مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

نوآفرینی در تایلند

نوآفرینی در تایلند

نوآفرینی در تایلند بسیار با اقتصاد و مشکلات درگیر است. اگر این کشور آسیایی را برای نوآفرینی انتخاب کرده اید باید یک پروژه قعطی بیابید. در این مقاله به بررسی این موضوع در کشور تایلند پرداخته ایم. آژانس ملی نوآوری (سازمان عمومی) یا NIA، به عنوان آژانس اصلی که مسئول تقویت اکوسیستم ملی نوآوری است، نوآوری را پاسخی به چالش های متعدد تایلند می داند. بنابراین، کمپینی به نام نوآفرینی تایلند راه اندازی کرده اند تا کشور را از طریق اجرای اختراعات مبتکرانه متعدد آن اداره و اقتصاد را بهبود ببخشند. تایلند به دنبال دستیابی به موفقیت اقتصادی و در عین حال رسیدگی به نابرابری و حفاظت از محیط زیست به شیوه ای متعادل است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران باتجربه خود در مسیر سرمایه گذاری در تایلند به شما مشاوره می دهد.

اقتصاد و نوآفرینی در تایلند

تایلند با 3 چالش کلیدی دست و پنجه نرم می کند که مانع از توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آن شده است. ​​اقتصاد تایلند در نتیجه بحران های متعددی که با آن مواجه شده است، به طور قابل توجهی کند شده است. هزینه های بالاتر، رقابت با تولید اقلام کم هزینه را غیرممکن کرده است. علاوه بر این، مکانیسم‌های متعارف نتوانسته کشور را از دام درآمد متوسط ​​خارج کند. همه گیر COVID-19 نابرابری را در تایلند برجسته کرده است. خانوارهای کم درآمد دیگر نمی توانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند. نرخ بیکاری به بالاترین حد خود رسیده است. دسترسی به خدمات عمومی و آموزش، و همچنین نابرابری درآمد در میان سالمندان، از جمله نمونه‌هایی از مسائل آشکاری است که این همه‌گیری آشکار کرده است.

تایلند افزایش تصاعدی در تعداد و مقیاس کارخانه های صنعتی را در نتیجه توسعه نامتوازن با تمرکز محدود بر توسعه اقتصادی تجربه کرده است. این جهش رشد مشکلات آلودگی و بهره برداری غیر مسئولانه از منابع طبیعی را به همراه داشته است. به ناچار آسیب های جدی به طبیعت و محیط زیست وارد شده است. نوآوری روش انجام تجارت ما را متحول می کند، درآمد بیشتری ایجاد می کند و به اپراتورهای تایلندی کمک می کند تا از مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر جان سالم به در ببرند. نوآوری کیفیت بهتری از زندگی را برای افراد محروم تضمین می کند و شکاف های اجتماعی را به طور موثر پر می کند. لذا آنچه که این اقتصاد نیاز دارد کارآفرینیان و نوآفرینیان می باشند.

معایب نوآفرینی در تایلند

از دهه 1980، عملکرد اقتصادی تایلند تا حد زیادی به صادرات و سرمایه گذاری های خارجی وابسته بوده است. در 3 دهه گذشته، این کشور با موفقیت صنعت خود را از کشاورزی به تولید صادرات محور تبدیل کرد و به یک پایگاه تولید کلیدی برای شرکت های خودروسازی و الکترونیک ژاپنی، آمریکایی و اروپایی تبدیل شد. با این حال، این کشور اکنون در معرض خطر افتادن در «تله درآمد متوسط» است، شرکت ‌هایی که برای رقابت در بازارهای صادراتی با تولیدکنندگان کم ‌هزینه در جاهای دیگر تلاش می‌کنند و کاهش نرخ رشد خود را تجربه می‌کنند. توصیه های بانک توسعه آسیایی برای رقابتی ماندن تایلند شامل تغییر به سمت فعالیت های اقتصادی مبتنی بر دانش و مشاغل با کیفیت بالاتر است.

در لیست زیر شاهد زمینه های مورد نیاز برای نوآفرینی در تایلند می باشید:

  • نسل بعدی خودرو
  • الکترونیک هوشمند
  • گردشگری مرفه، پزشکی و سلامتی
  • کشاورزی و بیوتکنولوژی
  • غذا برای آینده
  • اتوماسیون و رباتیک
  • هوانوردی و لجستیک
  • سوخت های زیستی و بیوشیمیایی
  • توسعه منابع انسانی در علم و فناوری
  • مدیریت زیست محیطی و انرژی های تجدید پذیر

ایجاد شرایط برای نوآفرینی در تایلند

ایجاد شرایط برای نوآفرینی در تایلند

برای رشد و افزایش بهره وری، ایجاد شرایط برای نوآفرینی به بخش اساسی سیاست اقتصادی تایلند تبدیل شده است. از سال 2002، دفتر هیئت ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی مفهوم نوآوری را به عنوان بخشی از چشم انداز بلند مدت خود برای توسعه پذیرفته است. برای تسهیل حرکت تایلند به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش، ترویج نوآفرینی در برنامه نهم توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی به عنوان یکی از دستورالعمل های ملی کلیدی برای توسعه در علم و فناوری برجسته شد. برای مقابله با رکود اقتصادی بالقوه ای که دام درآمد متوسط ​​می تواند ایجاد کند، دولت تایلند کمپین تایلند 0.4 را برای ترویج «اقتصاد مبتنی بر نوآوری» با تمرکز بر ده صنعت هدف (از جمله، اقتصاد دیجیتال، سوخت های زیستی و سایر صنایع) راه اندازی کرد.

در سال 2018، دولت تایلند اولین استراتژی ملی تایلند (2018-2037) را راه ‌اندازی کرد، طرحی که مطابق با تایلند و پروژه کریدور اقتصادی شرقی اجرا می‌شود و هدف آن ورود جامعه تایلند به دنیای دیجیتال و دستیابی به آن است. استانداردهای زندگی پیشرفته تر این به ستون فقرات سیاست ها و تغییرات ساختاری در دولت تایلند تبدیل شده است. در حالی که چندین برنامه نوآوری در چند سال گذشته راه اندازی شده است (مانند Food Innopolis ، کوپن نوآوری، و استعداد تحرک)، سیستم نوآوری تایلند در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی با اندازه و سطح توسعه مشابه، نسبتاً محدود است. محدودیت ‌های کلیدی در سیستم نهادی، تخصیص بودجه و منابع انسانی برای نوآوری شناسایی شده‌اند، اما هنوز به طور موثر مورد بررسی قرار نگرفته‌ اند. با این وجود، پیشرفت های صورت گرفته برای رسیدگی به این چالش ها به سرعت در حال جلب توجه است.

مزایا نوآفرینی در تایلند

در میان علاقه روزافزون به سیاست نوآوری و چالش اقتصادی ، فرصتی واقعی برای حمایت از سیاستمداران تایلندی برای توسعه قابلیت ‌های جدید با گنجاندن اید ه‌ها یا رویکردهای جدید در برنامه ‌های نوآوری مختلف وجود دارد. برنامه نوآوری مقرون به صرفه، فرصت های جدیدی را برای سیاست گذاران تایلندی ایجاد می کند تا بر کاستی ها در زمینه هایی مانند بودجه نوآوری یا ارتباطات اکوسیستمی غلبه کنند. تایلند اغلب به عنوان سرزمین لبخند شناخته می شود. این نام مستعار را به این دلیل گرفت که در تایلند، لبخند چیزی فراتر از یک لبخند است. این یک شکل از پیام‌ های ظریف بین فردی است. طی دهه ‌های گذشته، تایلند از نردبان توسعه برای تبدیل شدن به کشوری با درآمد متوسط ​​رو به بالا با دومین اقتصاد بزرگ در جنوب شرق آسیا صعود کرده است. به همین دلیل سرمایه گذاری در تایلند و ایجاد نوآفرینی می تواند مثمر ثمر باشد.

در جدول زیر شاهد امتیاز کارآفرینی و نوآفرینی در تایلند می باشید:

سالامتیاز نوآفرینیامتیاز کارآفرینی
20206780
20215982
20226878

در نمودار زیر شاهد پیش بینی نرخ سود و نرخ ضرر احتمالی در نوآفرینی در تایلند در سال های آینده هستید:

نرخ سود و نرخ ضرر احتمالی در نوآفرینی در تایلند

اخذ ویزای نوآفرینی در تایلند

داشتن طرحی برای راه اندازی یک استارت آپ تایلند و یا نوآفرینی در زمینه فناوری در تایلند باید توسط آژانس های مربوطه مانند آژانس ملی نوآوری (سازمان عمومی) تایید شود. همچنین این پروژه می تواند درگیر فعالیتی با هدف ارتقای استارت آپ ها یا فعالیتی مشابه استارتاپ کمپ باشد که تایید شده توسط سازمان های دولتی مانند هیئت سرمایه گذاری و آژانس ملی نوآوری (سازمان عمومی) باشد. داشتن بیمه درمانی که تمام مدت اقامت در تایلند را پوشش می دهد از شرایط لازم برای ویزای نوآفرینی در تایلند است. حداکثر ویزای 6 ماهه، قابل تمدید برای مدت حداکثر 2 سال در صورت رعایت شرایط می باشد. برای نوآفرینی بر اساس طرح تأیید شده و کار برای آن استارت ‌آپ یا شرکت در یک فعالیت ترویجی تأیید شده، مجوز کار لازم نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کارآفرینی در تایلند مشاور شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در تایلند

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در تایلند پاسخ داده شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در تایلند چیست؟ ویزای نوآفرینی در تایلند که ویزای هوشمند نیز نامیده می شود به افرادی که تعلق می گیرد که در صنایع مورد نیاز این کشور ایده ارائه می کنند و ایده پس از ارزیابی های تعیین شده توسط BOI و آژانس ملی نوآوری (NIA) تایید می گردد.
  • صنایع مورد نیاز برای دریافت ویزای هوشمند تایلند کدام است؟ نسل جدید خودرو، الکترونیک هوشمند، گردشگری، پزشکی و سلامتی، کشاورزی و بیوتکنولوژی، غذا، اتوماسیون و رباتیک، هواپیمایی و تدارکات، سوخت های زیستی و بیوشیمیایی، دیجیتال، توسعه منابع انسانی در علم و فناوری و مدیریت محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر
  • فرصت های خاص نوآفرینی در تایلند چیست؟ فناوری کشاورزی، شهر هوشمند، جهانگردی و فناوری غذایی
  • معایب نوآفرینی در تایلند چیست؟ خطر افتادن در معرض تله درآمد متوسط، کاهش نرخ رشد درآمد شرکت ها و وابستگی اقتصاد تایلند به سرمایه گذاری های خارجی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *