجتماعی: یکی دیگر از هزینه هایی که فرد بایستی در لیست هزینه اقامت انگلستان بگنجاند. هزینه های درمانی در این کشور است. در کشور انگلستان هزینه های درمانی برای عموم افراد رایگان می­ باشد. افراد تنها با پرداخت هزینه ای ناچیز جهت دریافت بیمه درمانی این کشور پرداخت می ­نمایند. افرادی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی این کشور قرار دارند. تا زمانی که فرد شغلی ندارد دولت موظف به پرداخت هزینه های زندگی وی می ­­باشد.

شهریه تحصیل در انگلستان

در کشور انگلستان مهاجرینی که دارای اقامت موقت انگلستان هستند. در صورتیکه فرزندان در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند شهریه ایی پرداخت نخواهند نمود. مدارس دولتی اکثرا در مناطق باثبات بیشتر به چشم می ­خورد. این مدارس در پذیرش دانش آموز با محدودیت هایی روبرو است. به هر حال والدین برای تحصیل فرزندان بایستی مبالغی را صرف لباس، لوازم التحریر و سفر دانش آموزان نمایند.

مدارس خصوصی در کشور انگلستان برای هر سال تحصیلی مبلغی در حدود £67 (پوند) از دانش آموزان دریافت می­ کنند. بسیاری از افراد در کشور انگلستان فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس بین المللی ثبت نام می­ کنند. شهریه تحصیلی در این مدارس 15000£ (پوند) در سال می­ باشد. دانش آموزان در این مدارس می ­توانند دوره های آموزشی کشور خود را نیز همزمان در این مدارس بگذرانند. هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی که در مدارس شبانه روزی کشور انگلستان مشغول به تحصیل هستند 25000£ الی 60000£ (پوند) تخمین زده شده است. مبلغ گفته شده هزینه های بیمه و تحصیل را نیز در بر می گیرد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد

بررسی هزینه اقامت انگلستان

هزینه های زندگی در کشور انگلستان ارزان نیست. افراد برای زندگی در شهر لندن بایستی مبالغی زیادی را خرج نمایند. اگرچه در شهرهایی از انگلیس همانند منچستر و بیرمنگام هزینه ها منطقی تر به نظر می ­رسند. بطور مثال اجاره یک آپارتمان 2 خوابه در شهر لندن برابر با 1900GBP (پوند) می ­باشد. اکثر دانشجویان و دانش آموزان سعی می­ کنند خانه هایی در خارج از شهر لندن اجاره نمایند. زیرا اجاره یک اتاق در لندن حدود 400£ (پوند) در ماه می­ باشد. از جمله هزینه اقامت انگلستان می ­توان به هزینه های انرژی در این کشور نام برد. هزینه های انرژی بسته به اندازه خانه ها با یکدیگر متفاوت است.

بدین ترتیب شاخص هزینه زندگی در بریتانیا در نمودار زیر بیان شده است:

شاخص هزینه زندگی در بریتانیا

بطور کلی متوسط هزینه آب و برق در ماه برابر 140GBP (پوند) و هزینه های گرمایشی در فصول سرد سال 80GBP (پوند) برآورد شده است. ناگفته نماند هزینه های گرمایشی برای خانه های بدون عایق و قدیمی ممکن است بیشتر از مبلغ ذکر شده باشد. در کشور انگلستان از اجاره خانه مالیاتی از افراد دریافت نمی­ شود. دریافت مالیات تنها بستگی به ارزش اموال فرد دارد. در مورد مهاجران می توان این مالیات را حدودا 120GBP (پوند) در ماه در نظر گرفت.

بررسی هزینه زندگی دانش آموزان و دانشجویان در انگلستان

دراین بخش به صورت کلی هزینه های زندگی دانش آموزان و دانشجویان در کشور انگلستان را بررسی می کنیم این هزینه ها شامل هزینه اقامت در خوابگاه ها و مسکن های دانشجویی، هزینه رفت آمد، تغذیه، شهریه دانشگاه ها و مدارس، هزینه بیمه و درمان است. داشتن یک پیش فرض ذهنی از هزینه های زندگی قبل از مهاجرت به هر کشوری و برنامه ریزی بودجه به شما کمک می کند تا با اطمینان خاطر بیشتری برای امر مهاجرت اقدام کنید. هزینه های زندگی در انگلستان برای دانش‌ آموزان و دانشجویان بین المللی بسیار متفاوت از دانشجویان بومی است.

باید در نظر داشت که در شهر لندن که از گرانترین شهرهای دنیا به شمار می رود هزینه زندگی به نسبت شهرهای دیگراین کشور بالاتر است. دانشجویان بین المللی باید برای پروازها، شهریه‌ دانشگاه، کتاب‌ های درسی و همچنین هزینه ویزا بودجه جداگانه ای اختصاص دهند. این هزینه ها بسته به شهری که اقامت دارند و سبک زندگی می‌تواند بازه متفاوتی داشته باشد. شهریه تحصیلی هم بسته به مقطع تحصیلی، نوع مدرسه، رنک دانشگاه، رشته دانشگاهی، هزینه تحصیل درکشور انگلستان متفاوت است. متقاضی تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشد که شهریه تحصیلی از اصلی ترین بخش هزینه هاست.

در تصویر زیر اصلی ترین هزینه های تحصیل در کشور انگلستان را بررسی میکنیم:

اصلی ترین هزینه های تحصیل در کشور انگلستان

بررسی هزینه حمل و نقل در انگلستان

در کشور انگلستان حمل و نقل از طریق اتوبوس ها و قطارهای برون شهری انجام می­ پذیرد. همچنان افراد از طریق خطوط هوایی به سایر کشورهای اروپایی که دارای هزینه های پایین تری می ­باشد، می­ توانند سفر نمایند. سفر نمودن از طریق قطار برای مسافرت های برون شهری گران می­ باشد. بطور نمونه هزینه بلیط قطار از لندن تا منچستر 70£ (پوند) می ­باشد. مسافرت با اتوبوس های برون شهری در این کشور مناسب تر و مقرون به صرفه تر بنظر می ­رسد. بطوریکه هزینه اتوبوس از شهر بیرمنگام به منچستر 18GBP (پوند) و در صورتی که فرد از کارت شهروندی استفاده می نماید حدود 7GBP (پوند) می ­باشد.

همانطور که قبلا گفته شد هزینه های زندگی در کشور انگلیس در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. این هزینه ها در مورد حمل نقل در این کشور نیز صادق می ­باشد. بدین معنا که هزینه های حمل و نقل شهری در شهر لندن بسیار گرانتر از سایر شهرها است. بطور مثال هزینه های اتوبوس شهری در شهر لندن 2.5£ (پوند) می ­باشد. اگرچه قیمت خودرو در این کشور بسیار مناسب می ­باشد. اما دلیل گران بودن قیمت بنزین اکثر افراد از خرید خودرو صرف نظر می ­کنند.

هزینه اجاره و اقامت انگلستان

هزینه زندگی در بریتانیا در مقایسه با سایر کشورها بالا است. اگرچه، در بسیاری از موارد، حقوق بالاتر می تواند یک سبک زندگی راحت را برای برخی از مهاجران ارائه دهد. قیمت ‌ها در سراسر کشور متفاوت است. برای مثال در لندن، هزینه زندگی می‌ تواند بسیار بالاتر از بقیه کشور باشد. اگر قصد دارید در بریتانیا خانه اجاره کنید، هزینه های اجاره می تواند بسیار متفاوت باشد. یکی از راه های صرفه جویی در پول به عنوان یک فرد مجرد، زندگی در مسکن مشترک است.

در همین حال، در یک شهر شمالی مانند شفیلد، قیمت ها به طور چشمگیری پایین تر است. هزینه برای اجاره آپارتمان یک خوابه بین 550£ تا 750£ (پوند) می باشد. برخی از اجاره ها شامل قبوض آب و برق در قرارداد هستند. در حالی که برخی دیگر این قبوض را به عنوان هزینه اضافی دارند. با وجود خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بازار مسکن بریتانیا در سال های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. نیازی به گفتن نیست که لندن گران ترین مکان برای زندگی در بریتانیا است. در پایتخت، میانگین قیمت یک خانه حدود 514000£ (پوند) است. در شهرهای دیگر بریتانیا، قیمت مسکن تقریباً نصف بوده و میانگین قیمت آن کمتر از 250000£ (پوند) است.

قیمت اجاره آپارتمان ها به شرح زیر می باشد:

محل سکونتقیمت به پوند انگلیس 
اجاره آپارتمان یک خوابه در انگلیس550£ الی £950
اجاره آپارتمان 3 خوابه در انگلیس900£ الی £1400
خرید آپارتمان به ازای هر مترمربع در انگلیس2700£ الی £3900

هزینه اجاره و اقامت انگلستان

انواع قیمت ها در رستوران های انگلستان

هر رستوران در انگلستان دارای هزینه های مربوط به خود می باشد:

نوع رستوران (متوسط)قیمت به پوند انگلیس 
یک وعده غذایی برای یکنفر12£ الی £45
کوکا کولا و پیپسی1.45£
آب نوشیدنی
قهوه یا کاپوچینو2.9£

قیمت ها در سوپر مارکت های انگلیس

هزینه احتیاجات اولیه برای خوراک در انگلستان عیارتست از:

سوپر مارکتقیمت به پوند انگلیس 
شیر (1 لیتر)0.98£
نان سفید(500گرمی)1.01£
برنج سفید(1 کیلوگرم)1.37£
12 عدد تخم مرغ2.05£
پنیر محلی (1 کیلوگرمی)5.83£
سینه مرغ5.63£
گوشت قرمز7.77£
سیب( 1 کیلوگرم)1.90£
موز( یک کیلوگرم)1.10£
پرتقال (یک کیلو گرم)1.76£
سیب زمینی( یک کیلوگرم)1.07£
پیاز( یک کیلوگرم)0.97£

افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند با سوالات زیادی در مورد هزینه گرفتن اقامت انگلستان روبرو خواهند شد. آیا دولت انگلستان افرادی که دارای اقامت موقت باشند را تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمی دهد؟ آیا تحصیل در دانشگاه های انگلیس گرانتر از سایر کشورهاست؟ آیا تا زمان بدست آوردن اقامت دائم انگلستان مهاجرین از هیچ حقوق شهروندی برخوردار نیستند؟ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سولات عزیزان در زمینه هزینه اقامت انگلستان می ­باشد. افراد می ­توانند جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

4.9/5 - (10 امتیاز)

11 دیدگاه برای “هزینه اقامت انگلستان

  1. امید گفت:

    آیا هزینه اقامت در سوئد کمتر است یا انگلستان؟

  2. دنیز گفت:

    مقایسه ها نشان میدن که لندن در بین گران ترین شهرهای اروپاست.

  3. یلدا گفت:

    میشه در مورد هزینه های زندگی در شهر شفیلد هم مطلب بگذارید؟ من می خوام از این دانشگاه پذیرش بگیرم ممنون میشه کمکم کنید؟

  4. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد هزینه اقامت انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در موردگرفتن ویزای کار انگلستان هم مطلب بذارید

  5. leila گفت:

    دانشگاه های انگلیس از لحاظ رتبه بندی و رنکینگ جهانی در چه رده هایی قرار دارن ؟؟؟

  6. فرهاد گفت:

    اقامت انگلیس چقدر طول میکشه؟

  7. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  8. میرصادقی گفت:

    هزینه اقامت انگلستان خیلی بالاست

  9. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون میشم در مورد ویزای کاری انگلستان توضیح دهید.

    از مطالب خوبتون ممنونم

  10. پور ابراهیم گفت:

    خوب بود. ممنون از اطلاع رسونی تون

  11. alireza گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    ایا با کار حین تحصیل میتوان از پس هزینه اقامت انگلستان برآمد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *