مهاجرت سرمایه گذاری در ترکیه

نوآفرینی در ترکیه

نوآفرینی در ترکیه

نوآفرینی در ترکیه سال هاست که فرهنگ سازی شده. کشورهایی که فرهنگ مبتنی بر نوآفرینی را پرورش می دهند، از ثروت و توسعه پایدار برخوردار شده اند. این تغییر در یک اکوسیستم حمایتی که شامل مشوق های دولتی و بخش خصوصی است امکان پذیر است. وزارت صنعت و فناوری به عنوان مرجع اصلی طراحی سیاست ‌های تحقیق و توسعه و نوآوری در ترکیه، به توسعه استراتژی‌ ها، سیاست ‌ها و مشوق‌ های مبتنی بر نوآوری برای پایداری اکوسیستم اهمیت زیادی می‌ دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط نوآفرینی و مهاجرت برای سرمایه گذاری در ترکیه تمام جزئیات لازم را ارائه می دهد. در ادامه مقاله ای که پیش رو دارید در خصوص نوآفرینی در ترکیه و صنایع نیازمند توضیح خواهیم داد.

جایگاه نوآفرینی در ترکیه

به لطف اکوسیستم تحقیق و توسعه واضحی که در طول سال ‌ها ایجاد کرده‌ اند، اکنون صنعتی با تنوع خوبی با نیروی کار پویا و تحصیل کرده دارند. ترکیه دارای بیش از 150 هزار کارمند تحقیق و توسعه، بیش از 1600 مرکز تحقیق و توسعه و طراحی و 85 تکنوپارک است که به طور مستقیم بر ایده های تجاری راهگشا متمرکز هستند. این کشور همچنین به عنوان یک مرکز نوآوری منطقه ای برای بیش از 100 شرکت جهانی مانند اریکسون، سامسونگ، جنرال الکتریک، زیمنس و رنو خدمت می کند. به منظور افزایش سرعت این پیشرفت‌ها، «حرکت فناوری ملی» را به عنوان یک ابتکار پیشگام راه ‌اندازی کرده اند.

علاوه بر این، ترکیه یک چارچوب قانونی IP قوی ایجاد کرده است که زمینه سالمی را برای شکوفایی نوآوری فراهم می کند. به لطف همه این ابتکارات و زیرساخت های صنعتی قوی، ترکیه نیز موفقیت خود را در مبارزه با همه گیری کووید-19 ثابت کرده است. ترکیه به‌ عنوان حامی قوی همبستگی جهانی، به بیش از هفتاد کشور با تحویل تجهیزات پزشکی به آنها کمک کرد و به بهترین شکل ممکن به دوستان و متحدان خود کمک خواهند کرد. یکی دیگر از اصول کلیدی فرهنگ نوآوری ترکیه، قانون مناطق توسعه فناوری (مصوب در سال 2001) است که از آن زمان به ایجاد بیش از 85 “تکنو پارک” منجر شده است. این تکنوپارک ها میزبان هزاران استارت آپ و بیش از 50000 کارمند هستند.

هدف نوآفرینی در ترکیه

هدف منعکس کردن خروجی ‌های همه این تلاش‌ ها به شاخص جهانی نوآفرینی است که یکی از مراجع پیشرو در مقیاس جهانی است. در راستای این امر، یک گروه ویژه GII را برای تقویت بیشتر نوآوری و بهبود رتبه خود راه اندازی کرده اند. ترکیه دارای یک اقتصاد امیدوار کننده با آینده روشن است. انتظار می رود که این کشور به سریع ترین رشد اقتصادی در میان اعضای OECD تبدیل شود. در دهه گذشته، تولید ناخالص داخلی ترکیه به طور قابل توجهی رشد کرده است و دولت را بر آن داشته تا هزینه های تحقیق و توسعه خود را افزایش دهد: از 0.53 تولید ناخالص داخلی در سال 2002 به 1.06 در سال 2019. سند استراتژی صنعت و فناوری ترکیه در سال 2023 با هدف افزایش به آینده نگاه می کند. سهم سرمایه گذاری تحقیق و توسعه به 1.8 از تولید ناخالص داخلی تا سال 2023 خواهد بود.

در نمودار زیر شاهد نرخ تولید ناخالص داخلی در ترکیه در سال های اخیر هستید:

نرخ تولید ناخالص داخلی در ترکیه

مزایا نوآفرینی در ترکیه

قابلیت های تحقیق و توسعه ترکیه باید به عنوان کلید تحول این کشور در نظر گرفته شود. برای این منظور، ترکیه سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده است تا اقتصاد خود را به این سمت سوق دهد. قانون مشخصی در مورد حمایت از فعالیت ‌های تحقیق و توسعه در مارس 2008 به اجرا درآمد: بر این اساس، دولت مشوق‌ های سرمایه‌گذاری ویژه (در قالب معافیت ‌های مالیاتی، کاهش و حمایت مالی برای بهبود رقابت ‌پذیری فناوری و ظرفیت نوآوری صنایع حیاتی) ارائه می‌کند. این قانون همچنین مشوق های مالی برای تحقیق و توسعه توسط بخش خصوصی و برای پروژه هایی که توسط آژانس های دولتی و موسسات بین المللی حمایت می شوند، فراهم می کند.

در جذول زیر شاهد میزان موفقیت نوآفرینی در زمینه های مختلف می باشید:

زمینه نوآفرینیدرصد موفقیت
هوش مصنوعی%43
صنایع دستی%38
برنامه های هوشمند%54

سیستم نوآفرینی در ترکیه

سیستم نوآفرینی در ترکیه

در حال حاضر پویایی جدی در همه زمینه ‌های اکوسیستم استعداد برای تقویت نوآوری وجود دارد. به ‌ویژه، پیشرفت ‌های قابل توجهی در همکاری ‌های بین ‌صنعتی صورت گرفته است، هرچند که برای توسعه بیشتر باز است. یعنی، همکاری در صنعت باید بیشتر به شرکت‌ هایی که به طور فعال در پروژه‌ های تأمین ‌شده با تأمین‌کنندگان خود مشارکت می‌کنند، گسترش یابد تا چشم ‌انداز تأمین‌کننده بیشتر توسعه یابد. در حال حاضر، طرح‌ های تشویقی استارت آپ ترکیه در پشت پارک ‌های تکنو، همکاری ‌های بین ‌صنعتی را جذب می‌کنند و به مبارزه با تمرکز فعلی بر محصولات و خدمات فناوری اطلاعات کمک می‌کنند. همکاری دانشگاه و صنعت نیز در حال افزایش است. بسیار مهم است که همه ذینفعان از جمله مشاغل، انجمن ها، مؤسسات عمومی، مؤسسات آموزشی و افراد اقدام کنند.

در بخش زیر شاهد زمینه های مرتبط با نوآفرینی در ترکیه هستید:

زمینه های مرتبط با نوآفرینی در ترکیه

نمونه های نوآفرینی در ترکیه

پروژه “آموزش هوش مصنوعی، نوآوری و کارآفرینی در ترکیه دبیرستان های InovaTIM” باید به عنوان بهترین عمل در نظر گرفته شود. هدف این پروژه برای جوانان دبیرستانی است تا پروژه های خلاقانه و با ارزش افزوده بالا را توسعه دهند و ترکیه را در مسابقات بین المللی نمایندگی کنند. همچنین از حمایت وزارت آموزش و پرورش ملی برخوردار است. هدف دیگر این پروژه بهبود توانایی دانش آموزان برای تولید ایده و موفقیت جمعی است. در پایان سال اول پروژه، دانش‌آموزان دبیرستانی دستاوردهای مختلفی در تیم‌ سازی، ایده‌ پردازی، توسعه پروژه‌ ها، عمل به صورت جمعی، یافتن حمایت از پروژه‌ های خود و شرکت در مسابقات کسب کردند. ایده های نوآورانه ای که آنها ایجاد کرده اند نشان می دهد که این پروژه در حال برداشتن گام های مداوم و دستیابی به هدف اصلی خود است.

اخذ ویزای ترکیه

افسران کنترل گذرنامه در بنادر ورودی اعتبار eVisa ترکیه را در سیستم خود تأیید می کنند. با این حال، متقاضیان باید یک نسخه الکترونیکی یا کاغذی ویزای ترکیه خود را در هنگام سفر همراه داشته باشند. مسافران خارجی که مایل به سفر به ترکیه هستند باید برای ویزا یا مجوز سفر الکترونیکی اقدام کنند. برای دریافت ویزای ترکیه، شهروندان بسیاری از کشورها باید به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنند. با این حال، برای درخواست ویزای الکترونیکی ترکیه، مسافر می تواند به سادگی فرم آنلاین را تکمیل کند که تنها چند دقیقه طول می کشد. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که پردازش درخواست‌ های ویزای الکترونیک ترکیه 24 ساعت طول می‌کشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2023 مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در ترکیه

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در ترکیه ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در ترکیه چیست؟ با ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه کارآفرینان می تواند ویزای کارآفرینی یا همان نوآفرینی را به صورت 1 ساله دریافت کنند.
  • بخش های فعال نوآوری در ترکیه کدامند؟ بخش سرگرمی، بازی، گردشگری، حمل و نقل، فناوری و اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی و صنایع دستی از بخش های فعال نوآوری در ترکیه هستند.
  • مزایای نوآفرینی در ترکیه چیست؟ نزدیکی به ایران، نیروی کار ارزان، موقعیت استراتژیک و کم هزینه بودن ایجاد کسب و کار در ترکیه از مزایا نوآفرینی در این کشور است.
  • جایگاه نوآفرینی در ترکیه کجاست؟ ترکیه محل منطقه ای بیش از 100 شرکت جهانی است که فرصت های همکاری و نوآفرینی زیادی را فراهم می کند. این کشور از نطر نوآفرینی در منطقه شرایط بسیار خوبی دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *